“ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ” ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ

Οδηγοί και τουριστικά λεωφορεία: Στα νησιά ο στόλος από την Αιτωλοακαρνανία

  • Παρασκευή, 10 Ιουνίου, 2022 - 06:23

Τα τελευταία χρόνια, πλην αυτά του covid-19, πολλοί επαγγελματίες οδηγοί τουριστικών λεωφορείων από την Αιτωλοακαρνανία έχουν επιλέξει να αναχωρούν, για να δουλέψουν για την καλοκαιρινή σεζόν σε διάφορα νησιά.

Η επιλογή αυτή πλέον έχει πάρει πολύ μεγάλες «διαστάσεις». Φέτος ενδεικτικά σε διάφορα νησιά θα είναι τουλάχιστον 40 οδηγοί από το νομό και κυρίως από το Αγρίνιο, ενώ αντίστοιχη είναι και η εικόνα στα τουριστικά λεωφορεία, καθώς από τα 110 που είναι περίπου στην Αιτωλοακαρνανία, θα παραμείνουν στο νομό μόνο τα 30 περίπου και τα υπόλοιπα ήδη έχουν αναχωρήσει ή αναμένεται να αναχωρήσουν τις επόμενες ημέρες για κάποιο νησί.

Τα νησιά στα οποία δουλεύουν οι περισσότεροι Αιτωλοακαρνάνες του κλάδου είναι η Κως, ακολουθεί η Ρόδος, η Σαντορίνη και η Κρήτη και μετά έρχεται και η Κέρκυρα.

Συγκεκριμένα ο Πρόεδρος του Συλλόγου Τουριστικών Γραφείων και Λεωφορείων Αιτωλοακαρνανίας Ανδρέας Βαβούλης μιλώντας στη «Σ» για το θέμα τόνισε: «στα νησιά υπάρχει τεράστια έλλειψη οδηγών τουριστικών λεωφορείων και ζητούν συνεχώς. Στην Αιτωλοακαρνανία πολλοί επαγγελματίες του κλάδου επιλέγουν να πάνε στα νησιά για να δουλέψουν για σεζόν, καθώς εκτός ότι εργάζονται έχουν και πολύ καλές απολαβές.

Η αμοιβή τους ξεκινάει από 1.700 ευρώ το μήνα και συχνά ανεβαίνει. Τεράστιες ελλείψεις οδηγών έχουν και τα ξενοδοχεία στα νησιά, όπως τεράστιες είναι οι ελλείψεις και σε άλλο προσωπικό στα ξενοδοχεία λ.χ, καμαριέρες, άτομα για το service κλπ. Σε αυτές τις περιπτώσεις οι αμοιβές ξεκινούν από 1.000 ευρώ.

Από την Αιτωλοακαρνανία και κυρίως από το Αγρίνιο φέτος οι οδηγοί τουριστικών λεωφορείων θα είναι τουλάχιστον 40 σε διάφορά νησιά, ενώ πολλοί πηγαίνουν με τις οικογένειές τους, όπου τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας εργάζονται σε ξενοδοχεία σε πολλά και διάφορα πόστα.

Υπάρχει μεγάλη απορρόφηση σε σημείο που να μην υπάρχουν οδηγοί στο Αγρίνιο. Φέτος η σεζόν θα πάει μέχρι και αρχές Νοεμβρίου, θα διαρκέσει πολύ περισσότερο από άλλες χρονιές.

Αντίστοιχη είναι και η εικόνα με τα τουριστικά λεωφορεία. Σχεδόν ο μισός στόλος των λεωφορείων του νομού είναι στα νησιά. Συγκεκριμένα από τα 110 περίπου λεωφορεία τουριστικά που υπάρχουν στην Αιτωλοακαρνανία, αναχώρησαν ή θα αναχωρήσουν τα περισσότερα, με αποτέλεσμα στο νομό να μείνουν περίπου 30 λεωφορεία.

Το 90% όσον οδηγών και λεωφορείων έχουν αναχωρήσει ήδη για τους προορισμούς τους και το επόμενο διάστημα θα αναχωρήσουν τα υπόλοιπα. Το πρώτο νησί που διαθέτει τους περισσότερους Αιτωλοακαρνάνες που εργάζονται στον κλάδο αυτό είναι η Κως, ακολουθεί η Ρόδος, η Σαντορίνη και η Κρήτη και μετά έρχεται η Κέρκυρα.

Φέτος η χρονιά δεν έχει καμία σχέση με πέρσι, η ζήτηση πέρσι ήταν πολύ χαμηλότερη και φέτος η σεζόν ξεκίνησε από τις αρχές Απριλίου. Τότε αναχώρησαν τα πρώτα λεωφορεία και οδηγοί και η κορύφωση ξεκινά από τώρα μέχρι και το τέλος Ιουνίου, αλλά όλοι, ανεξαρτήτως πότε αναχώρησαν για το νησί που θα δουλέψουν, θα παραμείνουν για σεζόν στα νησιά μέχρι τέλος Οκτωβρίου αρχές Νοεμβρίου.

Αποφασίζουν να φύγουν από το νομό και το Αγρίνιο, διότι η μισθολογική διαφορά του να εργάζεσαι σε ένα νησί και το Αγρίνιο είναι τεράστια».

Κωνσταντίνος Χονδρός