Περαιτέρω οικονομική στήριξη ζητούν από το Υπουργείο Ναυτιλίας οι ακτοπλόοι
- Πέμπτη, 23 Απριλίου, 2020 - 06:19
Δεν επαρκεί για τους ακτοπλόους η οικονομική στήριξη που έχουν λάβει, ύψους 15 εκ. ευρώ, καθώς τα έξοδα του κλάδου παραμένουν υψηλά ενώ τα έσοδα έχουν συρρικνωθεί και ως αποτέλεσμα ζητούν από το Υπουργείο Ναυτιλίας επιπλέον αποζημιώσεις για τα εκτελούμενα δρομολόγια.
Όταν προ 10ημέρου αποφασίστηκε η επιπλέον χρηματοδότηση των ακτοπλοικών εταιρειών για τη διασφάλιση της θαλάσσιας συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης των νησιωτικών περιοχών, προκειμένου να διατηρηθεί ένας ελάχιστος ικανός αριθμός δρομολογίων για τις γραμμές του εθνικού και τοπικού δικτύου για όσο καιρό το μέτρα περιορισμού της κίνησης συνεχίζονται, όπως ανέφερε το Υπουργείο Ναυτιλίας.
Με βάσει το σχέδιο αυτό προσδιορίστηκαν 36 γραμμές του εθνικού και τοπικού θαλάσσιου συγκοινωνιακού δικτύου, για τις οποίες, είχε ενημερώσει ο αρμόδιος υπουργός, Γ. Πλακιωτάκης ότι “θα επιδοτηθεί η εξυπηρέτηση τους με πλοία της ακτοπλοΐας, όταν αυτό δε θα είναι δυνατό να προσφερθεί από τις ακτοπλοϊκές εταιρίες με παράλληλη δήλωση αδυναμίας τους”.
Τώρα οι ακτοπλόοι επανέρχονται, με επιστολή του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας προς τον Υπουργό Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, μέσω της οποίας θέτουν εκ νέου αίτημα επιπλέον χρηματοδότησης, επισημαίνοντας μεταξύ άλλων πως από τα 85 πλοία σήμερα εκτελούν δρομολόγια μόνο τα 31, με τα 54 ανενεργά να διατηρούν υψηλά έξοδα επισκευών και συντηρήσεων, τα οποία ζητούν να καλυφθούν.
Η επιστολή του ΣΕΕΝ
"Αξιότιμε κύριε Πλακιωτάκη,
Σχετικά με την από 16/4 ΥΑ στην οποία καθορίζονται τα ελάχιστα απαραίτητα δρομολόγια και για τα οποία προβλέπεται η υπό προϋποθέσεις αποζημίωση τους, θέλουμε να τονίσουμε ότι αποτελεί οπωσδήποτε ένα θετικό μέτρο, πλην όμως διαφωνούμε ως προς τη διαδικασία την οποία θεωρούμε γραφειοκρατική και μη αναγκαία. Επίσης διαφωνούμε και με το ύψος των αποζημιώσεων που προβλέπονται οι οποίες δεν καλύπτουν τα πραγματικά κόστη των πλοίων στα οποία επιβάλλεται η υποχρέωση εκτέλεσης δρομολογίων.
Η αναγκαία αποζημίωση των πλοίων τα οποία είναι δρομολογημένα στις ακτοπλοϊκές γραμμές (πλην πορθμειακών) βασισμένη στα δρομολόγια τα οποία είναι υποχρεωμένα να εκτελούν σήμερα, εκτιμάται σε €15 εκ. τον μήνα όταν σύμφωνα με την ΥΑ της 16.4.2020 αποζημιώνονται σε μηνιαία βάση με το ποσόν των € 7 εκ., δηλαδή € 8 εκ. λιγότερα τον μήνα.
Σε ότι αφορά στην περίοδο 21/3 έως 30/4 τα έξοδα των πλοίων μετά από την αφαίρεση των εσόδων εκτιμώνται σε € 20 εκ. έναντι των € 1,6 εκ. τα οποία προβλέπονται στην ΥΑ της 16.4 για την ίδια περίοδο.
Για μία ακόμα φορά επισημαίνουμε την ανάγκη άμεσης και ουσιαστικής στήριξης της ακτοπλοΐας.
Κύριο μέλημα και επιδίωξη όλων μας πρέπει να είναι η αποφυγή της κατάρρευσης των επιχειρήσεων της επιβατηγού ναυτιλίας τη δεδομένη χρονική στιγμή, με την έγκαιρη και επαρκή στήριξή τους κατά τη διάρκεια της υφιστάμενης κρίσης, ώστε να είναι δυνατή η άμεση και χωρίς προβλήματα συμβολή των επιχειρήσεών μας στην ανάκαμψη της οικονομίας μας και του τουρισμού μετά την κρίση.
Το πρόβλημα είναι σύνθετο, δεν περιορίζεται μόνο στα πλοία της ακτοπλοΐας, αλλά και σε αυτά της Αδριατικής, καθώς και σε αυτά τα οποία αναγκαστικά δεν λειτουργούν.
