Οι αριστεύσαντες που έφτασαν πρώτοι στην «πηγή»
- Πέμπτη, 29 Αυγούστου, 2019 - 06:20
Με προσήλωση στο στόχο τους και βασικό κίνητρο τη γνώση, που θα τους οδηγήσει στην απόκτηση υψηλού επιπέδου δεξιοτήτων, χρήσιμων στη μελλοντική επαγγελματική σταδιοδρομία τους, τρεις υποψήφιοι των φετινών πανελλαδικών εξετάσεων από τις Κυκλάδες κατάφεραν όχι μόνο να πιούν νερό… αλλά και να φτάσουν πρώτοι στην πηγή.
Η Εργίνα Δεναξά και ο Μιχάλης Ρουσσουνέλος από τη Σύρο και η Μαρία Γενναδοπούλου από τη Μήλο ανήκουν στην κατηγορία των πρώτων εισακτέων σε Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της χώρας, που είδαν τους κόπους τους να ανταμείβονται και με το παραπάνω, γεμίζοντας υπερηφάνεια τόσο τους οικείους τους, όσο και το νησί τους.
Οι τρεις απόφοιτοι Επαγγελματικού Λυκείου, που τα έδωσαν όλα για όλα και πέρασαν πρώτοι στη σχολή της επιλογής τους, μίλησαν στην «Κοινή Γνώμη» για τον «άθλο» που πέτυχαν, καθώς και για τα υπόλοιπα όνειρα που είναι έτοιμοι να πραγματοποιήσουν από δω και στο εξής.
Βασικό κριτήριο η επαγγελματική αποκατάσταση
Η Εργίνα Δεναξά, μαθήτρια του ΕΠΑΛ Σύρου, εισήχθη πρώτη στο Τμήμα Ναυτιλίας και Επιχειρηματικών Υπηρεσιών του Πανεπιστημίου Αιγαίου στη Χίο, έχοντας συγκεντρώσει 18.060 μόρια. Εκτός από το ενδιαφέρον της για τους τομείς της Ναυτιλίας, των Μεταφορών, των Διεθνών Συναλλαγών και Επιχειρηματικότητας, σημαντικό ρόλο στην απόφασή της να στραφεί προς αυτή την κατεύθυνση, έπαιξε η επαγγελματική αποκατάσταση. «Μου αρέσει το συγκεκριμένο πεδίο και θεωρώ πως το πτυχίο θα μου ανοίξει εύκολα το δρόμο στην αγορά εργασίας», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Το Τμήμα Ναυτιλίας και Επιχειρηματικών Υπηρεσιών, που ιδρύθηκε το 1998 σε αρμονία με τον χαρακτήρα του Αιγαίου και τη ναυτική παράδοση της Χίου, προσφέρει εξειδικευμένη επιστημονική γνώση σε αντικείμενα με τα οποία η ναυτιλιακή βιομηχανία - όπου η Ελλάδα έχει ηγεμονική θέση – καθώς και τα συστήματα μεταφορών, είναι άρρηκτα συνδεδεμένα. Αποστολή του είναι η υψηλής ποιότητας επιστημονική εκπαίδευση, η παραγωγή καινοτόμου θεωρητικής και εφαρμοσμένης έρευνας και η σύνδεσή τους με τις ανάγκες της χώρας. Εξειδικεύεται στον διεπιστημονικό τομέα της ναυτιλίας και των μεταφορικών συστημάτων καθώς και σε ένα ευρύτερο πλέγμα γνωστικών αντικειμένων άρρηκτα συνδεδεμένων με τη ναυτιλιακή βιομηχανία.
«Όταν αποφοιτήσω, θα έχω τη δυνατότητα να απασχοληθώ σε κάποια ναυτιλιακή εταιρεία ή σε κάποιο ναυπηγείο, ενώ μπορώ να απορροφηθώ ακόμη και στο Λιμενικό Σώμα», εξήγησε η Εργίνα Δεναξά. Για την εκπλήρωση του στόχου της, η ίδια αφιέρωσε πολύ χρόνο στη μελέτη, επιθυμώντας να επιτύχει όσο το δυνατόν υψηλότερη βαθμολογία και -όπως επεσήμανε- να περάσει στη συγκεκριμένη σχολή… με άνεση. Δεύτερο, κατά σειρά, στο μηχανογραφικό της δελτίο ήταν το νέο Τμήμα Διαχείρισης Λιμένων και Ναυτιλίας, με έδρα τα Ψαχνά του νομού Ευβοίας, ωστόσο η Εργίνα δήλωσε χαρούμενη θα πραγματοποιήσει τις σπουδές της σε έναν πιο ήσυχο τόπο και συγκεκριμένα, σε ένα νησί.
Συνδυασμός οικονομικών - θάλασσας
Σε αντίστοιχο πανεπιστημιακό Τμήμα θα φοιτήσει ο Μιχάλης Ρουσσουνέλος, συμμαθητής της Εργίνας στο ΕΠΑΛ Σύρου, ο οποίος εισήχθη πρώτος στο Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιά, έχοντας συγκεντρώσει 18.560 μόρια (μαζί με το ειδικό μάθημα των αγγλικών).
Σκοπός του εν λόγω τμήματος είναι να παρέχει στους φοιτητές την επιστημονική θεωρητική γνώση καθώς και την πρακτική κατάρτιση για να σταδιοδρομήσουν σαν διοικητικά και οικονομικά στελέχη στο χώρο της Ναυτιλίας και των Μεταφορών.
