«Πυρετώδης» προετοιμασία και επιφυλάξεις για το άνοιγμα της εστίασης
- Τετάρτη, 28 Απριλίου, 2021 - 06:25
Ανεβαίνουν οι ρυθμοί της προετοιμασίας των καταστημάτων εστίασης στο Ρέθυμνο εν όψει του πολυπόθητου ανοίγματος στις 3 Μαΐου, έπειτα από σχεδόν 6 μήνες αναστολής της λειτουργίας τους.
Πολλοί από τους επιχειρηματίες του κλάδου σπεύδουν να ολοκληρώσουν τις απαραίτητες εργασίες, συντηρήσεις και ανακαινίσεις στα καταστήματά τους, ώστε τη Δευτέρα του Πάσχα να προλάβουν να είναι έτοιμοι για να υποδεχτούν κόσμο στον εξωτερικό τους χώρο.
Μέσα σε όλο αυτό το κλίμα ικανοποίησης που επικρατεί από την μεγαλύτερη μερίδα των επιχειρηματιών μετά την ανακοίνωση της επαναλειτουργίας του κλάδου, πολλοί είναι εκείνοι που φοβούνται την επανάληψη των περσινών δυσλειτουργιών στην εφαρμογή και τήρηση των πρωτοκόλλων, που φέτος ενδεχομένως να οδηγήσουν και σε νέους περιορισμούς και απαγορεύσεις.«Αγκάθι» για τους επιχειρηματίες φαίνεται να είναι και η παροχή του ενός από τα δύο υποχρεωτικά και εβδομαδιαία «self test» στους εργαζομένους τους, σύμφωνα με την ανακοίνωση της κυβέρνησης, το κόστος των οποίων θα αποτελέσει ένα ακόμη εμπόδιο στην επανεκκίνηση των δραστηριοτήτων τους.
«Θα είναι πολύ σημαντικό να κατανοήσουν αυτοί οι άνθρωποι ότι το πρόβλημα υπάρχει και είναι πολύ κοντά, για να μπορέσουμε και εμείς να κάνουμε τη δουλειά μας χωρίς να είμαστε αστυνόμοι. Αν μπορέσουν να συμμορφωθούν με τα μέτρα και ακούν την παρατήρηση του σερβιτόρου ή του υπεύθυνου του μαγαζιού θα γίνει και το δικό μας το έργο πολύ πιο εύκολο», ανέφερε στον TeamFM 102 ο κ. Βαγγέλης Μπικάκης, Πρόεδρος του νεοσύστατου Συλλόγου Παραλιακής Ζώνης «Ο Φάρος του Ρεθύμνου».
Ο κ. Μπικάκης όντας ιδιοκτήτης καταστήματος στην παραλία του Ρεθύμνου που απευθύνεται κυρίως σε νέους θαμώνες, εξήγησε πως είναι λογικό οι νέοι άνθρωποι να μην έχουν σε μεγάλο βαθμό την αίσθηση του φόβου, ωστόσο θεωρεί πως χρειάζεται να δείξουν κατανόηση στα μέτρα προστασίας και στις συστάσεις από το προσωπικό των καταστημάτων. Ο ίδιος μάλιστα σημείωσε: «Εμείς από την πλευρά μας το προσωπικό, οι υπεύθυνοι, οι επιχειρηματίες έχουμε κάνει τα σεμινάριά μας, έχουμε εκπαιδευτεί, έχουμε ενημερωθεί και θα το παλέψουμε όσο μπορούμε. Εμείς παρακαλούμε και ζητούμε από τους θαμώνες μας την κατανόηση σε αυτό το κομμάτι, στην παρατήρηση που θα του γίνει από κάποιον να καταλάβει ότι είναι για το καλό του και να σεβαστούν τα μέτρα».
