Υπολειτουργεί το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας στις Κυκλάδες, λόγω της έλλειψης εκπαιδευτικών

Παραμελημένοι οι μαθητές

Παρά το ενδιαφέρον πολλών καθηγητών, οι διαδικασίες έχουν “παγώσει”

Και ενώ μέχρι σήμερα, η ειδική αγωγή εθεωρείτο από πολλούς το μοναδικό “αποπαίδι” της εκπαίδευσης, φαίνεται πως τον τίτλο διεκδικεί επάξια και το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας, καθώς η λειτουργία του στις Κυκλάδες κρέμεται κυριολεκτικά από μία κλωστή.

Την ίδια στιγμή που βρίσκονται σε εξέλιξη οι προβλεπόμενες ενέργειες για τη λειτουργία Κέντρων Δια Βίου Μάθησης σε όλη τη χώρα, συμπεριλαμβανομένων και των νησιών του νομού, η στελέχωση των τριών τμημάτων σε Σύρο, Νάξο και Σαντορίνη με το κατάλληλο εκπαιδευτικό προσωπικό, εξακολουθεί να εκκρεμεί εν μέσω Νοεμβρίου.

Η πρωτόγνωρη αυτή καθυστέρηση, που εντοπίζεται αποκλειστικά και μόνο στο νομό των Κυκλάδων, δεδομένου ότι στις υπόλοιπες περιφερειακές ενότητες της χώρας το θέμα έχει διευθετηθεί και οι καθηγητές βρίσκονται ήδη στις θέσεις τους, έχει προκαλέσει αναστάτωση τόσο στη διεύθυνση του σχολείου, όσο και στους μαθητές οι οποίοι περιμένουν στωικά την έναρξη των μαθημάτων.

Κλειστά τα τμήματα σε Νάξο και Σαντορίνη

Ωστόσο, το μεγαλύτερο πρόβλημα αντιμετωπίζουν οι μαθητές της Νάξου και της Σαντορίνης, καθώς πέρα από την έλλειψη εκπαιδευτικών, δεν έχει δοθεί ακόμα η εντολή για την τοποθέτηση υπευθύνου τμήματος, ο οποίος θα φροντίζει για την ομαλή λειτουργία του σχολείου. Από την άλλη, οι μαθητές της Σύρου, είναι αναγκασμένοι να παρακολουθούν μόνο μαθήματα πληροφορικής και ψυχολογίας, καθώς δεν υπάρχει διαθέσιμος κάποιος άλλος καθηγητής. Σημειώνεται ότι σε κάθε μάθημα αντιστοιχούν τρεις ώρες. Στη Σύρο προβλέπονται συνολικά δεκαοχτώ ώρες, ενώ στα τμήματα της Νάξου και της Σαντορίνης είκοσι μία.

Σύμφωνα με τον Διευθυντή, Μανώλη Αργυρό, τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας στελεχώνονται με μόνιμο εκπαιδευτικό από τη Γενική Γραμματεία Δια Βίου Μάθησης, η οποία είναι η καθ' ύλην αρμόδια. Παρόλα αυτά, σημειώνει ότι στην περίπτωση που οι διαδικασίες δείχνουν να έχουν “παγώσει”, την αρμοδιότητα αυτή αναλαμβάνουν οι Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, οι οποίες σύμφωνα με νέα νομοθετική ρύθμιση έχουν τη δυνατότητα να διαθέσουν προσωπικό που πλεονάζει στα σχολεία της τυπικής εκπαίδευσης.

Καμία ενημέρωση για το πλεονάζον προσωπικό

Ο κ. Αργυρός σημειώνει ότι παρά τις συνεχείς δεσμεύσεις του Περιφερειακού Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Αιγαίου, Διονύση Μεσσάρη για άμεση επίλυση του προβλήματος, μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει καμία απολύτως ενέργεια. Από τη δική του πλευρά, ο κ. Μεσσάρης εξηγεί ότι το τοπίο θα ξεκαθαρίσει εντός της τρέχουσας εβδομάδας, μόλις αποτυπωθεί μία πλήρης εικόνα των σχολείων και των εκπαιδευτικών με λιγότερες ώρες, τις οποίες θα μπορούσαν να συμπληρώσουν διδάσκοντας στο Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας.

Το γεγονός αυτό έχει προκαλέσει την έντονη αντίδραση των υπευθύνων, οι οποίοι αναρωτιούνται πώς είναι δυνατόν να μην έχει κλείσει ακόμα το θέμα της τοποθέτησης των εκπαιδευτικών, δύο μήνες μετά την έναρξη του νέου σχολικού έτους, όπου οι ανάγκες θα έπρεπε έχουν ήδη καλυφθεί στο μεγαλύτερος μέρος τους.

