Στη «λίμνη των συναισθημάτων» του Β1’
- Δευτέρα, 6 Μαρτίου, 2017 - 06:15
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας σε συνεργασία με το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας «Θησέας Κυκλάδων» υλοποιεί το Β1’ του 4ου Δημοτικού Σχολείου Ερμούπολης.
Στο πλαίσιο του προγράμματος με τίτλο “Παιδί και ενσυναίσθηση, Μαθαίνω να συναισθάνομαι, να αποδέχομαι τον εαυτό μου και τους άλλους" θα πραγματοποιηθούν συνολικά 10 συναντήσεις – βιωματικά εργαστήρια, με συντονίστρια τη δασκάλα της τάξης, Κατερίνα Μάτα.
Μέσα από την εβδομαδιαία αυτή δράση, τα παιδιά θα αφουγκραστούν την αξία της ομαδικότητας, θα αισθανθούν αποδεκτά και σημαντικά, θα εξασκηθούν σε δεξιότητες διαλόγου και συνεργασίας, θα μάθουν να αποδέχονται τη διαφορετικότητα και να εμπλουτίζονται από αυτήν, θα εκπαιδευτούν στο να λειτουργούν συνεργατικά, να θέτουν και να τηρούν όρια και κανόνες.
Γνωριμία των μελών
Το πρώτο εργαστήριο του προγράμματος πραγματοποιήθηκε με επιτυχία, αφήνοντας θετικές εντυπώσεις στην ομάδα, τα μέλη της οποίας γνωρίστηκαν και συνδιαμόρφωσαν το συμβόλαιο συνεργασίας.
Η ομάδα συναντιέται σε κύκλο, ο οποίος συμβολίζει την ισότητα των μελών της και την ενότητα και διευκολύνει την επικοινωνία μεταξύ όλων των συμμετεχόντων. Επιπλέον, δημιουργεί ένα ασφαλές πλαίσιο μέσα στο οποίο το κάθε παιδί να μπορεί να εκφραστεί με ελευθερία και ασφάλεια.
Το βιωματικό μέρος της συνάντησης ξεκίνησε με ένα παιχνίδι γνωριμίας, όπου το κάθε παιδί είχε την ευκαιρία να μιλήσει στην ομάδα για τον εαυτό του και να παρουσιαστεί. Στη συνέχεια, όλοι μαζί διαμόρφωσαν το συμβόλαιο συνεργασίας της ομάδας, τους κανόνες λειτουργίας της, το οποίο και υπέγραψαν όλοι, αποδεχόμενοι το περιεχόμενό του και δίνοντας ταυτόχρονα μια υπόσχεση για την τήρησή του.
Διαμόρφωση του συμβόλου συνεργασίας
Ο «Μαγικός Κύκλος» συναντιέται κάθε Πέμπτη τις δύο τελευταίες ώρες της σχολικής ημέρας. Μιλάει μόνο όποιος κρατάει το «μαγικό αντικείμενο». Τα μέλη του συμπεριφέρονται και μιλούν όμορφα στους άλλους. Συνεργάζονται και μιλούν ομαδικά. Ακολουθούν τις οδηγίες στις δραστηριότητες. Αν αισθανθούν θυμό ή απογοήτευση από κάποιον στην ομάδα το συζητούν μαζί της και προσπαθούν όλοι μαζί να το λύσουν. Ακούνε τους συμμαθητές τους όταν εκφράζονται και αισθάνονται ασφάλεια και ελευθερία για να μιλήσουν και οι ίδιοι.
Μετά την υπογραφή του συμβολαίου, ακολούθησε ένα μικρό παιχνίδι ενεργοποίησης, όπου όλα τα μέλη του Μαγικού Κύκλου έγιναν μπαλόνια που φούσκωναν, ξεφούσκωναν και έσκαγα.
Σημειώνεται ότι κάθε μέλος της ομάδας έχει τον δικό του προσωπικό φάκελο, στον οποίο περιέχονται οι δημιουργίες κάθε παιδιού στο πλαίσιο των ομαδικών συναντήσεων. Ο φάκελος μπορεί επίσης να περιέχει μία σκέψη για την ομάδα ή ένα μυστικό, που του προσδίδει έναν ιδιαίτερα προσωπικό χαρακτήρα. Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να ζωγραφίσουν τους φακέλους τους, όπως αυτά επιθυμούσαν.
Η συνάντηση έκλεισε με μια τελική ανατροφοδότηση. Κάθε παιδί εξέφρασε τις εντυπώσεις του από το εργαστήριο στην "λίμνη των συναισθημάτων". Τα παιδιά κλήθηκαν να τοποθετηθούν επάνω στο νούφαρο που τους εξέφραζε περισσότερο.
Αξίζει να σημειωθεί πως τις περισσότερες "ψήφους" συγκέντρωσε το "νούφαρο της αγάπης".
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Οι μαθητές διαχειρίζονται τα συναισθήματά τους
1 Μαρ. 2018 - 6:13 - Οι εκπαιδευτικοί στηρίζουν τον “Θησέα Κυκλάδων”
10 Φεβ. 2024 - 11:57 - 4ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Ερμούπολης: Τα παιδιά τραγουδούν για την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου
31 Μαρ. 2023 - 9:11 - Θησέας Κυκλάδων: Διαδικτυακό εργαστήριο για μαθητές και μαθήτριες Λυκείου
24 Μαρ. 2023 - 13:41 - «Εφηβεία κι εξαρτήσεις»
22 Μαρ. 2023 - 6:15