“Πλήρης και εύρυθμη λειτουργία των Σχολικών Μονάδων”
- Πέμπτη, 20 Φεβρουαρίου, 2014 - 06:10
Μόνο τυχαίο δεν μπορεί να θεωρηθεί το γεγονός, ότι λίγες ημέρες μετά την παράσταση διαμαρτυρίας εκπαιδευτικών και μαθητών στο γραφείο του, ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Νοτίου Αιγαίου απαριθμεί τα θετικά αποτελέσματα της συνεργασίας του με τις τοπικές κοινωνίες και τους φορείς των νησιών για τη βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης.
Σε σχετική επιστολή του προς τους εκπροσώπους της Περιφερειακής και Τοπικής Αυτοδιοίκησης, του Ελληνικού Κοινοβουλίου, των Υπηρεσιών, της Εκπαιδευτικής Κοινότητας και λοιπών φορέων ο κ. Διονύσης Μεσσάρης παρουσιάζει τον ετήσιο απολογισμό της Διεύθυνσης, ως μια επιπλέον προσπάθεια απόδειξης ότι “τίποτα δεν καταρρέει στην εκπαίδευση”.
Δε διστάζει μάλιστα να σημειώσει, ότι ο ένας χρόνος συνεργασίας και σχεδιασμού με τους τοπικούς φορείς συνέβαλε στην πλήρη και εύρυθμη λειτουργία των Σχολικών Μονάδων της περιοχής του Νοτίου Αιγαίου, η οποία ωστόσο αμφισβητείται από την εκπαιδευτική κοινότητα, που προσκρούει συνεχώς σε καινούρια προβλήματα.
“Ελάχιστα τα κενά συγκριτικά με την προηγούμενη χρονιά”
Όπως υπογραμμίζει ο κ. Μεσσάρης, στην Περιφέρεια υπηρετούν σήμερα συνολικά 6.438 εκπαιδευτικοί σε σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, εκ των οποίων οι 3.150 στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και οι 3.288 στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Προσθέτει δε, ότι η στελέχωση των σχολικών μονάδων κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά καλύπτει απολύτως τις ανάγκες τους σε εκπαιδευτικό προσωπικό, με αποτέλεσμα να μην υπάρχουν κενά παρά μόνο εκείνα που δημιουργούνται εκτάκτως λόγω ειδικών αδειών και εξαιρετικών ειδικών περιπτώσεων. Ειδικότερα, στα σχολεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης εργάζονται 654 περισσότεροι εκπαιδευτικοί σε σχέση με την προηγούμενη σχολική χρονιά.
Χαρακτηριστικά αναφέρει ότι κατά την προηγούμενη σχολική χρονιά υπήρχαν περισσότερα από 230 κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό, ενώ σήμερα τα κενά είναι ελάχιστα και αφορούν ειδικές περιπτώσεις. Για το λόγο αυτό, εκτιμά πως τα σχολεία βρίσκονται σε πλεονεκτική κατάσταση συγκριτικά με κάθε άλλη χρονιά, γεγονός που οφείλεται στην οργανωμένη προσπάθεια όλων των Στελεχών της εκπαίδευσης, αλλά και στην αποτελεσματική συνεργασία με όλους τους Τοπικούς Φορείς.
Επισημαίνει ακόμα ότι “ η Πολιτική και Διοικητική Ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων με ευαισθησία τοποθέτησε σε προτεραιότητα την νησιωτική περιοχή μας και έδωσε λύσεις σε προβλήματα που προέκυψαν και προκύπτουν συνεχώς. Το αποτέλεσμα αποτελεί επιτυχία όλων μας και κυρίως των μαθητών και των οικογενειών τους και δείχνει πώς οι δημιουργικές ομάδες που σχεδιάζουν, προτείνουν, διαπραγματεύονται είναι εκείνες που φέρνουν αποτελέσματα για την κοινωνία”.
