Γίνε εφευρέτης παιχνιδιών και βοήθησε τον πλανήτη

Οι Ανακυκλωτές του 2ου Νηπιαγωγείου Ερμούπολης προτείνουν…

380 μικροί μαθητές και μαθήτριες σε 14 νηπιαγωγεία της Ελλάδας κατάφεραν μέσα σε λίγους μήνες να πάρουν το δίπλωμα του εφευρέτη και μάλιστα ενός αλλιώτικου εφευρέτη, αυτού των παιχνιδιών.

Δεν χρειάστηκε να αγοράσουν τίποτα απολύτως για τις εφευρέσεις τους,  παρά μόνο να ενεργοποιήσουν τη φαντασία  και τη δημιουργική τους σκέψη,  βάζοντας  με αυτό τον τρόπο το λιθαράκι τους στην προστασία του περιβάλλοντος.

Ανάμεσά τους οι  μαθητές και οι μαθήτριες του 2ου Νηπιαγωγείου Ερμούπολης Σύρου.

Όλα ξεκίνησαν το Σεπτέμβριο του 2019, όταν 25 εκπαιδευτικοί αποφάσισαν να καλλιεργήσουν  στα παιδιά οικολογική συνείδηση προσεγγίζοντας το τρίπτυχο διαχείρισης σκουπιδιών : ΜΕΙΩΝΩ-ΕΠΑΝΑΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩ-ΑΝΑΚΥΚΛΩΝΩ, με τρόπο ευφάνταστο και πρωτότυπο.  Πώς; Πολύ απλά, φτιάχνοντας παιχνίδια με την αξιοποίηση μόνο άχρηστου υλικού, ό,τι δηλαδή θα κατέληγε στη χωματερή ή στην καλύτερη των περιπτώσεων στην ανακύκλωση.

Τώρα που τα παιδιά είναι σε διακοπές κατασκευάστε μαζί τους υπέροχα παιχνίδια και  μειώστε τα σκουπίδια!  Δεν χρειάζεται σκέψη πολλή, αρκεί να ξεφυλλίσετε το βιβλίο των εφευρέσεων   όπου θα βρείτε καταπληκτικές και εύκολα υλοποιήσιμες παιχνιδοκατασκευές, όπως σας τις προτείνουν οι εφευρέτες παιχνιδιών και ανακυκλωτές της χαράς!

Τίποτα δεν πάει χαμένο

Το 2ο Νηπιαγωγείο Ερμούπολης μας προτείνει συνολικά έξι παιχνίδια.

Ντόμινο: Συλλέγουμε χάρτινα ρολά, τα οποία κόβουμε στη μέση κατά ύψος. Με μαρκαδόρο χωρίζουμε με μια γραμμή στη μέση το κάθε μισό ρολό. Μπορούμε να αφήσουμε κενή κάποια πλευρά του μισού ρολού διαφορετικά σχεδιάζουμε από μία έως έξι τελίτσες. Τοποθετούμε τα ρολά σε ένα κουτί και το ντόμινο είναι έτοιμο.

Πηδώ στα βοτσαλάκια: Κόβουμε δύο χαρτόκουτα και κρατάμε τις ίδιες επιφάνειες, τις οποίες ενώνουμε ώστε να σχηματίσουν ένα μονοπάτι. Χρωματίζουμε χορτάρι, νερό-ποταμάκι, πετρούλες. Κόβουμε και χρωματίζουμε τα ζωάκια. Τσαλακώνουμε εφημερίδες, τις πιέζουμε, δίνουμε κυκλικό σχήμα σαν μεγάλα βότσαλα και με ατλακόλ τις πλάθουμε ώστε να κολλήσουν και να στεγνώσουν. Βάφουμε τα βοτσαλάκια και τα κολλάμε στο «ποταμάκι». Περνώ το ποταμάκι, πηδώντας πάντα στις πέτρες για να μη βραχώ.

Ρακέτες: Ζωγραφίζουμε χάρτινα ή πλαστικά πιάτα. Τσαλακώνουμε εφημερίδες και αλουμινόχαρτο και τα κάνουμε μπαλάκια. Κολλάμε γλωσσοπίεστρα στα πιάτα για να τα χρησιμοποιήσουμε ως ρακέτες.

Παζλ: Κόβουμε χαρτοσακούλα με σχέδια απομονώνοντας την εικόνα που θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε για το παζλ. Κολλάμε την εικόνα σε χαρτόκουτο. Σχεδιάζουμε από την πίσω πλευρά, τραβώντας γραμμές κατά μήκος και κατά πλάτος ώστε να έχει χωριστεί σε κομμάτια η εικόνα. Κόβουμε πάνω στις γραμμές. Τα κομμάτια του παζλ μας είναι έτοιμα και τα αποθηκεύουμε σε κάποιο κουτί.

Ρίψεις: Χρησιμοποιούμε χαρτί μέτρου και σχηματίζουμε το κεφάλι και το σώμα ενός πιγκουίνου. Κόβουμε και κολλάμε τον πιγκουίνο σε γαλάζιο κανσόν. Χρησιμοποιούμε δαχτυλομπογιές και φτιάχνουμε χιόνια. Κόβουμε μια μεγάλη τρύπα στην κοιλιά του σχεδίου μας. Τσαλακώνουμε εφημερίδες και τις φτιάχνουμε μπάλες. Είμαστε έτοιμοι να παίξουμε. Στοχεύουμε, πετάμε, πετυχαίνουμε.

Θάλασσα στην τάξη: Δημιουργούμε ψάρια, στα οποία προσθέτουμε συνδετήρες. Κάθε ψάρι έχει έναν αριθμό στο πίσω μέρος, για να κάνουμε μαθηματικά. Όσα λέει ο αριθμός που ψαρεύουμε, τόσα καπάκια βάζουμε στο καλάθι μας. Αρχίζουμε να ψαρεύουμε, μετράμε και λέμε ποιος έχει τα περισσότερα στο καλάθι του.

Λουλουδόδεντρα: Κόβουμε χαρτόκουτα σε σχήμα δέντρων και ύστερα τα βάφουμε με τέμπερες. Ζωγραφίζουμε με μαρκαδόρους την πίσω πλευρά κομματιών παζλ. Μόλις στεγνώσουν, κολλάμε μικρά κομμάτια από αυτοκόλλητες ταινίες στα παζλ και τα δέντρα. Φτιάχνουμε τα ζάρια, σχεδιάζοντας αριθμούς ή κουκίδες, ανάλογα με την ηλικία των παιδιών. Πρώτη ξεκινάει η ομάδα που θα φέρει το μεγαλύτερο αριθμό στο ζάρι. Στη συνέχεια, κάθε ομάδα ρίχνει το ζάρι της εναλλάξ και κολλάει στο δέντρο της τόσα κομμάτια παζλ όσα δείχνει το ζάρι. Νικήτρια αναδεικνύεται η ομάδα που θα καταφέρει να γεμίσει πρώτη το δέντρο της με τα «χρωματιστά λουλούδια» - παζλ.

Για να γίνουμε μία μεγάλη παρέα δημοσιεύστε τις κατασκευές σας με το hashtag  #εφευρέτες_παιχνιδιών_οι_ανακυκλωτές_της_χαράς

Το πρόγραμμα περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης με τίτλο «Εφευρέτες παιχνιδιών…οι ανακυκλωτές της χαράς» υλοποιήθηκε στο πλαίσιο μιας  eTwinning  συνεργασίας στην οποία συμμετείχαν τα εξής Νηπιαγωγεία:  2ο Γαργαλιάνων (συντονιστής), 1ο Ωραιοκάστρου (συντονιστής), 2ο Ερμούπολης Σύρου,  32ο Θεσσαλονίκης, 1ο Ιτέας,  5ο Καβάλας, 1ο Λ. Αιδηψού,  Εκκλησοχωρίου Νάουσας Πάρου, Νεοχωρούδας,  Πολυχρόνου, 1ο Στυλίδας,  3ο Φιλιατρών,  6ο Ωραιοκάστρου.