Δράσεις του 4ου Δημοτικού Σχολείου Ερμούπολης με στόχο την πρόληψη της ενδοσχολικής βίας και την αποδοχή του διαφορετικού

«Αγαπώ να χαμογελάς, δε μ’ αρέσει να πονάς»

Ενωμένοι σαν μία γροθιά, μαθητές και εκπαιδευτικοί του 4ου Δημοτικού Σχολείου  Ερμούπολης έστειλαν και φέτος ένα ηχηρό μήνυμα κατά του σχολικού εκφοβισμού.

Μέσα από μία σειρά δράσεων ευαισθητοποίησης για την πρόληψη και αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας, τα παιδιά έδειξαν ιδιαίτερη προσοχή στην αξία του σεβασμού στη διαφορετικότητα, στη σημασία του διαλόγου, καθώς και στον καθοριστικό ρόλο της διαχείρισης των συναισθημάτων μας στη διατήρηση της αρμονικής συνύπαρξης.

Οι δράσεις οργανώθηκαν από την εκπαιδευτικό Λίτσα Παππά και υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο της 6ης Μαρτίου, που έχει καθιερωθεί από το Υπουργείο Παιδείας ως Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού.

Οι μαθητές όλων των τάξεων είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε ένα βιωματικό εργαστήρι που είχε ως στόχο την ενδυνάμωση της ενσυναίσθησης για την ενεργοποίηση της ομάδας μέσω μουσικοκινητικών δραστηριοτήτων. Στην επίτευξη αυτού του σκοπού βοήθησαν σημαντικά τα τραγούδια anti-bullying που δημιουργεί κάθε χρόνο η μαθητική κοινότητα του σχολείου.

Σημειώνεται ότι, τη φετινή χρονιά, στο πλαίσιο ομαδικής εργασίας, παιδιά του Ε1 έγραψαν στίχους στην αγγλική γλώσσα με τίτλο «Don’t Bully”, τους οποίους η δασκάλα αγγλικών, Λίτσα Παππά απέδωσε στα ελληνικά. Έμπνευση υπήρξαν οι στίχοι που είχαν γράψει περσινοί μαθητές, ο Αλέξανδρος Σαβέρας και ο Νίκος Τάκος. Το τραγούδι ηχογραφήθηκε στο στούντιο του εκπαιδευτικού μουσικής του σχολείου, Νίκου Ρούσσου.

«Don’t Bully»

Οι μαθητές της Α’ Τάξης μαζί με την εκπαιδευτικό Πενταγιώτισσα Στεφανάτου είδαν, διάβασαν και συζήτησαν για τη βία στο Σχολείο παρέα με την εικονογραφημένη από παιδιά μικρής ηλικίας ιστορία «Η Μόνα σε καινούριο σχολείο». Επιπλέον, επεξεργάστηκαν τις έννοιες διαφορετικότητα, ισότητα και ενθάρρυνση για πίστη στις δυνατότητές μας με οδηγό τα βιβλία «Είμαστε όλοι σημαντικοί» και «Ποτέ μην τα παρατάς», που ανέγνωσαν με την εκπαιδευτικό Καρμελίνα Ραουζαίου.

Στο χώρο της Βιβλιοθήκης, οι μαθητές της Β’ Τάξης παρακολούθησαν σχετικό βίντεο και συζήτησαν με τις εκπαιδευτικούς τους, Ματίνα Ψάλτη και Βασιλεία Σδρένια. Στη συνέχεια, κάθε τμήμα χωριστά, υλοποίησε μια δραστηριότητα μαγικού κύκλου.

Επιπλέον, τα παιδιά διάβασαν με την κ. Στεφανάτου την ιστορία «Ο Ορφέας και οι νταήδες με τα κίτρινα ποδήλατα» και ζωγράφισαν, αντλώντας έμπνευση από αυτήν.

