Σημαντική επιτυχία της Ομάδας Ρομποτικής του ΕΠΑΛ Σύρου

Διεκδικεί το εισιτήριο για την Ινδία

Την 1η θέση στον 3ο Περιφερειακό Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής Νοτίου Αιγαίου, κατέκτησε η Ομάδα Ρομποτικής του ΕΠΑΛ Σύρου “Πύραυλος”.

Οι μαθητές Νικήτας Ζεϊμπέκης, Μάρτιν Κάιντας και Αλέξανδρος Ιορδανόβ με προπονητής τους τον εκπαιδευτικό Αυγουστή Κλείσαρη διαγωνίστηκαν το Σάββατο 18 Ιουνίου στις εγκαταστάσεις του 2ου ΕΠΑΛ - 2ου ΕΚ Ρόδου, μαζί με άλλες 11 ομάδες από σχολεία της Ρόδου, της Σύμης και της Νάξου.

Το ΕΠΑΛ Σύρου περιλαμβάνεται ανάμεσα στις τέσσερις ομάδες που προκρίθηκαν στον 8ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής WRO, ο οποίος θα πραγματοποιηθεί στις 2 Ιουλίου 2016 στη Σχολή Μωραΐτη , στην Αθήνα.

Ο Περιφερειακός Διαγωνισμός πραγματοποιήθηκε από το 2ο Εργαστηριακό Κέντρο Ρόδου, σε συνεργασία με την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ν. Αιγαίου, την Περιφέρεια Ν. Αιγαίου, τον Δήμο Ρόδου (Τμήμα Παιδείας και Δια Βίου Μάθησης της Διεύθυνσης Παιδείας, Πολιτισμού και Αθλητισμού) και το ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕΤ. Δωδεκανήσου.

Ο διαγωνισμός ήταν χωρισμένος σε τέσσερις κατηγορίες: Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο και OPEN Γυμνάσιο. Όλες οι ομάδες επέδειξαν ιδιαίτερο ζήλο και συναγωνίστηκαν με ευγενή άμιλλα.

Ένας «Πύραυλος» στην κορυφή

Στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό προκρίθηκαν οι ομάδες: “Κολοσσός” του 2ου ΕΚ Ρόδου στην κατηγορία Δημοτικό (REGULAR), Extreme RoboTeam (Ροδίων Παιδεία) στην κατηγορία Γυμνάσιο (REGULAR), “Πύραυλος” του ΕΠΑΛ Σύρου στην κατηγορία Λύκειο (REGULAR) και “Naxos Team” (2ο Γυμνάσιο Νάξου) στην κατηγορία Γυμνάσιο (OPEN).

Όπως δήλωσε στην “Κοινή Γνώμη” ο κ. Κλείσαρης, το θέμα της πίστας στην οποία διαγωνίστηκε το ΕΠΑΛ Σύρου ήταν η ανακύκλωση. “Είναι μια πίστα που απαιτεί συγκεκριμένες εργασίες. Το ρομπότ φτιάχνεται από την κάθε ομάδα, όπως ακριβώς αυτή νομίζει – δεν υπάρχει έτοιμο ρομπότ – και με σκοπό να εκτελέσει συγκεκριμένες διαδικασίες σε σύντομο χρονικό διάστημα”, ανέφερε χαρακτηριστικά. Ωστόσο εξήγησε πως, πρόκειται για ένα πρότζεκτ με το οποίο οι μαθητές ασχολούνται από την ημέρα ανακοίνωσης του διαγωνισμού στα τέλη Ιανουαρίου μέχρι και την ημέρα της διοργάνωσης.

Η ομάδα της Νάξου αποτελείται από τους μαθητές Γρηγόρη Τερζίδη, Κώστα Σιδερή, Ρεντιάν Χαλίλι και την εκπαιδευτικό Ελισάβετ Ρώτα.

Ο Σύλλογος διδασκόντων του ΕΠΑΛ Σύρου συγχαίρει τους μαθητές της Ομάδας Ρομποτικής για τη διάκρισή τους, καθώς επίσης και το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου για την κάλυψη των οδοιπορικών εξόδων του ταξιδιού, το Δήμο Ρόδου για τη διήμερη διαμονή της ομάδας στη Ρόδο, καθώς και τους εκπαιδευτικούς του 2ου Ε.Κ Ρόδου για τη θερμή φιλοξενία τους.

Σημειώνεται πως οι νικητές του 8ου Πανελληνίου διαγωνισμού που θα πραγματοποιηθεί υπό την αιγίδα του υπουργείου Παιδείας θα συμμετέχουν στην επερχόμενη Ολυμπιάδα Ρομποτικής στο Νέο Δελχί της Ινδίας από τις 25 έως τις 27 Νοεμβρίου 2016.

Γνωριμία με τον WRO

Ο Παγκόσμιος Διαγωνισμός Ρομποτικής (World Robot Olympiad) αποτελεί ένα εξόχως σημαντικό γεγονός για την επιστήμη, την τεχνολογία και την εκπαίδευση.

