Τελειόφοιτος του ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ. Σύρου αιτείται την επιστροφή του στο σχολείο με στόχο την προετοιμασία του για τις πανελλαδικές εξετάσεις

«Οι μαθητές μας δικαιούνται ισότιμη αντιμετώπιση»

Δηλώσεις του Διευθυντή, Μαυροειδή Παυλάκου σχετικά με την παράταση της αναστολής λειτουργίας των ειδικών σχολείων

Της δυνατότητας να επιστρέψουν στο σχολείο τους για να ολοκληρώσουν δια ζώσης τη διδακτική ύλη και να προετοιμαστούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο για τις επερχόμενες πανελλαδικές εξετάσεις στερούνται οι υποψήφιοι των Ενιαίων Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνασίων – Λυκείων της χώρας, καθώς οι σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής παραμένουν κλειστές.

Μεταξύ των μαθητών που καλούνται να συνεχίσουν υποχρεωτικά την εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση, βρίσκεται και ένα παιδί από το ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ. Σύρου, το οποίο μάλιστα έχει αιτηθεί γραπτώς την επιστροφή του στην τάξη, με τη σύμφωνη γνώμη του κηδεμόνα του.

Σημειώνεται πως, η παράταση της αναστολής λειτουργίας των ειδικών σχολείων ανακοινώθηκε επίσημα από το Υπουργείο Παιδείας στις 29 Απριλίου 2020, στο πλαίσιο των διευκρινίσεων για τη σταδιακή επανέναρξη των εκπαιδευτικών δομών. Ωστόσο, μέχρι και σήμερα δεν έχει ακολουθήσει νεότερη ενημέρωση σχετικά με το μέλλον των συγκεκριμένων σχολείων, με αποτέλεσμα εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς να παραμένουν με ερωτηματικά και σε στάση αναμονής.

«Έκθετοι» και «μετέωροι» σε κάθε σχολικό έτος

Στον αποκλεισμό των τελειόφοιτων μαθητών των Ενιαίων Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνασίων – Λυκείων από τη δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία, αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωσή της η Α’ ΕΛΜΕ Κυκλάδων, τονίζοντας ότι τα παιδιά θα έπρεπε να έχουν ίσες ευκαιρίες με όλους τους υπόλοιπους υποψήφιους των Πανελλαδικών Εξετάσεων, που έχουν γυρίσει ξανά στα σχολεία τους από τις 11 Μαίου.

«Στην ανακοίνωσή της για το άνοιγμα των σχολείων η Υπουργός Παιδείας δήλωσε ότι η Γ’ Λυκείου θα είναι η πρώτη τάξη που θα ξεκινήσει να παρακολουθεί μαθήματα δια ζώσης. Προφανώς γνωρίζει ότι οι υποψήφιοι των πανελληνίων πρέπει να διδαχθούν την ύλη τους στο σχολείο και να προετοιμαστούν για τις εξετάσεις τους εκεί. Ανακοίνωσε επίσης ότι η λειτουργία της Ειδικής Αγωγής αναστέλλεται. Ξέχασε όμως να αναφερθεί στους μαθητές της Δ΄ Λυκείου των ΕΝΕΕΓΥ-Λ (Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια - Λύκεια) που δίνουν πανελλήνιες και έχουν και αυτοί την ανάγκη να βρεθούν στο σχολείο τους για να προετοιμαστούν για αυτές.

Η κ. Κεραμέως έκανε ένα λάθος που έχουν κάνει και οι προκάτοχοί της, δεν ενημερώθηκε εις βάθος για τις διαφορετικές δομές που απαρτίζουν τη λεγόμενη “ομπρέλα” της Ειδικής Αγωγής. Είναι ένα σφάλμα της πολιτικής ηγεσίας, το οποίο τα σχολεία μας αντιμετωπίζουν κάθε χρόνο και γι’ αυτό πρέπει να υπενθυμίσουν την “παρουσία” τους στον εκάστοτε υπεύθυνο. Το αποτέλεσμα είναι οι συγκεκριμένοι μαθητές να βρίσκονται κάθε σχολικό έτος έκθετοι και “μετέωροι”, χωρίς να αντιλαμβάνονται για ποιους λόγους θα πρέπει να αντιμετωπίζονται ως μαθητές “δεύτερης κατηγορίας” και γιατί θα πρέπει κάθε φορά να υπενθυμίζουμε στον εκάστοτε Υπουργό Παιδείας την παρουσία τους, τις ιδιαιτερότητες και τις ανάγκες τους, έτσι ώστε να χαίρουν μιας ισότιμης μεταχείρισης με τους συνυποψηφίους τους».

Βάσει των παραπάνω, η Α’ ΕΛΜΕ Κυκλάδων ζητά να ξεκινήσει άμεσα η λειτουργία της Δ΄ Τάξης των ΕΝΕΕΓΥ-Λ και να επανέλθουν οι μαθητές στις τάξεις τους, για να μπορέσουν να εξεταστούν ισότιμα με τους υπόλοιπους συμμετέχοντες.

