Στον κοινό αγώνα για δωρεάν παιδεία
- Τρίτη, 3 Νοεμβρίου, 2015 - 06:10
Δυναμική υπήρξε η κινητοποίηση των Συριανών μαθητών, οι οποίοι πραγματοποίησαν πορεία διαμαρτυρίας, στο πλαίσιο των πανελλαδικών μαθητικών συλλαλητηρίων, αντιτιθέμενοι στις τραγικές ελλείψεις, που παρουσιάζουν οι σχολικές μονάδες των Κυκλάδων.
Έξω από το κτίριο, όπου στεγάζεται το ΙΚΑ της Σύρου, στη διασταύρωση της οδού Νικηφόρου Μανδηλαρά, με την οδό Ανδρέα Παπανδρίου (προς Λαλακιά) και την οδό Αλ. Παναγούλη, την οποία και «έκλεισαν» συμβολικά για μερικά λεπτά, πραγματοποιώντας καθιστική διαμαρτυρία, ξεκίνησε η πορεία των μαθητών, λίγα λεπτά μετά τις 11 το πρωί της Δευτέρας, 2 Νοεμβρίου.
Χωρίς προβλήματα και ειρηνικά η πορεία
Φωνάζοντας συνθήματα, τα οποία αφορούσαν στη γενικότερη κατάσταση στην παιδεία, αλλά και στις ελλείψεις που αντιμετωπίζουν οι σχολικές μονάδες σε όλες τις Κυκλάδες και όχι μόνο αυτές της Σύρου, οι μαθητές άπλωσαν τα πανό τους και κάθισαν στο δρόμο, κλείνοντας την έξοδο από την οδό Σταματίου Πρωίου για λιγότερο από 15 λεπτά.
Φυσικά, δεν έλειψαν οι ήπιες διαμαρτυρίες των οδηγών, μερικοί εκ των οποίων ανέβηκαν μέχρι και σε πεζοδρόμια, προκειμένου να παρακάμψουν το «μπλόκο» των μαθητών, ενώ κάποιοι προσπάθησαν ακόμη και να οδηγήσουν τα οχήματά τους ανάμεσα στους μαθητές, προκαλώντας την επέμβαση των αστυνομικών, που ήταν παρόντες, προκειμένου να μη συμβεί κάποιο ατύχημα. Ωστόσο, δε σημειώθηκε κανένα επεισόδιο και έπειτα από μερικά λεπτά, οι μαθητές συνέχισαν την πορεία τους από την οδό Στ. Πρωίου, προς το κτίριο της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου, όπου και σταμάτησαν για μερικά λεπτά ακόμη, φωνάζοντας συνθήματα και καλώντας τον κόσμο, να συστρατευθεί μαζί τους, στον αγώνα για δωρεάν παιδεία.
Τέλος, η πορεία κατευθύνθηκε προς το Δημαρχιακό Μέγαρο στην πλατεία Μιαούλη, όπου οι εκπρόσωποι της μαθητικής κοινότητας στάθηκαν στην είσοδο του Δημαρχείου, φωνάζοντας για τα αιτήματά τους και πάλι χωρίς να σημειωθεί κάποιο πρόβλημα, ενημερώνοντας παράλληλα τους πολίτες, που βρίσκονταν στο χώρο.
Ανισότητες ανάμεσα στα σχολεία στην προετοιμασία των μαθητών για τις πανελλήνιες
Σύμφωνα με τον Γιάννη Σταμπουλίδη, εκπρόσωπο των μαθητών, με τον οποίο ήρθε σε επαφή η «Κοινή Γνώμη», η λύση της κατάληψης είναι η τελευταία, στην οποία επιθυμούν να καταφύγουν οι μαθητές της Σύρου, καθώς οι χαμένες διδακτικές ώρες επιβαρύνουν τους ίδιους. Παρ’ όλα αυτά, συμμετέχουν στις πανελλαδικές μαθητικές κινητοποιήσεις, στηρίζοντας τις υπόλοιπες σχολικές μονάδες των Κυκλάδων, οι οποίες βρίσκονται σε τραγική κατάσταση υποστελέχωσης ήδη δύο περίπου μήνες μετά το «πρώτο» κουδούνι.
«Τα σχολεία της Σύρου δεν αντιμετωπίζουν ιδιαίτερα πολλά προβλήματα. Τους περισσότερους καθηγητές τους έχουμε. Λείπουν κάποιοι καθηγητές στο ΕΠΑΛ, χωρίς όμως να δημιουργούνται προβλήματα. Τα σχολεία λειτουργούν κανονικά. Από την άλλη, ωστόσο δεν έχουμε καθαρίστριες, κάτι που είναι σημαντικό για την υγιεινή του σχολείου», διευκρίνισε.
«Το θέμα, όμως, δεν είναι αυτό. Το θέμα είναι – και γι’αυτό στηρίζουμε και τις πανελλαδικές μαθητικές κινητοποιήσεις αυτή την εβδομάδα – είναι το γεγονός, ότι το εκπαιδευτικό σύστημα, που υποτίθεται ότι πρέπει να λειτουργεί με βάση την ισότητα των μαθητών στις πανελλήνιες εξετάσεις, δημιουργεί, ουσιαστικά, ανταγωνισμό, αφού σε άλλα σχολεία, ειδικά των Κυκλάδων, δεν υπάρχουν οι καθηγητές, ούτως ώστε να προετοιμαστούν τα παιδιά, όπως προετοιμαζόμαστε εμείς, κανονικά, από την αρχή περίπου της χρονιάς. Το ίδιο συμβαίνει και ανάμεσα στις διαφορετικές κατευθύνσεις, όπου σε άλλα μαθήματα κατεύθυνσης υπάρχουν καθηγητές και σε άλλα δεν υπάρχουν, ώστε να προετοιμαστούν οι μαθητές όπως πρέπει. Εμείς αντιδρούμε ως προς αυτό και δηλώνουμε την αλληλεγγύη μας προς τους λιγότερο προνομιούχους μαθητές», εξηγεί ο εκπρόσωπος της μαθητικής κοινότητας.
