Η σύμπτυξη τμημάτων στο δημοτικό σχολείο Ποσειδωνίας, είναι γεγονός

Αντιδρούν οι γονείς

Με νέες κινητοποιήσεις ξεκινούν την εβδομάδα δάσκαλοι και καθηγητές

Με νέες κινητοποιήσεις στον εκπαιδευτικό χώρο ξεκινά η εβδομάδα, έπειτα από τις νέες αποφάσεις της γενικής συνέλευσης των προέδρων των ΕΛΜΕ της χώρας, αλλά και της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας.

Συγκεκριμένα, οι καθηγητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αποφάσισαν να πραγματοποιήσουν 48ωρη απεργία, σήμερα και αύριο, δίνοντας νέο ραντεβού την Τετάρτη με νέες γενικές συνελεύσεις.

Από την πλευρά της η ΔΟΕ κατά τη χθεσινή της γενική συνέλευση αποφάσισε να πραγματοποιήσει σήμερα 3ωρη στάση εργασίας και να συμμετάσχει στην 48ωρη απεργία αύριο και την Τετάρτη.

Εντωμεταξύ, συνεχίζονται οι αναταράξεις στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, με τους γονείς των μαθητών της β' τάξης του δημοτικού σχολείου Ποσειδωνίας, να διαμαρτύρονται για το πρόβλημα που δημιουργείται από τη σύμπτυξη των τμημάτων, ένα από τα θέματα που θέτει ο Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών Σύρου-Τήνου και Μυκόνου.

Στο χορό των κινητοποιήσεων όμως μπαίνει η και η Σύγκλητος του Πανεπιστημίου Αιγαίου, όπου αναστέλλει συμβολικά τις διοικητικές λειτουργίες για σήμερα και αύριο, αντιδρώντας στη διαθεσιμότητα των διοικητικών υπαλλήλων των ΑΕΙ.

Τα “έσπασαν” στις επαναλαμβανόμενες

Η Γενική Συνέλευση προέδρων των ΕΛΜΕ της χώρας η οποία συνήλθε την Παρασκευή για να αποφασίσει την πορεία της απεργίας των Καθηγητών αποφάσισε τη συνέχιση του απεργιακό αγώνα διαρκείας με απεργία σήμερα και αύριο και με νέες Συνελεύσεις την Τρίτη και Γενική Συνέλευση Προέδρων ΕΛΜΕ την Τετάρτη.

Η πλειονότητα των ΕΛΜΕ είχε ψηφίσει 5νθήμερη απεργία, ωστόσο αυτή δεν πέρασε οριακά στη Γενική Συνέλευση των Προέδρων των ΕΛΜΕ, καθώς είχε την πλειοψηφία των ΕΛΜΕ (56 στις 85, δηλαδή 65,9%) ,αλλά όχι τα 2/3 των ψήφων που απαιτούνται.

Υπέρ η ΕΛΜΕ Ν. Κυκλάδων

Η γενική συνέλευση της ΕΛΜΕ Νοτίων Κυκλάδων που συνήλθε την περασμένη Παρασκευή, αποφάσισε να προτείνει στη Συνέλευση Προέδρων, τη συνέχιση των απεργιακών κινητοποιήσεων.

Συγκεκριμένα, επί συνόλου 62 εκπαιδευτικών - συμπεριλαμβανομένων αποφάσεων από τα νησιά της ΕΛΜΕ - οι ψήφοι υπέρ της συνέχισης ήταν 58 και κατά ήταν 4.

Από τους 58 ψήφους, υπέρ οι 51 τάχθηκαν υπέρ των επαναλαμβανόμενων πενθήμερων ενώ οι 7 πρότειναν μια 48ωρη κάθε εβδομάδα.

Τέλος να σημειωθεί ότι το ποσοστό της απεργίας την περασμένη Παρασκευή, παρά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν όλοι οι εργαζόμενοι, όπως σημειώνει η ΕΛΜΕ Νοτίου Κυκλάδων, κρατήθηκε στο ποσοστό του 47,3%.

Είμαστε στη δεινή θέση να διεκδικούμε, εν έτη 2013, τα αυτονόητα

Ένα από τα σημαντικότερα ζητήματα που θέτει από την έναρξη της σχολικής περιόδου ο Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών, είναι και αυτό της σύμπτυξης τμημάτων, με υπεράριθμους μαθητές.

Το θέμα πλέον φαίνεται ότι έχει πάρει “σάρκα και οστά” και δεν υφίσταται στην φαντασία των εκπαιδευτικών, όπως προσπαθούν κάποιοι ιθύνοντες να περάσουν στον κόσμο, μέσα από τις δηλώσεις που κάνουν.

Συγκεκριμένα, όπως είχε δημοσιεύσει η “Κοινή Γνώμη” από τις πρώτες μέρες των κινητοποιήσεων του εκπαιδευτικού κλάδου, ήδη σε δημοτικά σχολεία της Σύρου, έχουν μετατρέψει τις σχολικές αίθουσες σε αίθουσες “φύλαξης” παιδιών, καταστρέφοντας το εκπαιδευτικό σύστημα, δημιουργώντας πολλά προβλήματα στους μικρούς μαθητές, αλλά και στους εκπαιδευτικούς.

Συγκεκριμένα, στο δημοτικό σχολείο Ποσειδωνίας ενώθηκαν δυο τμήματα της β' τάξης, κάτι το οποίο συνεπάγεται, τάξη που αριθμεί συνολικά 27 μαθητές.

