Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ν. Αιγαίου: Ενέργειες για την αντιμετώπιση των προβλημάτων στέγασης και τη βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου

«Προχωράμε με επιμονή και υπομονή»

Νέα στέγη αναζητούν οι υπηρεσίες της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Νοτίου Αιγαίου στην Ερμούπολη, λόγω των σοβαρών κτιριακών προβλημάτων στη μέχρι σήμερα έδρα της, στη συμβολή των οδών Ομήρου και Εστίας.

Την εξέλιξη μειοδοτικής δημοπρασίας για τη μεταστέγαση των γραφείων σε νέο μισθωμένο ακίνητο κατέστησε γνωστό στα τοπικά μέσα μαζικής ενημέρωσης ο Περιφερειακός Διευθυντής κ. Βασίλης Καραγιάννης, αναφερόμενος στους λόγους μετακόμισης των υπηρεσιών, οποίοι είχαν υπογραμμιστεί και στο παρελθόν από τους προκατόχους του.

«Το υπάρχον κτίριο είναι πολύ παλιό και χρειάζεται βαριά συντήρηση. Πέφτουν σοβάδες, τα παράθυρα δεν κλείνουν κανονικά, με αποτέλεσμα τον χειμώνα να υπάρχει κρύο και μεγάλη κατανάλωση ρεύματος. Η ηλεκτρική εγκατάσταση δεν είναι κατάλληλη πλέον για τόσο έντονη λειτουργία και λόγω της ταυτόχρονης χρήσης υπολογιστών, εκτυπωτών, φωτοαντιγραφικών και θερμοπομπών, πέφτουν οι διακόπτες και δεν μπορούμε να κάνουμε τη δουλειά μας», δήλωσε χαρακτηριστικά, ο κ. Καραγιάννης.

Σημειώνεται ότι η πρώτη συνεδρίαση της αρμόδιας επιτροπής για τη μίσθωση κάποιου άλλου ακινήτου υπήρξε άκαρπη, λόγω της μη πληροφόρησης της κοινής γνώμης. Ως εκ τούτου, η δεύτερη συνεδρίαση θα πραγματοποιηθεί στις 25 Απριλίου και ώρα 11:00, στο Αυτοτελές Γραφείο Δημόσιας Περιουσίας στη ΔΟΥ Σύρου.

«Δυστυχώς, στο νησί δεν υπάρχουν πολύ μεγάλα κτίρια. Εμείς χρειαζόμαστε μία μικτή επιφάνεια 456 τ.μ., με ωφέλιμα τα 365 τ.μ.», κατέληξε ο Περιφερειακός Διευθυντής.

Απαραίτητος ο διορισμός μόνιμων εκπαιδευτικών

Ο ίδιος μίλησε, μεταξύ άλλων και για σημαντικά ζητήματα που απασχολούν αυτή τη στιγμή το εκπαιδευτικό σύστημα, δίνοντας προτεραιότητα στην επιτακτική ανάγκη για πρόσληψη μόνιμων εκπαιδευτικών. Όπως εξήγησε, απαραίτητη προϋπόθεση για την αποτελεσματική διαχείριση του προσωπικού, είναι ο έγκαιρος διορισμός εκπαιδευτικών για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, ο οποίος κρίνεται ακόμα πιο επιβεβλημένος στην περίπτωση της ειδικής αγωγής. «Οι μαθητές χρειάζεται να βλέπουν τα ίδια πρόσωπα για να διατηρούν την απαραίτητη ισορροπία», επεσήμανε. Πρόσθεσε δε, πως το υπουργείο Παιδείας καταβάλλει προσπάθειες, προκειμένου να διοριστούν μόνιμοι εκπαιδευτικοί τα επόμενα χρόνια. «Αυτό δεν είναι μια γενική και αόριστη υπόσχεση. Θα πρέπει πρώτα να περιγραφεί το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο, αλλά οπωσδήποτε από τον μεθεπόμενο χρόνο θα γίνουν με κάποιον τρόπο προσλήψεις μόνιμου προσωπικού», σημείωσε.

Επιπλέον, υπογράμμισε ότι στην περίπτωση μη εξασφάλισης αυτού του προσωπικού, η Διεύθυνση θα καταφύγει ξανά στη λύση των αναπληρωτών, οι οποίοι φέτος τοποθετήθηκαν πιο άμεσα συγκριτικά με τα προηγούμενα έτη. «Η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου έχει σημαντικές ιδιαιτερότητες και προβλήματα, όπως η νησιωτικότητα, την οποία προσπαθούμε με όλους τους τρόπους και πολύ επίμονα να προβάλουμε προς την κεντρική διοίκηση για να την κατανοήσει και να παρέμβει αποτελεσματικά» τόνισε ο κ. Καραγιάννης, υποστηρίζοντας πως οι κάτοικοι της ηπειρωτικής Ελλάδας δεν αντιλαμβάνονται τις δυσκολίες των νησιωτών τόσο στη μετακίνηση όσο και στην πρόσβαση σε βασικές υπηρεσίες υγείας και παιδείας. «Σε αντίθεση με τη Βόρεια Ελλάδα όπου υπάρχει πλεόνασμα εκπαιδευτικών, εμείς εδώ έχουμε μονίμως πολλά κενά, τα οποία πρέπει να καλύψουμε εγκαίρως, ώστε στις 11 Σεπτεμβρίου όλοι οι εκπαιδευτικοί να βρίσκονται στη θέση τους. Όπως τόνισε, «προβληματάκια πάντα θα υπάρχουν, αλλά είμαστε σε ετοιμότητα να τα αντιμετωπίσουμε. Υπάρχει μέριμνα και αγωνία για να έχουμε ένα καλό αποτέλεσμα μέσα στις τάξεις». Καταλήγοντας, κατέστησε γνωστό πως, σύμφωνα με ενημέρωση του υπουργείου Παιδείας, οι αιτήσεις για τις προσλήψεις των αναπληρωτών θα υποβληθούν εντός του τρέχοντος μήνα, ούτως ώστε το 90% των εκπαιδευτικών -αν όχι το σύνολο- να είναι στις σχολικές μονάδες από την αρχή του επόμενου έτους.