Παράλληλα, όπως τόνισε, η κινητοποίηση μέσω κατάληψης δεν είναι η πλέον προτιμώμενη. Αντ’ αυτού, έχουν υπάρξει προτάσεις και αναμένεται η απαραίτητη οργάνωση, προκειμένου η διαμαρτυρία των μαθητών να δηλώνεται μέσω πολιτιστικών ή και κοινωνικών δράσεων, όπως συναυλίες, προβολές ταινιών επί του θέματος, ομιλίες, θεατρικές παραστάσεις κλπ, χωρίς να είναι απαραίτητο να «κλείσουν» το σχολείο τους, για να ακουστεί η φωνή τους.
Στήριξη της ΕΛΜΕ Α’ Κυκλάδων στις μαθητικές κινητοποιήσεις
Στήριξη στις κινητοποιήσεις των μαθητών, δήλωσε και η ΕΛΜΕ Α’ Κυκλάδων, με ανακοίνωσή της, στην οποία, μεταξύ άλλων, αναφέρει, πως έπειτα από δύο μήνες μετά την έναρξη της σχολικής περιόδου, «στις Κυκλάδες υπάρχουν ακόμη περίπου 150 κενές θέσεις καθηγητών. Επί 6 χρόνια συνταξιοδοτούνται συνεχώς καθηγητές και δεν προσλαμβάνεται κανείς μόνιμος εκπαιδευτικός. Ακόμη και αυτοί οι 12.000 διορισμοί που προέβλεπε ο προϋπολογισμός της κυβέρνησης Σαμαρά δεν έχουν γίνει. Αντ’ αυτών, η κυβέρνηση βρήκε χρήματα μόνο για τις μισές περίπου από τις κενές θέσεις κι αυτές, όχι με μόνιμους διορισμούς, αλλά μέσα από προγράμματα ΕΣΠΑ. Είναι προφανές το σχέδιό της να αλλάξει το χάρτη της εργασίας στην εκπαίδευση. Οι αναπληρωτές θα γίνουν σιγά σιγά περισσότεροι από τους μόνιμους. Η μόνιμη και σταθερή εργασία με δικαιώματα είναι υπό διωγμό, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη ποιότητα της εκπαίδευσης».
Παράλληλα, η Ένωση τονίζει, ότι «η υποχρηματοδότηση των σχολείων, με τα μηδενικά ποσά που πιστώνουν πλέον οι σχολικές επιτροπές στους λογαριασμούς τους, καθιστά την καθημερινότητα των σχολείων δύσκολα διαχειρίσιμη. Αυτό σε συνδυασμό με την εντατικοποίηση των σπουδών, τις ελλείψεις σε υποδομές, εργαστήρια, την έλλειψη ουσιαστικής μόρφωσης και το κυνήγι αποστήθισης της ύλης, καθιστούν τη φοίτηση στο σχολείο μια εξοντωτική και προσχηματική διαδικασία και όχι μια δημιουργική σχέση με το αγαθό της μόρφωσης».
Επιπλέον, η ΕΛΜΕ τονίζει, πως το πλαίσιο των Πανελλαδικών εξετάσεων, τόσο στα ενδοσχολικά όσο και στα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα, προκαλεί μεγάλο πονοκέφαλο σε εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές, καθώς υπάρχει μια σειρά από λεπτομέρειες, που δεν έχει ακόμη αποσαφηνιστεί από το Υπουργείο Παιδείας».
Τασσόμενη υπέρ των αγώνων των μαθητών, η ΕΛΜΕ τονίζει, πως «ο αγώνας αυτός είναι κοινός και μας αφορά όλους. Είναι προκλητικό οι κυβερνήσεις και οι διάφοροι υποστηρικτές τους, κάθε φορά που ξεσπάνε μαθητικοί αγώνες, να θυμούνται τις χαμένες διδακτικές ώρες, όταν με δική τους ευθύνη, αφήνουν χιλιάδες τάξεις χωρίς εκπαιδευτικούς, με εκατοντάδες χιλιάδες χαμένες διδακτικές ώρες, όταν ακόμα και πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα δεν διδάσκονται», καλώντας τους εκπαιδευτικούς να βρίσκονται «δίπλα στους μαθητές, στα παιδιά μας, δίπλα στις αγωνίες και τις διεκδικήσεις τους και όχι απέναντί τους. Αυτή πρέπει να είναι η θέση κάθε εκπαιδευτικού που θέλει να είναι λειτουργός - παιδαγωγός. Γιατί ο αγώνας μαθητών, εκπαιδευτικών, γονιών είναι δίκαιος».
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Με το βλέμμα στο μέλλον της ναυτιλίας
21 Φεβ. 2025 - 6:16 - Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Πλατφόρμα χαρτογράφησης και ανάλυσης των σεισμών
20 Φεβ. 2025 - 12:11 - Τα 11 ξένα πανεπιστήμια που καταθέτουν αίτηση για να ανοίξουν παραρτήματα στην Ελλάδα
17 Φεβ. 2025 - 13:02 - Σύρος: Ολοκληρώθηκε το σεμινάριο “Σύγχρονες Τεχνικές στη Γεωργία”
17 Φεβ. 2025 - 10:03 - "Αιώνιοι" φοιτητές: Το ένα μετά το άλλο τα πανεπιστήμια λένε όχι στις διαγραφές τους
15 Φεβ. 2025 - 17:52