Δωρεάν διαδραστικά webinar από το Επιμελητήριο Κυκλάδων για τις τουριστικές επιχειρήσεις και τα καταλύματα των Κυκλάδων αναφορικά με την επόμενη ημέρα του κορωνοϊού

“Χάρτης” προσαρμογής σε νέες συνθήκες για τις επιχειρήσεις

Την επιχειρηματική προσαρμογή στα νέα δεδομένα που διαμορφώνει ο κορωνοϊός στον Τουρισμό αλλά και σε κάθε κατηγορία της οικονομίας επιδιώκει το Επιμελητήριο Κυκλάδων, διοργανώνοντας εννέα νέα δωρεάν εκπαιδευτικά διαδραστικά webinar για όλους τους ενδιαφερόμενους στον νησιωτικό νομό.

Πρόκειται επί της ουσίας για μία σειρά εξ αποστάσεως σεμιναρίων που αξιολογείται άκρως απαραίτητη για την προετοιμασία και την προσαρμογή της επιχειρηματικής κοινότητας σε πρωτόγνωρες συνθήκες, στις οποίες καλείται να επιβιώσει και να πορευθεί, με φόντο τις συνέπειες του κορωνοϊού.

Τα συγκεκριμένα σεμινάρια θα πραγματοποιηθούν από εξειδικευμένους εισηγητές από την πλευρά φορέων με τους οποίους έχει συνεργασία το Επιμελητήριο Κυκλάδων και οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να τα παρακολουθούν μέσω της πλατφόρμας webex, σύμφωνα με τις οδηγίες του Επιμελητηρίου.

Πρόκειται για σημαντικά αντανακλαστικά που επιδεικνύονται από το Επιμελητήριο Κυκλάδων, σε μία κρίσιμη περίοδο για το παρόν αλλά και για το μέλλον των επιχειρήσεων και δη στο νησιωτικό νομό, αφού η προσαρμογή στα νέα δεδομένα, προϋποθέτει απαντήσεις σε όλα τα ερωτήματα και τις απορίες που “σηκώνει” αυτό το διάστημα κάθε επιχειρηματίας, αλλά και κάθε εργαζόμενος.

Τα νέα αυτά διαδικτυακά εκπαιδευτικά σεμινάρια θα ξεκινήσουν από τις 20 Μαΐου και θα διαρκέσουν ως και τις 5 Ιουνίου καλύπτοντας μία μεγάλη γκάμα θεμάτων που απασχολούν την επιχειρηματική κοινότητα, καθώς εισέρχεται σε μία νέα πραγματικότητα που θα απαιτήσει αντοχή και ευελιξία.

Αξίζει να σημειωθεί πως, χθες, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε ο πρόεδρος, Γιάννης Ρούσσος και τα στελέχη του Επιμελητηρίου Κυκλάδων, γνωστοποίησαν πως οι συμμετέχοντες στα σεμινάρια, θα λαμβάνουν και σχετικές βεβαιώσεις παρακολούθησης, κάτι αρκετά σημαντικό για τους ίδιους και τις επιχειρήσεις.

Πριν την παρουσίαση των θεματικών σεμιναρίων, ο κ. Ρούσσος αναφέρθηκε στις ενέργειες που έχει κάνει ως σήμερα το Επιμελητήριο Κυκλάδων για την υποστήριξη της επιχειρηματικότητας, η οποία κατά τον καιρό της πανδημίας έχει πληγεί υπέρμετρα. Επιγραμματικά, πρέπει να υπενθυμιστούν οι παρεμβάσεις για ΦΠΑ, ακτοπλοΐα και δομές υγείας στα νησιά ενώ τέλος, αναπτύχθηκαν σύντομα οι ενέργειες προώθησης και προβολής των τοπικών προϊόντων (Aegean Cuisine).

Η τεχνολογία “υπηρέτης” των αναγκών στις νέες συνθήκες

Προλογικά της αναφοράς των σεμιναρίων, από πλευράς Επιμελητηρίου Κυκλάδων διευκρινίστηκε πως για την πραγματοποίησή τους, αξιοποιείται η σύγχρονη τεχνολογία, η οποία θα παρέχει τη δυνατότητα παρακολούθησης αυτών, σε όλα τα νησιά ευθύνης του. Μάλιστα, ο πρόεδρος υπογράμμισε πως αυτή η δυνατότητα θα πρέπει να αξιοποιηθεί από τους επιχειρηματίες και όλους τους ενδιαφερόμενους, καθώς η πανδημία έθεσε πολλά εμπόδια και νέα δεδομένα στην επιχειρηματικότητα και στον τουρισμό.