Η βοήθεια από την πολιτεία μέσω της αστυνόμευσης για την τήρηση των μέτρων, θα φανεί πολύτιμη, όπως δήλωσε ο ίδιος, καθώς ο ρόλος αυτός έχει ανατεθεί από πέρσι στους υπεύθυνους των καταστημάτων χωρίς ιδιαίτερη επιτυχία. Ο ίδιος πρότεινε μάλιστα την παρουσία αστυνομικών στα μαγαζιά τις ώρες αιχμής με σκοπό την επιτήρηση και την συνέτιση του κόσμου. «Δεν είναι δουλειά μας να κάνουμε τους αστυνόμους. Μία πρόταση που μου ήρθε τώρα είναι μήπως στη μία, στα δυνατά, με την μεγάλη προσέλευση κόσμου να υπάρχει ένας αστυνομικός, γιατί όταν ο άλλος βλέπει την στολή μπορεί να είναι πιο φοβισμένος. Εγώ σαν καταστηματάρχης θα ήθελα σε μία γωνία να είναι μόνιμα 1-2 άτομα της αστυνομίας και να κάνουν αυτοί τη δουλειά αυτή με τα την παρατήρηση και την προσπάθεια να συνετίσουν τον κόσμο», υπογράμμισε.
Μόνιμη ανησυχία των επιχειρηματιών, όπως τόνισε, είναι το άνοιγμα των καταστημάτων τους χωρίς διακοπή για ολόκληρη τη σεζόν.
Σχετικά με τον νεοσύστατο σύλλογο των καταστημάτων της παραλιακής ζώνης του Ρεθύμνου στον οποίο αποτελεί και πρόεδρος, ο κ. Μπικάκης ανέφερε: «Ο καινούργιος σύλλογος δεν είναι κάτι διαφορετικό από τον προηγούμενο. Είμαστε ένα αδερφάκι του προηγούμενου συλλόγου, απλά επειδή το κομμάτι της παλιάς πόλης στην παραλία έχει κάποια επί μέρους προβλήματα σε σχέση με τον υπόλοιπο σύλλογο, αποφασίσουμε να κάνουμε ένα σύλλογο με περισσότερη δυναμική και ευελιξία που να ασχοληθούμε με τα συγκεκριμένα προβλήματα τα δικά μας. Αυτός ήταν ο βασικότερος λόγος».
«Θα υπάρξει πλουραλισμός στο άνοιγμα των καταστημάτων»
Αιφνιδιασμός υπήρξε στις τάξεις των επιχειρηματιών της εστίασης για το πρόωρο άνοιγμα στις 3 Μαΐου, σύμφωνα με τον ιδιοκτήτη καταστήματος εστίασης κ. Όθωνα Χριστουλάκη, γεγονός που έβγαλε πολλούς από τον προγραμματισμό τους και προκάλεσε αντιδράσεις των προηγούμενων ημερών. Ο ίδιος μάλιστα μιλώντας στον TeamFM 102, είπε: «Το 3 (Μαΐου) μας ήρθε λίγο αιφνιδιαστικά γιατί όλοι είχαν μπει σε μια διαδικασία συντήρησης, ανακαίνισης, φροντίδας, πάρα πολλοί άλλοι είχαν μπει σε διαδικασίες εκπαίδευσης του προσωπικού για τα τρέχοντα δεδομένα. Πολλά πράγματα έτρεχαν σε μία ροή προγραμματισμού».
Ο κ. Χριστουλάκης δήλωσε «Θα υπάρξει πλουραλισμός στο άνοιγμα των καταστημάτων», εξηγώντας πως στο Ρέθυμνο όπως και σε όλες τις τουριστικές περιοχές, η αγορά της εστίασης χωρίζεται σε δύο μέρη, στα μαγαζιά τα οποία έχουν αμιγώς σχέση με Έλληνες και στα μαγαζιά που έχουν και με Έλληνες και τουρίστες. Η πρώτη κατηγορία σύμφωνα με τον ίδιο θα ανοίξει στις 3 του Μάη ενώ η δεύτερη μάλλον θα πάει πιο πίσω.