«Δεν μπορώ να διατηρήσω Τμήμα με έναν ή δυο μαθητές»

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε και στο θέμα της επιμόρφωσης, την οποία χαρακτήρισε ως την «καρδιά» του εκπαιδευτικού έργου. Όπως τόνισε, για μία ακόμη χρονιά οι Σχολικοί Σύμβουλοι όργωσα την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, πραγματοποιώντας ημερίδες, σεμινάρια και επισκέψεις στις σχολικές μονάδες, με στόχο την ενίσχυση της προσπάθειας των εκπαιδευτικών και τη βελτίωση της ποιότητας της διδασκαλίας. «Θέλουμε επαγγελματίες με υψηλό φρόνημα» τόνισε ο κ. Καραγιάννης, υπογραμμίζοντας παράλληλα την ανάγκη να επανεξεταστούν σοβαρά οι γνώσεις που λαμβάνουν οι μαθητές, ο τρόπος με τον οποίο αυτό γίνεται. «Θα πρέπει να λάβουμε υπόψη ότι ο χρόνος είναι περιορισμένος και ότι στα μικρά νησιά δεν μπορούν να λειτουργήσουν όλες οι ειδικότητες τεχνικής εκπαίδευσης. Δεν μπορώ να έχω τμήμα με έναν ή δύο μαθητές, ακόμα κι αν πρόκειται για τμήμα τεχνικής εκπαίδευσης».

Προβληματικές πολλές κτιριακές μονάδες

Ο κ. Καραγιάννης δεν θα μπορούσε να μην αναφερθεί και στα κτιριακά προβλήματα που αντιμετωπίζουν πολλά σχολεία της Περιφέρειας, υπογραμμίζοντας πως ο ίδιος δεν είναι ευχαριστημένος με την κατάστασή τους. «Πρέπει να βρούμε λύσεις και να αξιοποιήσουμε διαθέσιμους ευρωπαϊκούς πόρους», δήλωσε χαρακτηριστικά. Επιπλέον, ενημέρωσε, πως η Περιφερειακή Διεύθυνση έχει καταγράψει τις ανάγκες σε ηλεκτρονικό εξοπλισμό (υπολογιστές, εκτυπωτές, φωτοτυπικά), τις οποίες προώθησε στο υπουργείο Παιδείας για την έγκαιρη στελέχωση των σχολικών μονάδων. «Μέχρι και τον Σεπτέμβρη, θα εξοπλιστούν όλα τα μικρά νησιά, ενώ θα ακολουθήσουν και τα υπόλοιπα».

«Πιστεύουμε πολύ στο πρόγραμμα της Μαθητείας»

Αναφερόμενος στις προσπάθειες αναβάθμισης της Τεχνικής Εκπαίδευσης, ο Περιφερειακός Διευθυντής επικεντρώθηκε στο πρόγραμμα της Μαθητείας, το οποίο εφαρμόζεται σήμερα στο ΕΠΑΛ Σύρου (Ειδικότητα Διοίκησης και οικονομικών υπηρεσιών με 7 αποφοίτους) και το ΕΠΑΛ Νάξου (Τεχνική Φυτικής Παραγωγής με 2 αποφοίτους). Οι συμμετέχοντες βρίσκονται τέσσερις ημέρες στο χώρο εργασίας και μία ημέρα στο σχολείο και πληρώνονται με το 75% του βασικού μισθού για εννέα μήνες, έχοντας πλήρη ασφαλιστικά και συνταξιοδοτικά δικαιώματα. «Πιστεύουμε ότι πρόκειται για έναν πολύ καλό θεσμό, ο οποίος πρέπει να συνεχιστεί. Έχουμε αποκτήσει πια την τεχνογνωσία και ελπίζω ότι η γενίκευση της Μαθητείας θα βοηθήσει στη βελτίωση της κατάστασης στην τεχνική εκπαίδευση, αλλά και στην αγορά εργασίας», υπογράμμισε ο κ. Καραγιάννης.

Καταλήγοντας, επανέλαβε πως η Διεύθυνση προβάλλει τη νησιωτικότητα και αναλύει το περιεχόμενό της για να καταλαβαίνει κανείς τα προβλήματα που δημιουργεί. «Προχωράμε με επιμονή και υπομονή για τη βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης στις δύσκολες συνθήκες που βιώνουμε και αισιοδοξούμε ότι η πατρίδα μας θα μπορέσει να έχει ένα καλύτερο μέλλον που της αξίζει».