Αστείρευτη δημιουργία μέσω της τεχνολογίας
- Πέμπτη, 6 Απριλίου, 2017 - 06:14
Στον υπέροχο κόσμο της τεχνολογίας «ταξιδεύουν» και φέτος οι μαθητές του Δημοτικού Σχολείου Ποσειδωνίας, αντλώντας πολύτιμες γνώσεις και δεξιότητες για την περιπλάνησή τους σε νέα δημιουργικά μονοπάτια.
Οι μαθητές, υπό την καθοδήγηση της δασκάλας πληροφορικής Μαρίας Ιωσηφίδου μαθαίνουν να αξιοποιούν τα σύγχρονα μέσα και εργαλεία της εποχής για την παραγωγή έργου, στην οποία γεφυρώνονται πολλά και διαφορετικά πεδία, όπως η γλώσσα, τα εικαστικά και η οπτικοακουστική τέχνη.
Το υπολογιστικό σύστημα της Α' τάξης
Οι μαθητές κι οι μαθήτριες της Α' τάξης μπήκαν για πρώτη φορά σε ένα εργαστήριο Πληροφορικής, όπου κλήθηκαν να περιγράψουν τι βλέπουν μπροστά τους: ποντίκι, πληκτρολόγιο, οθόνη, ηχεία, ακουστικά, κεντρική μονάδα, εκτυπωτής. Στη συνέχεια ζωγράφισαν το υπολογιστικό σύστημα, χρησιμοποιώντας τα κατάλληλα εργαλεία από τη σχετική εφαρμογή και τέλος, αποθήκευσαν το αρχείο τους, δοκιμάζοντας να το κλείσουν και να το ανοίξουν πολλές φορές.
Επιπλέον, τα πρωτάκια ήρθαν σε επαφή και με τη διαδικασία της αντιγραφής – επικόλλησης μέσα από το πρόγραμμα «Από το σπίτι στο χωριό κι από το δέντρο στο δάσος». Η διαδικασία εφαρμόστηκε μόνο με λογισμικό ζωγραφικής, καθώς ακόμα τα μικρά παιδιά δεν ξέρουν να γράφουν και να διαβάζουν με άνεση. Στο πλαίσιο αυτό, ζωγράφισαν ένα σπιτάκι και στη συνέχεια, με τη μέθοδο της αντιγραφής – επικόλλησης δημιούργησαν ένα ολόκληρο χωριό. Με την ίδια λογική, δούλεψαν και για τη ζωγραφιά ενός δάσους, ξεκινώντας από το δέντρο. Σε όλα αυτά προστέθηκαν ο ήλιος, τα σύννεφα και η πρασινάδα.
Με λέξεις και με εικόνες
Μια ιστορία βγαλμένη μέσα από τη φαντασία τους κλήθηκαν να καταγράψουν οι μαθητές της Γ’ Τάξης, οι οποίοι στη συνέχεια θα έπρεπε να αντικαταστήσουν μερικές λέξεις με εικόνες. Σκέφτηκαν, έγραψαν την ιστορία τους, διόρθωσαν τα ορθογραφικά τους λάθη, εισήγαγαν εικόνες, τις διαχειρίστηκαν, μορφοποίησαν τη γραμματοσειρά τους, εισήγαγαν έτοιμα σχήματα τα οποία μορφοποίησαν και πρόσθεσαν τα ονόματά τους.
Περιγράφω το σχολείο μου
Λαμβάνοντας υπόψη ότι οι μαθητές κι οι μαθήτριες, ιδιαίτερα των μικρών τάξεων του Δημοτικού, χρειάζεται να δημιουργούν εργασίες σε ένα νοηματοδοτούμενο πλαίσιο, τα παιδιά της Β' Δημοτικού περιέγραψαν το σχολείο τους, το οποίο ως αντικείμενο πραγματικά το κατέχουν. Χρησιμοποιώντας λογισμικό των εννοιολογικών χαρτών ξεκίνησαν με την κεντρική έννοια, έθεσαν ερωτήματα, απάντησαν σ' αυτά. Με όλη αυτή τη διαδικασία ασκήθηκαν στην πληκτρολόγηση, αναρωτήθηκαν πώς γράφουμε το ερωτηματικό, εισήγαγαν εικόνες τις οποίες διαχειρίστηκαν, αποθήκευσαν, ανάκτησαν το αρχείο τους και φυσικά συνεργάστηκαν.
Γράφουμε... περιγράφουμε... ζωγραφίζουμε... συνεργαζόμαστε...
Τα παιδιά της Β' τάξης άνοιξαν ένα προδιαμορφωμένο αρχείο κειμένου και σ' αυτό συμπλήρωσαν πληκτρολογώντας μερικές λέξεις -με στοιχεία γύρω από τον εαυτό τους. Κατά τη διάρκεια της πληκτρολόγησης, ένα παιδί είχε μπροστά του το κείμενο που αφορούσε το ίδιο, έγραφε λίγες λέξεις και μετά υπαγόρευε τα στοιχεία του στο διπλανό του παιδάκι. Μ' αυτόν τον τρόπο μοιράζεται η δραστηριότητα σε όλα τα παιδιά αλλά το κυριότερο, επιτυγχάνεται διαδραστικότητα και συνεργασία.
"Πώς λένε τον καλύτερό σου φίλο, για να τον γράψω;"
Σε επόμενη φάση τα παιδιά ζωγράφισαν τις ζωγραφιές τους χρησιμοποιώντας λογισμικό το οποίο παρέχει έτοιμα εικονίδια για να μπορέσουν να τα συνδυάσουν. Τα έτοιμα εικονίδια έδωσαν την αφορμή για όλο και περισσότερους συνδυασμούς: χωριό και πόλη μαζί, καλαμάρια μεγάλα όσο ένα καράβι, δεινόσαυροι στο ίδιο πλάνο με φορτηγά, σκελετός που πίνει τον χυμό του, ήλιος με γυαλιά και πολλές ακόμη όμορφες ζωγραφιές.
Μέσα γραφής - εννοιολογικοί χάρτες
Στο πλαίσιο του μαθήματος των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (ΤΠΕ) οι μαθητές της Γ' τάξης με τα Μέσα Γραφής. Οι μαθητές είδαν σχετικά βίντεο που αναφέρονταν στη γραφή σε πηλό, στον τρόπο δημιουργίας παπύρου και περγαμηνής, στη λογική της σφραγίδας - τυπογραφείου, σε ένα αστείο ρεσιτάλ με πρώτο μουσικό όργανο μια γραφομηχανή, στον τρόπο δημιουργίας του χαρτιού ξεκινώντας από το δέντρο αλλά και στον τρόπο ανακύκλωσής του. Θέλοντας να βάλουν σε μια σειρά τα δεδομένα που είχαμε, προσπάθησαν να τα καταγράψουν σε έναν εννοιολογικό χάρτη, ο οποίος προσδιορίζει σχέσεις μεταξύ των βασικών εννοιών μιας περιοχής μελέτης με τη μορφή προτάσεων.
