Αντιμετώπισης φυσικών καταστροφών και Επαυξημένη πραγματικότητα
- Πέμπτη, 24 Οκτωβρίου, 2019 - 06:13
Με την αντιμετώπιση των φυσικών καταστροφών καταπιάστηκαν στις αρχές του τρέχοντος διδακτικού έτους, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε’ τάξης του Δημοτικού Σχολείου Ποσειδωνίας, συμμετέχοντας στο πιλοτικό πρόγραμμα «Virtual School» που διοργανώθηκε από το Ερευνητικό Εργαστήριο Προηγμένων Εκπαιδευτικών Τεχνολογιών και Εφαρμογών Κινητών Συσκευών του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος.
Στο πρόγραμμα συμμετείχαν και άλλα σχολεία από Ελλάδα και Κύπρο: Α’ Αρσάκειο Γυμνάσιο Ψυχικού, Δ.Σ. Αρκιών, Δ.Σ. Ψαρρών, Α’ Δ.Σ. Λεμεσού, 24ο Δ.Σ. Καβάλας, Δ.Σ. Μακεδονίτισσας Γ’, Γυμνάσιο με Λυκειακές Τάξεις Κουφονησίων, Γυμνάσιο με Λυκειακές Τάξεις Χάλκης Δωδεκανήσου, 2ο Δ.Σ. Λιμένα Θάσου, 8ο Δ.Σ. Χίου-Παλαιοκάστρου.
Σκοπός του προγράμματος ήταν να μάθουν τα παιδιά να προστατεύονται σε καταστάσεις φυσικών καταστροφών και να ανταποκριθούν σε περιπτώσεις σεισμού, φωτιάς και πλημμύρας, χρησιμοποιώντας το ψηφιακό εργαλείο της επαυξημένης πραγματικότητας (Augmented reality).
Ενθουσιασμός και μεράκι από τους συμμετέχοντες μαθητές
Για όλα τα παραπάνω μία μακέτα, η οποία τελικά κατασκευάστηκε εκτός σχολικού ωραρίου από ορισμένα παιδιά της τάξης. Οι μαθητές μέτρησαν, σχεδίασαν, έκοψαν, κόλλησαν, συναρμολόγησαν, διακόσμησαν αλλά, και παράλληλα, έλυσαν προβλήματα (όπως ιδιαίτερα εκείνο της σκάλας), συνεργάστηκαν, χάρηκαν.
Όλα τα παιδιά της Ε’ τάξης και έχοντας πλέον τη μακέτα μπροστά τους, απάντησαν σε ερωτήματα – δραστηριότητες που αφορούσαν φυσικές καταστροφές (πυρκαγιά, σεισμό, πλημμύρα).
Σε όλες τις δραστηριότητες υποτίθεται ότι τα παιδιά βρίσκονται σε ένα διώροφο σχολείο (σαν αυτό της μακέτας). Υπάρχουν κάρτες επαύξησης της πραγματικότητας σύμφωνα με τις πιθανές απαντήσεις κάθε δραστηριότητας κι οι μαθητές επιλέγουν όποια θεωρούν σωστή. Την τοποθετούν στη μακέτα και πλησιάζοντας με ένα κινητό την κάρτα, «αναδύεται» η επιπλέον πληροφορία (για παράδειγμα, ένα βίντεο). Το λογισμικό επαυξημένης πραγματικότητας που χρησιμοποιήθηκε ήταν το ArTutor (δωρεάν εφαρμογή από το εργαστήριο του Πανεπιστημίου).
Τα παιδιά δούλεψαν σε ομάδες των τριών ατόμων. Στην αρχή εξεπλάγησαν αλλά πολύ γρήγορα ανταποκρίθηκαν σε όλες τις δραστηριότητες. Αν η απάντηση δεν ήταν προφανής, συζητούσαν μεταξύ τους για το θέμα. Όλοι ήθελαν φυσικά με χαρά, να χειρίζονται το κινητό. Επίσης, ακόμα κι αν είχαν απαντήσει σωστά, πολλές φορές ήθελαν να δουν τι θα παρουσιάσουν κι οι κάρτες επαύξησης με τις λανθασμένες απαντήσεις.
Την Παρασκευή 18 Οκτωβρίου 2019 πραγματοποιήθηκε τηλεδιάσκεψη με όλα τα συμμετέχοντα σχολεία και με το εργαστήριο AETMA Lab στο οποίο παρευρέθηκε ο Ευρωπαίος Επίτροπος Ευρωπαϊκής Πολιτικής Προστασίας και Επιχειρήσεων Ανθρωπιστικής Βοήθειας (ECHO) Χρ.Στυλιανίδης.
Η υπεύθυνη εκπαιδευτικός, Μαρία Ιωσηφίδου ευχαριστεί το AETMA Lab για την ευκαιρία που έδωσε στο Δημοτικό Σχολείο Ποσειδωνίας, καθώς και για τη διαρκή και πλήρη υποστήριξή του καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Το Δημοτικό Σχολείο Ποσειδωνίας μαθαίνει για τις φυσικές καταστροφές
4 Οκτ. 2019 - 6:12 - Καταγγελία-διαμαρτυρία γονέων του Δημοτικού Σχολείου Ποσειδωνίας
25 Οκτ. 2021 - 11:49 - Μια δυνατή ομάδα με τρελά κέφια
10 Ιουν. 2021 - 6:14 - Αστείρευτη έμπνευση και… στις μέρες του κορωνοϊού
22 Απρ. 2021 - 6:17 - Τα αξιοθέατα του τόπου μας και ... όχι μόνο
6 Απρ. 2021 - 6:18