Χαμένη η χρονιά για τους έξι μαθητές της ειδικότητας Γραφικών Τεχνών στο ΕΠΑΛ Σύρου

Όνειρο απατηλό... οι πανελλαδικές εξετάσεις

Αισιόδοξη νότα, η δρυση νέων τομέων και ειδικοτήτων από το επόμενο σχολικό έτος

Ανάμεικτα συναισθήματα προκαλεί η είδηση της ίδρυσης νέων τομέων και ειδικοτήτων στο ΕΠΑΛ Σύρου από το επόμενο σχολικό έτος, την ίδια στιγμή που οι έξι τελειόφοιτοι μαθητές της ειδικότητας των γραφικών τεχνών φαίνεται να έχουν ήδη χάσει η φετινή χρονιά, εξαιτίας των σοβαρών ελλείψεων προσωπικού, που τους ταλανίζει μέχρι και σήμερα.

Σημειώνεται ότι με βάση τον υπάρχοντα νόμο 41/86/2013 (ΦΕΚ 193 Α') για το νέο Λύκειο, προβλέπεται η λειτουργία νέων τομέων και ειδικοτήτων σε ήδη υπάρχοντες τομείς των Επαγγελματικών Λυκείων κατά το σχολικό έτος 2014-2015.

Ομόφωνη η έγκριση των προτάσεων της διεύθυνσης

Η διεύθυνση του ΕΠΑΛ Σύρου, με έγγραφό της προς την Δημοτική Επιτροπή Παιδείας του δήμου κατέθεσε τις δικές της προτάσεις, οι οποίες χωρίζονται σε δύο κατηγορίες.

Αρχικά προτάθηκε η ίδρυση νέων ειδικοτήτων σε τομείς που ήδη λειτουργούν και συγκεκριμένα των ειδικοτήτων: α) Τεχνικού Η/Υ και Τεχνικού Λογισμικού στον Τομέα Πληροφορικής, β) Τεχνικού Θερμικών Εγκρίσεων & Μηχανικού Τεχνολογίας Πετρελαίου & Φυσικού αερίου στον Τομέα Μηχανολογίας, γ) Τεχνικού Αυτοματισμού και Τεχνικού Δικτύων και Τηλεπικοινωνιών στον Τομέα Ηλεκτρολογίας, καθώς και δ) Υπαλλήλου Αποθήκης και Συστημάτων εφοδιασμού και Υπαλλήλου Εμπορίας και Διαφήμισης στον Τομέα Οικονομίας – Διοίκησης.

Επιπλέον, εκφράστηκε η επιθυμία για τη δημιουργία νέων τομέων και ειδικοτήτων και ειδικότερα του Τομέα Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων, που θα περιλαμβάνει τις ειδικότητες Τεχνικού Διαχείρισης και Ανακύκλωσης και Τεχνικού Ελέγχου ρύπανσης και εγκαταστάσεων αντιρύπανσης.

Περισσότερες επιλογές για τους μαθητές

Όπως σημειώνει ο διευθυντής του ΕΠΑΛ, Νίκος Βουτσίνος, στο σχολείο φοιτούν την τρέχουσα σχολική χρονιά 260 μαθητές και σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία των τελευταίων τεσσάρων χρόνων, το μαθητικό δυναμικό αυξάνεται προοδευτικά. Η ύπαρξη περισσοτέρων ειδικοτήτων σε ήδη υπάρχοντες Τομείς του σχολείου θα προσφέρει στους μαθητές περισσότερες επιλογές για την επαγγελματική τους αποκατάσταση, καθιστώντας τους ταυτόχρονα περισσότερο ανταγωνιστικούς πρωτίστως στην αγορά εργασίας του νησιού.

Εξηγεί μάλιστα πως ο προτεινόμενος προς ίδρυση Τομέας Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων θα παρέχει κατάλληλα καταρτισμένο προσωπικό, που θα μπορέσει να προσφέρει στους αναπτυσσόμενους κλάδους Ανακύκλωσης, Ρύπανσης και Αντιρύπανσης και θα δώσει επαγγελματική διέξοδο σε πολλούς νέους ανθρώπους στο νησί. Παράλληλα, καθιστά σαφές ότι οι προτεινόμενες νέες ειδικότητες δύνανται να υποστηριχθούν τόσο από τις υπάρχουσες υλικοτεχνικές υποδομές των εργαστηρίων του σχολείου, όσο και από το υπάρχον στελεχιακό δυναμικό του, χωρίς ιδιαίτερη οικονομική επιβάρυνση για τη Σχολική Επιτροπή. Η όποια επιπλέον οικονομική επιβάρυνση πιθανόν να υπάρξει, περιορίζεται μόνο σε προμήθειες αναλώσιμων υλικών και θα είναι πάρα πολύ μικρή.

Δημοτική Επιτροπή Παιδείας: “Στηρίζουμε κάθε νέα δραστηριότητα”

Η Δημοτική Επιτροπή Παιδείας εισηγήθηκε με τη σειρά της τις προτάσεις του σχολείου στην τελευταία συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, το οποίο και έλαβε ομόφωνη απόφαση. Στην εισήγησή της Επιτροπής, διευκρινίζεται επίσης ότι η οικονομική υπηρεσία του δήμου θα εκδώσει συγχρόνως τη βεβαίωση δέσμευσης οικονομικών πιστώσεων για τα λειτουργικά έξοδα των προτεινόμενων προς ίδρυση σχολικών μονάδων.”Κάθε νέα δραστηριότητα και ειδικότητα που προτείνεται και λειτουργεί στα σχολεία μας είναι ευπρόσδεκτη και είμαστε δίπλα σε τέτοιες προτάσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας”, δήλωσε στην “Κοινή Γνώμη” ο πρόεδρος της Επιτροπής, Μιχάλης Ζουλουφός.