Με τον αριθμό των θανάτων και των κρουσμάτων να παραμένει υψηλός στην Κρήτη, η συνέπεια στα πρωτόκολλα και η ευθύνη όλων είναι πιο απαραίτητη από ποτέ, όπως υπογράμμισε. Πρόσθεσε ακόμη πως θα υπάρξει η ανάγκη για πιο αυστηρή η επιτήρηση από το κράτος μέσα από τα κλιμάκια που «Θα πρέπει να κάνουν μία μεικτή δράση ελέγχου», όπως είπε χαρακτηριστικά. Ο κ. Χριστουλάκης φάνηκε αισιόδοξος λέγοντας: «Θα πρέπει να τηρηθούν τα πάντα απ’ αυτά που έχουν εκπονήσει η κυβέρνηση και οι ειδικοί με μεγάλη ευλάβεια. Πιστεύω ότι αν δεν γίνει 100%, θα γίνει σε πολύ μεγάλο βαθμό, διότι δε νομίζω ότι δεν υπάρχει ο φόβος με αυτά τα οποία βιώνουμε κάθε μέρα».
Το «βάρος» των selftest
Έντονες ήταν και οι αντιδράσεις τις τελευταίες μέρες από τους επιχειρηματίες της εστίασης σχετικά με το ένα από τα δύο selftest, που καλούνται να πληρώνουν κάθε εβδομάδα στους εργαζομένους τους. Με δεδομένη την δυσμενή κατάσταση στην οποία βρίσκονται οι εργοδότες, το κόστος αυτό είναι δυσβάστακτο, σύμφωνα με τον κ. Χριστουλάκη, καθώς ένα κατάστημα με κοντά 20 εργαζόμενους θα χρειαστεί να δίνει την εβδομάδα 140 ευρώ και πλέον των 500 το μήνα.
Παρ’ όλα αυτά, ο Γ.Γ. Εμπορίου, κ. Παναγιώτης Σταμπουλίδης, είπε σε πρωινή τηλεοπτική εκπομπή πως «το άνοιγμα της επιχείρησης παράγει υπεραξία και επομένως θα πρέπει και οι ιδιοκτήτες των επιχειρήσεων να αναλάβουν ένα κόστος της υποχρέωσης που έχουν και απέναντι στους πελάτες τους και απέναντι στο προσωπικό για ασφαλή λειτουργία των επιχειρήσεων».
Ο Ρεθυμνιώτης επιχειρηματίας σχολίασε την κατάσταση λέγοντας: «Είναι ένα θέμα αυτό και πιστεύουμε ότι διεκδικώντας το η ΓΣΕΒΕΕ και η ΠΟΕΣΕ θα έχουμε νεότερα πολύ σύντομα, διότι το ζήτημα είναι η ασφάλεια και η υγεία. Έπρεπε να υπάρξει ένας άλλος μηχανισμός ούτως ώστε ο έλεγχος να είναι πιο καθαρός και σίγουρος ως προς το αποτέλεσμα».
Κλείνοντας, έκανε μία έκκληση στους επιχειρηματίες του κλάδου της εστίασης, στους οποίους πρότεινε: «Θα πρέπει όλοι τώρα να προσέξουμε τις ημερομηνίες λήξης των προϊόντων τους, να κάνουμε πρώτα έναν αυτοέλεγχο πάρα πολύ σημαντικό. Μην βιαστούμε να κάνουμε πράγματα και να πάρουμε μεγάλες προμήθειες, διότι δε ξέρουμε τι μας περιμένει αύριο. Επίσης να διεκδικήσουμε τις τιμές στις οποίες αγοράζαμε, διότι πάρα πολλές πρώτες ύλες πάνε να ξεφύγουν αυτό τον καιρό, χωρίς να υπάρχει η ανάλογη ζήτηση».
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Χαμηλοί ρυθμοί, αλλά αισιόδοξα μηνύματα για τη νέα τουριστική σεζόν
11 Φεβ. 2022 - 6:24 - «Στοίχημα» η εορταστική περίοδος για εμπόριο και εστίαση
24 Δεκ. 2021 - 6:23 - «Μούδιασμα» σε εμπόριο, εστίαση και αναψυχή έφεραν τα νέα μέτρα
26 Νοε. 2021 - 6:24 - «Ανάσα» και προσδοκίες έφερε το άνοιγμα της εστίασης
6 Μαΐου. 2021 - 6:23 - Επιφυλακτικότητα στο λιανεμπόριο - Στην αναμονή η εστίαση
7 Απρ. 2021 - 6:23