“Δεν αναγνωρίζονται οι θυσίες”

Ως εκ τούτου, οι ενήλικες πολίτες οι οποίοι εκδήλωσαν την επιθυμία να αρπάξουν την ευκαιρία και να ολοκληρώσουν την υποχρεωτική τους εκπαίδευση εμφανίζονται σήμερα πιο απογοητευμένοι από ποτέ. Μάλιστα δε διστάζουν να εκφράσουν την αγανάκτησή τους για την υφιστάμενη κατάσταση, βλέποντας άλλη μία πόρτα να κλείνει μπροστά στα μάτια τους. Προσθέτουν μάλιστα ότι παρόλο που προσάρμοσαν το καθημερινό τους πρόγραμμα, προκειμένου να συνδυάσουν οικογένεια, εργασία και σχολείο, τα εμπόδια που ορθώνονται σήμερα μπροστά τους τους οδηγούν στη σκέψη ότι οι θυσίες και η θέλησή τους για γνώση δεν αναγνωρίζεται από τους αρμόδιους φορείς.

Μόνο Πληροφορική και Ψυχολογία στη Σύρο

Σε δηλώσεις του στην “Κοινή Γνώμη”, ο κ. Αργυρός κρίνει ότι το θέμα θα μπορούσε να έχει διευθετηθεί, εφόσον υπάρχουν διαθέσιμοι καθηγητές με περίσσευμα χρόνου, που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για να διδάξουν στο σχολείο. Όπως εξηγεί, στο τμήμα της Σύρου διδάσκεται μόνο το μάθημα της Πληροφορικής από τον ίδιο, καθώς και το μάθημα της ψυχολογίας από καθηγήτρια η οποία δίδασκε και πέρυσι στο σχολείο.

Ο ίδιος γίνεται καθημερινά δέκτης παραπόνων από τους μαθητές, οι οποίοι υπογραμμίζουν ότι δε δήλωσαν συμμετοχή στο σχολείο μόνο για το μάθημα της πληροφορικής. “Οι περισσότεροι εξ' αυτών έχουν προγραμματίσει την κοινωνική ζωή τους, ενώ κάποιοι σκέφτονται να το εγκαταλείψουν και να στραφούν σε εναλλακτικούς τρόπους επιμόρφωσης”, αναφέρει χαρακτηριστικά. Προσθέτει δε, ότι ο ίδιος δεν είχε την ευκαιρία να επισκεφτεί τους μαθητές στα άλλα νησιά και να συνομιλήσει μαζί τους, στο πλαίσιο των προβλεπόμενων συνεντεύξεων των ενδιαφερομένων, καθώς δεν υπάρχει άλλος εκπαιδευτικός για να μείνει πίσω. “Ουσιαστικά, οι μαθητές αυτοί νιώθουν παραμελημένοι”, καταλήγει.

Επιβάρυνση των μαθητών με επιπλέον ώρες

Ωστόσο σημειώνει ότι μόλις ολοκληρωθεί η στελέχωση των τμημάτων, οι μαθητές θα επιβαρυνθούν με επιπλέον ώρες στο εβδομαδιαίο πρόγραμμά τους, ενώ ενδέχεται να παραταθούν τα μαθήματα και το καλοκαίρι, προκειμένου να καλυφθεί ο χαμένος χρόνος.

Παράλληλα καθιστά γνωστό ότι ο ίδιος έχει καταγράψει τις ανάγκες σε σχετικό αίτημα για τη διάθεση προσωπικού που απέστειλε πριν από δέκα ημέρες τόσο στον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης, όσο και στο Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κυκλάδων. Όπως σημειώνει “ο κ. Μεσσάρης έχει δείξει διάθεση να λύσει το πρόβλημα, αλλά ακόμα δεν το έχει κάνει”.

Ο ίδιος δεν παραλείπει να εκφράσει την ανησυχία του για το μέλλον του Σχολείου, καθώς εκπαιδευτικές μονάδες με μικρό πληθυσμό μαθητών ενδέχεται είτε να σταματήσουν τη λειτουργία τους, είτε να αλλάξουν τρόπο λειτουργίας.

“Γνωρίζουμε καθηγητές που θέλουν να έρθουν στο Σχολείο”

Διευκρινίζει ακόμα ότι σε συνάντηση που πραγματοποίησαν πρόσφατα στην Αθήνα οι διευθυντές των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας, ανακοινώθηκε πως θα λυθεί άμεσα και το θέμα της πρόσληψης των ωρομισθίων εκπαιδευτικών, για την οποία δεν έχει βγει καν η προκήρυξη από τη Γενική Γραμματεία Δια Βίου Μάθησης. Καταλήγοντας, ο κ. Αργυρός κρίνει ότι το θέμα θα έπρεπε να είχε ήδη διευθετηθεί, όπως σε άλλες περιφέρειες της χώρας, καθώς είναι πολύ αργά για να μην υπάρχει ακόμα ξεκάθαρη εικόνα των εκπαιδευτικών που περισσεύουν στα σχολεία, σύμφωνα με δηλώσεις του Περιφερειακού Διευθυντή. “Πώς είναι δυνατόν να γνωρίζουμε εμείς ποιοι καθηγητές πλεονάζουν και να μην το ξέρουν οι ίδιοι;” τονίζει.

Ετικέτες: