Μαθητικές Εικονικές Επιχειρήσεις από τη Νάξο και τη Μύκονο διεκδικούν το εισιτήριο για να εκπροσωπήσουν την Ελλάδα στον Πανευρωπαϊκό Διαγωνισμό του JA Europe

Διπλή υπερηφάνεια για τις Κυκλάδες

  • Τετάρτη, 15 Απριλίου, 2020 - 06:19

Το Γενικό Λύκειο Τραγαίας Νάξου και το Επαγγελματικό Λύκειο Μυκόνου φιγουράρουν ανάμεσα στα δέκα σχολεία που κατάφεραν να προκριθούν στο Μεγάλο Τελικό και θα διαγωνισθούν την Παρασκευή 8 Μαΐου στον 15ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό «Καλύτερη Μαθητική Εικονική Επιχείρηση 2020».

Στο φετινό πρόγραμμα της Μαθητικής «Εικονικής Επιχείρησης» συμμετείχαν ομάδες από 150 Γυμνάσια και Λύκεια της χώρας οι οποίες, στις 13 Μαρτίου 2020, θα παρουσίαζαν δια ζώσης τα έργα τους, στην Αθήνα. Λόγω της αναστολής λειτουργίας των σχολείων, η διαδικασία διεξήχθη με ηλεκτρονικά μέσα.

Διαδικτυακά θα πραγματοποιηθεί -για τους ίδιους ακριβώς λόγους- και ο Τελικός Διαγωνισμός, με συνδέσεις από τα σπίτια των έφηβων «επιχειρηματιών», των κριτών και των προσκεκλημένων. Οι παρουσιάσεις των παιδιών, οι συνεντεύξεις στην κριτική επιτροπή και οι βραβεύσεις θα μεταδοθούν απ’ ευθείας, με εικόνα υψηλής ευκρίνειας (Ηigh Definition), στον ιστότοπο και τα social media του Junior Achievement Greece (έναρξη εργασιών στις 09:00 και απονομή βραβείων στις 15:00).

Το JA Greece, με τιμή επίσης ανακοινώνει, ότι το εκπαιδευτικό πρόγραμμα Μαθητική «Εικονική Επιχείρηση 2020» έχει τεθεί υπό την Αιγίδα της Α.Ε. της Προέδρου της Δημοκρατίας κυρίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου και η Πρόεδρος, σε σύνδεση με το γραφείο της στο Προεδρικό Μέγαρο, θα απονείμει εικονικά το πρώτο βραβείο στην νικήτρια ομάδα που θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στον Πανευρωπαϊκό Διαγωνισμό του JA Europe. Ο 31ος Πανευρωπαϊκός Τελικός «Company of the Year Competition 2020», θα πραγματοποιηθεί επίσης για πρώτη φορά διαδικτυακά, με έδρα το Junior Achievement Πορτογαλίας.

Μεγάλη θα είναι η τιμή και για τους νικητές του 2ου και του 3ου βραβείου, καθώς το 2ο Βραβείο θα απονεμηθεί από την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως και το τρίτο βραβείο από την Υφυπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, Σοφία Ζαχαράκη.

Τα 10 σχολεία τα οποία προκρίθηκαν στην τελική φάση, με αλφαβητική σειρά επωνυμίας της επιχείρησης, είναι τα παρακάτω:

1. ECOWAVE- Αριστοτέλειο Κολλέγιο Θεσσαλονίκης 2. ELEPHANT- ΓΕΛ Φιλοθέης & ΓΕΛ Τραγαίας Νάξου 3. FeyerREI- ΕΠΑΛ Μυκόνου 4. GRID- Κολλέγιο Ανατόλια 5. jewelQRy- Εκπαιδευτήρια Καντά 6. KINESIS- Πειραματικό Λύκειο Πανεπιστημίου Μακεδονίας 7. Linkteen- Costeas-Geitonas School 8. MEDINOW- Λύκειο Κολλεγίου Ψυχικού 9. STUSHION- PIERCE 10. VProject–Σχολή Μωραΐτη.

