Παράσταση διαμαρτυρίας εκπαιδευτικών και μαθητών στο γραφείο του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Ν. Αιγαίου

"Διαπράττουμε πνευματικό έγκλημα"

Ούτε τα καθησυχαστικά χαμόγελα, ούτε οι διαβεβαιώσεις -διά στόματος προϊσταμένου- ότι τίποτα δεν καταρρέει στον τομέα της εκπαίδευσης, κατάφεραν να πείσουν τους καθηγητές και τους μαθητές της Σύρου, κατά την προγραμματισμένη παράσταση διαμαρτυρίας στο κτήριο της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Ν. Αιγαίου.

Την παράσταση πραγματοποίησε το μεσημέρι της Παρασκευής η ΕΛΜΕ Α' Κυκλάδων, στο πλαίσιο της 24ωρης απεργίας της ΟΛΜΕ, εκφράζοντας τη συμπαράστασή της στους 2.500 εκπαιδευτικούς της τεχνικής εκπαίδευσης, οι οποίοι τέθηκαν σε διαθεσιμότητα τον περασμένο Ιούλιο.”Η απαίτησή μας είναι να μην απολυθεί κανένας και όλοι οι συνάδελφοι να ξαναγυρίσουν στα σχολεία”, ήταν η κοινή θέση όλων.

Αύξηση της μαθητικής διαρροής

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΕΛΜΕ Παναγιώτη Παπαμιχαήλ, η κατάργηση των 52 ειδικοτήτων οδήγησε μοιραία στο φαινόμενο της μαθητικής διαρροής, δεδομένου ότι κάποια παιδιά αναγκάστηκαν είτε να καταφύγουν στην Αθήνα, είτε να αλλάξουν νησί, καθώς δεν υπήρχε ειδικότητα στο σχολείο τους. Τονίστηκε δε ότι αυτή τη στιγμή υπάρχουν πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, τα οποία είτε δε διδάσκονται καθόλου, είτε διδάσκονται με δόσεις, με αποτέλεσμα την κατάργηση της μόνιμης εργασιακής σχέσης και την απασχόληση εκπαιδευτικών με 500 ευρώ το μήνα. Παράλληλα, εκφράστηκε η αντίθεση της εκπαιδευτικής κοινότητας στο σύστημα της αυτοαξιολόγησης, με την εκτίμηση ότι αυτό συνδέεται με τις απολύσεις και τον νέο τύπο εκπαιδευτικού, ο οποίος είναι κρατικά ελεγχόμενος και γραφειοκράτης. Τέλος, ο κ. Παπαμιχαήλ αναφέρθηκε στον κίνδυνο υποβάθμισης του απολυτηρίου Λυκείου και την πιθανότητα εξίσωσής του με το μεταγυμνασιακό ΙΕΚ. Υπογραμμίστηκε ακόμα ότι το σχέδιο για το νέο Λύκειο απειλεί να καταλύσει τον θεσμικό χαρακτήρα του Λυκείου, το οποίο πρέπει να προσφέρει γενική μόρφωση στα παιδιά, ούτως ώστε να αντιλαμβάνονται τους κοινωνικούς μετασχηματισμούς και ταυτόχρονα, συμμετέχουν ενεργά στο κοινωνικό και πολιτισμικό γίγνεσθαι της εποχής μας.

“Κατάσταση πανικού”

Κατέστη μάλιστα γνωστό ότι τα παιδιά που φοιτούν σήμερα στην Α' Λυκείου βρίσκονται σε απόγνωση, καθώς λόγω ελλιπούς ενημέρωσης, δε γνωρίζουν ακόμα με ποιο σύστημα θα εξεταστούν τον προσεχή Μάιο. Όπως δηλώνουν οι καθηγητές “είμαστε σε κατάσταση πανικού προσπαθώντας να διεκπεραιώσουμε την ύλη. Βλέπουμε τους μαθητές να μην ξέρουν τι τους περιμένει και πονάει η ψυχή μας”, ενώ προσθέτουν “αισθανόμαστε ότι διαπράττουμε καθημερινά ένα πνευματικό έγκλημα”.

Διονύσης Μεσσάρης: “Δημοκρατικό το μέτρο της αυτοαξιολόγησης”

Από την πλευρά του, ο κ. Μεσσάρης προσπάθησε να “ελαφρύνει” την ατμόσφαιρα, σημειώνοντας ότι τα 230 κενά εκπαιδευτικών που είχαν καταγραφεί πέρυσι στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, φέτος είναι μετρημένα στα δάχτυλα. Παράλληλα, αναφέρθηκε και στην “πληρότητα” της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, διαβεβαιώνοντας πως το Νότιο Αιγαίο διαθέτει 510 επιπλέον εκπαιδευτικούς, συγκριτικά με το προηγούμενο σχολικό έτος. Επιπλέον εξήγησε, ότι η Διεύθυνση όχι μόνο δεν θα προτείνει νέες συγχωνεύσεις ή καταργήσεις σχολείων, αντίθετα έχει ήδη καταθέσει προτάσεις για αύξηση και επέκταση σχολικών κτηρίων, μαζί και με τη δημιουργία νέων τομέων στο ΕΠΑΛ Σύρου. Έκρινε μάλιστα απαραίτητο έναν επανασχεδιασμό σε όλα τα νησιά, προκειμένου να εξεταστούν οι ανάγκες της κοινωνίας σχετικά με τις ειδικότητες οι οποίες θα πρέπει να λειτουργήσουν για να είναι ζωντανή η εκπαίδευση.