Επισημαίνεται ότι, τα ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ. έχουν κοινό ωρολόγιο πρόγραμμα με τα Ημερήσια ΕΠΑΛ. Ως εκ τούτου, οι τελειόφοιτοι των δύο σχολείων εξετάζονται πανελλαδικά πάνω στα ίδια θέματα.

Αναπάντητα ερωτήματα

Στο πλαίσιο αυτό, το Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο – Λύκειο Σύρου, σεβόμενο την επιθυμία του μαθητή του για συνέχιση των δια ζώσης μαθημάτων με στόχο την προετοιμασία του για τις επερχόμενες εξετάσεις, απευθύνθηκε εγκαίρως προς τις αρμόδιες υπηρεσίες. Το πρώτο έγγραφο εστάλη στις 30/4 προς την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Νοτίου Αιγαίου η οποία με τη σειρά της προώθησε το αίτημα στην κεντρική διοίκηση.

«Έχουν περάσει 12 ημέρες από τότε και ακόμα αναμένουμε», δηλώνει στην «Κοινή Γνώμη» ο Διευθυντής του σχολείου, Μαυροειδής Παυλάκος. Όπως υπογραμμίζει «αρκετά ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ. σε όλη τη χώρα έχουν φέτος υποψήφιους για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις, οι οποίοι θα έπρεπε να αντιμετωπίζονται με τον ίδιο τρόπο που αντιμετωπίζονται και οι υπόλοιποι. Ο δικός μας υποψήφιος έχει υποβάλει αίτηση και θα συμμετέχει με το Ημερήσιο ΕΠΑΛ. Ό,τι ισχύει για τα τυπικά σχολεία, ισχύει και για εμάς. Δεν υπάρχει κάποια διαφοροποίηση».

Η επιστροφή του μαθητή στις σχολικές αίθουσες αποτελεί ένα θέμα που επείγει και πρέπει να διευθετηθεί άμεσα. Παράλληλα με αυτό, το σχολείο αναμένει κατευθύνσεις σχετικά με τη γενικότερη λειτουργία των εκπαιδευτικών δομών ειδικής αγωγής, για την οποία δεν υπάρχει «φως», μέχρι και τώρα.

«Οι γονείς αναρωτιούνται αν θα ανοίξουμε και πότε. Ερωτήματα τα οποία δεν έχουν απαντηθεί από κάπου», αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Παυλάκος. Σύμφωνα με τον ίδιο, οι λόγοι για τους οποίους τα ειδικά σχολεία παραμένουν κλειστά είναι λίγο-πολύ γνωστοί σε όλους, ωστόσο δεν έχουν δοθεί διευκρινίσεις, ούτε έχει παρουσιαστεί από το Υπουργείο Παιδείας κάποιο χρονοδιάγραμμα, όπως συνέβη στην περίπτωση των Γυμνασίων, Λυκείων και Δημοτικών Σχολείων.

«Προς το παρόν, παραμένουμε σε αναστολή λειτουργίας. Ωστόσο, εμείς θέλουμε το παιδί να έρθει στο σχολείο και να παρακολουθήσει μαθήματα, ώστε να αφυπνιστεί κιόλας. Το να κάνεις τα μαθήματά σου μπροστά σε μια οθόνη, επί τρεις μήνες, δεν είναι καθόλου εύκολο», εξηγεί ο Διευθυντής, καθιστώντας γνωστό ότι βάσει της σημερινής κατάστασης, η τηλεκπαίδευση συνεχίζεται.  Στη διαδικασία συμμετείχε από την αρχή το 60-65% των μαθητών, το οποίο σταδιακά άρχισε να μειώνεται ή να σπάει. «Οι μαθητές έχουν κουραστεί. Πλέον οι μισοί θα μπουν τη μία ημέρα και οι άλλοι μισοί την επόμενη», σημειώνει ο κ. Παυλάκος, εκφράζοντας την άποψη πως τα διαδικτυακά μαθήματα αποτελούν ημίμετρο που σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να αναπληρώσει τη δια ζώσης εκπαίδευση.

«Το παιδί που θέλει να συμμετέχει στις Πανελλαδικές Εξετάσεις δεν πηγαίνει φροντιστήριο και χρειάζεται να έρχεται στο σχολείο. Όλοι οι υποψήφιοι θα έπρεπε να συναγωνίζονται κάτω από ίσους όρους. Οι περισσότεροι επέστρεψαν στο σχολείο, αλλά θα πρέπει να δοθεί η ευκαιρία και στους άλλους. Το λιγότερο που μπορούμε να πούμε, λοιπόν, είναι ότι έχουμε άνιση αντιμετώπιση», καταλήγει ο Διευθυντής του ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ. Σύρου.