Ρομποτικές κατασκευές, εντυπωσιακές φωτογραφίες, πρωτότυπα πολυμέσα και πολλά ακόμα έργα στη διήμερη μαθητική έκθεση του σχολείου

Αστείρευτη δημιουργία στο ΕΠΑΛ Σύρου

Εργασίες και δραστηριότητες των μαθητών του Ημερήσιου ΕΠΑΛ Σύρου, που πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια της φετινής χρονιάς παρουσιάστηκαν για δύο ημέρες στους χώρους του Εργαστηριακού Κέντρου Σύρου, στο συγκρότημα των Λυκείων στο Μάννα.

Μαθητές και γονείς είχαν την ευκαιρία να περιηγηθούν στο Μηχανουργείο, στα Εργαστήρια Οχημάτων, Ναυτικών Μαθημάτων, Υδραυλικών, Ηλεκτρικών Εγκαταστάσεων, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού, Πληροφορικής, Ψυκτικών Τεχνών, Γραφικών Τεχνών, Νοσηλευτικής και Βρεφονηπιοκόμων, καθώς και να θαυμάσουν τα project με τα οποία ασχολήθηκαν οι φετινές ομάδες ρομποτικής. Στην έκθεση συμμετείχε επίσης το Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο Σύρου.

Εκπαιδευτική Ρομποτική

Στη συμμετοχή τριών ομάδων, δύο του ΕΠΑΛ και μιας του Γενικού Λυκείου, στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ρομποτικής του WRO Hellas, αναφέρθηκε στην «Κοινή Γνώμη» ο υπεύθυνος εκπαιδευτικός Αυγουστής Κλείσαρης. Τα ρομπότ των ομάδων “Sy(ro) Lab” και “Syros Bots”  θα διαγωνιστούν πάνω σε μία -ιδιαίτερα απαιτητική- πίστα, την οποία θα κληθούν να διανύσουν εντός δύο λεπτών. Στον διαγωνισμό, ο οποίος θα διεξαχθεί στην Αθήνα την 1η Ιουλίου με στόχο την πρόκριση μίας ή δυο ομάδων από την Ελλάδα στην Ολυμπιάδα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής στην Κόστα Ρίκα, τον Νοέμβριο του 2017, θα λάβει μέρος και η Ομάδα Ποδοσφαίρου «Πύραυλος». «Είμαι πάρα πολύ ευχαριστημένος από τα παιδιά, τα οποία δουλεύουν σκληρά και με μεγάλο ζήλο» δήλωσε χαρακτηριστικά.

Σημειώνεται ότι τρεις μαθητές του ΕΠΑΛ Σύρου θα συμμετέχουν στον νέο διαγωνισμό τεχνολογίας «4x4 in Schools technology challenge» της Land Rover, που θα διεξαχθεί το προσεχές Σάββατο στο Athens Mall με τη συμμετοχή 10 ομάδων από όλη την Ελλάδα. Το αμάξι των παιδιών με το όνομα «Enfield 4x4» είναι κατασκευασμένο από ανακυκλώσιμα υλικά και έχει συνδυαστεί με το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε στη Σύρο τη δεκαετία του 1970.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει επίσης το υδρορομπότ που κατασκευάστηκε από ηλεκτρολόγους και μηχανολόγους του ΕΠΑΛ με υπεύθυνο εκπαιδευτικό τον κ. Άγγελο Σιούλα. Το πρόγραμμα Hydrobot δημιουργήθηκε το 2011 από την ομάδα της Διαδραστικής Έκθεσης Επιστήμης & Τεχνολογίας του ιδρύματος Ευγενίδου. Η ιδέα του προγράμματος βασίστηκε στο αντίστοιχο πρόγραμμα SeaPerch το οποίο ξεκίνησε στο ΜΙΤ Sea Grant το 2003, με στόχο να κινήσει το ενδιαφέρον των μαθητών για τις επιστήμες, τις τεχνολογίες και τις εφαρμογές τους. Ξεκινώντας από τον Σεπτέμβριο του 2012, το Ίδρυμα Ευγενίδου στο ξεκίνημα κάθε σχολικής χρονιάς καλεί δημόσια γυμνάσια και λύκεια από όλη την Ελλάδα να καταθέσουν τις αιτήσεις συμμετοχής τους στο πρόγραμμα.

Το Hydrobot είναι ένα απλό, τηλεκατευθυνόμενο, υποβρύχιο όχημα (ROV- Remotely Operated Vehicle) το οποίο μπορούν να κατασκευάσουν μαθητές γυμνασίων και λυκείων με σκοπό να εξερευνήσουν το θαλάσσιο περιβάλλον της περιοχής τους. Η βασική έκδοση του Hydrobot αποτελείται από απλά και οικονομικά υλικά, όπως πλαστικοί σωλήνες ύδρευσης, πλωτήρες, μικροί ηλεκτρικοί κινητήρες κ.α, τα οποία συνδυάζονται από τους μαθητές με τη βοήθεια απλών οδηγιών. Με την ολοκλήρωση της βασικής έκδοσης οι μαθητές μπορούν εύκολα να επεκτείνουν το όχημά τους, προσθέτοντας αδιάβροχες κάμερες, αισθητήρες, φώτα και άλλα συστήματα, τα οποία προσδίδουν στο Hydrobot επιπλέον δυνατότητες.

Στο συγκεκριμένο πρόγραμμα, έχουν συμμετάσχει μέχρι σήμερα περισσότερα από 300 σχολεία της Ελλάδας.

Συνεργασία με το Νοσοκομείο Σύρου

Συνδυάζοντας ένα φτηνό miniPC (Raspberry3) και Ελεύθερο Λογισμικό (OSMC Linux + Kodi), οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί των Εργαστηρίων Πληροφορικής του ΕΠΑΛ Σύρου δημιούργησαν έναν πολυμεσικό αναπαραγωγέα, που προσαρμόζεται διακριτικά πάνω σε τυπική TV και παρουσιάζει διαρκώς το υλικό που του δίνεται με USB Flash. Η λύση αυτή αναπτύχθηκε για το Νοσοκομείο Σύρου με σκοπό την προβολή φωτογραφιών και διαφημιστικών βίντεο στην πτέρυγα των εξωτερικών ιατρείων του.

Σύνθεση και διακόσμηση

Στο πλαίσιο του μαθήματος «Αρχές Σύνθεσης» τα παιδιά έλαβαν μία γενική γνώση για χρώμα, τη σύνθεση και τη διακόσμηση την οποία και έκαναν πράξη, δημιουργώντας δικά τους αφίσες, κάρτες, τσάντες και άλλα έργα. Οι μαθητές στον Β’ τομέα εφαρμοσμένων τεχνών έμαθαν να χαράσσουν πάνω σε διάφορες επιφάνειες όπως ξύλο, φελιζόλ και αφρολέξ και ασχολήθηκαν με τη βιβλιοδεσία. Αγόρασαν σημειωματάρια, άλμπουμ, τα ζωγράφισαν και έναν decoupage. Τέλος, στο πλαίσιο της εκστρατείας κατά της πλαστικής σακούλας, τα κορίτσια έραψαν τσάντες με καραβόπανο, η πλειοψηφία των οποίων είναι ζωγραφισμένες.