Ταξίδι στους δρόμους της εξέλιξης
Η ομάδα ρομποτικής του σχολείου με το όνομα «Cool 7 Robots» ξεκίνησε τις συναντήσεις τους στα τέλη του περασμένου Οκτωβρίου και έλαβε μέρος στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό ρομποτικής για μαθητές Δημοτικού με θέμα "Οχήματα και μεταφορές του αύριο". Έχοντας πραγματοποιήσει αναζήτηση στο Διαδίκτυο, η ομάδα κατέληξε να κατασκευάσει ένα διαμπερές λεωφορείο, δηλαδή ένα λεωφορείο διώροφο το οποίο θα μπορούν να το διαπερνούν οχήματα τα οποία κινούνται στον δρόμο ενώ στον δεύτερο όροφο θα υπάρχουν κανονικά επιβάτες. Σύμφωνα με το σενάριο, το λεωφορείο κινείται κανονικά και με αισθητήρα κίνησης σταματά σε μια σκάλα στην οποία βρίσκονται άτομα που θα επιβιβαστούν. Όταν είναι σταματημένο μπορεί να ανοιγοκλείνει μια πόρτα με αισθητήρα κίνησης για να εισέρχονται στο λεωφορείο οι επιβάτες. Το λεωφορείο συνεχίζει την κίνησή του και σταματά με τον αισθητήρα κίνησης όταν περάσει κοντά από μια πολυκατοικία. Παράλληλα, ένα αυτοκίνητο κινείται με πορεία κάτω από το λεωφορείο. Όταν "βγει" από το λεωφορείο στρίβει και σταματά με αισθητήρα κλίσης. Κατά τη διάρκεια της κατασκευής, τα παιδιά διέβλεπαν προβλήματα, αναζητούσαν λύσεις, εφάρμοζαν ιδέες, εμπλούτιζαν πράγματα και καταστάσεις σε ένα κλίμα συνεργασίας και φιλίας.
Ιστορία των μέσων τηλεπικοινωνίας
Κατά το σχολικό έτος 2016-2017, οι μαθητές της Δ' τάξης εκπόνησαν εργασίες στο πλαίσιο μιας ερευνητικής εργασίας με θέμα: "Μέσα τηλεπικοινωνίας", με στόχο να τα παρακολουθήσει από την αρχαιότητα μέχρι τις μέρες μας. Η τάξη μίλησε για τον όρο: τηλεπικοινωνία αναφερόμενη στο πρόθεμα «τηλε» και στις γνωστές λέξεις που το περιέχουν: τηλέφωνο, τηλέγραφος, τηλεχειριστήριο, τηλεόραση, τηλεκατευθυνόμενο. Οι μαθητές είδαν τις κατασκευές των παιδιών της Ε΄ τάξης του σχολικού έτους 2015-16 (φρυκτωρίες, οπτικό τηλέγραφο, λακεδαιμονική σκυτάλη, υδραυλικό τηλέγραφο) και ήρθαν για πρώτη φορά σε επαφή με όρους τηλεπικοινωνίας: πομπός, δέκτης, παραλήπτης, μήνυμα, κωδικοποίηση, κώδικας. Στη συνέχεια, χωρίστηκαν σε ομάδες και καθεμία από αυτές ανέλαβε ένα σχετικό θέμα. Τα παιδιά αναζήτησαν πληροφορίες στο Διαδίκτυο με λέξη κλειδί το θέμα που ανέλαβε η κάθε ομάδα, κατέγραψαν τις πληροφορίες σε επεξεργαστή κειμένου, πρόσθεσαν εικόνες και κατέγραψαν τις πηγές τους.
Δημιουργία ταινίας
Κατά τη διάρκεια του τρέχοντος σχολικού έτους, η κινηματογραφική ομάδα, αποτελούμενη από μαθητές της ΣΤ’ τάξης δημιούργησε ένα δεκάλεπτο ντοκιμαντέρ με τίτλο «Μια μέρα είναι κι αυτή… θα περάσει». Το θέμα της ταινίας αφορά στο 24ωρο ενός μαθητή/μιας μαθήτριας, από το πρωινό ξύπνημα μέχρι τον βραδινό ύπνο. Ξύπνημα, μετάβαση στο σχολείο, μαθήματα, μεσημεριανό, διαβάσματα, ελεύθερος χρόνος, όνειρα.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Δημιουργία ιστοτόπου “Η πληροφορική… κι εμείς”
11 Σεπ. 2020 - 6:12 - Οι νότες της επιτυχίας
30 Μαΐου. 2017 - 6:16 - Καταγγελία-διαμαρτυρία γονέων του Δημοτικού Σχολείου Ποσειδωνίας
25 Οκτ. 2021 - 11:49 - Μια δυνατή ομάδα με τρελά κέφια
10 Ιουν. 2021 - 6:14 - Αστείρευτη έμπνευση και… στις μέρες του κορωνοϊού
22 Απρ. 2021 - 6:17