Οι παγίδες του κυβερνοχώρου
- Παρασκευή, 5 Φεβρουαρίου, 2016 - 06:10
Οι κίνδυνοι του cyberbullying, που παραμονεύουν καθημερινά στη ζωή εκατομμυρίων ανηλίκων χρηστών που αδυνατούν να τους αντιμετωπίσουν και να προστατευτούν αποτελεσματικά από αυτούς, θα παρουσιαστούν στις τριήμερες επιστημονικές δράσεις της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Νοτίου Αιγαίου στη Σύρο, με θέμα το ασφαλές διαδίκτυο.
Η ημερίδα διοργανώνεται από τη Σχολική Σύμβουλο Γαλλικής Κυκλάδων/Δωδεκανήσου και Πρέσβειρα Ημέρας Διαδικτύου 2016 (Τρίτη 9/2) Δρ. Ευτυχία Νικολακοπούλου, με κεντρικό ομιλητή και παρουσιαστή των δράσεων τον Επικεφαλής Γραμμής Βοήθειας Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου και Υπεύθυνο του Συντονιστικού και Επιστημονικού Οργάνου για την Αλληλεγγύη Γενεών στο Διαδίκτυο, Γεώργιο Κορμά.
Στο πρόγραμμα των τριήμερων βιωματικών δράσεων που θα πραγματοποιηθούν στις 26, 27 και 28 Φεβρουαρίου στην Αίθουσα Κωνσταντίνου Τουλούπη στα Λύκεια, αλλά και στο Ιδιωτικό Σχολείο «Άγιος Γεώργιος» συμμετέχει επίσης, η Παιδοψυχολόγος και Υπεύθυνη της Γραμμής Βοήθειας Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου, Μαρία Δάρα, Πρόεδρος της Αστικής Μη Κερδοσκοπικής Εταιρείας «ΑλλάΖΩ».
Σημειώνεται ότι η Παγκόσμια Ημέρα Ασφαλούς Πλοήγησης στο Διαδίκτυο καθιερώθηκε με πρωτοβουλία της Ευρωπαίας Επιτρόπου Βιβιάν Ρέντινγκ και γιορτάζεται κάθε χρόνο τον Φεβρουάριο. Η ημέρα αυτή αποτελεί εφαλτήριο ευαισθητοποίησης μικρών και μεγάλων στα θέματα που αφορούν στην ασφαλή και ηθικά σωστή χρήση του Διαδικτύου, του κινητού τηλεφώνου και όλων των διαδραστικών τεχνολογιών που είναι πια κομμάτι της καθημερινότητάς μας.
Διαδικτυακός εθισμός
Στην έναρξη των εργασιών της ημερίδας την Παρασκευή 26 Φεβρουαρίου, η κ. Νικολακοπούλου θα ενημερώσει γονείς και εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για τον διαδικτυακό εθισμό που αποτελεί τροχοπέδη στην πρόοδο και την κριτική σκέψη.
Όπως η ίδια αναφέρει «τα βιντεοπαιχνίδια μπορεί να επιφέρουν αρνητικές συνέπειες στην ανάπτυξη ενός παιδιού και να προκαλέσουν εθισμό από την υπερβολική χρήση. Η εξάρτηση αυτή έχει επιπτώσεις στη συμπεριφορά του, όπως τάσεις απομόνωσης στο δωμάτιο με το παιχνίδι του και έλλειψη ενδιαφέροντος για οτιδήποτε άλλο. Ως εκ τούτου, το παιδί παραμελεί τα μαθήματά του, δεν ενδιαφέρεται για τους γύρω του και είναι ευερέθιστο στις συναλλαγές του. Πολύ συχνά δεν μιλάει στους γονείς του και δεν τους επιτρέπει να του κάνουν ερωτήσεις. Γι’ αυτό οι γονείς, καλούνται να διασφαλίσουν τις συχνές παύσεις και να ενθαρρύνουν τις δραστηριότητες εκτός σπιτιού σε φυσικό περιβάλλον».
Καταστροφικές συνέπειες στον χαρακτήρα των νέων
Προσθέτει επίσης ότι, ανάλογη είναι και η περίπτωση των εφήβων, οι οποίοι έχουν μεγαλύτερη σχέση με τις επικίνδυνες επαφές, την ανταλλαγή ή την κοινή χρήση φωτογραφιών ή προσωπικών βίντεο-ταινιών και τις συναντήσεις με αγνώστους μέσω των chat rooms και των forums. Μάλιστα, ορισμένοι από αυτούς ενδέχεται μερικές φορές να κάνουν υπερβολική χρήση του Διαδικτύου, ιδιαίτερα στα βίντεο παιχνίδια, κάποια εξ’ αυτών είναι ιδιαίτερα βίαια. Οι κίνδυνοι που κρύβουν είναι εσωτερικοί και βαθύτεροι, καθώς οι νέοι που εθίζονται σε αυτά αδυνατούν να διακρίνουν σε ποιο βαθμό μπορεί να επηρεαστούν στην πραγματική ζωή, στις σχέσεις με τους συμμαθητές τους, τους φίλους τους και την οικογένειά τους.
Καταλήγοντας, η κ. Νικολακοπούλου υπογραμμίζει ότι η αγορά μη πιστοποιημένων παιχνιδιών από πλανόδιους ή από αντιγραφές μπορεί να αλλοτριώσει τον χαρακτήρα των νέων και να επηρεάσει τη σχολική απόδοσή τους. Για το λόγο αυτό, κρίνει ότι δεν μπορεί να υπάρξει ούτε μέλλον ούτε και πρόοδος στους νέους που απομονώνονται ώρες ολόκληρες μπροστά σε μια οθόνη, χάνοντας την πραγματικότητα που είναι η ίδια η ζωή.
Ο ρόλος γονέων και εκπαιδευτικών
Αμέσως μετά, η κ. Μαρία Δάρα θα μιλήσει για τα αίτια και τα αποτελέσματα του Διαδικτυακού Εκφοβισμού και ο κ. Κορμάς θα αναφερθεί στους κινδύνους και τα οφέλη του διαδικτύου, καθώς και το ρόλο της οικογένειας και των εκπαιδευτικών.
Υπογραμμίζεται μάλιστα ότι ο ρόλος των γονέων είναι ιδιαίτερα καθοριστικός στην προστασία και την προφύλαξη των παιδιών τους, καθώς οφείλουν να τα καθοδηγούν, να τα συνοδεύουν και να τα ενημερώνουν πάνω στα θέματα της ασφάλειας του Διαδικτύου. Εξίσου πολύτιμη είναι και η συμβολή των εκπαιδευτικών, οι οποίοι, ως γνώστες των αρνητικών πλευρών από την κακή χρήση του διαδικτύου, θα πρέπει να ενημερώνουν καθημερινά τους μαθητές και να αφιερώνουν ένα πεντάλεπτο για συζήτηση-πρόληψη των πειρασμών που προκύπτουν από την ανεξέλεγκτη χρήση του Διαδικτύου από τα παιδιά και τους εφήβους.
Την επόμενη ημέρα, θα πραγματοποιηθεί στην αίθουσα «Κωνσταντίνος Τουλούπης» βιωματικό εργαστήριο με θεατρικές βιωματικές προσεγγίσεις που αφορούν στην εξάρτηση από το διαδίκτυο, το διαδικτυακό εκφοβισμό, την κυβερνοαυτοκτονία και το διαδίκτυο.
Οι δράσεις ολοκληρώνονται την Κυριακή 28 Φεβρουαρίου 2016 στην Αίθουσα «Δελασάλ» του Ιδιωτικού Σχολείου «Άγιος Γεώργιος», όπου ο κ. Κορμάς και η κ. Δάρα καλούν τους εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης να προσεγγίσουν βιωματικά το «Εκπαιδευτικό Εγχειρίδιο: Αλλάζω Συνήθειες στο Διαδίκτυο Εκπαιδεύοντας».
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Η ημερίδα του 4ου δημοτικού σχολείου φάρος ελπίδας για το μέλλον
7 Ιουν. 2022 - 6:17 - Επιμορφωτική συνάντηση στο Ιδ. Σχολείο Αγ. Γεώργιος
29 Μαΐου. 2018 - 6:21 - Παιδαγωγικό σεμινάριο Γαλλικής στη Μύκονο
19 Μαΐου. 2018 - 15:55 - Σεμινάριο παιδαγωγικής της Γαλλικής στη Σύρο
2 Μαΐου. 2018 - 11:26 - "Σπουδές στη Γαλλία και επαγγελματικός προσανατολισμός"
22 Μαρ. 2018 - 11:51