Από μικροί… στη βαθμοθηρία
- Τρίτη, 25 Οκτωβρίου, 2016 - 06:16
Αντίθετη στο ανταγωνιστικό πνεύμα και τις φιλονικίες μεταξύ μαθητών, γονέων και σχολικών διευθύνσεων που συνοδεύουν σε πολλές περιπτώσεις την επιλογή σημαιοφόρων και παραστατών στις εθνικές εορτές, δηλώνει η Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κυκλάδων, Μαρκέλλα Παραμυθιώτου.
Με αφορμή περιστατικά που έλαβαν χώρα σε Δημοτικά Σχολεία της Σύρου εν όψει των μαθητικών παρελάσεων στον προσεχή εορτασμό της 28ης Οκτωβρίου, η κ. Παραμυθιώτου εκφράζει την ανάγκη επανεξέτασης της σχετικής υπουργικής εγκυκλίου, που θα έδινε τέλος στην ανάπτυξη και συντήρηση ανταγωνιστικών σχέσεων στις μαθητικές κοινότητες.
Τι ορίζει η σχετική υπουργική εγκύκλιος
Όπως προβλέπεται από τον Ενιαίο Διοικητικό Τομέα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, σημαιοφόροι στα Δημοτικά Σχολεία ορίζονται δύο μαθητές της ΣΤ΄ τάξης, o ένας για το χρονικό διάστημα μέχρι 31 Ιανουαρίου και o άλλος από 1η Φεβρουαρίου μέχρι το τέλος του διδακτικού έτους. Επιλέγονται αυτοί που κατά το προηγούμενο σχολικό έτος έχουν συγκεντρώσει το μεγαλύτερο γενικό μέσο όρο βαθμολογίας, υπολογιζομένου και του κλασματικού του μέρους. Στις περιπτώσεις ισοβαθμίας και στο κλασματικό μέρος, γίνεται κλήρωση. Το κλασματικό μέρος αναφέρεται στον ετήσιο γενικό μέσο όρο και όχι στο μέσο όρο των επιμέρους μαθημάτων.
Παραστάτες ορίζονται δέκα μαθητές της ΣΤ΄ τάξης, πέντε για το χρονικό διάστημα μέχρι 31 Ιανουαρίου και πέντε από 1η Φεβρουαρίου μέχρι το τέλος του διδακτικού έτους. Η επιλογή γίνεται με την ίδια διαδικασία που επιλέγονται οι σημαιοφόροι.
Κατά τον ίδιο τρόπο, επιλέγονται δύο μαθητές της ΣΤ΄ τάξης που δεν επιλέχθηκαν ούτε σημαιοφόροι ούτε παραστάτες, στους οποίους ανατίθεται η κατάθεση στεφάνου, ο ένας για το διάστημα μέχρι 31 Ιανουαρίου και ο άλλος από 1η Φεβρουαρίου μέχρι το τέλος του διδακτικού έτους.
Οι σημαιοφόροι, οι παραστάτες και οι υπεύθυνοι για την κατάθεση στεφάνου επιλέγονται κατά τμήμα με την υποχρεωτική τήρηση των προαναφερομένων.
Στις περιπτώσεις που, λόγω ειδικών συνθηκών, λειτουργούν σε οποιαδήποτε σχολική μονάδαν τρία τμήματα στη ΣΤ΄ τάξη, τότε πριν τη διαδικασία επιλογής σημαιοφόρων, παραστατών και υπευθύνων κατάθεσης στεφάνων, διενεργείται κλήρωση από το Διευθυντή του σχολείου, παρουσία γονέων των μαθητών ή εκπροσώπων του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων.
Συγκεκριμένα πραγματοποιεί κλήρωση στο κάθε ένα από τα τρία τμήματα χωριστά, ώστε να επιλεγούν αρχικά οι τρεις αριστούχοι μαθητές (ένας από κάθε τμήμα) και στη συνέχεια κλήρωση μεταξύ των τριών αυτών μαθητών ώστε να επιλεγούν οι δύο σημαιοφόροι ένας για το χρονικό διάστημα μέχρι 31 Ιανουαρίου και ο άλλος από 1η Φεβρουαρίου μέχρι το τέλος του διδακτικού έτους.