Με δημιουργικό τρόπο προσέγγισαν το θέμα του σχολικού εκφοβισμού και οι μαθητές της Γ’ Τάξης, συζητώντας και ζωγραφίζοντας παρέα με την ιστορία  για τη βία όπως αυτή εκφράζεται στην οικογένεια και στο σχολείο «Στη φωλιά του Νίκου».

Βίντεο για τη Σχολική Βία, έτσι όπως αυτή λαμβάνει χώρα σε μια Δ` τάξη  Δημοτικού Σχολείου (προσομοίωση), θα παρακολουθήσουν τα παιδιά της Δ’ Τάξης, την Παρασκευή 13 Μαρτίου 2020. Οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να ανταλλάξουν απόψεις γύρω από το βιντεοσκοπημένο σενάριο, που είναι ερμηνευμένο από μαθητές του Δημοτικού Σχολείου Πατρών.

Τα συναισθήματα που προκαλεί η σχολική βία στο θύμα θα αποτυπωθούν εύστοχα μέσα από την ιστορία «Μου έκλεψαν το όνομά μου», που θα αναγνώσει στα δύο τμήματα η εκπαιδευτικός Πενταγιώτισσα Στεφανάτου.

Τα παιδιά της Ε’ Τάξης είδαν, έκριναν, συζήτησαν και επέλεξαν τρόπους αντιμετώπισης, παρακολουθώντας «Ένα βίντεο για τον Σχολικό Εκφοβισμό». Υπεύθυνες της δράσης ήταν η ψυχολόγος Στεργιανή Λακκοβικιώτη και η κοινωνική λειτουργός, της ΕΔΕΑΥ του Σχολείου, Ιωάννα Παπαοικονόμου.

Ο εκπαιδευτικός Μίλτος Σακελλαρίου, τέως υπεύθυνος Συμβουλευτικού Σταθμού Νέων Κυκλάδων διεξήγαγε βιωματικό εργαστήρι για τους μαθητές της ΣΤ’ Τάξης σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς Λίτσα Παππά, Στρατή Ζερβό, Μαρία Χατζή και Μαρία Τσαλικίδου.

Αύριο και μεθαύριο, τα παιδιά θα παρατηρήσουν, θα αφουγκραστούν και συναισθανθούν τις επιπτώσεις της βίας στο σχολείο, παρακολουθώντας το   βίντεο «Ένα παιδί θύμα της σχολικής βίας μιλάει με τη σιωπή του».

Παιδιά με όρια – ενήλικες χωρίς ανασφάλειες

Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου είχαν την ευκαιρία να συμμετέχουν σε επιμορφωτική δράση-συζήτηση για την πρόληψη του σχολικού εκφοβισμού με υπεύθυνο τον κ. Σακελλαρίου.

Τα παιδιά όλων των τάξεων ζωγράφισαν τη διαφορετικότητα, τον σεβασμό του εαυτού και των άλλων, την αγάπη και τη συνεργασία, υπό την καθοδήγηση της εκπαιδευτικού Αναστασίας Νόττα, ενώ οι Β’, Γ’ και Δ’ Τάξεις πραγματοποίησαν θεατρικά δρώμενα με στόχο την ευαισθητοποίηση των παιδιών για την πρόληψη του σχολικού εκφοβισμού. Υπεύθυνη εκπαιδευτικός η Νίκη Φραγκοπούλου.

«Η διαφορετικότητα των παιδιών χρήζει ίσης και δίκαιης μεταχείρισης. Το σύνθημα «όλοι διαφορετικοί –όλοι ίσοι» ισχύει για όλα τα παιδιά. Όλα τα παιδιά έχουν δικαιώματα αλλά και υποχρεώσεις και η εκπαιδευτική κοινότητα (μαθητές-εκπαιδευτικοί-γονείς), με αγάπη-σεβασμό-οριοθέτηση, καλό είναι να καλλιεργεί όλες τις πλευρές αυτών. Παιδιά με όρια-ενήλικες χωρίς ανασφάλειες» υπογραμμίζει η συντονίστρια των δράσεων κ. Παππά.