Διάδοχος του Διονύση Μεσσάρη ο Βασίλης Καραγιάννης
- Τρίτη, 14 Απριλίου, 2015 - 06:10
Τη θέση του νέου Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Νοτίου Αιγαίου αναλαμβάνει ο Βασίλης Καραγιάννης, σύμφωνα με τις ανακοινωθείσες κρίσεις του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων για τους διαδόχους των μέχρι σήμερα υπηρετούντων διευθυντών.
Ο κ. Καραγιάννης, φυσικός στο 4ο ΓΕΛ Ρόδου προέρχεται από τον συνδικαλιστικό χώρο. Στο παρελθόν είχε διατελέσει πρόεδρος της Α' ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου και ήταν αιρετός στο ΠΥΣΔΕ του Νομού. Σημειώνεται ότι η τελετή παράδοσης – παραλαβής του Περιφερειακού Διευθυντή θα πραγματοποιηθεί αύριο το μεσημέρι στα γραφεία της Διεύθυνσης, με τον κ. Καραγιάνη να παραλαμβάνει τη σκυτάλη από τον προκάτοχό του, κ. Διονύση Μεσσάρη.
Εκπαίδευση χωρίς διαχωρισμούς και εξαιρέσεις
Στο αποχαιρετιστήριο μήνυμά του, ο απερχόμενος Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης, κάνει έναν σύντομο απολογισμό της διετούς πορείας του πορείας του, αναφερόμενος στις προκλήσεις αλλά και στους στόχους της διοίκησης για ένα σχολείο ανοιχτό στη ζωή και στη δράση.
Όπως υπογραμμίζει, όταν ανέλαβε τα καθήκοντα του Περιφερειακού Διευθυντή τον Ιανουάριο του 2013, το μερίδιο της ευθύνης ήταν ιδιαίτερα μεγάλο, καθώς η ανάγκη να προστατευθεί η εκπαίδευση με κάθε τρόπο για να παραμείνει στέρεος πυλώνας των υποχρεώσεων του κράτους προς τους πολίτες, χωρίς διαχωρισμούς και εξαιρέσεις ήταν επιτακτική.
“Η εκπαίδευση των παιδιών και ενηλίκων στο πλαίσιο της δια βίου μάθησης είναι η σημαντικότερη ελπίδα του λαού μας για το αύριο. Με αυτή τη σκέψη και νοιώθοντας την τεράστια κοινωνική ευθύνη, οργάνωσα, συντόνισα και αξιοποίησα τους ανθρώπινους και υλικούς πόρους με τέτοιο τρόπο, ώστε να εξασφαλίσουμε την καλύτερη δυνατή κατάσταση στις σχολικές μονάδες σε όλο το Νότιο Αιγαίο” σημειώνει ο κ. Μεσσάρης, καθιστώντας γνωστές τις πιέσεις που άσκησε προς το Υπουργείο Παιδείας για την εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων και στα 42 νησιά της Περιφέρειας. “Δεν υποχώρησα ούτε βήμα πίσω, απέναντι στις κατά περιόδους πολιτικές ηγεσίες, υποστηρίζοντας με επιχειρήματα αλλά και διαμορφώνοντας το απαραίτητο κλίμα συνεργασίας για την ικανοποίηση των αναγκών μας”, αναφέρει χαρακτηριστικά.
Καθήκον της Διεύθυνσης ήταν επίσης η ενημέρωση της κοινωνίας για τον σχεδιασμό και τον προγραμματισμό των δομών της διοίκησης σε σχέση με την υλοποίηση όλων των ενεργειών που στόχευαν στην υποστήριξη και λειτουργία των σχολείων. “Σε συνεργασία με τους ϕορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, τον Περιφερειάρχη και τους Δημάρχους, δώσαμε λύσεις σε χρονίζοντα, καθώς και σε καθημερινά προβλήματα. Στα μεγάλα νησιά και στο πλαίσιο της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, δημιουργήσαμε δίκτυα συνεργασίας με τοπικούς φορείς με σκοπό την αξιοποίηση κάθε δυνατότητας των τοπικών κοινωνιών προς όφελος της εκπαίδευσης και των παιδιών”.
“Το σχολείο που προλαμβάνει και δημιουργεί”
Στο μήνυμά του, ο κ. Μεσσάρης εξηγεί ότι βασική στρατηγική της Διεύθυνσης σε συνεργασία με όλους τους εκπαιδευτικούς του Νοτίου Αιγαίου ήταν “Το σχολείο που προλαμβάνει και δημιουργεί”, με σκοπό τη δημιουργία ενεργών πολιτών .