Σχετικά με τις συγκεκριμένες δυνατότητες που παρέχει πλέον το Επιμελητήριο, τονίστηκαν μεταξύ άλλων τα εξής:

“Με δεδομένο ότι οι υπηρεσίες πρέπει στο σύνολό τους να περάσουν σε μια νέα εποχή και να παρέχονται πλέον ηλεκτρονικά, το Επιμελητήριο Κυκλάδων προχώρησε στην εφαρμογή ενός συστήματος επικοινωνίας, το οποίο θα επιτρέπει την εξ αποστάσεως πραγματοποίηση μιας ευρείας γκάμας εκπαιδευτικών και άλλων συναντήσεων με τις επιχειρήσεις-μέλη του μέσω της πλατφόρμας τηλεπικοινωνίας Webex για την εξ αποστάσεως σύγχρονη συμμετοχή έως 1000 σημείων από τον προσωπικό τους υπολογιστή/smartphone/tablet, η οποία προστίθεται στο σύγχρονο σύστημα τηλεδιάσκεψης που λειτουργεί ήδη από το 2008 και διασυνδέει τα γραφεία-συνεδριακές αίθουσες σε 8 νησιά (Άνδρο, Μήλο, Μύκονο, Νάξο, Πάρος, Σαντορίνη, Σύρο, Τήνο), δίνοντας τη δυνατότητα ταυτόχρονης οπτικοακουστικής παρακολούθησης και ενεργούς συμμετοχής μέχρι 700 ατόμων, υπερδιπλασιάζοντας με αυτό τον τρόπο τον αριθμό των συμμετοχών”.

Τα σεμινάρια με φόντο τις αλλαγές που φέρνει ο κορωνοϊός

Όσον αφορά τα εννέα νέα δωρεάν εκπαιδευτικά σεμινάρια του Επιμελητηρίου Κυκλάδων, πρέπει να τονισθεί εξ αρχής πως, εστιάζουν στις ανάγκες των επιχειρήσεων μαζικής εστίασης, των ξενοδοχείων και των καταλυμάτων ενώ παρέχουν πληροφόρηση από εξειδικευμένα πρόσωπα στο κομμάτι των νέων τεχνολογιών και του τουρισμού την περίοδο της πανδημίας. Επιπλέον, θα υπάρχει ξεχωριστή θεματική για τον “νέο τουρίστα” και τη συμπεριφορά του στις νέες συνθήκες, ενώ ακόμη θα υπάρξουν ομιλίες και θα μεταφερθεί γνώση για το κομμάτι της προβολής των επιχειρήσεων.

Ακολουθούν αναλυτικά τα σεμινάρια: 1. Νέοι κανόνες υγιεινής & ασφάλειας τροφίμων & ποτών για τη λειτουργία των επιχειρήσεων μαζικής εστίασης. | 20/5, 15.00-17.00. Γιάννης Κακός, Τεχνολόγος Τροφίμων & Ποτών Msc, Εισηγητής εκπαιδευτικών προγραμμάτων ΕΦΕΤ.

2. Νέοι κανόνες υγιεινής & ασφάλειας για την επαναλειτουργία ξενοδοχείων & καταλυμάτων. | 21/5, 15.00-17.00. Γιάννης Κακός, Τεχνολόγος Τροφίμων & Ποτών Msc, Εισηγητής εκπαιδευτικών προγραμμάτων ΕΦΕΤ.

Σύμφωνα με το Επιμελητήριο Κυκλάδων αναφορικά με τα δύο αυτά σεμινάρια, η επιμόρφωση έχει ως στόχο να ενημερώσει και να προετοιμάσει τόσο τους εργαζόμενους όσο και τους επιχειρηματίες για την ασφαλή επαναλειτουργία ξενοδοχείων και καταλυμάτων. “Στο τέλος της εκπαίδευσης οι συμμετέχοντες: Θα γνωρίζουν στο σύνολο τους τα νέα μέτρα για την πρόληψη κατά του Covid-19 που έχουν εκδοθεί από τις αρμόδιες αρχές. Θα γνωρίζουν τους βασικούς πυλώνες που πρέπει να ακολουθήσουν σε σχέση με την διαχείριση της επιχείρησης αλλά και των εργαζομένων. Θα κατανοήσουν καλύτερα τις έννοιες του καθαρισμού και της απολύμανσης. Θα βελτιώσουν τον τρόπο επικοινωνίας τους με το προσωπικό και θα γνωρίζουν τα θέματα που πρέπει να ενημερωθούν. Θα βελτιώσουν τα εικόνα της επιχείρησης προς τους πελάτες. Θα μπορούν να αντιληφθούν την σημασία της εκπαίδευσης του προσωπικού τους. Θα μπορούν να εφαρμόσουν πρακτικές και δοκιμασμένες τεχνικές στην καθημερινή τους εργασία”.

3. Νέες Τεχνολογίες και Τουρισμός στην περίοδο του Covid-19 (σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Πειραιώς). | 22/5, 15.00-17.00. Δρ. Σωτήριος Βαρελάς, Λέκτορας στο Στρατηγικό Management στον Τουρισμό-Νεάπολις Πανεπιστήμιο Πάφου, Διδάσκων στο Τμήμα Τουριστικών Σπουδών-Πανεπιστήμιο Πειραιώς.

Η συγκεκριμένη ενότητα “περιγράφει τις κυριότερες τεχνολογίες πληροφορικής επικοινωνίας (ΤΠΕ) και εφαρμογές που αξιοποιούνται στον τουρισμό και τις τουριστικές επιχειρήσεις. Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στον ρόλο που διαδραματίζουν οι προηγμένες τεχνολογίες στην αντιμετώπισης της πανδημίας Covid-19, είτε όσον αφορά τους τουριστικούς προορισμούς είτε όσον αφορά τουριστικές επιχειρήσεις και τους επισκέπτες”.

4. Πρακτικές οδηγίες και απαντήσεις που απασχολούν τις επιχειρήσεις ξενοδοχειακών μονάδων, καταλυμάτων και τουριστικών εγκαταστάσεων. | 25/5, 15.00-17.00. Νικόλας Χατζηπέτρος, Γενικός Διευθυντής πολυτελών πολυεθνικών ξενοδοχειακών ομίλων, με ειδίκευση στη διαχείριση λειτουργίας τους σε περίοδο κρίσης, με πρόσφατη εμπειρία στην πανδημία στην Κίνα.

“Από τη θεωρία στην πράξη: Η επιμόρφωση έχει ως στόχο να ενημερώσει και να προετοιμάσει τα ξενοδοχεία, τα καταλύματα και τις τουριστικές εγκαταστάσεις μεταφέροντας τις ήδη επιτυχώς εφαρμοσμένες πρακτικές οδηγίες από χώρες που έχουν διαχειριστεί ήδη την επαναλειτουργία των επιχειρήσεων αυτών”.

5. Ηλεκτρονικό εμπόριο για αρχάριους: εισαγωγή στις ηλεκτρονικές πωλήσεις (σε συνεργασία με την ΕΕΔΕ). | 27/5, 15.00-17.00 Γιάννης Αγγελάκης, Δ/ντής Marketing DataConsulting, Εισηγητής εκπαιδευτικών προγραμμάτων digital & interactive media.

Σύμφωνα με όσα εξήγησε ο κ. Ρούσσος, στόχος είναι οι συμμετέχοντες “να αποκτήσουν εικόνα της αγοράς και πως εξελίσσονται αγοραπωλησίες online, να ενημερωθούν για νέες δυνατότητες και πλατφόρμες διάθεσης αγαθών και υπηρεσιών (όπως e-shops, virtual marketplaces, πωλήσεις μέσα από social media κλπ)”.

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε όλους εκείνους που θέλουν να έχουν μια εικόνα σχετικά με το πώς μπορούν να αξιοποιήσουν το internet και τις νέες τεχνολογίες προκειμένου να διαθέτουν (τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους) ηλεκτρονικά.

Η θεματολογία του προγράμματος θα απαντήσει στα ακόλουθα: “Πόσο σημαντικό είναι το ηλεκτρονικό εμπόριο, πως αυξάνεται η χρήση του χρόνο με το χρόνο και πως λειτουργεί; Ποιες κατηγορίες προϊόντων/υπηρεσιών έχουν την μεγαλύτερη ανάπτυξη; Πώς μπορώ να διαθέτω τα προϊόντα μου online; Είναι απαραίτητο να δημιουργήσω δικό μου ηλεκτρονικό κατάστημα και τι χρειάζεται να λάβω υπόψη μου πριν ξεκινήσω; Τι είναι τα market places και πως λειτουργούν; Πόσα χρήματα να υπολογίζω για δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος και τι χρήματα για προώθηση/προβολή; Μπορώ να αξιοποιήσω μεθόδους διαφήμισης και προβολής χωρίς κόστος; Πώς να εντοπίσω το κοινό που ενδιαφέρεται για τα προϊόντα υπηρεσίες μου; Πώς αξιοποιώ τα social media για προβολή των προϊόντων/υπηρεσιών μου; Πως δημιουργώ κριτικές και πώς δίνω έμφαση σε πλατφόρμες όπως το Google My Business;”.

6. Ο νέος τουρίστας: ανάλυση τουριστικής συμπεριφοράς κατά τη διάρκεια και μετά από την πανδημία (σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Πειραιώς). | 29/5, 15.00-17.00 Δρ. Γεωργία Ζούνη, Διδάκτωρ Τουριστικού Marketing στο Τμήμα Τουριστικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιώς και στα μεταπτυχιακά προγράμματα του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και του University of Kent.

Διευκρινιστικά για το συγκεκριμένο σεμινάριο αναφέρθηκαν τα εξής: “Οι εκτιμήσεις του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού ανεβάζουν κατακόρυφα το “κόστος” για την παγκόσμια τουριστική αγορά, σημειώνοντας πως η πανδημία θα οδηγήσει φέτος σε σημαντική μείωση των τουριστικών αφίξεων, ποσό που αντιστοιχεί περίπου στο ένα τρίτο των εσόδων το 2019. Αν και οι ακριβείς βραχυχρόνιες και μακροχρόνιες επιπτώσεις είναι ακόμη μη εμφανείς, ένα είναι σίγουρο πως μιλάμε πλέον για ένα νέο τουρίστα, ο οποίος ναι, θα ξανα-ταξιδέψει, αλλά με διαφορετικές συμπεριφορές, όπως προσοχή σε υγιεινή κι ασφάλεια και χρήση της τεχνολογίας. Το webinar αυτό διαπραγματεύεται ακριβώς αυτή τη συμπεριφορά, το προφίλ και τις προτιμήσεις των επισκεπτών κατά τη διάρκεια και μετά από την πανδημία και πώς θα πρέπει οι επιχειρήσεις των Κυκλάδων με πολύ διαφορετικό ήδη προφίλ κι ανάγκες μεταξύ των θα διαμορφώσουν ανάλογα το μάρκετινγκ της επιχείρησής τους κατά τη διάρκεια και μετά από την πανδημία”.

7. Τεχνικές διαφήμισης, προβολής & προώθησης ηλεκτρονικού εμπορίου | e-shop (σε συνεργασία με την ΕΕΔΕ). | 1/6, 15.00-17.00 Γιάννης Αγγελάκης, Δ/ντής Marketing DataConsulting, Εισηγητής εκπαιδευτικών προγραμμάτων digital & interactive media.

Στόχος του προγράμματος είναι να ενημερώσει μικρούς και μεγαλύτερους επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στο ηλεκτρονικό εμπόριο σχετικά με τις νέες τάσεις αλλά και τα σύγχρονα εργαλεία προώθησης των online πωλήσεων.

8. Επιπλέον απαιτήσεις και νέα μέτρα πρόληψης για τη λειτουργία των καταλυμάτων στη νέα εποχή (σε συνεργασία με την TÜV HELLAS). | 3/6, 15.00-17.00 Μαρία Λιοντάκη, Στέλεχος της TÜV HELLAS (TÜV NORD), με 20ετή εμπειρία στο σχεδιασμό και την εφαρμογή συστημάτων ποιότητας και κυρίως ασφάλειας τροφίμων και περιβαλλοντικής διαχείρισης στον τομέα του Τουρισμού.

Στο συγκεκριμένο σεμινάριο θα παρουσιαστούν “οι επιπλέον απαιτήσεις που προκύπτουν για τη λειτουργία των ξενοδοχειακών μονάδων εν μέσω πανδημίας COVID-19. Έμφαση θα δοθεί στο νέο λαίσιο που διαμορφώνεται από τις κατευθυντήριες οδηγίες των φορέων υγείας και των λοιπών εμπλεκομένων μερών. Το σεμινάριο, απευθύνεται σε ξενοδοχεία και καταλύματα καθώς και σε όλους τους επαγγελματίες του κλάδου”.

