Μαθαίνουμε στο σπίτι
- Πέμπτη, 2 Απριλίου, 2020 - 06:17
Στο «χορό» της εξ’ αποστάσεως διδασκαλίας έχουν μπει πλέον και τα Δημοτικά Σχολεία, ακολουθώντας τα βήματα των Γυμνασίων και των Λυκείων που αξιοποιούν εδώ και κάποιες εβδομάδες τα παρεχόμενα από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, ψηφιακά εργαλεία.
Αναφορικά με την ασύγχρονη μορφή εκπαίδευσης, η οποία έχει υποχρεωτικό χαρακτήρα, κάθε εκπαιδευτικός αναρτά το απαραίτητο ψηφιακό υλικό στην διαδικτυακή πλατφόρμα και στη συνέχεια, ο κάθε μαθητής λύνει τις απαραίτητες ασκήσεις και αξιολογείται. Στη διάθεση των εκπαιδευτικών βρίσκονται δύο πλατφόρμες ψηφιακής αλληλεπίδρασης του υπουργείου Παιδείας.
Προτάσεις για την υλοποίηση της ασύγχρονης εκπαίδευσης καταρτίστηκαν από το 1ο ΠΕΚΕΣ Νοτίου Αιγαίου και βρίσκονται διαθέσιμες στον ιστότοπο της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Ν. Αιγαίου.
Εκτιμώντας πως, η τεχνολογία μπορεί να συμβάλει σημαντικά στην επικοινωνία και να βοηθήσει τα παιδιά να μη χάσουν την επαφή με την εκπαιδευτική διαδικασία σε αυτές τις δύσκολες και πρωτόγνωρες στιγμές που ζούμε, οι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου Δημοτικής Εκπαίδευσης Κυκλάδων (Μαριλένα Γιαννούλη, Πέτρος Προβελέγγιος, Ειρήνη Τσαβαλά) προτείνουν δραστηριότητες εμπέδωσης της διδαγμένης ύλης, δραστηριότητες φιλαναγνωσίας, αλλά και αξιοποίηση των τεχνών.
Ενδεικτικό πλάνο ασύγχρονης εκπαίδευσης
Με στόχο την επανάληψη και εμβάθυνση ενοτήτων που οι μαθητές έχουν ήδη διδαχθεί, προτείνεται η ανάθεση εργασιών, ασκήσεων και τεστ αυτοαξιολόγησης, βάσει της σχολικής ύλης, καθώς και η αποστολή -σε κάθε μαθητή μεμονωμένα- σχετικής ανατροφοδότησης από τον εκπαιδευτικό της τάξης, μέσω της πλατφόρμας ή του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Αυτό το προτεινόμενο υλικό είναι σημαντικό να υπάρχει για να οργανώνει τη μελέτη του ο μαθητής σε καθημερινή και εβδομαδιαία βάση. Το πρόγραμμα μελέτης διαμορφώνεται είτε για τους μαθητές συγκεκριμένου τμήματος (από τον εκπαιδευτικό του τμήματος) είτε για όλους τους μαθητές της τάξης (μετά από συνεργασία μεταξύ των εκπαιδευτικών που διδάσκουν το μάθημα).
Δεδομένου ότι ο άπλετος χρόνος που περνάμε πλέον στο σπίτι, αποτελεί μια καλή ευκαιρία για να αναπτύξουμε, μεταξύ άλλων, μία στενότερη σχέση με τη λογοτεχνία, προτείνεται ανάγνωση ολόκληρων βιβλίων, αποστολή λογοτεχνικών κειμένων και δραστηριότητες πάνω σε αυτά και σκυταλοδρομία ανάγνωσης.
Επιπλέον, οι Συντονιστές συστήνουν την υλοποίηση δραστηριοτήτων με κεντρικό άξονα τις τέχνες, εκτιμώντας πως η αξιοποίησή της δύναται να αποτελέσει ένα πρόσφορο εργαλείο στη διευκόλυνση της επαφής των μαθητών/τριών με τη μαθησιακή διαδικασία. Όπως επισημαίνουν, οι τέχνες δίνουν τη δυνατότητα εναλλακτικών προσεγγίσεων και περαιτέρω εμβάθυνσης στη δημιουργική αξιοποίηση της διδαχθείσας ύλης. Δίνουν επίσης τη δυνατότητα εναλλακτικών δραστηριοτήτων, ενεργοποιώντας όλες τις αισθήσεις και προκαλώντας ταυτόχρονα ποικιλία συναισθημάτων. Οι μαθητές επωφελούνται από την αισθητική πολλαπλότητα, καθώς η Τέχνη, ως μέσο αντίληψης, προκαλεί πλούτο γνωστικών βιωμάτων και εμπειριών, από τον οποίο προκύπτει η κατάκτηση των εννοιών.
Στον κατάλογο των ενδεικτικών δράσεων περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, η δημιουργία συνεργατικού κειμένου ή παρουσίασης, κουίζ και προσομοιώσεις με υλικό από τον Εθνικό Συσσωρευτή Εκπαιδευτικού Περιεχομένου (Φωτόδεντρο), η οργάνωση ιστολόγιου της τάξης και δημοσίευση δραστηριοτήτων και η φωτογράφιση στοιχείων του φυσικού ή αστικού περιβάλλοντος (από το σπίτι) με βάση κάποιο συγκεκριμένο θέμα.
Όπως επισημαίνεται, οι εργασίες που αναθέτουν οι εκπαιδευτικοί δεν πρέπει να περιορίζονται στα κλασικά φύλλα εργασίας αλλά να είναι όσο γίνεται δημιουργικές και να μην απαιτούν εκτυπώσεις, αγορά υλικού κλπ.