“Με τα μάτια στραμμένα στα παιδιά”
Ωστόσο, τονίζει ότι παρόλο που η κατάσταση θεωρείται καλύτερη από πέρυσι, η Διεύθυνση δεν θα σταματήσει να προσπαθεί ακόμα και για την κάλυψη του τελευταίου κενού. “Συνεχώς θα επιδιώκουμε με τη συνεργασία σας να βελτιώνουμε, όχι μόνο τους αριθμούς αλλά και την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης, διότι εκεί βρίσκεται η ουσία της εκπαιδευτικής διαδικασίας”, επισημαίνει. Επιπλέον καθιστά γνωστό ότι η υπηρεσία έχει επικεντρώσει την προσπάθειά της στην αναβάθμιση του εκπαιδευτικού προσωπικού, αναπτύσσοντας ποιοτικές και καινοτόμες εκπαιδευτικές δράσεις.
Καταλήγοντας σημειώνει πως “με όραμα, σχεδιασμό και προγραμματισμό θα είμαστε σε συνεχή και αδιάλειπτη συνεργασία, με τα μάτια στραμμένα στα παιδιά μας, τα οποία αποτελούν το μέλλον της περιοχής μας αλλά και της Χώρας μας”.
Π. Παπαμιχαήλ: “Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουν την αλήθεια”
Αναφερόμενος στις διαβεβαιώσεις του κ. Μεσσάρη για πλήρη και εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων, ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Α' Κυκλάδων, Παναγιώτης Παπαμιχαήλ κάνει λόγο για μια “έκθεση ιδεών” εκτιμώντας ότι “αυτά δεν είναι λόγια ενός Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, αλλά ενός πολιτικού που θέλει να ωραιοποιήσει μια κατάσταση”.
Παράλληλα σημειώνει, ότι οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές και οι γονείς γνωρίζουν με ποιους όρους λειτουργούν σήμερα τα σχολεία. Προσθέτει μάλιστα ότι στόχος της κεντρικής διοίκησης είναι η δημιουργία ενός σχολείου, που πολλά παιδιά θα το εγκαταλείπουν. “Ο κ. Μεσσάρης δεν αναφέρεται σε αυτή την παράμετρο, αλλά εκεί είναι η ουσία”, δηλώνει χαρακτηριστικά.
Σχετικά με τον ελάχιστο αριθμό των κενών, τον οποίο επισημαίνει ο Περιφερειακός Διευθυντής, ο κ. Παπαμιχαήλ υπενθυμίζει ότι υπάρχουν ακόμα σημαντικά κενά στα επαγγελματικά λύκεια και μάλιστα σε μαθήματα πανελλαδικώς εξεταζόμενα, τα οποία οφείλεται στις απολύσεις των εκπαιδευτικών και στην προσπάθεια αντικατάστασής τους με ωρομισθίους. “Στην περίπτωση του τομέα υγείας, προσλαμβάνονται ιατροί από το νοσοκομείο για να δουλέψουν ως ωρομίσθιοι οι οποίοι δεν πήγαιναν στο μάθημα, διότι είχαν χειρουργείο την ίδια ώρα. Αυτό δείχνει ότι για τη συγκεκριμένη δουλειά χρειάζεσαι μόνιμους εκπαιδευτικούς, αλλιώς δεν μπορεί να λειτουργήσει το σχολείο”, υπογραμμίζει.
“Καθηγητές έρχονται, μαθητές φεύγουν”
Από την άλλη εξηγεί, ότι παρά τη διαθεσιμότητα καθηγητών, στις Κυκλάδες υπάρχουν τέσσερις περιπτώσεις μαθητών, που εγκατέλειψαν τα σχολεία τους και άλλαξαν νησί, προκειμένου να βρουν το αντικείμενο, το οποίο καταργήθηκε.