Ήδη οι γονείς των συγκεκριμένων μαθητών, απέστειλαν επιστολή διαμαρτυρίας προς τον Περιφερειακό Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Νοτίου Αιγαίου, Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Κυκλάδων, τους Σχολικούς συμβούλους Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Κυκλάδων, το Σύλλογο Διδασκόντων του Δημοτικού Σχολείου Ποσειδωνίας, το Σύλλογο Δασκάλων Σύρου-Τήνου-Μυκόνου και τους Συλλόγους Γονέων Δημοτικών σχολείων Σύρου.

Σύμφωνα με την επιστολή των γονέων, η συνένωση των δύο τμημάτων εγείρει εύλογα ερωτήματα, τα οποία ζητούν απαντήσεις.

“Πώς είναι δυνατόν ενώ ο νόμος ορίζει 25 μαθητές ανά τάξη στο έγγραφο ΦΕΚ 1507/13-10-2006, τα παιδιά μας να μην έχουν χωριστεί σε δύο τμήματα; Επίσης η ενημέρωση που έχουμε είναι ότι η ρύθμιση για το ποσοστό 10% άνω των 25 ανά τάξη ανακλήθηκε και θα ίσχυε μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις. Το σχολείο μας έχει την κτιριακή υποδομή σε αριθμό αιθουσών για αυτό το χωρισμό. Αν έχει γίνει τροποποίηση των παραπάνω νομοθετικών ρυθμίσεων δεν θα πρέπει εμείς οι γονείς να ενημερωθούμε εγγράφως από τους αρμόδιους σχετικά με τους νόμους και τις εγκυκλίους βάσει των οποίων ενοποιούνται τα δύο τμήματα της τάξης των παιδιών μας;”, αναφέρει το έγγραφο διαμαρτυρίας.

Πέρα όμως από το νομικό πλαίσιο καθαυτό, όπως αναφέρουν οι γονείς, η παραπάνω ενοποίηση που δημιουργεί πρωτοφανείς ανισότητεςκαι δυσκολίες για τους εξής λόγους:

“Τα παιδιά μας είναι 7 ετών (+-) στο δεύτερο μόλις βήμα τους στο δημοτικό σχολείο. Η αναλογία 27 μαθητών αυτής της ηλικίας προς ένα δάσκαλο έρχεται σε αντίθεση με τις διεθνείς παιδαγωγικές αρχές αλλά και με την κοινή λογική. Με 27 μαθητές είναι σίγουρο ότι παρεμποδίζεται ουσιαστικά η συμμετοχή των παιδιών στην διαδικασία της μάθησης τους. Σε ποιο άραγε από αυτά θα πρωτομιλήσεις και ποιο θα απαντήσει... Τα παιδιά θα μετατραπούν σε παθητικούς (βαριεστημένους-ζωηρούς) ακροατές. Ποιους στόχους μπορεί να επιτύχει η δασκάλα μας με 27 μαθητές στην τάξη; Τους διδακτικούς στόχους; Την ασφάλειά τους; Την πειθαρχία τους; Τις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές τους ανάγκες; Ένα τμήμα 27 μαθητών στη β' δημοτικού είναι δεδομένο ότι θα δημιουργήσει ή θα ενισχύσει προβλήματα συμπεριφοράς και μαθησιακές δυσκολίες στους πιο ευάλωτους μαθητές. Πώς θα μπορέσει ο δάσκαλος να στηρίξει τα παιδιά που δεν ανήκουν στους άριστους ή στον ευνοημένο “μέσο όρο”; Το σχολείο μας έγινε σχολική μονάδα διευρυμένου ωραρίου και ήρθαν νέες ειδικότητες. Τι νόημα όμως έχει αυτό όταν σε κανένα Γυμνάσιο και Λύκειο δεν υπάρχουν τάξεις στην πληροφορική με τόσο μεγάλο αριθμό μαθητών. Τμήματα με αριθμό εκπαιδευόμενων μαθητών πάνω από 20 είτε χωρίζονται σε δύο είτε προβλέπεται δεύτερος εκπαιδευτικός. Στο Δημοτικό μας ένας εκπαιδευτικός θα πρέπει να διδάξει (ή καλύτερα να πούμε να «φυλάξει») 27 παιδιά τα οποία αντιστοιχούν 4 ανά υπολογιστή. Τα παιδιά πραγματικά χάρηκαν για τις καινούργιες ειδικότητες αλλά γυρνούν αναστατωμένα αφού ενώ αυξήθηκε το ωράριο λειτουργίας του σχολείου χάθηκε ο ποιοτικός τρόπος εργασίας στην τάξη που είχαν μάθει μέχρι τώρα”.

Οι γονείς αναφέρουν ότι εν έτη 2013, ζητούν τα αυτονόητα, δηλαδή αποτελεσματικούς δασκάλους και όχι εξουθενωμένους ήρωες. Γνώση, ασφάλεια και υγεία στο χώρο του σχολείου, μία τάξη που δεν θα είναι φυτώριο ανισοτήτων και αποκλεισμών, αλλά θα ευνοεί την αγάπη για τη γνώση, τη συνεργασία, την ομαδικότητα και τη χαρά της μάθησης.

“Όπως κατανοείτε ζητάμε το σχολείο να παραμείνει το σχολείο μας και όχι χώρος φύλαξης των παιδιών μας”, καταλήγει η επιστολή.