“Προσωπικά εκτιμώ ότι μπορούν να συνυπάρξουν μάθηση και αγώνας για τη βελτίωση της σχολικής ζωής. Η παιδεία, που και ο ίδιος ονειρεύομαι, βρίσκεται πολύ μακριά από την προσφερόμενη και ιδιαίτερα στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, η οποία άγεται από το στόχο της επιτυχίας στις ανώτατες σχολές. Αποτέλεσμα αυτού είναι να μπαίνουν στο περιθώριο σημαντικές δράσεις που ενισχύουν τη συνεργασία, την ομαδική εργασία , την αποκέντρωση, τη σύνδεση σχολείου και τοπικής κοινωνίας , την αλληλεγγύη, την άσκηση του σώματος και το παιχνίδι και διαμορϕώνουν τους αυριανούς ενεργούς πολίτες” επισημαίνει ο κ. Μεσσάρης.
Μεταξύ άλλων, αναφέρεται στην απόφαση της διεύθυνσης να εφαρμόσει μία μέθοδο διοίκησης που να συνδυάζει τα μοντέλα “Διοίκηση μέσω στόχων” και “Διοίκηση μέσω Αξιών”. Σύμφωνα με την εν λόγω προσέγγιση η οργανωσιακή αποτελεσματικότητα απομακρύνεται από τον παραδοσιακό εργαλειακό ορθολογισμό και συνδέεται με τον αξιακό ορθολογισμό. Συνδετικό στοιχείο των ομάδων υλοποίησης δεν αποτελεί πλέον η μηχανιστική κοινή υπαγωγή σε συμπεριϕορικά πρότυπα μέσω αμοιβών και ποινών, αλλά η συναποδοχή ενός κοινού συστήματος αξιών. “Το ζητούμενο στην εν λόγω προσέγγιση δεν είναι να ενεργούμε ορθά εν όψει της επίτευξης συγκεκριμένων στόχων, αλλά να πράττουμε το ορθό εντός δεδομένου αξιακού συστήματος. Με τον τρόπο αυτό, οι ομάδες των εργαζομένων αποτελούν κοινότητες που υπηρετούν αξίες, οι οποίες λειτουργούν ως αυτόματοι διορθωτικοί μηχανισμοί με αποτέλεσμα να αυξάνεται η οργανωσιακή προσαρμοστικότητα, που συνδέεται άμεσα με την αποτελεσματικότητα της υπηρεσίας. Στο πλαίσιο αυτό, η συνεχής επιδίωξη και προσπάθεια της Υπηρεσίας αποσκοπούσε στη μετάβαση από τη γραϕειοκρατία στην ποιότητα και την τελική διαμόρϕωση ενός οργανισμού που μαθαίνει από την πράξη, με εργαλεία τις συνεργατικές δεξιότητες, την ηπιότητα και τον ανθρωποκεντρισμό. Σε κάθε βήμα του διοικητικού μας έργου υπήρχε η παιδαγωγική-εκπαιδευτική οπτική και στην κατεύθυνση αυτή καθοδηγήθηκαν όλα τα στελέχη της περιοχής ευθύνης μας”.
Καταλήγοντας, ο κ. Μεσσάρης σημειώνει ότι “οι τοπικές κοινωνίες του Νοτίου Αιγαίου έχουν αστείρευτες δυνατότητες και πλούτο με ιδιαίτερα πλεονεκτήματα στο περιβάλλον, στην ιστορία, στον πολιτισμό, στη μικρή και μεσαία επιχειρηματικότητα, στη μοναδική βιοποικιλότητα, στους ταρσανάδες και στα σκαριά των καραβιών που οργώνουν τις θάλασσες, στις ρυτίδες των ανθρώπων που κράτησαν με τις ξερολιθιές ζωντανή τη γη και την ελπίδα, στο δάσκαλο που γεμίζει με χρώματα τις ψυχές των παιδιών και στο μικρότερο νησάκι”.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Τα 11 ξένα πανεπιστήμια που καταθέτουν αίτηση για να ανοίξουν παραρτήματα στην Ελλάδα
17 Φεβ. 2025 - 13:02 - Σύρος: Ολοκληρώθηκε το σεμινάριο “Σύγχρονες Τεχνικές στη Γεωργία”
17 Φεβ. 2025 - 10:03 - "Αιώνιοι" φοιτητές: Το ένα μετά το άλλο τα πανεπιστήμια λένε όχι στις διαγραφές τους
15 Φεβ. 2025 - 17:52 - Μία παράσταση "έκπληξη"
14 Φεβ. 2025 - 6:16 - Εκπαίδευση και σύγχρονη τεχνολογία
14 Φεβ. 2025 - 6:15