Ν. Βουτσίνος: “Δεν τίθεται θέμα υποστελέχωσης των νέων ειδικοτήτων”

Από την πλευρά του, ο κ. Βουτσίνος τονίζει ότι η ίδρυση των νέων αυτών τομέων και ειδικοτήτων θα προσφέρει στα παιδιά περισσότερες επιλογές για επαγγελματικό προσανατολισμό, διαφορετικές από εκείνες που προσφέρουν οι κλασικές ειδικότητες, όπου τα τελευταία χρόνια παρατηρείται υπερκορεσμός, ιδίως στην τοπική αγορά.

Εμφανίζεται δε σίγουρος για την ομαλή λειτουργία τους, διαβεβαιώνοντας ότι δεν υπάρχει κανένας απολύτως προβληματισμός για πιθανή υποστελέχωσή τους. Εξηγεί μάλιστα ότι η υποστελέχωση που έπληξε και συνεχίζει να πλήττει το ΕΠΑΛ Σύρου αφορά σε τομείς και ειδικότητες, οι οποίοι καταργήθηκαν πέρσι το καλοκαίρι. Αντίθετα, για τις υπόλοιπες ειδικότητες, κυρίως του μηχανολογικού και του ηλεκτρολογικού τομέα υπάρχει διαθέσιμο προσωπικό στο νησί, ενώ τα ήδη υπάρχοντα εργαστήρια μπορούν να υποστηρίξουν αυτές τις πρωτοβουλίες.

Ωστόσο, υπογραμμίζει ότι σε καμία περίπτωση δεν καλύπτεται το κενό που άφησαν πίσω τους οι καταργηθείσες ειδικότητες, οι οποίες είχαν μεγάλη ζήτηση από τους μαθητές και κυρίως τις μαθήτριες. “Το σχολείο μας, λόγω της φύσης αυτών των επαγγελμάτων, προτιμάται κατά πλειοψηφία από αγόρια. Παρόλα αυτά, όλοι οι μαθητές που επέλεγαν τους συγκεκριμένους κλάδους ήταν παιδιά με υψηλό μορφωτικό επίπεδο”, αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Βουτσίνος, σημειώνοντας ότι η έλλειψη προσωπικού “ζει και και βασιλεύει” μέχρι και σήμερα. “Σύμφωνα με τους σχεδιασμούς, η διέξοδος γι' αυτές τις ειδικότητες, θα γίνεται πλέον μέσω των ΙΕΚ”, υπογραμμίζει.

Συνεχίζονται οι ελλείψεις προσωπικού

Αναφορικά με τη σημερινή στελέχωση του ΕΠΑΛ, ο διευθυντής καθιστά γνωστό ότι τα δύο εκ των τριών τμημάτων που αντιμετώπιζαν στο παρελθόν σοβαρό πρόβλημα κατάφεραν να ξεπεράσουν προς το παρόν τις όποιες δυσκολίες. Συγκεκριμένα, οι καθηγητές των ειδικοτήτων Βοηθών Νοσηλευτών και Βοηθών Βρεφονηπιοκόμων στον Τομέα Υγείας & Πρόνοιας, οι οποίοι είχαν τεθεί σε διαθεσιμότητα το περασμένο καλοκαίρι, επέστρεψαν στο σχολείο με προσωρινά ασφαλιστικά μέτρα. Ενημερώνει μάλιστα για μία πρόσφατη πρόσληψη με ωρομισθίους καθηγητές στον τομέα των Βοηθών Νοσηλευτών, η οποία συνέβαλε σε μεγάλο βαθμό στην κάλυψη του κενού.

Παρόλα αυτά, το μεγαλύτερο πρόβλημα εξακολουθεί να αντιμετωπίζει η ειδικότητα των γραφικών τεχνών, καθώς δεν υπάρχει ακόμα διαθέσιμος καθηγητής.

Όπως σημειώνει ο κ. Βουτσίνος, μετά από συνεχείς πιέσεις του σχολείου, το υπουργείο Παιδείας δεσμεύτηκε για την πρόσληψη εκπαιδευτικού μέσα στο άμεσο χρονικό διάστημα. Ωστόσο, εκτιμά ότι ακόμα κι έτσι, η χρονιά για τους έξι μαθητές της ειδικότητας είναι ουσιαστικά χαμένοι. “Αν κάποιο παιδί ενδιαφερόταν να δώσει πανελλαδικές εξετάσεις, αυτό το δικαίωμα το έχει σχεδόν χάσει” δηλώνει, τονίζοντας ότι τέτοια εποχή κάθε χρόνο ολοκληρώνεται η παράδοση της διδακτικής ύλης και ξεκινούν οι επαναλήψεις. “Ακόμα κι αν ξεκινήσουν αύριο τα μαθήματα, τα παιδιά θα είναι σε πολύ μειονεκτική θέση”, προσθέτει.

Καταλήγοντας, ελπίζει οι νέες προσθήκες ειδικοτήτων να αποτελέσουν μια πιο αισιόδοξη νότα για την μελλοντική πορεία της εκπαίδευσης, προσφέροντας περισσότερες επιλογές στα παιδιά, προκειμένου αυτά να έχουν τη δυνατότητα να διαλέξουν κάποιον επαγγελματικό τομέα που να τους καλύπτει και να τους ενδιαφέρει.

Ετικέτες: