ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ: Χάθηκαν οι εκπτώσεις, σκέφτονται το Πάσχα
- Τετάρτη, 17 Μαρτίου, 2021 - 06:22
Σε φυσιολογικές συνθήκες, αυτή η εβδομάδα θα ήταν εβδομάδα απολογισμού και νέων στρατηγικών κινήσεων για την αγορά.
Οι εμπορικές επιχειρήσεις θα είχαν ολοκληρώσει μια περίοδο εκπτώσεων και θα προετοιμάζονταν για την καλοκαιρινή σεζόν, κάνοντας μια αποτίμηση της περιόδου από τα Χριστούγεννα ως τώρα και «μετρώντας» τις δυνάμεις τους.
Η εστίαση και η διασκέδαση θα είχε πάρει μια σημαντική ανάσα λόγω Αποκριών και τώρα θα βρίσκονταν σε μια διαδικασία που είτε θα οργάνωνε τα πλάνα της για το καλοκαίρι, είτε οι επιχειρηματίες που διέθεταν και καλοκαιρινά καταστήματα θα προγραμμάτιζαν το άνοιγμά τους.
Την ίδια στιγμή, οι τουριστικές μονάδες θα βρίσκονταν σε πλήρη εγρήγορση κι οι πρώτοι εποχικοί υπάλληλοι θα είχαν προσληφθεί προκειμένου να προετοιμαστεί το άνοιγμα των ξενοδοχείων ενόψει Πάσχα.
Όλα αυτά σε φυσιολογικές συνθήκες. Διότι στις υφιστάμενες συνθήκες, στο σύνολο της η αγορά, μετρά αντίστροφα τουλάχιστον δεκαπέντε ημέρες ακόμα σε ένα καθολικό lockdown το οποίο δεν επιτρέπει σε κανέναν να κάνει προγραμματισμό ή και να σκεφθεί το επόμενο βήμα του. Οι αντοχές έχουν ήδη τελειώσει μαζί με τα χρήματα.
Όπως άλλωστε παρατηρεί η Ομοσπονδία Εμπορικών Συλλόγων, από τα μέλη της, ένα ποσοστό της τάξεως του 50% τουλάχιστον δεν θα μπορέσει να ανοίξει την επόμενη ημέρα, όποια κι αν είναι αυτή.
Τα μεγάλα κέντρα διασκέδασης δεν γνωρίζουν καν πότε θα μπορέσουν να ανοίξουν και με ποιους όρους, ενώ οι επιχειρήσεις εστίασης και καφέ προσπαθούν να επιβιώσουν μέσα από το take away, το οποίο σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να συγκριθεί ως προς τους τζίρους με την κανονική κινητικότητα μιας επιχείρησης που δουλεύει αρκετές ώρες την ημέρα.
Με δεδομένο μάλιστα ότι και ο Μάρτης έχει χαθεί, ενώ τουριστική κίνηση δεν αναμένεται στην Κρήτη πριν από τα μέσα Ιουνίου στην καλύτερη περίπτωση, οι καταστάσεις γίνονται ασφυκτικές. Κι αυτό γιατί, εκτός όλων των άλλων, μία επιχείρηση δεν αρκεί να ανοίξει για να επιβιώσει. Οφείλει να έχει ένα σοβαρό αποθεματικό προκειμένου να κάνει τα απαραίτητα βήματα για το άνοιγμά της, αλλά και να καλύψει βασικές ανάγκες.
Αυτό μέχρι στιγμής δεν έχει γίνει κατανοητό από κανένα στέλεχος της κυβέρνησης τα οποία και τονίζουν πως πάνω απ’ όλα προέχει η δημόσια υγεία. Η υγεία ωστόσο έχει και κοινωνικές, αλλά και ψυχολογικές προεκτάσεις. Οπότε, τα ζητήματα που εγείρονται είναι πολύ περισσότερο σημαντικά.
Το μόνο σίγουρο πάντως είναι ότι η επόμενη ημέρα δεν πρόκειται να βρει μια αγορά όπως ήταν πριν τον Μάρτιο του 2020, καθώς και ότι αμέσως μετά την υγειονομική κρίση είναι σχεδόν αναπόφευκτο να μην υπάρξει μια νέα οικονομική.
Τριήμερο
Κάποιες μικρές ανάσες για το τριήμερο κατάφεραν να πάρουν οι αγορές των σούπερ μάρκετ, αλλά και της πώλησης θαλασσινών προϊόντων, ειδικότερα των κατεψυγμένων.
Οι ουρές που σχηματίστηκαν ειδικότερα το Σάββατο ήταν πολλών μέτρων, ενώ σε πολλά σούπερ μάρκετ η ζήτηση ήταν μεγαλύτερη από την προσφορά, με τους καταναλωτές να βρίσκονται μπροστά σε άδεια ράφια κατεψυγμένων και σε ουρές με μεγάλη αναμονή.
Υπό άλλες συνθήκες βέβαια, αυτές οι εικόνες θα θεωρούνταν «εικόνες τριημέρου», ενώ πολλοί δεν θα έμπαιναν καν στον κόπο να ψωνίσουν θαλασσινά, αφού θα τα έβρισκαν σε κάποια ταβέρνα ή εστιατόριο.
Με τις δεδομένες συνθήκες όμως, οι εικόνες που παρατηρήθηκαν κατά το τριήμερο θεωρούνταν εικόνες – ανάσα για ένα πολύ μικρό μέρος της αγοράς, η οποία πλέον πασχίζει για τη συνολική επιβίωσή της.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- ΝΩΡΙΤΕΡΑ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΑΛΛΗ ΧΡΟΝΙΑ: Ξενοδόχοι σε απόγνωση ψάχνουν προσωπικό
23 Νοε. 2022 - 6:23 - ΓΙΑ ΤΟΝ ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟ: Αγνοούν οι ξενοδόχοι την καμπάνια του Κικίλια
13 Οκτ. 2022 - 6:24 - ΑΝΤΙΔΡΑ Η ΑΓΟΡΑ ΣΤΑ ΣΕΝΑΡΙΑ: Η αλλαγή στο ωράριο θα προκαλέσει μεγαλύτερα προβλήματα
7 Οκτ. 2022 - 6:23 - Τι προσδοκούν οι έμποροι στο ντεμαράζ των εκπτώσεων
17 Αυγ. 2022 - 6:23 - Ανήλικοι εργαζόμενοι: Τα κάνουν όλα και συμφέρουν…
3 Αυγ. 2022 - 6:23