«Αναγέννηση» της εκπαιδευτικής τηλεόρασης
Αξίζει να σημειωθεί πως, το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, μετά τη Σύγχρονη και Ασύγχρονη Εκπαίδευση, υλοποιεί από τη Δευτέρα και τον τρίτο άξονα του σχεδιασμού του για την εξ αποστάσεως διδασκαλία, την Εκπαιδευτική τηλεόραση, απευθυνόμενη πρωτίστως σε μαθητές Δημοτικού, προκειμένου να ενισχυθεί και άλλο η επαφή τους με το μαθησιακό περιβάλλον και την εκπαιδευτική διαδικασία.
Όλα τα λύκεια και τα γυμνάσια της χώρας καλύπτονται πλέον μέσω της Σύγχρονης (ζωντανής) εξ αποστάσεως διδασκαλίας, ενώ έχει ήδη ξεκινήσει και η ένταξη των δημοτικών σχολείων που θα ολοκληρωθεί αυτήν την εβδομάδα. Σε δηλώσεις της στην «Κοινή Γνώμη», η Περιφερειακή Διευθύντρια Εκπαίδευσης Νοτίου Αιγαίου, Μαρκέλλα Παραμυθιώτου κατέστησε γνωστό ότι τις προσεχείς ημέρες θα πραγματοποιηθεί τηλεδιάσκεψη για την ενημέρωση των ομάδων υποστήριξης των σχολείων (διευθυντές-πληροφορικοί), στην οποία θα συμμετέχει, μεταξύ άλλων, ο νομός των Κυκλάδων.
Αναφορικά με την Ασύγχρονη και τη χρήση του πλούσιου εκπαιδευτικού υλικού του Υπουργείου, ο αριθμός των χρηστών-μαθητών έχει ξεπεράσει τους 700.000 και των χρηστών-εκπαιδευτικών τους 166.000, ενώ εκπαιδευτικά εργαλεία όπως «Φωτόδεντρο» και E-Books έχουν συγκεντρώσει πάνω από 3 εκατομμύρια επισκέψεις.
Ολοκληρώνοντας το πλέγμα δράσεων αναφορικά με την εξ’ αποστάσεως διδασκαλία, από χθες και καθημερινά στις 10 το πρωί από την συχνότητα της ΕΡΤ2, οι μαθητές του δημοτικού έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθούν μαθήματα τηλε-εκπαίδευσης.
Η πρώτη ημέρα περιελάμβανε επαναληπτικό μάθημα στη Γλώσσα της Δ’, της Ε’ και της ΣΤ’ Τάξης με τον εκπαιδευτικό Γιώργο Ανδρίκο, Ιστορία Δ’ Τάξης με τον εκπαιδευτικό Γιώργο Δάβο και Φυσική Ε’ Τάκης με την εκπαιδευτικό Ουρανία Γκικοπούλου.
Χθες, οι εκπαιδευτικοί Μίνα Τόδωρη και Γιώργος Ανδρίκος θα διδάξουν μαθηματικά για Γ’, Δ’ και Ε’ Τάξη, ενώ ο κ. Κώστας Χωριανόπουλος θα πραγματοποιήσει μάθημα Φυσικής θα τα παιδιά της Ε’ και ΣΤ’ Τάξης.
«Σε έκτακτες συνθήκες και με ένα ασφυκτικό χρονικό πλαίσιο καταφέραμε αυτό που έμοιαζε ακατόρθωτο: εγκαινιάσαμε την εξ αποστάσεως διδασκαλία, εντάσσοντας στην εκπαιδευτική διαδικασία νέα εργαλεία και αναβαθμίζοντας υφιστάμενα. Φέρνουμε εις πέρας, βήμα-βήμα, μέρα-μέρα ένα πρωτοποριακό για τη χώρα μας εγχείρημα», δήλωσε η Υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, συγχαίροντας τους πρωτεργάτες αυτής της μεγάλης προσπάθειας, τους εκπαιδευτικούς και τα στελέχη εκπαίδευσης, αλλά και τους μαθητές, σπουδαστές και φοιτητές που από την πρώτη στιγμή αγκάλιασαν με θέρμη τη συγκεκριμένη πρωτοβουλία. Θερμές ευχαριστίες απηύθυνε επίσης στη διοίκηση και το προσωπικό της ΕΡΤ για την καίρια συμβολή της στην εκπαιδευτική τηλεόραση. Καταλήγοντας, επανέλαβε πως η εξ’ αποστάσεως διδασκαλία δεν μπορεί να υποκαταστήσει την δια ζώσης εκπαίδευση, ωστόσο διατηρεί στενή την επαφή μαθητών, σπουδαστών και φοιτητών με την εκπαιδευτική διαδικασία. «Η μεγάλη δοκιμασία που περνάμε ως κοινωνία, χαλυβδώνει τη θέληση μας και μας γεμίζει δύναμη για να σταθούμε όρθιοι και δυνατοί για να ανταποκριθούμε στις προκλήσεις. Όλοι μαζί θα τα καταφέρουμε!», τόνισε η Υπουργός.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Ανακοίνωση του ΓΓ Α΄θμιας, Β΄θμιας και Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης για την τηλεκπαίδευση
26 Ιαν. 2022 - 14:56 - Το Υπ. Παιδείας να αναλάβει τις ευθύνες του αναφορικά με την τηλεκπαίδευση
24 Ιαν. 2022 - 10:09 - "Η εκπαίδευση δεν είναι τηλεπαιχνίδι"
14 Δεκ. 2020 - 19:43 - "Η δια ζώσης εκπαίδευση είναι αναντικατάστατη"
20 Νοε. 2020 - 21:18 - Περιορισμοί στην κατάρτιση εν μέσω καραντίνας
19 Νοε. 2020 - 6:17