Τελετή παράδοσης – παραλαβής στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ν. Αιγαίου

“Η ουσία είναι η διαπαιδαγώγηση των παιδιών μας”

Με την ελπίδα να φανεί αντάξιος του έργου που επιτέλεσε επί 2,5 χρόνια ο προκάτοχός του Διονύσης Μεσσάρης, ο νέος Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Νοτίου Αιγαίου Βασίλης Καραγιάννης ανέλαβε και επίσημα χθες τα καθήκοντά του, δηλώνοντας έτοιμος να προσφέρει τις υπηρεσίες του σε μία γεωγραφικά και εθνικά ευαίσθητη περιοχή.

Η τελετή παράδοσης και παραλαβής πραγματοποιήθηκε στην έδρα της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης στην Ερμούπολη, την ευθύνη της οποίας είχε από τον Ιανουάριο του 2013 μέχρι και σήμερα ο κ. Μεσσάρης, προερχόμενος από τη Διεύθυνση του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης.

Δ. Μεσσάρης: “Δεν μου ανατέθηκε αξίωμα, αλλά διακονία”

Στο σύντομο απολογισμό του, ο απερχόμενος Περιφερειακός Διευθυντής αναφέρθηκε στις δυσκολίες που κλήθηκε να αντιμετωπίσει κατά τη διάρκεια της θητείας του, με στόχο την παροχή ποιοτικής εκπαίδευσης και στα 42 νησιά του Νοτίου Αιγαίου. Εξέφρασε μάλιστα τη μεγάλη του αγάπη τόσο για τις Κυκλάδες, όσο και τα Δωδεκάνησα, το “λιμάνι” στο οποίο ήθελε πάντα να “αγκυροβολήσει” το καράβι του, ολοκληρώνοντας το πολυετές ταξίδι του στις εκπαιδευτικές θάλασσες.

Όπως τόνισε, το φορτίο που κλήθηκε να σηκώσει στους ώμους του στην αρχή της θητείας του ήταν ιδιαιτέρως βαρύ, καθώς στην περίοδο της κρίσης, η εκπαίδευση έπρεπε να παραμείνει ακέραιη και ανεπηρέαστη, υποστηρίζοντας σημαντικά τις τοπικές κοινωνίες. “Οι πιέσεις μου προς το Υπουργείο Παιδείας ήταν πολλές φορές έντονες, ώστε να εξασφαλίσουμε τα απαραίτητα ακόμα και για τους μαθητές του πιο μικρού νησιού” δήλωσε χαρακτηριστικά. Μεταξύ άλλων, αναφέρθηκε και στην αγαστή συνεργασία του με τους εκπαιδευτικούς της Περιφέρειας, προκειμένου μέσα από τη φιλοσοφία του “κοινωνικού σχολείου” να δοθούν στους μαθητές ευκαιρίες για συμμετοχή σε πιο δημιουργικές ασχολίες.

Εξήγησε ακόμα πως η εκπαίδευση που ο ίδιος ονειρεύεται απέχει πολύ από την παρεχόμενη εκπαίδευση, υπογραμμίζοντας την επιτακτική ανάγκη για συλλογικές προσπάθειες που θα οδηγήσουν στη βελτίωση της υφιστάμενης κατάστασης. “Είναι δύσκολες οι αποφάσεις και οι αλλαγές σε πράγματα που αν τα ανακινήσει κανείς στις τοπικές κοινωνίες, αλλά και σε όλη τη χώρα, βρίσκει χιλιάδες άλλα προβλήματα” σημείωσε, τονίζοντας ότι ο ίδιος αποχωρεί ενθαρρυμένος και με το κεφάλι ψηλά, γνωρίζοντας ότι έκανε το καθήκον του τόσο στον διοικητικό όσο και στον εκπαιδευτικό τομέα. “Η ουσία είναι η εκπαίδευση των παιδιών και σε αυτό πρέπει να αποσκοπεί η διοίκηση” κατέληξε, διευκρινίζοντας πως για τον ίδιο, η διοίκηση της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης τα 2,5 τελευταία χρόνια δεν ήταν αξίωμα, αλλά διακονία.

Β. Καραγιάννη: “Όχι σε άσκοπες και άτσαλες κινήσεις”

Από την πλευρά του, ο κ. Καραγιάννης, φυσικός στο 4ο ΓΕΛ Ρόδου και πρόεδρος της Α' ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου ευχαρίστησε τον κ. Μεσσάρη για το θερμό καλωσόρισμα, ευχόμενος να φανεί αντάξιος του δικού του έργου. “Αισθάνομαι πολύ βαριά την ευθύνη, γιατί αναλαμβάνω έναν ιδιαίτερο τομέα, σε μία εθνικά ευαίσθητη περιοχή και με τεράστια προβλήματα. Το θέμα είναι ότι οι λύσεις είναι δύσκολες και γίνονται ακόμα πιο δύσκολες, όταν βρισκόμαστε σε αυτή την πολύ σοβαρή οικονομική, πολιτιστική και πνευματική κρίση. Άρα λοιπόν, οι δυσκολίες είναι μεγάλες και θα προσπαθήσουμε με τη βοήθεια όλων, πρώτα από όλα της ίδιας της κοινωνίας, αλλά και των τοπικών αρχόντων, των διοικητικών υπαλλήλων, των σχολικών συμβούλων και των διευθυντών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης να πετύχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα στις πολύ δύσκολες αυτές συνθήκες που περνάει η πατρίδα μας”, δήλωσε ο νέος Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Νοτίου Αιγαίου. Επιπλέον, εξήγησε ότι όλες οι ενέργειες της διοίκησης πρέπει να αποσκοπούν στη διδασκαλία και τη διαπαιδαγώγηση των παιδιών.

“Άρα, όλα θα πρέπει να κατατείνουν προς αυτό τον στόχο, να μη γίνονται άσκοπες ενέργειες, να μη χάνουμε χρόνο, να είμαστε ξεκάθαροι σε ό,τι αποφασίζουμε και να γίνεται κατανοητό από τον κόσμο και τους μαθητές, διαφορετικά θα αποτύχουμε. Επειδή ο χώρος της παιδείας ασχολείται με την πνευματική σφαίρα του καθενός από μας, είναι δύσκολο να περάσει οποιαδήποτε αλλαγή, οποιαδήποτε ουσιαστική μεταρρύθμιση. Διότι δεν αλλάζουν εύκολα οι νοοτροπίες των ανθρώπων. Άρα θα πρέπει να είμαστε προσεκτικοί. Να μην κάνουμε κινήσεις άσκοπες, άτσαλες χωρίς νόημα που πολλές φορές έχουν και οικονομικό κόστος”, κατέληξε, σημειώνοντας ότι βρίσκεται εν αναμονή της πρώτης συνάντησής του με τον υπουργό Παιδείας, όπου θα δοθούν οι κατευθύνσεις για τον προγραμματισμό της επόμενης εκπαιδευτικής χρονιάς.