Το animation ενώνει
- Παρασκευή, 7 Οκτωβρίου, 2016 - 06:16
Στο μαγικό κόσμο του animation διεισδύουν ολοένα και περισσότερες εκπαιδευτικές κοινότητες, δίνοντας την ευκαιρία στους μαθητές να εκφραστούν μέσα από την τέχνη της εμψύχωσης, δημιουργώντας τις δικές τους ταινίες που ξεχωρίζουν τόσο για την έμπνευση και την πρωτοτυπία τους, όσο και για την αγάπη τους στα θέματα που προσεγγίζουν.
Το Διεθνές Φεστιβάλ + Αγορά Κινουμένων Σχεδίων animasyros 9.0 αυτή την προσπάθεια, παρουσιάζοντας για πρώτη φορά φέτος, μία σειρά ταινιών που δημιουργήθηκαν από μαθητές δημοτικών σχολείων της Σύρου.
Μεταξύ των ταινιών που προβλήθηκαν στο Θέατρο Απόλλων για τα σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, περιλαμβάνονται ταινίες από το Δημοτικό Σχολείο Ποσειδωνίας, το 5ο και 6ο Δημοτικό Σχολείο Ερμούπολης και το Δημοτικό Σχολείο Βάρης – Μάννα.
Στο πλαίσιο των προβολών, πραγματοποιήθηκε μια σύντομη εισαγωγή για την τέχνη του animation. Αμέσως μετά, οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί μοιράστηκαν τις εντυπώσεις των παιδιών από την πρώτη επαφή τους με το αγαπημένο κινηματογραφικό είδος, μιλώντας για τις τεχνικές που ακολούθησαν από τη σύλληψη της ιδέας μέχρι και την οπτικοποίησή της.
Τριπλό ήταν το χτύπημα του Δημοτικού Σχολείου Ποσειδωνίας με τις ταινίες «Το ταξίδι των σταγόνων» και «Κυκλαδίτικο» του Β2 με συντονίστρια την κ. Γλυκερία Τσιρονίκου και «Η Μουσική Ταξιδεύει» με υπεύθυνη την Ειρήνη Μυτιληναίου. Στο πλαίσιο του πολιτιστικού προγράμματος «Η μουσική ενώνει», η εκπαιδευτικός διεκπεραίωσε αντίστοιχο πρότζεκτ και στο Δημοτικό Σχολείο Βάρης – Μάννα με τη συμμετοχή 90 μαθητών των τάξεων Γ1, Γ2, Δ, Ε και ΣΤ.
«Μαγική» εμπειρία για παιδιά και εκπαιδευτικούς
Σε δηλώσεις της στην «Κοινή Γνώμη» η κ. Μυτιληναίου σημείωσε πως η δημιουργία animated ταινίας ήταν μια πρωτόγνωρη εμπειρία τόσο για την ίδια, όσο και για τους μαθητές. «Πρώτη μας δουλειά σε κάθε σχολείο ήταν να χωρίσουμε το σενάριο σε πέντε – έξι ομάδες που θα αναλάμβαναν από μία σκηνή. Έπειτα περάσαμε στο εικαστικό μέρος, έτσι ώστε να σχεδιάσουμε και να κατασκευάσουμε όλα τα αντικείμενα της ταινίας. Τα παιδιά επέλεξαν τις μουσικές, έφτιαξαν τους χάρτες και στο τέλος τα φωτογραφήσαμε». Όπως τόνισε, η διαδικασία ήταν μια πραγματική γιορτή για τους μαθητές, οι οποίοι ανυπομονούσαν για το επόμενο μάθημα. «Επειδή ανέλαβα εξ’ ολοκλήρου το μοντάζ, τους έδειξα τον τρόπο με τον οποίο γίνεται κίνηση. Ωστόσο, παρακολούθησαν για πρώτη φορά την ταινία στην εκδήλωση. Μόλις έσβησαν τα φώτα ακούστηκε ένα παρατεταμένο «ααααα» και το στόμα έμεινε ανοιχτό καθ’ όλη τη διάρκεια της προβολής» τόνισε, χαρακτηρίζοντας τις αντιδράσεις των παιδιών, μοναδικές. «Όταν τους ζήτησα να μοιραστούν τις εντυπώσεις τους, το 99% μου απάντησε ότι έγινε πολύ καλύτερο απ’ ό,τι περίμεναν και πως θα ήθελαν να το ξανακάνουν. Γενικά τα παιδιά ενθουσιάζονται όταν ασχολούνται με κάτι δημιουργικό, όπως η κινούμενη εικόνα». Για τη δημιουργία των ταινιών η κ. Μυτιληναίου χρησιμοποίησε πολλές τέχνες, όπως η φωτογραφία, η μουσική και ο χορός, καθώς και στοιχεία από διάφορα μαθήματα όπως η ιστορία, η γεωγραφία και η γεωμετρία. «Μετά από 21 χρόνια διδασκαλίας μουσικής, ήθελα να βρω έναν καινούριο και φρέσκο τρόπο για να προσεγγίσουμε τις μουσικές όλου του κόσμου και νομίζω πως το πετύχαμε», κατέληξε.
Δημιουργία και συνεργασία
Στο πλαίσιο του animasyros 9.0 προβλήθηκε και η ταινία «Μη ψαρώνεις» της Ε’ Τάξης του 5ου Δημοτικού Σχολείου Ερμούπολης, παραγωγής 2014-2015. Υπεύθυνος της δράσης ήταν ο κ. Νεκτάριος Φαρασόπουλος, ο οποίος την προηγούμενη χρονιά συμμετείχε σε ένα ακόμη πρότζεκτ, αποτέλεσμα της συνεργασίας της Α’ και Γ’ Τάξης του 6ου Δημοτικού Σχολείου και του Ειδικού Σχολείου Ερμούπολης, στο πλαίσιο του προγράμματος «Ταξίδι στις χώρες των συναισθημάτων». Μέσα από αυτό, οι μαθητές γνώρισαν τα συναισθήματα, αλλά και τους τρόπους με τους οποίους τα εκφράζουμε. Οι δράσεις του προγράμματος απέκτησαν μορφή μέσω της τέχνης του animation με μια μικρού μήκους ταινία από τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς, την ψυχολόγο και τη λογοθεραπεύτρια του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ερμούπολης κατά το σχολικό έτος 2015 – 2016.
Όπως τόνισε ο κ. Φαρασόπουλος, ο ρόλος των μαθητών του γενικού και του ειδικού Σχολείου ήταν ισότιμος. «Κατασκεύασαν μαζί τις φιγούρες, έφτιαξαν το φόντο, βοήθησαν στην κίνηση και συμμετείχαν όλοι ενεργά». Για τη δημιουργία της ταινίας χρησιμοποιήθηκε μία φωτογραφική μηχανή, ένα τρίποδο, χαρτόνια, μπογιές, ξυλομπογιές, κηρομπογιές, πλαστελίνες κ.α.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Εισαγωγή στην Εκπαιδευτική Ρομποτική
18 Ιαν. 2018 - 6:13 - Καταγγελία-διαμαρτυρία γονέων του Δημοτικού Σχολείου Ποσειδωνίας
25 Οκτ. 2021 - 11:49 - Μια δυνατή ομάδα με τρελά κέφια
10 Ιουν. 2021 - 6:14 - Αστείρευτη έμπνευση και… στις μέρες του κορωνοϊού
22 Απρ. 2021 - 6:17 - Τα αξιοθέατα του τόπου μας και ... όχι μόνο
6 Απρ. 2021 - 6:18