Λαμβανομένων υπόψη των ανωτέρω και σε συνέχεια των από 21.3.20, 26.3.20, 28.3.20 και 2.4.20 επιστολών μας, παρακαλούμε για τη λήψη επαρκών και ουσιαστικών μέτρων για τη στήριξη των ακτοπλοϊκών και διεθνών γραμμών και συγκεκριμένα:
* Την αποζημίωση των πλοίων που εκτελούν δρομολόγια με βάση τα πραγματικά έξοδα των πλοίων (μείον τα έσοδα), όπως αυτά σας έχουν ήδη κοινοποιηθεί από τις εταιρείες.
* Την αποζημίωση των πλοίων για την περίοδο από 21/3 έως την ημερομηνία σύναψης των νέων συμβάσεων ΔΥ σύμφωνα με την ΥΑ της 16.4.20.
* Την αποζημίωση των πλοίων τα οποία σήμερα δεν εκτελούν δρομολόγια, σύμφωνα με τα πραγματικά τους έξοδα. Σας υπενθυμίζουμε ότι από τα 85 πλοία μέλη του Συνδέσμου μας, μόνο τα 31 εκτελούν σήμερα δρομολόγια, δηλαδή μόνο το 36%. Τα έξοδα των 54 πλοίων τα οποία σήμερα ακινητούν αναγκαστικά λόγω των συνθηκών είναι εξίσου σημαντικά, καθώς έχουν επιβαρυνθεί με όλα τα έξοδα επισκευών, συντηρήσεων, πιστοποίησης καθώς και τα πάγια χρηματοοικονομικά και άλλα έξοδα που τα αφορούν, χωρίς να εκτελούν δρομολόγια και κατά συνέπεια χωρίς να υπάρχουν έσοδα.
* Την αύξηση των μισθωμάτων των δρομολογίων που εκτελούνται σήμερα με Συμβάσεις Δημόσιας Υπηρεσίας. Η επιβατική κίνηση αλλά και η εμπορευματική των δρομολογίων αυτών είναι σχεδόν μηδενική επίσης δεν είναι δυνατή η οποιαδήποτε ακύρωση ή έστω και αλλαγή των δρομολογίων ούτως ώστε να μειωθούν τα έξοδα, συνεπώς είναι απαραίτητη η αναπροσαρμογή των μισθωμάτων με βάση τα πραγματικά έξοδα-έσοδα των πλοίων.
* Τη συμπερίληψη στους δικαιούχους αποζημίωσης και των πλοίων τα οποία είναι δρομολογημένα στις γραμμές Ελλάδας Ιταλίας. Οι γραμμές Ελλάδας Ιταλίας είναι μεγάλης σημασίας για το εισαγωγικό και εξαγωγικό εμπόριο της χώρας προσφέροντας πολύτιμες υπηρεσίες ιδιαίτερα σημαντικές στην περίοδο της σοβαρής κρίσης που διατρέχουμε.
Η ένταξη του κλάδου σε ευρωπαϊκό μηχανισμό ενισχύσεων είναι σημαντική και τη στηρίζουμε, αλλά οι διαδικασίες αυτές είναι χρονοβόρες τη στιγμή που η βιωσιμότητα του κλάδου απαιτεί άμεσα μέτρα.
Τελειώνοντας σας παραθέτουμε παραδείγματα ευρωπαϊκών χωρών, οι οποίες ήδη έχουν λάβει μέτρα ενίσχυσης των θαλάσσιων μεταφορών.
Συγκεκριμένα:
* Η Φινλανδία ανακοίνωσε την ενίσχυση με €15 εκατ. τον μήνα (€45 εκατ. συνολικά για τρεις μήνες) 7 πλοίων τα οποία εκτελούν δρομολόγια προς την Σουηδία και την Εσθονία.
* Η Ιρλανδία επιχορηγεί με €5 εκατ. τον μήνα (€15 εκατ. σε τρεις μήνες) 5 πλοία τα οποία είναι δρομολογημένα σε 5 γραμμές που συνδέουν τη χώρα με το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γαλλία. Κατά τους υπολογισμούς μας η αποζημίωση αυτή υπολογίζεται σε €285 το ναυτικό μίλι.
Οι αποζημιώσεις οι οποίες κρίθηκαν αναγκαίες για την ενίσχυση των πλοίων στην Φινλανδία και στην Ιρλανδία είναι επαρκείς για την κάλυψη της διαφοράς εσόδων-εξόδων των πλοίων, ενώ είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι αφορούν και διεθνείς γραμμές, όπως οι γραμμές Ελλάδας - Ιταλίας.
Είμαστε στη διάθεσή σας για την περαιτέρω ενημέρωσή σας και παρακαλούμε για την προσοχή σας στα αιτήματά μας, η ικανοποίηση των οποίων είναι απαραίτητη για τη βιωσιμότητα του κλάδου".
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Χρηματοδοτήσεις από τους πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης ζητούν οι ακτοπλόοι
7 Σεπ. 2020 - 6:10 - Μειώσεις ναύλων και νέες ναυπηγήσεις βλέπουν οι ακτοοπλόοι
30 Μαρ. 2017 - 6:16 - Ακτοπλοΐα: Εξυπηρετεί το 85% των εμπορευματικών μεταφορών και το 100% των αναγκών τροφοδοσίας των νησιών
27 Σεπ. 2024 - 11:08 - Υπέγραψαν μνημόνιο συνεργασίας η Ένωση Λιμένων Ελλάδος και ο ΣΕΕΝ
6 Απρ. 2024 - 11:39 - Τα σχέδια της ακτοπλοΐας για το καλοκαίρι του 2023
30 Ιαν. 2023 - 8:39