Αναφερόμενος στο σύστημα της αυτοαξιολόγησης, θεώρησε υπερβολική την έμφαση που έχει δοθεί στο θέμα , υποστηρίζοντας ότι το συγκεκριμένο μέτρο αποτελεί απλά το “θερμόμετρο για το σώμα”, αφού μεγαλύτερη σημασία έχει η εκπαιδευτική διαδικασία. Πρόσθεσε δε ότι πρόκειται για ένα δημοκρατικό μέτρο, το οποίο οι εκπαιδευτικοί θα μπορούν να αξιοποιήσουν όπως εκείνοι επιθυμούν, προκειμένου να λύσουν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι σχολικές μονάδες τους.

“Δεν έρχονται ωρομίσθιοι καθηγητές στα νησιά”

Θίγοντας το “επίπονο” ζήτημα των εκπαιδευτικών κενών και ειδικότερα στο ΕΠΑΛ Σύρου, ο κ. Μεσσάρης ούτε λίγο ούτε πολύ απέδωσε τις ευθύνες στην έλλειψη ενδιαφέροντος από πλευράς των εκπαιδευτικών. “Εμείς μπορεί να έχουμε τις πιστώσεις, αλλά πολλοί δε δέχονται να πάνε στα νησιά με αυτό το σύστημα” επεσήμανε. Άμεση ήταν η απάντηση του κ. Παπαμιχαήλ ο οποίος εξήγησε ότι δεν θα παρουσιαζόταν το πρόβλημα αυτό, εάν υπήρχε μόνιμο προσωπικό. Σχετικά με τη διαθεσιμότητα των εκπαιδευτικών, ο κ. Μεσσάρης σημείωσε πως γίνονται προσπάθειες τόσο για την επαναπρόσληψη κάποιων εξ' αυτών, όσο και για την κάλυψη των ειδικοτήτων που έχουν καταργηθεί σε συνεργασία με το ΙΕΚ της Σύρου.

Μαθητές ΕΠΑΛ Σύρου: “Ζούμε ένα κακό όνειρο”

“Κακό όνειρο” χαρακτήρισε μία μαθήτρια του καταργηθέντος Τομέα Υγείας και Πρόνοιας στο ΕΠΑΛ Σύρου την σημερινή κατάσταση που επικρατεί σήμερα στην εκπαίδευση, καθώς οι μαθητές ζουν συνεχώς σε μία αβεβαιότητα για το αν θα καταφέρουν να έχουν εκπαιδευτικούς μέχρι το τέλος της χρονιάς, προκειμένου να φτάσουν στο στόχο τους. “Το θέμα δεν είναι να προσληφθούν οι καθηγητές μας σε άλλες θέσεις, αλλά να συνεχίσουν να κάνουν αυτό που αγαπούν. Θα μπορούσαν να εργάζονται σε κάποιο νοσοκομείο, όμως επέλεξαν το σχολείο γιατί αγαπούν να δουλεύουν με τους μαθητές. Βλέπουμε την αγωνία στο πρόσωπό τους, όταν λαμβάνουν κάποιο έγγραφο που τους λέει ότι δεν μπορούν να μείνουν στο σχολείο. Θέλουμε να τους υποστηρίξουμε, αλλά δεν έχουμε πια δύναμη. Προσπαθούμε να τα βλέπουμε θετικά, αλλά και πάλι, αν δεν γυρίσουν στα σχολεία, δεν θα είναι ευτυχισμένοι”, είπε χαρακτηριστικά. Παράλληλα, εκφράστηκε η άποψη ότι αντί για τη σχεδιαζόμενη ίδρυση νέων ειδικοτήτων που θα αφορούν στα τρόφιμα, την αγροτική ανάπτυξη και το περιβάλλον, θα έπρεπε διατηρηθούν οι υπάρχοντες τομείς για τους οποίους υπάρχουν και διαθέσιμες υποδομές και τα απαραίτητα υλικά.

Όλα καλά, όλα ανθηρά (;)

Τέλος, ερωτώμενος σχετικά με τις φημολογούμενες νέες απολύσεις τον προσεχή Μάιο, ο κ. Μεσσάρης τόνισε κατηγορηματικά ότι “δεν υπάρχει περίπτωση να απολυθεί κανείς”, ενώ διαβεβαίωσε ότι τίποτα δεν καταρρέει στην εκπαίδευση. Θέση, που όχι μόνο δεν έγινε αποδεκτή από τους διαμαρτυρόμενους καθηγητές και μαθητές, οι οποίοι βλέπουν τα προβλήματα να διαδέχονται το ένα τον άλλο, αλλά που δημιουργεί και το ερώτημα “μέχρι πότε θα αντιμετωπίζουμε την κατάσταση με στρογγυλέματα και γενικολογίες, χωρίς ουσιαστικές λύσεις οι οποίες ούτε καθησυχάζουν, ούτε προσφέρουν κάτι”.

Σχετικό ρεπορτάζ υπάρχει διαθέσιμο μέσω του web tv στην ηλεκτρονική σελίδα της “Κοινής Γνώμης”

Ετικέτες: