Αναστολή λειτουργίας με τεκμηρίωση
- Τετάρτη, 5 Οκτωβρίου, 2016 - 06:16
- / Eνημέρωση: 5 Οκτ. 2016 - 16:00
Επισημαίνοντας τα παιδαγωγικά οφέλη που πρέπει να απολαμβάνουν τα παιδιά από την ομαλή, ουσιαστική και ορθή λειτουργία των σχολείων τους, η οποία προϋποθέτει κι έναν επαρκή αριθμό μαθητών ή νηπίων σε αυτά, η Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στο νομό Κυκλάδων, Μαρκέλλα Παραμυθιώτου ενημέρωσε αναλυτικά για τους λόγους της “επιβεβλημένης απόφασης” αναστολής λειτουργίας του Νηπιαγωγείου Μαρμάρων Πάρου.
Πρόκειται για τη μοναδική σχολική δομή – ουσιαστικά - που δεν λειτουργεί φέτος στο νησιώτικο σύμπλεγμα των Κυκλάδων (σχολικό έτος 2016- 2017), καθώς ο περιορισμένος αριθμός των πέντε παιδιών (3 για τμήμα νηπίων και 2 για τμήμα προ-νηπίων), τα οποία οι γονείς τους θέλησαν να εγγράψουν στο συγκεκριμένο Νηπιαγωγείο, κάθε άλλο παρά ευνοεί την εκπλήρωση του σημαντικού ρόλου του σχολείου, που αφορά στην ανάπτυξη δεξιοτήτων των παιδιών, την κοινωνικοποίησή τους καθώς και την ολόπλευρη ανάπτυξή τους.
Μοναδική περίπτωση στις Κυκλάδες
Ειδικότερα, κατά την έναρξη της τρέχουσας σχολικής περιόδου, η εφημερίδα είχε αναφερθεί αναλυτικά στο θέμα της λειτουργίας των σχολικών μονάδων στις Κυκλάδες και είχε καταγράψει αλλαγές και περιορισμένα κενά που θα παρουσιάζονταν αρχικώς, με την κ. Παραμυθιώτου μάλιστα να είχε ενημερώσει με σαφήνεια για την εν λόγω – μοναδική - αλλαγή που θα προέκυπτε για το έτος 2016 – 2017. Πιο συγκεκριμένα, προτού εκδώσει την αναλυτική ανακοίνωσή της για την αναστολή του Νηπιαγωγείου Μαρμάρων, αξίζει να υπενθυμιστεί πως, η ίδια είχε δηλώσει στην “Κοινή Γνώμη” πως, φέτος, “Δεν προχωρήσαμε σε καμία συγχώνευση, σε κανένα κλείσιμο σχολείου, εκτός από μία περίπτωση ενός νηπιαγωγείου στην Πάρο και συγκεκριμένα στα Μάρμαρα, όπου θα γίνει μεν αναστολή, διότι υπήρχαν μόνο τρία παιδιά”. Μάλιστα, σημειώνοντας πως, “σε απόσταση 800 μέτρων, υπάρχουν δύο άλλα νηπιαγωγεία” τα οποία θα μπορέσουν να “απορροφήσουν” τις ανάγκες των συγκεκριμένων παιδιών και των οικογενειών τους, η κ. Παραμυθιώτου είχε επισημάνει πως, “χρειάζεται κόπος, και αρκετά καλή ενημέρωση στις τοπικές κοινωνίες, προκειμένου να καταλάβουν τον παιδαγωγικό ρόλο του σχολείου και των καθαρά παιδαγωγικών λόγων, που μας οδηγούν στους χειρισμούς που κάνουμε εμείς εδώ και εγώ ως Διευθύντρια Εκπαίδευσης”.
Ανοικτός διάλογος με τοπική κοινωνία για την απόφαση
Σύμφωνα με το ανωτέρω πλαίσιο, η Διευθύντρια της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στις Κυκλάδες, αναφορικά με την αναστολή του Νηπιαγωγείου Μαρμάρων, σημειώνει τα ακόλουθα στην ανακοίνωσή της. “Ο αριθμός του μαθητικού δυναμικού του συγκεκριμένου σχολείου παρουσίασε την τελευταία τριετία “πτωτική” πορεία καθώς σύμφωνα με τα διαθέσιμα επίσημα υπηρεσιακά στοιχεία τα νήπια – προ-νήπια που φοιτούσαν σε αυτό τη σχολική χρονιά 2013-2014 ανέρχονταν στα 10, τη σχολική χρονιά 2014-2015 στα 4 και τη σχολική χρονιά 2015-2016 στα 3”. Συμπληρώνει δε, πως, στην προαναφερθείσα σχολική μονάδα, κατά τη φετινή χρονιά “πραγματοποιήθηκαν συνολικά 5 εγγραφές για το σχολικό έτος 2016-2017 (3 για το τμήμα των νηπίων και 2 για το προνηπίων)” ενώ γνωστοποιεί πως, “Οι γονείς είχαν εκφράσει την επιθυμία τους για τη λειτουργία και του Ολοήμερου τμήματος” κάτι που όπως εξήγησε κατηγορηματικά, “δεν μπορούσε να τεθεί προς συζήτηση, καθώς ο αριθμός των εγγραφών ήταν εξαιρετικά μικρός”.
Δεδομένου ότι η εν λόγω απόφαση περί της αναστολής είναι εξαιρετικά σημαντική, η ίδια σημείωσε πως, πριν τη λήψη της, “διενεργήθηκε ευρύς κοινωνικός διάλογος με φορείς της Πάρου και ειδικότερα με τον Δήμαρχο και το Δημοτικό Συμβούλιο Πάρου, την Ένωση Γονέων Πάρου, το Σύλλογο Δασκάλων και Νηπιαγωγών Πάρου, τους Διευθυντές και τις Διευθύντριες των Δημοτικών σχολείων και τις Προϊσταμένες Νηπιαγωγείων Πάρου” κατά τον οποίο “επισημάνθηκε ο μικρός αριθμός των εγγραφών και τέθηκε έντονος προβληματισμός αναφορικά με το κατά πόσο αυτός συνδράμει ή όχι στην κοινωνικοποίηση των νηπίων, στην πολύπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητάς τους και στη δυνατότητα διεύρυνσης των πνευματικών τους οριζόντων, θεμελιώδη ζητούμενα της παιδαγωγικής επιστήμης”.
Στόχος μία ομαλή σχολική ζωή
Πέραν των ανωτέρω στοιχείων που γνωστοποιήθηκαν, η ουσία της απόφασης αναστολής λειτουργίας, εξηγήθηκε εκ μέρους της ίδιας πως, εστιάζεται κατά κύριο λόγο στο ζήτημα της ανάγκης κοινωνικοποίησης των παιδιών, στόχος που επιτυγχάνεται υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις. “Στο πλαίσιο της κοινωνικοποίησης των παιδιών (βασικός στόχος του προγράμματος του Νηπιαγωγείου) είναι η ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων, η οποία επιτυγχάνεται και μέσα από την αλληλεπίδραση με τους συνομηλίκους και συμβάλλει στην ανάπτυξη διαπροσωπικών σχέσεων με τους γύρω τους. Οι κοινωνικές δεξιότητες αποτελούν σημείο αναφοράς για τη σχολική, προσωπική και επαγγελματική ζωή των ατόμων” σχολίασε η ίδια στην ανακοίνωσή της, τονίζοντας μάλιστα πως, “Έρευνες αναφέρουν πως η απουσία ή η έλλειψη αυτών των δεξιοτήτων μπορεί να οδηγήσει στην απομόνωση, τη σχολική αποτυχία και διαρροή με αποτέλεσμα να υπάρχουν προβλήματα στη σχολική ζωή του παιδιού αλλά και στη ζωή του ως ενήλικας”.
Όπως συμπλήρωσε μάλιστα, αναφορικά με τα συμπεράσματα που προέκυψαν από τον διάλογο ήταν πως γονείς και εκπαιδευτικοί της Πάρου “επιθυμούσαν τα μικρά παιδιά να φοιτούν σε Νηπιαγωγεία που θα έχουν τα ίδια παιδαγωγικά οφέλη με τα υπόλοιπα παιδιά, δηλαδή ικανοποιητικός αριθμός νηπίων, δημιουργία παιδαγωγικών ομάδων των παιδιών που μέσα από τη συμμετοχική διαδικασία και το παιχνίδι θα οδηγηθούν στην ανακάλυψη της γνώσης”.
Επιπλέον, τονίσθηκε πως και η κείμενη νομοθεσία “ορίζει τον αριθμό των 14 εγγραφών ως τον ελάχιστο προβλεπόμενο για λειτουργία Νηπιαγωγείου”, εξέλιξη – απόφαση που βάσει των σημερινών δεδομένων στην περίπτωση του Νηπιαγωγείου Μαρμάρων “δεν μπορούσε να εφαρμοστεί”.
Λύση η εγγραφή στα Νηπιαγωγεία Προδρόμου και Μάρπησσας
Με φόντο την προαναφερθείσα επιχειρηματολογία της κ. Παραμυθιώτου κατέστη σαφές στον επίλογο της ανακοίνωσής της πως, αποφασίστηκε η αναστολή λειτουργίας του Νηπιαγωγείου Μαρμάρων, με τους γονείς να έχουν τη δυνατότητα να εγγράψουν τα παιδιά τους στα Νηπιαγωγεία Προδρόμου και Μάρπησσας, τα οποία όπως σημειώνεται, “απέχουν μεταξύ τους αλλά και από το Νηπιαγωγείο Μαρμάρων λιγότερο από 1000 μέτρα”.
Μάλιστα, η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κυκλάδων “προέβη για φέτος στη λειτουργία του Ολοήμερου Τμήματος του Νηπιαγωγείου Μάρπησσας, το οποίο μέχρι πέρσι ήταν ανενεργό. Αξίζει να αναφερθεί ότι πολλοί γονείς είχαν ζητήσει μετεγγραφή για τα προαναφερθέντα Νηπιαγωγεία γιατί ήταν εργαζόμενοι και επιθυμούσαν ολοήμερο πρόγραμμα. Ως εκ τούτου, δεν υπήρξε και καμία μείωση στις θέσεις των Νηπιαγωγών, συνολικά”. Κλείνοντας την αναφορά της, η Μαρκέλλα Παραμυθιώτου επεσήμανε πως, “οι λόγοι αναστολής ήταν επιβεβλημένοι” διευκρινίζοντας δε, πως, “Σε κάθε περίπτωση, βασικό μου μέλημα ήταν, είναι και θα είναι η εξασφάλιση και η παροχή ισότιμης, ποιοτικής εκπαίδευσης για όλους και όλες τους μαθητές και τις μαθήτριες, στο πλαίσιο ενός σύγχρονου σχολείου”.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Από μικροί… στη βαθμοθηρία
25 Οκτ. 2016 - 6:16 - “Αγωνίστηκα για το δημόσιο σχολείο στα νησιά”
1 Σεπ. 2023 - 6:19 - Πανελλαδικές 2023: "Πιστεύω βαθιά για όλους σας ότι μπορείτε να πετύχετε τους στόχους σας"
31 Μαΐου. 2023 - 14:11 - Η έλλειψη εξεταστικού κέντρου φέρνει αντιδράσεις στην Κύθνο
24 Απρ. 2023 - 6:18 - Υπόθεση όλων η στήριξη του δημόσιου σχολείου
9 Σεπ. 2022 - 6:20