Ο κ. Παπαμιχάηλ αναφέρεται επίσης και στις σοβαρές ελλείψεις των σχολικών μονάδων σε πετρέλαιο και αναλώσιμα υλικά, σημειώνοντας μάλιστα ότι στο Λύκειο, όπου εργάζεται, καταβάλλεται μεγάλη προσπάθεια προκειμένου να “διασωθεί” το διαθέσιμο φωτοτυπικό χαρτί μέχρι την περίοδο των πανελλαδικών εξετάσεων. Στον “αέρα” βρίσκεται, σύμφωνα με τον ίδιο και η μεταφορά των μαθητών, η οποία ανά πάσα στιγμή κινδυνεύει να σταματήσει.
Σχολιάζοντας τη διοργάνωση μεγάλου αριθμού συνεδρίων από την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης, ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ εκφράζει την άποψη “ότι αυτές ημερίδες αφορούν κυρίως στελέχη της εκπαίδευσης, τα οποία θέλουν να κάνουν καριέρα”, ενώ υπογραμμίζει ότι “τόσο οι εκπαιδευτικοί όσο και οι μαθητές δεν έχουν ανάγκη τέτοιου είδους σεμινάρια”.
Προσθέτει ακόμα, ότι ο κ. Μεσσάρης δεν κάνει καμία νύξη για την κατάσταση των ειδικών σχολείων, για τα οποία δεν έχει γίνει ακόμα η πρόσληψη ειδικού βοηθητικού προσωπικού, που κρίνεται άκρως απαραίτητο για τη λειτουργία των μονάδων.
“Καμιά ενημέρωση για τους απλήρωτους εκπαιδευτικούς”
Επιπροσθέτως, ο κ. Παπαμιχαήλ φέρνει στο προσκήνιο και το θέμα των 60 εκπαιδευτικών, οι οποίοι προσελήφθησαν τον περασμένο Δεκέμβριο και παραμένουν ακόμα απλήρωτοι. “Κανείς δεν έχει αναρωτηθεί πώς ζει αυτός ο κόσμος” σημειώνει, ενώ προσθέτει “παρόλο που μας διαβεβαιώνουν ότι το ζήτημα θα διευθετηθεί από μέρα σε μέρα, εμείς ανησυχούμε ότι υπάρχει πιο σημαντικό πρόβλημα”. Καθιστά δε γνωστό ότι μία από τις σκέψεις των απλήρωτων εκπαιδευτικών είναι να προχωρήσουν ακόμα και σε επίσχεση εργασίας, προκειμένου να εισπράξουν τα δεδουλευμένα τους.
Καταλήγοντας, εκτιμά πως ο κ. Μεσσάρης θα έπρεπε να τοποθετηθεί και για την καταγγελία της Β' ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου περί αυθαιρεσιών από διευθυντές σχολικών μονάδων για την εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης., τονίζοντας ότι “τα σχολεία δεν μπορούν να λειτουργήσουν υπό καθεστώς πίεσης και αν οι εκπαιδευτικοί δεν επιτελούν απερίσπαστοι το διδακτικό και εκπαιδευτικό έργο τους”.
Αυτούσια η επιστολή του Δ. Μεσσάρη http://www.koinignomi.gr/news/i-gnomi-sas/epistoles/2014/02./19/aytoysia-i-epistoli-toy-d-messari-pros-toys-foreis.html
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Μία παράσταση "έκπληξη"
14 Φεβ. 2025 - 6:16 - Εκπαίδευση και σύγχρονη τεχνολογία
14 Φεβ. 2025 - 6:15 - Κλειστά τα σχολεία και αύριο στη Νάξο
13 Φεβ. 2025 - 13:12 - Σύρος: Ακύρωση χοροεσπερίδας Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων 1ου Πειραματικού Γυμνασίου
12 Φεβ. 2025 - 19:00 - Ευχαριστήριο γονέων της ΣΤ’ τάξης του Δημοτικού Σχολείου Άνω Σύρου
11 Φεβ. 2025 - 15:45