Η ΕΛΜΕ Α’ Κυκλάδων κρούει τον κώδωνα
- Τετάρτη, 21 Οκτωβρίου, 2015 - 06:10
Την προσοχή των αρμοδίων για τα αναρίθμητα κενά στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, τις ελάχιστες προσλήψεις εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής, αλλά και τα σοβαρά προβλήματα στις κτηριακές εγκαταστάσεις του 3ου Γυμνασίου Σύρου, εφιστά την προσοχή η ΕΛΕΜΕ Α’ Κυκλάδων, ζητώντας άμεσες λύσεις για την ομαλή λειτουργία των σχολικών μονάδων.
Σε σχετική ανακοίνωσή του, το Σωματείο αναφέρεται στην υπολειτουργία των σχολείων του νομού, που συνεχίζεται ένα μήνα μετά την έναρξη των μαθημάτων, λόγω των σημαντικών ελλείψεων σε εκπαιδευτικό προσωπικό. Ειδικότερα αναφέρεται στους 90 εκπαιδευτικούς, που εξακολουθούν να λείπουν στα σχολεία της Σύρου, της Τήνου, της Μυκόνου, της Άνδρου, της Κέας, της Κύθνου, της Σίφνου, της Σερίφου, της Μήλου και της Κιμώλου, μετά τη δεύτερη φάση πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών. «Εκτιμούμε ότι στο σύνολο του νομού Κυκλάδων λείπουν περίπου 170 εκπαιδευτικοί με αποτέλεσμα να χάνονται χιλιάδες διδακτικές ώρες κάθε εβδομάδα και οι σχολικές μονάδες να υπολειτουργούν», σημειώνει χαρακτηριστικά.
Σημαντικά προβλήματα στην εκπαιδευτική διαδικασία
Όπως υπογραμμίζεται, αποτέλεσμα της έλλειψης διδακτικού προσωπικού είναι η μη διδασκαλία των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων σε σχολεία του νομού, ενώ σημαντικές δυσκολίες παρουσιάζονται επίσης στην καθημερινή λειτουργία αρκετών σχολικών μονάδων, οι οποίες πορεύονται με το μισό δυναμικό τους. Ενδεικτικά αναφέρονται το Γυμνάσιο Χώρας Άνδρου, όπου λείπουν 11 εκπαιδευτικοί, το Γυμνάσιο Μυκόνου όπου λείπουν 11 εκπαιδευτικοί, το Γυμνάσιο Κέας, όπου λείπουν 10 εκπαιδευτικοί και τα ΕΠΑΛ Άνδρου και Μυκόνου, όπου λείπουν οι μισοί περίπου εκπαιδευτικοί.
Μεταξύ άλλων, η ΕΛΜΕ καυτηριάζει και την «άτυπη» κατάργηση της διδασκαλίας της μουσικής, των καλλιτεχνικών, της πληροφορικής αλλά και ξένων γλωσσών στα μικρά νησιά του νομού, για οικονομικούς λόγους. Όπως υποστηρίζει, «η συγκεκριμένη επιλογή είναι καθαρά ταξική αφού αποκλείει μαθητές φτωχών οικογενειών από την πρόσβαση στη γνώση και ειδικά στα μαθήματα που προωθούν την ανάπτυξη μιας ολοκληρωμένης προσωπικότητας».
Άμεσα μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών
Σύμφωνα με την ίδια, η έλλειψη εκπαιδευτικών στα νησιά δεν οφείλεται σε αποσπάσεις και ασθένειες εκπαιδευτικών, αλλά στους ανύπαρκτους διορισμούς των τελευταίων πέντε χρόνων, που έχουν ως αποτέλεσμα την ύπαρξη πολλών οργανικών κενών εκπαιδευτικών στα σχολεία των Κυκλάδων. Για το λόγο αυτό, κρίνει επιτακτική την ανάγκη για άμεσους διορισμούς εκπαιδευτικών.
Ασκώντας κριτική στην πολιτική των τελευταίων χρόνων, σημειώνει ότι οι μνημονιακές κυβερνήσεις αντιμετωπίζουν το πρόβλημα των κενών στα σχολεία με: συγχώνευση τμημάτων και 30 μαθητές ανά εκπαιδευτικό, νέες συγχωνεύσεις – καταργήσεις σχολικών μονάδων με βάση τις γνωστές προτάσεις της εργαλειοθήκης ΟΟΣΑ, ελαστικό πρόγραμμα σπουδών που θα παρέχει επιλεκτικά τα διδακτικά του αντικείμενα, με βάση όχι τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών αλλά το διαθέσιμο εκπαιδευτικό προσωπικό, μετατροπή πάγιων εκπαιδευτικών υποχρεώσεων της Πολιτείας σε πιλοτικές, προκειμένου να αξιοποιηθούν τα προγράμματα ΕΣΠΑ και αναθέσεις δευτέρων ειδικοτήτων και υποβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου.
Ζοφερό το μέλλον της εκπαίδευσης
«Η απόλυτη αποδοχή των όρων του 3ου μνημονίου και η ένθερμη υποστήριξή τους από τα κυβερνητικά επιτελεία και την “ευρωπαϊκή συμπολίτευση”, προμηνύουν ζοφερό το μέλλον της εκπαίδευσης» εξηγεί, υπογραμμίζοντας πως ο δρόμος της αντίστασης είναι ο μόνος λόγος. «Ο κόσμος της εκπαίδευσης, οι εργαζόμενοι και οι γονείς θα υπερασπιστούν το δημόσιο σχολείο. Θα ακυρώσουμε στην πράξη, όπως και τα προηγούμενα χρόνια, κάθε πολιτικό σχεδιασμό που υπονομεύει το μέλλον της νέας γενιάς», καταλήγει.