Επιπλέον, διενεργείται κλήρωση στο κάθε ένα από τα τρία τμήματα χωριστά, ώστε να επιλεγούν από κάθε τμήμα πέντε παραστάτες και ένας υπεύθυνος κατάθεσης στεφάνου και στη συνέχεια κλήρωση μεταξύ των δεκαοκτώ αυτών μαθητών ώστε να επιλεγούν πέντε παραστάτες και ένας υπεύθυνος κατάθεσης στεφάνου για το χρονικό διάστημα μέχρι 31 Ιανουαρίου και πέντε παραστάτες και ένας υπεύθυνος κατάθεσης στεφάνου από το χρονικό διάστημα 1η Φεβρουαρίου μέχρι το τέλος του διδακτικού έτους.
Στις περιπτώσεις που λειτουργούν τέσσερα τμήματα στη ΣΤ' τάξη, ακολουθείται ανάλογη διαδικασία.
Στα σχολεία που έχουν μικρό αριθμό μαθητών στην ΣΤ΄ τάξη (μικρότερο από το σύνολο των παραπάνω θέσεων), οι θέσεις συμπληρώνονται με μαθητές της Ε΄ και όταν δεν επαρκούν κι αυτοί, με μαθητές και των άλλων τάξεων κατά φθίνουσα σειρά (πρώτα της Δ΄ τάξης κλπ.). Στην περίπτωση αυτή επιλέγονται οι μαθητές που στο προηγούμενο σχολικό έτος είχαν τα περισσότερα «Α» στους μέσους όρους των μαθημάτων. Αν υπάρχουν περισσότεροι μαθητές που έχουν ίσο αριθμό «Α» στους μέσους όρους των μαθημάτων, γίνεται κλήρωση.
Επισημαίνεται ότι, η επιλογή γίνεται από το διευθυντή του σχολείου ενώπιον του συλλόγου διδασκόντων και των ενδιαφερομένων μαθητών και συντάσσεται σχετικό πρακτικό, στο οποίο αναφέρεται η όλη διαδικασία, καθώς και τα ονόματα των μαθητών που πήραν μέρος στην κλήρωση.
«Το ζητούμενο δεν είναι η σημαία»
Από τη δική της πλευρά, η Προϊσταμένη της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κυκλάδων κ. Παραμυθιώτου κρίνει απαραίτητη την επανεξέταση του θέματος της επιλογής των σημαιοφόρων και των παραστατών στις μαθητικές παρελάσεις από το υπουργείο Παιδεία, εκτιμώντας πως «τα παιδιά δεν θα πρέπει να μπαίνουν σε αυτή την ηλικία σ’ έναν ανταγωνισμό χωρίς να ευχαριστιούνται και να χάνουν το νόημα της συμμετοχής στον εορτασμό μίας εθνικής επετείου». Όπως υπογραμμίζει, το ζητούμενο δεν είναι μόνο η σημαία. «Θα πρέπει να βρεθεί ένας άλλος τρόπος επιλογής, ίσως εκ περιτροπής των παιδιών, ώστε όλοι να απολαμβάνουν αυτή την ημέρα». Προσθέτει μάλιστα ότι ο βασικός σκοπός δεν είναι μόνο η παρέλαση ή η κατάθεση στεφάνων αλλά η απότιση τιμής στους εθνικούς ήρωες τόσο σε κάθε σχολική εκδήλωση, όσο και μέσα από τη συμμετοχή στις συλλογικές εορτές κάθε τόπου. «Η παρέλαση είναι το αποτέλεσμα όλης αυτής της διαδικασίας. Ως εκ τούτου, τα παιδιά δεν πρέπει να γίνονται ανταγωνιστικοί χωρίς ουσία, γιατί με αυτό το σκεπτικό από την ηλικία των 11 χρόνων μπαίνουν στη βαθμοθηρία», ανέφερε χαρακτηριστικά.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Αναστολή λειτουργίας με τεκμηρίωση
5 Οκτ. 2016 - 6:16 - “Αγωνίστηκα για το δημόσιο σχολείο στα νησιά”
1 Σεπ. 2023 - 6:19 - Πανελλαδικές 2023: "Πιστεύω βαθιά για όλους σας ότι μπορείτε να πετύχετε τους στόχους σας"
31 Μαΐου. 2023 - 14:11 - Η έλλειψη εξεταστικού κέντρου φέρνει αντιδράσεις στην Κύθνο
24 Απρ. 2023 - 6:18 - Υπόθεση όλων η στήριξη του δημόσιου σχολείου
9 Σεπ. 2022 - 6:20