Η ενασχόληση με τις Οικονομικές Επιστήμες ανέκαθεν αποτελούσε μεγάλη επιθυμία του Μιχάλη, από το μυαλό του οποίου πέρασε κάποια στιγμή και η μελλοντική φοίτησή του στη Σχολή Πλοιάρχων. Έτσι, ο ίδιος αποφάσισε να συνδυάσει τα οικονομικά και τη θάλασσα, δηλώνοντας ως πρώτη επιλογή τη Σχολή του Πειραιά.
Οι εξειδικευμένοι και πολύπλευρα καταρτισμένοι ναυτιλιακοί οικονομολόγοι που αποφοιτούν από το Τμήμα έχουν τη δυνατότητα να απασχοληθούν σε ναυτιλιακές επιχειρήσεις, σε ναυτιλιακά τμήματα ελληνικών και ξένων Τραπεζών, στη διοίκηση ναυπηγείων/επισκευαστηρίων, στις ελληνικές και ευρωπαϊκές κρατικές υπηρεσίες, στους λιμενικούς οργανισμούς κ.α.
Παρά το γεγονός ότι η σημαντική πτώση των φετινών βάσεων εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση διαδραμάτισε καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση των τελικών αποτελεσμάτων, ο Μιχάλης Ρουσσουνέλος δήλωσε στην «Κοινή Γνώμη» πως πρόκειται για έναν «επισφαλή σύμμαχο», στον οποίο δεν θα πρέπει κανείς να στηρίζεται κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας του. «Λόγω των αλλαγών στο εκπαιδευτικό σύστημα δεν μπορείς να ξέρεις αν θα κατέβουν ή θα ανέβουν οι βάσεις. Προσωπικά, θεώρησα ότι ήταν ένα τμήμα το οποίο έχει ζήτηση και προσφέρει επαγγελματική αποκατάσταση και είπα ότι έπρεπε να κάνω μια συγκεκριμένη προσπάθεια», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Σχετικά με τη δυσκολία των φετινών εξετάσεων, σημείωσε πως «τα θέματα ήταν διαφορετικά από τα συνηθισμένα, αλλά αν ήσουν διαβασμένος και υποψιασμένος, μπορούσες να απαντήσεις σε όλα».
Η αγάπη έδειξε τον δρόμο
Τη χαρά και την ικανοποίησή της για την εισαγωγή της στο Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας εξέφρασε στην «Κοινή Γνώμη» η Μαρία Γενναδοπούλου.
Η μαθήτρια του Επαγγελματικού Λυκείου Μήλου κατάφερε να εισαχθεί πρώτη στο εν λόγω Τμήμα, έχοντας συγκεντρώσει 17.945 μόρια. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, η εκπαίδευση αποτελούσε επί σειρά ετών έναν κλάδο που μονοπωλούσε το ενδιαφέρον της. «Από το Γυμνάσιο ήθελα να σπουδάσω παιδαγωγικά. Είναι κάτι που αγαπώ πολύ» επεσήμανε, εξηγώντας πως στη δική της περίπτωση η επαγγελματική αποκατάσταση έπαιξε δευτερεύοντα ρόλο.
Η ίδια αισθάνεται ενθουσιασμένη με το νέο αυτό κεφάλαιο που ανοίγει στη ζωή της και της προσφέρει την ευκαιρία να εκπαιδευτεί σύμφωνα με το μοντέλο του εκπαιδευτικού που ερευνά, στοχάζεται, αξιολογεί και αυτοαξιολογείται, δημιουργεί και σχεδιάζει, ώστε μελλοντικά να ανταποκριθεί με υπευθυνότητα και επάρκεια στον πολυσύνθετο παιδαγωγικό και διδακτικό της ρόλο.
Η ίδια ευχαρίστησε θερμά τους καθηγητές της για την επιμονή και την υπομονή τους, καθώς και την οικογένειά της, η οποία στήριξε από την πρώτη στιγμή την επιλογή της και την ενθάρρυνε. Τέλος, τόνισε πως καμιά αντιξοότητα δεν μπορεί να σταθεί εμπόδιο στην πραγματοποίηση του στόχου σου, εκτιμώντας πως όποιος κι αν είναι ο βαθμός δυσκολίας των θεμάτων των πανελλαδικών εξετάσεων, οι υποψήφιοι που έχουν προετοιμαστεί καταλλήλως και πιστεύουν στις δυνάμεις τους, δεν έχουν να φοβηθούν τίποτα.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Για μία θέση στην Ανώτατη Εκπαίδευση
4 Ιουν. 2019 - 6:15 - Έχασαν πολύ ιδρώτα, αλλά όχι και την ελπίδα τους
24 Ιουν. 2016 - 6:20 - Σαλπάροντας για το «ακαδημαϊκό ταξίδι» της ζωής τους
28 Αυγ. 2015 - 6:10 - Πανελλαδικές: Στις 8 ή 9 Ιουλίου η υποβολή των μηχανογραφικών δελτίων
3 Ιουλ. 2024 - 8:24 - Φ.Φόρτωμας - πανελλαδικές εξετάσεις: "Καλή επιτυχία σε όλα τα παιδιά - Πιστεύουμε στη νέα γενιά"
30 Μαΐου. 2024 - 10:13