9. Στρατηγικές Τουριστικών Επιχειρήσεων για την αντιμετώπιση του νέου περιβάλλοντος λόγω της Πανδημίας (σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Πειραιώς). | 5/6, 15.00-17.00 Καθηγ. Νικόλαος Γεωργόπουλος, Πρόεδρος Τμήματος Τουριστικών Σπουδών, πρώην Πρύτανης Πανεπιστημίου Πειραιώς.

Το τελευταίο webinar απευθύνεται σε επιχειρηματίες, ιδιοκτήτες και στελέχη τουριστικών επιχειρήσεων και οργανισμών “οι οποίοι επιθυμούν να εμβαθύνουν τις γνώσεις τους με στρατηγικές για την αντιμετώπιση των προκλήσεων του νέου ανταγωνιστικού περιβάλλοντος λόγω της πανδημίας”.

Γ. Ρούσσος: Νέα δεδομένα που ήρθαν για να μείνουν

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Κυκλάδων υπογράμμισε την αναγκαιότητα πραγματοποίησης αυτών των σεμιναρίων, υποστηρίζοντας πως οι επιχειρηματίες στα νησιά εδώ και αρκετό καιρό έχουν εκφράσει την αγωνία τους για την επόμενη ημέρα και για τις συνθήκες που διαμορφώνει ο κορωνοϊός. Σε αυτήν την κατεύθυνση, εξήγησε πως, ειδικότερα όσον αφορά τον τουρισμό, ο “χάρτης” αλλάζει πλήρως σε παγκόσμιο επίπεδο και τα νέα δεδομένα, “ήρθαν για να μείνουν”. Ως εκ τούτου, τόνισε πως, αναμένοντας και τις οδηγίες στα σχετικά πρωτόκολλα, οι εξειδικευμένοι ομιλητές, θα “καθοδηγήσουν” και θα πληροφορήσουν επαρκώς τους ενδιαφερόμενους για την νέα εποχή στον τουρισμό. Κατά τη διάρκεια των δημογραφικών ερωτήσεων δε, ο ίδιος τοποθετήθηκε για αρκετά θέματα που σχετίζονται με το ζήτημα της προσαρμογής των επιχειρήσεων στη νέα πραγματικότητα, λέγοντας μάλιστα πως κατά τη φετινή σεζόν, περίπου το 75% των τουριστικών επιχειρήσεων θα λειτουργήσουν στις Κυκλάδες – βάσει της σημερινής “εικόνας” - κι ως εκ τούτου, οι προσλήψεις θα κινηθούν σε πολύ ηπιότερο βαθμό. Ο ίδιος τόνισε πως η κατάλληλη πληροφόρηση των επιχειρηματιών είναι απαραίτητη καθώς θα πρέπει να τηρηθούν στο ακέραιο οι οδηγίες που θα περιλαμβάνουν τα υγειονομικά πρωτόκολλα ενώ ερωτηθείς για την πλευρά των εργαζομένων του κλάδου και το κατά πόσον αυτοί θεωρούνται ασφαλείς από εργασιακή σκοπιά, σημείωσε πως δυστυχώς υπάρχει “κενό” σε αυτό το κομμάτι.

Πέραν των ανωτέρω, ο πρόεδρος έδωσε απάντηση και για το κομμάτι της αστικής ευθύνης των καταλυμάτων, τονίζοντας πως άμεσα λογικά θα έχει δρομολογηθεί το θέμα και προφανώς δεν θα φέρει ευθύνη το κατάλυμα για πιθανή μετάδοση του κορωνοϊού.

Ο κ. Ρούσσος ολοκληρώνοντας τις απαντήσεις του, είπε ακόμη πως για το ζήτημα του ΦΠΑ στην εστίαση αναμένονται οριστικές αποφάσεις εντός των ημερών από την πλευρά της κυβέρνησης ενώ τέλος, επανέλαβε κατηγορηματικά πως για το Επιμελητήριο Κυκλάδων στόχος είναι η στήριξη των επιχειρήσεων σε αυτά τα νέα δεδομένα ώστε να βρουν έναν νέο βηματισμό. Άλλωστε, τόνισε πως είναι εξαιρετικά σημαντικό να μην κλείσουν επιχειρήσεις καθώς αυτό θα σημάνει απώλειες σε θέσεις εργασίας, αλλά και ακόμη πιο σοβαρές συνέπειες στη γενικότερη οικονομία.