Στο περιθώριο η ειδική αγωγή
Αναφερόμενη στον κλάδο της ειδικής αγωγής, η ΕΛΜΕ εκτιμά ότι οι μόλις 29 προσλήψεις εκπαιδευτικών και οι ελάχιστες πιστώσεις για την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου θέτουν και πάλι στο περιθώριο τα νησιά και τη νησιωτικότητα. «Δυστυχώς η αναλγησία και αδιαφορία της Κυβέρνησης και του Υπουργείου Παιδείας επαναλαμβάνεται, καθώς οι μαθητές με ειδικές ανάγκες, οι μαθητές με δυσλεξία και μαθησιακές δυσκολίες παραμένουν ακόμα χωρίς τους κατάλληλους εκπαιδευτικούς, χωρίς την κατάλληλη εκπαιδευτική και μαθησιακή υποστήριξη στις σχολικές μονάδες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης».
Καθίσταται δε γνωστό ότι οι εκπαιδευτικοί που εργάζονται στον τομέα της ειδικής αγωγής προορίζονται για να εργαστούν στην παράλληλη στήριξη σε σχολικές μονάδες Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής (ΣΜΕΑΕ), υποστηρικτικά για μαθητές με ειδικές ανάγκες και γενικές και ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, καθώς και σαν ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό (ΕΕΠ) για τις ανάγκες των Κέντρων Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕΔΔΥ) και των ΕΔΕΑΥ (Επιτροπών Διαγνωστικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης). Επισημαίνεται ότι οι ανάγκες για εκπαιδευτικούς και ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό στις Κυκλάδες είναι ήδη πολύ μεγάλες, καθώς υπάρχουν πολλοί μαθητές με σοβαρές και γενικές και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και δυσκολίες, μαθητές που ετοιμάζονται να δώσουν και πανελληνίως εξεταζόμενα μαθήματα στο τέλος της εκπαιδευτικής χρονιάς, που μένουν χωρίς καμία υποστήριξη και βοήθεια. Ενδεικτικά μόνο στα σχολεία της περιφέρειας της Α΄ ΕΛΜΕ Κυκλάδων φοιτούν περισσότεροι από 50 μαθητές με διαγνωσμένες μαθησιακές δυσκολίες και δυσλεξία που παραμένουν χωρίς εξειδικευμένη στήριξη και βοήθεια από τους κατάλληλους καθηγητές.
Αδιαφορία της κυβέρνησης
Όπως επισημαίνει, ο Σύλλογος «αποδεικνύεται για μία ακόμη φορά η αδιαφορία και η αναλγησία της κυβερνητικής αρχής για τη νησιωτική Ελλάδα και τις αυξημένες ανάγκες της, ιδιαίτερα στους τομείς της υγείας και παιδείας. Το Υπουργείο Παιδείας οφείλει να λογοδοτήσει στους μαθητές, τους γονείς και κηδεμόνες και στην κοινωνία της νησιωτικής Ελλάδας και ιδιαίτερα των Κυκλάδων για τις σοβαρές ελλείψεις στο τομέα της Παιδείας και της ειδικής αγωγής για άλλη μια χρονιά».
Αναζήτηση νέας αίθουσας στο 3ο Γυμνάσιο Σύρου
Τέλος, εκτός από την έλλειψη καθηγητών στα σχολεία των Κυκλάδων, η ΕΛΜΕ παρουσιάζει και το σοβαρό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι μαθητές της Δευτέρας τάξης του 3ου Γυμνασίου Σύρου, όπου ένα τμήμα αναγκάζεται να κάνει μάθημα σε αίθουσα η οποία δεν πληροί καμία από τις ελάχιστες προϋποθέσεις που ορίζει ο νόμος.
Συγκεκριμένα δεν έχει το εμβαδόν, τον όγκο, τη φωτιστική επιφάνεια, τις διαστάσεις του πίνακα αλλά και το πλάτος της θύρας που ορίζει κατ’ ελάχιστον η νομοθεσία ώστε να μην κινδυνεύουν οι μαθητές μας αλλά και να παρακολουθούν τα μαθήματά τους σε αξιοπρεπείς συνθήκες.
Σημειώνεται ότι από την πλευρά των εκπαιδευτικών της σχολικής μονάδας έχει προταθεί λύση χαμηλού κόστους, στο σχολικό συμβούλιο από το προηγούμενο έτος αλλά δεν έχει υπάρχει καμία ανταπόκριση από τη δημοτική αρχή η οποία είναι και αρμόδια για τη λύση του κτιριακού προβλήματος.
Η ΕΛΜΕ Α’ Κυκλάδων καλεί το Δήμο να προβεί άμεσα σε όλες εκείνες τις ενέργειες ώστε οι μαθητές, να παρακολουθούν τα μαθήματά τους σε αξιοπρεπές περιβάλλον.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Τεράστια τα κενά εκπαιδευτικών στη νησιωτική Ελλάδα
20 Σεπ. 2023 - 6:20 - Κενά στα σχολεία: Άνοιγμα υπό τη βαριά σκιά της φονικής πλημμύρας
13 Σεπ. 2023 - 8:34 - Κυκλάδες: 80 κενά καθηγητών στα σχολεία των νησιών
22 Μαρ. 2022 - 11:15 - Αυριανοί πολίτες με ευαισθησία και γνώση για την ιστορία
25 Φεβ. 2021 - 6:14 - Κλειστά παραμένουν τα Λύκεια σε Μύκονο και Σαντορίνη
1 Φεβ. 2021 - 6:20