“ΠΑΤΡΙΣ” ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ

Ο δύσκολος Ιανουάριος…

ΓΙΑ ΤΟ ΛΙΑΝΕΜΠΟΡΙΟ
  • Τρίτη, 4 Ιανουαρίου, 2022 - 06:26

Την επόμενη ημέρα κοιτούν ήδη οι επιχειρηματίες του λιανεμπορίου στο Ηράκλειο, αφού δεν έχουν κανένα περιθώριο εφησυχασμού.

Η τελευταία εβδομάδα πριν από την Πρωτοχρονιά μπορεί να είχε αντίστοιχα χαρακτηριστικά με την εβδομάδα των Χριστουγέννων και αυξημένη αγοραστική κίνηση, ωστόσο, όπως αποδείχθηκε, αυτό δεν είναι αρκετό για μια αγορά που αντιμετωπίζει δεκάδες προβλήματα, όπως άλλωστε και οι αγορές σε ολόκληρο τον κόσμο.

Γι’ αυτό, παρά τους πολύ καλούς τζίρους, ειδικότερα κατά την παραμονή της Πρωτοχρονιάς, οι επιχειρηματίες ανασυντάσσονται και οφείλουν να μπουν δυναμικά σε μια πολύ δύσκολη περίοδο, με δεδομένες τις υγειονομικές συνθήκες, αλλά και τις πιέσεις που ασκούνται σε όλα τα επίπεδα.

Ήδη μάλιστα κάποιες επιχειρήσεις έχουν αρχίσει προωθητικές ενέργειες μέσω γραπτών μηνυμάτων στα κινητά τηλέφωνα ή μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στις οποίες και ενημερώνουν τους καταναλωτές ότι μπορούν από σήμερα να βρουν μια σειρά από είδη σε πολύ χαμηλές, εκπτωτικές τιμές.

Και μπορεί επίσημα οι εκπτώσεις να καθυστερούν ακόμα, ωστόσο φαίνεται πως με δεδομένες τις υφιστάμενες συνθήκες, οι μειώσεις των τιμών και οι προσφορές θα έρθουν πολύ νωρίτερα στην αγορά αναγκαστικά. Και μόνο το γεγονός πως μεγάλες εταιρείες ήδη από σήμερα πωλούν φθηνότερα, δημιουργεί έναν μοχλό πίεσης για όλη την αγορά, η οποία πασχίζει για την επιβίωσή της.

Στην εξίσωση έρχεται να προστεθεί ωστόσο, η αβεβαιότητα της επόμενης ημέρας, αφού πρακτικά κανένας δεν γνωρίζει τι πρόκειται να συμβεί στην αγορά. Ακόμα και οι εκπρόσωποι της ίδιας της κυβέρνησης τονίζουν πως τα δεδομένα αναπροσαρμόζονται ανά εβδομάδα και ίσως και ανά ημέρα, τη στιγμή που οι επιχειρηματίες καλούνται να βρουν λύσεις χωρίς όμως να έχουν στην πραγματικότητα δεδομένα.

Αυτές οι συνθήκες δημιουργούν ζητήματα στην αγορά αφενός, αφετέρου όμως έχουν οδηγήσει σε σημαντικό βαθμό στην εξέλιξή της, αφού πολλές τοπικές επιχειρήσεις έχουν ήδη δημιουργήσει πλέον και δικά τους ηλεκτρονικά καταστήματα, τα οποία «λειτουργούν» παράλληλα και ταυτόχρονα με τα φυσικά.

Με δεδομένη μάλιστα τη διαρκή αβεβαιότητα που φθάνει πλέον στον τρίτο συνεχόμενο χρόνο, δεν είναι λίγοι οι επιχειρηματίες που εκτιμούν ότι η αγορά δεν πρόκειται να επιστρέψει ποτέ στον τρόπο που λειτουργούσε πριν από την πανδημία.

Ελπίδα όλων παρ’ όλα αυτά είναι η επιστροφή σε μια έστω σχετική κανονικότητα, η οποία συνδέεται με την αύξηση της ζήτησης, κυρίως γιατί επαναφέρει στο φυσιολογικό, το κομμάτι της ψυχολογίας, που θεωρείται κυρίαρχο για την κατανάλωση.