Συνάντηση Επιμελητηρίου Κυκλάδων με μαθητές του 2ου Γυμνασίου Ερμούπολης

Ενημερωτική συνάντηση με αντικείμενο την επιχειρηματικότητα και την αγορά εργασίας, πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 3 Δεκεμβρίου στην αίθουσα εκδηλώσεων του Επιμελητηρίου Κυκλάδων, μεταξύ του φορέα και των μαθητών της γ’ τάξης του 2ου Γυμνασίου Ερμούπολης.

Η συνάντηση με τους μαθητές πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο των ενημερωτικών δράσεων που υλοποιεί το  Επιμελητήριο Κυκλάδων και του μαθήματος του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού του 2ου Γυμνασίου. Στη συνάντηση συμμετείχαν, ο κ. Αντώνης Μαραγκός, υπεύθυνος του τμήματος Ευρωπαικών Προγραμμάτων & Αναπτυξιακών Έργων του Επιμελητηρίου Κυκλάδων, η κα Βίκυ Δεριζιώτη καθηγήτρια του 2ου Γυμνασίου και υπεύθυνη του μαθήματος Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και η κα Μελίκα Σαραφιανού, καθηγήτρια.

Η επιχειρηματικότητα και η αγορά εργασίας, ήταν τα κύρια θέματα που συζητήθηκαν με τους μαθητές κατά τη διάρκεια της συνάντησης, ωστόσο τέθηκαν και πολλά άλλα παράπλευρα οικονομικά και επιχειρηματικά θέματα που είτε απασχολούν τους μαθητές, είτε εντάσσονται στις αρμοδιότητες του Επιμελητηρίου Κυκλάδων. Κύριο χαρακτηριστικό της παρουσίασης του Επιμελητηρίου, ήταν ότι στηρίχθηκε περισσότερο στη συζήτηση με τους μαθητές και στην απάντηση των δικών τους -  ουκ ολίγων – ερωτημάτων και λιγότερο στην παράθεση οικονομικών και στατιστικών στοιχείων που αναπόφευκτα έγινε, προκειμένου να αποκτήσουν οι μαθητές μια έγκυρη και συνολική εικόνα των μεγεθών του νομού Κυκλάδων, αλλά και του νοτίου Αιγαίου συνολικά. Ειδικότερα, παρουσιάστηκαν και συζητήθηκαν θέματα όπως:

 

Οι σύγχρονες τάσεις στην αγορά εργασίας
Στοιχεία των κύριων κλάδων δραστηριότητας
Η Τοπική οικονομία
Οικονομικά και στατιστικά στοιχεία για τον Τουρισμό
Στοιχεία για την απασχόληση – ανεργία
Διαπιστώσεις για την επιχειρηματικότητα και τη απασχόληση
Ο ρόλος και η λειτουργία των Επιμελητηρίων
Οι δράσεις του Επιμελητηρίου Κυκλάδων

Ιδιαίτερο βάρος δόθηκε στις δυνατότητες του νομού Κυκλάδων και της Σύρου ειδικότερα, στους τομείς της μεταποίησης, του τουρισμού, του εμπορίου και των υπηρεσιών αλλά και στις ικανότητες που πρέπει να αναπτύξουν και να εξειδικεύσουν οι μαθητές στο άμεσο μέλλον, προκειμένου να αντιμετωπίσουν όσο δυνατόν λιγότερα προβλήματα στην επαγγελματική τους αποκατάσταση.

Τέλος, ενδιαφέρον προκάλεσαν οι απόψεις των μαθητών σχετικά με την κατάσταση της εθνικής οικονομίας, τα λάθη που έχουν γίνει και γίνονται στην πολιτική, στην οικονομία, στη διαχείριση των πλουτοπαραγωγικών πόρων και του περιβάλλοντος, ενώ δεν παρέλειψαν να σχολιάσουν και να αναφερθούν και στα τοπικά κακώς κείμενα, εκφράζοντας παράλληλα την ανησυχία τους για το δικό τους μέλλον και το μέλλον του τόπου γενικότερα.