«Elephant» του ΓΕΛ Τραγαίας Νάξου

Σε παλαιότερο δημοσίευμα της «Κοινής Γνώμης», είχε γίνει εκτενής αναφορά στην ενδιαφέρουσα και φιλόδοξη συνεργασία του ΓΕΛ Φιλοθέης και του ΓΕΛ Τραγαίας Νάξου, στο πλαίσιο του φετινού διαγωνισμού για την «Καλύτερη Μαθητική Εικονική Επιχείρηση». 21 μαθητές από την Α' και Β' Λυκείου του σχολείου της Αθήνας και 22 μαθητές από την Α' Λυκείου του ΓΕΛ της Νάξου, εποπτευόμενοι από ψυχιάτρους, γηριάτρους, ψυχολόγους και γεροντολόγους, ανέπτυξαν την εφαρμογή «Elephant», η οποία προλαμβάνει-επιβραδύνει την άνοια στους ηλικιωμένους χαροποιώντας τους και φέρνοντάς τους πιο κοντά στα άτομα που αγαπούν. Ο χρήστης μπορεί επιλέγοντας κάποια ιστορία (εμπνευσμένη από λαογραφικά παραμύθια, καθημερινές στιγμές), να ασκήσει τον ιππόκαμπο του (κομμάτι του ανθρώπινου εγκεφάλου που συμμετέχει στη μνήμη). Επιπλέον, υπάρχει η δυνατότητα εισαγωγής φωτογραφιών (από τον φροντιστή ή τον ηλικιωμένο) αγαπητών προσώπων του ηλικιωμένου. Όραμα των συμμετεχόντων μαθητών είναι να καταπολεμήσουν την άνοια, χτίζοντας γέφυρες ανάμεσα στους ηλικιωμένους και τα προσφιλή τους πρόσωπα χαροποιώντας μία καταθλιπτική συνήθως περίοδο της ζωής τους. Μέσω της «Elephant» ευφραίνουν τη ψυχή, εξασκώντας το νου ηλικιωμένων.

«FeyeREi» από το ΕΠΑΛ Μυκόνου

Χαμόγελα και υπερηφάνεια σκόρπισαν στους κατοίκους του νησιού τους και οι δεκατρείς μαθητές της Β’ και Γ’ Τάξης του Επαγγελματικού Λυκείου Μυκόνου των Τομέων Πληροφορικής και Οικονομίας – Διοίκησης, οι οποίοι μαζί με τους καθηγητές τους απέδειξαν ότι μπορούμε να καταφέρουμε τα πάντα όταν το ταλέντο και η έμπνευση συναντούν τη μεθοδικότητα και την εργατικότητα.

Η ομάδα, που με την επιτυχία της δίνει σε όλους ένα μήνυμα αισιοδοξίας και ελπίδας για ένα καλύτερο αύριο για τον τόπο μας, έφτιαξε ένα καινοτόμο σύστημα ανίχνευσης πυρκαγιών (feyeREI). Ειδικότερα, παιδιά και εκπαιδευτικοί, αποφάσισαν να δημιουργήσουν μια υπηρεσία που, ενώ στη Μύκονο -ελλείψει έντονης χλωρίδας- δεν έχει ιδιαίτερη χρησιμότητα, σε πανελλαδικό επίπεδο κρίνεται ιδιαίτερα χρήσιμη: την υπηρεσία ανίχνευσης και έγκαιρης προειδοποίησης πυρκαγιών. Η ιδέα τους είχε ως αφετηρία την πυρκαγιά στο Μάτι και στην Κινέττα Αττικής τον Ιούλιο του 2018 με θύματα πάνω από εκατό συνανθρώπους μας. Συγκλονισμένοι από τα γεγονότα, θέλησαν να συμβάλουν στην επίλυση ενός από τα σημαντικότερα προβλήματα που ταλανίζουν την Ελλάδα αλλά και πολλές άλλες χώρες του κόσμου κυρίως κατά την καλοκαιρινή περίοδο: Οι πυρκαγιές και οι απώλειες κυρίως ανθρώπινων ζωών όσο και πολύτιμων φυσικών πόρων αλλά και υλικών περιουσιών αποτέλεσαν το κεντρικό ζήτημα αυτής της εικονικής επιχείρησης.

