“Η δική μου πόλη”
- Παρασκευή, 13 Μαρτίου, 2015 - 06:10
Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε την Τρίτη 10 Μαρτίου στη Σύρο ο 1ος Περιφερειακός Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής για παιδιά Δημοτικού ηλικίας 8-12 ετών με θέμα: “Η δική μου πόλη”.
Τον διαγωνισμό διοργάνωσε το ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Κυκλάδων σε συνεργασία με το Μη Κερδοσκοπικό Οργανισμό WRO Hellas και την υποστήριξη του ΟΤΕ και την COSMOTE. O διαγωνισμός πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της ευρύτερης προσπάθειας για τη διάδοση της νέας εκπαιδευτικής μεθόδου STEM (Science-Technology-Engineering-Mathematics) και την ένταξή της στο σύστημα διδασκαλίας και εκπαίδευσης μαθητών στην Ελλάδα.
Για την ομαλή διεξαγωγή του διαγωνισμού, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων, συνεργάστηκαν οι Σχολικοί Σύμβουλοι Πληροφορικής Δωδεκανήσου και Κυκλάδων, το Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΤΕΠΑΕΣ) του Πανεπιστημίου Αιγαίου, το 2ο ΕΚ Ρόδου και οι Δήμοι Ρόδου και Σύρου – Ερμούπολης. Λόγω του νησιωτικού της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου ο διαγωνισμός διεξήχθη στη Ρόδο (Δωδεκάνησα) την 1η Μαρτίου και στη Σύρο (Κυκλάδες) την10η Μαρτίου.
Ταλέντο, φαντασία και επιστημονικές δεξιότητες
Στο πλαίσιο του διαγωνισμού οι μαθητές του Νοτίου Αιγαίου ανέπτυξαν το ταλέντο τους, τη φαντασία τους και τις επιστημονικές τους δεξιότητες. Παιδιά και δάσκαλοι είχαν την ευκαιρία να σχεδιάσουν και να δημιουργήσουν μια ολοκληρωμένη ρομποτική κατασκευή-μοντέλο η οποία προσομοίωνε χαρακτηριστικά της δικής τους πόλης, όπως το ξεφόρτωμα των πλοίων από γερανό-ρομπότ, το τελεφερίκ-ρομπότ από το λιμάνι, το πηγάδι-ρομπότ, το λουκουμο-ρομπότ, τον αυτόματο πωλητή γαντιών για την απομάκρυνση απορριμμάτων από δημόσιους χώρους, το ρομπότ για τον καθαρισμό των φυτών στα τείχη της Ρόδου, την αυτόματη προβλήτα.
Η αξιολόγηση του έργου κάθε ομάδας, αποτελούμενης από 3 έως 6 μαθητές, πραγματοποιήθηκε από επιτροπή έγκριτων επιστημόνων με κριτήρια τη σύλληψη της ιδέας, τον προγραμματισμό, την κατασκευή, την παρουσίαση, τη λειτουργία της Ομάδας και το σχεδιασμένο video (animation) με το λογισμικό Scratch. Στον διαγωνισμό πήραν μέρος 7 δημοτικά σχολεία από την Σύρο, την Νάξο και την Σαντορίνη.
Επτά συμμετοχές από τις Κυκλάδες
Στο διαγωνισμό έλαβαν μέρος 7 σχολεία από τα Δωδεκάνησα και 7 από τις Κυκλάδες. Ειδικότερα, από το νομό των Κυκλάδων συμμετείχαν το Δημοτικό Σχολείο Πύργου Μεγαλοχωρίου Θήρας , το 4ο Δημοτικό Σχολείο Ερμούπολης, το 5ο Δημοτικό Σχολείο Ερμούπολης, το Δημοτικό Σχολείο Ποσειδωνίας Σύρου ΕΑΕΠ , το Δημοτικό Σχολείο Επισκοπής Γωνιάς Θήρας, το Δημοτικό Σχολείο Βίβλου Νάξου και το 4ο Δημοτικό Σχολείο Νάξου
Δεδομένης της δυσκολίας μετακίνησης των μαθητών και των συνοδών τους στα νησιά μας, ο διαγωνισμός στις Κυκλάδες για τη Νάξο και τη Σαντορίνη, έγινε με μεγάλη επιτυχία από απόσταση στις ειδικές αίθουσες τηλεδιάσκεψης που είχαν τα σχολεία.
Ο Διαγωνισμός υλοποιήθηκε στο πλαίσιο της ευρύτερης προσπάθειας για τη διάδοση της νέας εκπαιδευτικής μεθόδου STEM (Science-Technology-Engineering-Mathematics) και την ένταξή της στο σύστημα διδασκαλίας και εκπαίδευσης μαθητών στην Ελλάδα. Η εκπαιδευτική αυτή μέθοδος έχει εφαρμοστεί επιτυχώς σε πολλές χώρες και έχει συμβάλει στην ανάπτυξη δεξιοτήτων και την ενθάρρυνση εμπλοκής των παιδιών σε διαδραστικές δραστηριότητες με θέματα την επιστήμη, τα μαθηματικά, τη μηχανική και την τεχνολογία.
