“ΕΜΠΡΟΣ” ΞΑΝΘΗΣ

«Ασφυξία» από την ακρίβεια στην αγορά της Ξάνθης

  • Τετάρτη, 2 Μαρτίου, 2022 - 06:26

«Ταμείο» κάνουν τα εμπορικά καταστήματα μετά από 1, 5 μήνα εκπτώσεων και οι τζίροι τους βγαίνουν αρνητικοί. Παρότι υπήρξαν διακυμάνσεις που αποτύπωσαν την διάθεση του κόσμου για κατανάλωση κατά την διάρκεια των εκπτώσεων, ωστόσο οι αρνητικοί παράγοντες ήταν τόσο ραγδαία καθοριστικοί που δεν άφησαν πολλά περιθώρια και έτσι το τελικό αποτέλεσμα διαμορφώθηκε με αρνητικό πρόσημο για άλλη μια φορά. Αυτή είναι η αποτίμηση για τα τεκταινόμενα της αγοράς κατά την περίοδο των εκπτώσεως όπως μας μεταφέρει ο νέος πρόεδρος του  Εμπορικού συλλόγου Ξάνθης κ. Νίκος Γρηγοριάδης.

Ακρίβεια, κακοκαιρία και «καπάκι» ο πόλεμος στην Ουκρανία εξανέμισαν κάθε διάθεση για ψώνια

«Οι εκπτώσεις ξεκίνησαν καλά. Οι καταναλωτές ανταποκρίθηκαν και καταγράφηκε μια κίνηση σε μέτρια επίπεδα. Στη συνέχεια όμως είχαμε ραγδαία πτώση και λόγω του καιρού αλλά και λόγω της ακρίβειας στην ενέργεια και στα είδη πρώτης ανάγκης. Τελευταία έχουμε και το πόλεμο στην Ουκρανία. Όλα αυτά έχουν αρνητικό αντίκτυπο στην κατανάλωση. Δημιουργούν φόβο και ανασφάλεια και κακή ψυχολογία. Έτσι φτάσαμε σε αρνητικούς τζίρους και αυτό δεν συμβαίνει μόνο στην αγορά της Ξάνθης», επεσήμανε ο κ. Γρηγοριάδης. Στην τελευταία του φράση, όπως εξήγησε αναφέρεται στα στοιχεία έρευνας του εμπορικού συλλόγου Αθηνών που καταγράφουν πτώση τζίρου στις 9 από τις 10 επιχειρήσεις: «Στην Ξάνθη δεν έχουμε κάνει έρευνα αλλά η γενική εκτίμηση είναι ότι έχουμε πτώση τζίρου.  Κανείς δεν είναι ευχαριστημένος. Παρότι η αγορά μας έχει επάρκεια και ο εμπορικός κόσμος συνεχώς θέλει να ανανεώνει το εμπόρευμά του…», καταλήγει ο κ. Γρηγοριάδης.

Οι Ξανθιώτες δεν είναι τοπικιστικές – Δεν στηρίζουν την αγορά της πόλης τους όπως παλαιότερα – Μεγάλη αύξηση οι διαδικτυακές αγορές

Την διαπίστωση ότι οι Ξανθιώτες καταναλωτές δεν είναι τοπικιστές και δεν στηρίζουν όσο θα’ πρεπε και σε κάθε περίπτωση όσο παλιότερα την αγορά της πόλης αλλά ένα μεγάλο μέρος ψωνίζει από πολυκαταστήματα αλλά και διαδικτυακά. «Η αγορά μας δεν είναι ακριβή και έχει επάρκεια. Αλλά δεν στηρίζεται από τους Ξανθιώτες όπως παλαιότερα. Δεν έχουν τοπικιστική συνείδηση. Υπάρχει διαρροή σε πολυκαταστήματα. Μεγάλη αύξηση έχουν οι διαδικτυακές αγορές. Ειδικά κατά την πανδημία είχαν αύξηση 80%».

Δεν βοήθησε το πρόγραμμα για τα e – shops –  ‘Έπεσαν τα ενοίκια έως και 50%

Αναφορικά με το πρόγραμμα για την δημιουργία e- shop ο κ. Γρηγοριάδης επεσήμανε πως δεν βοήθησε και πως δεν ήταν δίκιο: «Είχε μια σειρά από κριτήρια που δεν ήταν τόσο ευνοϊκά. Κάποιοι εντάχθηκαν και κάποιοι ξεκίνησαν μόνοι τους. Ειδικά για τα εμπορικά ένδυσης – υπόδησης είναι απαραίτητο. Μάλιστα κάποιοι έχουνε μόνο ηλεκτρονικό κατάστημα και όχι με φυσική παρουσία. Ξέρουμε ότι το μέλλον εκεί μας οδηγεί και πρέπει να προσαρμοστούμε». Να σημειώσουμε ότι στην αγορά υπάρχει πτώση ενοικίων ακόμη και στις κεντρικές οδούς έως και 50%.

Σχέδια για τόνωση της αγοράς της πόλης με διάφορες δράσεις

Να σημειώσουμε ότι ο εμπορικός σύλλογος Ξάνθης αριθμεί 130 ενεργά μέλη. Στα σχέδια του νέου προέδρου και του νέου Δ.Σ. είναι η ενεργοποίηση του εμπορικού κόσμου και η προώθηση δράσεων με στόχο την τόνωση της αγοράς της πόλης μας. Όπως ανέφερε ο κ. Γρηγοριάδης: «Έχουμε σχέδια για διάφορες δράσεις. Γι αυτό ξεκινάμε επαφές με τους φορείς της πόλης. Θέλουμε να τους μεταφέρουμε τα προβλήματά μας και να ζητήσουμε της στήριξή τους. Θέλουμε μια πόλη πιο καθαρή και πιο αναβαθμισμένη τουριστικά. Σκοπεύουμε να διοργανώσουμε διάφορες εκδηλώσεις για να αυξήσουμε το ενδιαφέρον του κόσμου. Όπως «Λευκές νύχτες» ή γιορτή του εμπορίου. Συνεργαζόμαστε με την Ομοσπονδία Εμπόρων Θράκης και με άλλους εμπορικούς συλλόγους και θα προσπαθήσουμε για το καλύτερο για τον εμπορικό κόσμο και την αγορά της πόλης μας».

Μαριάννα Ξανθοπούλου