Ανάπτυξη αυτόνομου συστήματος πυρανίχνευσης

Οι συμμετέχοντες έλαβαν έμπνευση από την μνήμη των ολυμπιακών αγώνων του 2004 και συγκεκριμένα από τα “Ζέπελιν” εναέριας επιτήρησης αλλά και από την παραλία του κόρφου στην Μύκονο. Οπλισμένοι με αυτές τις εμπνεύσεις αναζητήσαμε τρόπο αποτελεσματικής αντιμετώπισης του προβλήματος της δασικής επιτήρησης και έγκαιρης προειδοποίησης.

Στο πλαίσιο της Πράξης «Υποστήριξη και Διαχείριση των Σχεδίων Δράσης του έργου «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ», το οποίο υλοποιείται μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος «ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ» με τη συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης υποβάλαμε την ιδέα μας και αναπτύξαμε το σύστημα μας το οποίο λειτουργεί με τον ακόλουθο τρόπο:

Μικροϋπολογιστής (raspberry pi 3+) εφοδιασμένος με κάμερα και σύνδεση στο διαδίκτυο, λαμβάνει περιοδικά εικόνες, τις αναλύει προγραμματιστικά και σε περίπτωση διαπίστωσης πυρκαγιάς ενημερώνει αποστέλλοντας μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Το σύστημα αναρτάται σε αετό και ίπταται, εκμεταλλευόμενο τον άνεμο τις ημέρες αυξημένου κινδύνου, ώστε να καλύπτει όσο το δυνατόν μεγαλύτερο εύρος πεδίου.

Το λογισμικό αναπτύχθηκε από του μαθητές του τομέα πληροφορικής του σχολείου, στην πανελλαδικώς εξεταζόμενη και με μεγάλη ζήτηση στην παγκόσμια αγορά εργασίας γλώσσα προγραμματισμού Python.

Δοκιμαστικές πτήσεις έγιναν κατά την διάρκεια του τελευταίου σχολικού περίπατου στον κόρφο, όπου δέχτηκαν την πολύτιμη βοήθεια του έμπειρου kite surfer Alexandre Kuzolitz της σχολής “KITE Mykonos”, εκμεταλλευόμενοι τόσο τις ικανότητες χειρισμού του αετού όσο και εξοπλισμού (μεγαλύτερου αετού) καθώς η μέρα είχε χαμηλή ένταση ανέμου.

Δοκιμές σε συνθήκες “πυρκαγιάς” προσομοιώθηκαν στο εργαστήριο του ΕΠΑΛ με την Πυροσβεστική Υπηρεσία Μυκόνου να συνδράμει με την παροχή εξοπλισμού και συγκεκριμένα θερμικής κάμερας. Ο υποδιοικητής της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας και Υποπυραγός, Αντώνιος Βαϊντερλής επισκέφθηκε το σχολείο, προσκομίζοντας την κάμερα, με τη χρήση της οποίας παρουσιάστηκε το έργο και ο τρόπος λειτουργίας του.

Η δράση συνολικά στέφθηκε από επιτυχία τόσο στον τομέα της τεχνολογικής ανάπτυξης ενός απαραίτητου συστήματος ασφαλείας, όσο και γνωστικά αφού οι μαθητές αξιοποίησαν έμπρακτα την με κόπο αποκτημένη γνώση τους σε μια ολοκληρωμένη πρακτική εφαρμογή.

Το εν λόγω πρότζεκτ χρηματοδοτήθηκε από τον Δήμο Μυκόνου, μέσω της Δευτεροβάθμιας σχολικής επιτροπής. Ιδιαίτερες ευχαριστίες απευθύνονται από το σχολείο και στον εξωτερικό συνεργάτη (απαραίτητη προϋπόθεση για να λάβεις μέρος στον διαγωνισμό) κ. Κώστα Κατσούδα. Από την πλευρά του, ο Διευθυντής του ΕΠΑΛ Μυκόνου, Γιώργος Ρουσουνέλος επισημαίνει πως «τα Επαγγελματικά Λύκεια εκμεταλλευόμενα τον χαρακτήρα τους για επαγγελματική κατάρτιση των μαθητευομένων και την δυναμική των εκπαιδευτικών που τα υπηρετούν μπορούν να συναγωνιστούν μεγάλα ιδιωτικά σχολεία».