Οι νικητές του διαγωνισμού
Μετά την αξιολόγηση του έργου κάθε ομάδας από επιτροπή κριτών με κριτήρια τη σύλληψη της ιδέας, τον προγραμματισμό, την κατασκευή, την παρουσίαση, τη λειτουργία της Ομάδας και το σχεδιασμένο video (animation) με το λογισμικό Scratch, διακρίθηκαν:
· Στα Δωδεκάνησα ισοβάθμησαν στην πρώτη θέση του Διαγωνισμού οι ομάδες του 5ου Δημοτικού σχολείου Ρόδου, του 12ου Δημοτικού σχολείου Ρόδου και του 1ου Δημοτικού Σχολείου Κρεμαστής.
· Στις Κυκλάδες τα τρία πρώτα βραβεία απονεμήθηκαν στα Δημοτικό Σχολείο Πύργου Μεγαλοχωρίου Θήρας, 4ο Δημοτικό Σχολείο Ερμούπολης και 5ο Δημοτικό Σχολείο Ερμούπολης αντίστοιχα.
Συγκεκριμένα, το 1ο Βραβείο απονεμήθηκε στο Δημοτικό Σχολείο Πύργου Μεγαλοχωρίου Θήρας, με το έργο “Το τελεφερίκ της καλντέρας” και προπονητή τον κ. Φίλιππο Τζώρτζογλου. Το 2ο Βραβείο δόθηκε στην ομάδα του 4ου Δημοτικού Σχολείου Ερμούπολης, με το έργο “Το Ναυπηγείο Νεώριο Σύρου” και προπονητή τον κ Μανώλη Αργυρό. Το 3ο Βραβείο απέσπασε η ομάδα του 5ου Δημοτικού Σχολείου Ερμούπολης, με το έργο “Λουκουμορομπότ” και προπονήτρια την κ. Κωνσταντίνα Γαβριηλίδου.
Μεταξύ άλλων, το Βραβείο καλύτερης παρουσίασης δόθηκε στην ομάδα του Δημοτικού σχολείου Ποσειδωνίας Σύρου – ΕΑΕΠ, με το έργο “ Το πηγάδι της γειτονιάς μας” και προπονήτρια την κ. Μαρία Ιωσηφίδου και το Βραβείο καλύτερης μακέτας στην ομάδα του Δημοτικού Σχολείου Επισκοπής Γωνιάς Θήρας με το έργο “Το τελεφερίκ της Σαντορίνης ” και προπονητή τον κ. Βασίλη Κατσιαούνη. Τέλος, το Βραβείο μηχανικής κατασκευής απονεμήθηκε στην ομάδα του Δημοτικού Σχολείου Βίβλου Νάξου με το έργο “Το κάστρο της Νάξου” και προπονητή τον κ. Χρήστο Σκάρκο. και το Βραβείο πρωτότυπης μακέτας στην ομάδα του 4oυ Δημοτικού Σχολείου Νάξου με το έργο “Η ομορφιά της Νάξου” και προπονήτρια την Παρασκευή Σέργη.
Οι ομάδες που κατέλαβαν την πρώτη θέση προκρίνονται στον Τελικό Διαγωνισμό WeDo “Η δική μου πόλη” που θα διεξαχθεί στην Αθήνα στις 28 Μαρτίου 2015 υπό την αιγίδα του υπουργείου Παιδείας.
Όλες οι ομάδες συμμετείχαν με πρωτότυπες και εξαιρετικές δημιουργίες- κατασκευές, επέδειξαν ιδιαίτερο ζήλο και συναγωνίστηκαν με ευγενή άμιλλα.
Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους η Προισταμένη Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθηδήγησης Νοτίου Αιγαίου κ. Τσιαμπίκα Καράκιζα, ο Διευθυντής Δ.Δ.Ε. Ν. Κυκλάδων κ. Χρήστος Μιχαλόπουλος και η Υπεύθυνη Σχολικών Δραστηριοτήτων Π.Ε. κ. Χρυσάννα Διαμαντή.
Το Σχολείο που προωθεί τη δημιουργικότητα και την καινοτομία αποτελεί πρωταρχικό στόχο της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Διεύθυνσης Νοτίου Αιγαίου, που υποστήριξε την όλη πρωτοβουλία με την παιδαγωγική καθοδήγηση και το συντονισμό πολλών εκπαιδευτικών. Η δημιουργική διάθεση, η ποικιλία των ιδεών, ο ιδιαίτερος ζήλος αλλά και η ευγενής άμιλλα που διέκριναν τους συμμετέχοντες κατά τη διάρκεια των δραστηριοτήτων αναδεικνύουν το ρόλο ενός Σχολείου δημιουργικού, καινοτόμου, ανοιχτού στη ζωή και στη δράση.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Τα 11 ξένα πανεπιστήμια που καταθέτουν αίτηση για να ανοίξουν παραρτήματα στην Ελλάδα
17 Φεβ. 2025 - 13:02 - Σύρος: Ολοκληρώθηκε το σεμινάριο “Σύγχρονες Τεχνικές στη Γεωργία”
17 Φεβ. 2025 - 10:03 - "Αιώνιοι" φοιτητές: Το ένα μετά το άλλο τα πανεπιστήμια λένε όχι στις διαγραφές τους
15 Φεβ. 2025 - 17:52 - Μία παράσταση "έκπληξη"
14 Φεβ. 2025 - 6:16 - Εκπαίδευση και σύγχρονη τεχνολογία
14 Φεβ. 2025 - 6:15