Μέσα από τη συμμετοχή τους σε δύσκολους και δημιουργικούς διαγωνισμούς εκπαιδευτικής ρομποτικής, παιδιά και νέοι από όλον τον κόσμο έχουν την ευκαιρία να αναπτύξουν τη δημιουργικότητά τους και την ικανότητά τους για την επίλυση προβλημάτων.

Οι ομάδες που συμμετέχουν καλούνται να σχεδιάζουν, να κατασκευάζουν και να προγραμματίζουν ένα ρομπότ το οποίο θα μοιάζει ή θα συμπεριφέρεται ως ένας αθλητής. Ο διαγωνισμός συμπεριλαμβάνει συνήθως έναν προκριματικό και έναν τελικό διαγωνισμό.

Οι επιδιώξεις του διαγωνισμού

Στο πλαίσιο της συμμετοχής τους, οι μαθητές επεκτείνουν τους ορίζοντες της γνώσης τους, εξερευνώντας τα ρομπότ και τα ρομποτικά συστήματα τόσο στο σχολείο τους, όσο και στις καθημερινές δραστηριότητές τους. Κατ' αυτόν τον τρόπο, η έννοια της μοντέρνας επιστήμης εισάγεται στις εκπαιδευτικές δραστηριότητες των μαθητών στην επιστήμη, τα μαθηματικά και την τεχνολογία εντός κι εκτός σχολικού περιβάλλοντος. Επιπλέον, ο διαγωνισμός συμβάλλει στην προώθηση της δημιουργικής σκέψης, την ανάπτυξη των δεξιοτήτων επικοινωνίας και συνεργασίας, καθώς και στην ενδυνάμωση των δυνατοτήτων των παιδιών για την απόκτηση νέας γνώσης, απαραίτητης σε ένα σύστημα προοδευτικής εκπαίδευσης. Παιδιά και νέοι από κάθε σημείο του πλανήτη συναντώνται για να ανταλλάξουν καινοτόμες προσεγγίσεις στην επίλυση καθημερινών και ανθρώπινων αναγκών και ταυτόχρονα να κατανοήσουν πλήρως τις δυνατότητες αξιοποίησης εφαρμογών της επιστήμης και της τεχνολογίας για την αναβάθμιση της ποιότητας της καθημερινής ζωής των πολιτών.

Μεταξύ άλλων ο διαγωνισμός στοχεύει στην ανάπτυξη ικανοτήτων αυτομόρφωσης και δια βίου μάθησης μέσα από την αξιοποίηση ελκυστικών μαθησιακών περιβάλλοντων και ευχάριστων ενασχολήσεων, καθώς και στην ενθάρρυνση της έρευνας και της καινοτομίας για τη δημιουργία ή την αύξηση της παραγωγικής βάσης μιας χώρας, ώστε να γίνει οικονομικά βιώσιμη και υποσχόμενη.

Τέλος, φιλοδοξεί να αναπτύξει, να εμπλουτίσει και να αναπτύξει τις ψηφιακές δεξιότητες των μελλοντικών πολιτών και της κοινωνίας γενικότερα, με άμεσα οφέλη την ανάπτυξη της οικονομικής, εμπορικής και γενικότερης εμβέλειας μιας χώρας.

Κατηγορίες – επίπεδα διαγωνισμού

 

Η παγκόσμια ολυμπιάδα εκπαιδευτικής ρομποτικής έχει τέσσερις κατηγορίες/επίπεδα: Κανονική κατηγορία, Ανοικτή κατηγορία, Ποδόσφαιρο WRO (WRO Football) και Αναβαθμισμένοςς διαγωνισμόςς ρομποτικής: Κανονική κατηγορία. Ο παγκόσμιος διαγωνισμός ρομποτικής (WRO) πραγματοποιείται χωριστά για τέσσερα ηλικιακά επίπεδα ή κατηγορίες (δημοτικό, γυμνάσιο, λύκειο, και πανεπιστήμιο /κολλέγιο. Η κάθε κατηγορία ή ηλικιακό επίπεδο διαγωνίζεται σε δικό της πρόβλημα και πίστα διαγωνισμού με διαφορετικό επίπεδο δυσκολίας ανάλογα με την ηλικία.

Η ανοικτή κατηγορία στηρίζεται πάντοτε σε ένα συγκεκριμένο θέμα. Για το θέμα αυτό, οι ομάδες των συμμετεχόντων πρέπει να σχεδιάζουν, να δημιουργούν και να προγραμματίζουν κατασκευές που εστιάζονται στο θέμα του εκάστοτε διαγωνισμού. Οι ομάδες έχουν τη δυνατότητα να παρουσιάζουν τις κατασκευές τους και να εξηγούν το σκεπτικό, τη χρησιμότητα και τη σημασία της κατασκευής τους για το συγκεκριμένο θέμα του διαγωνισμού.