Εισαγωγή των φετινών αριστούχων τελειόφοιτων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ Σύρου σε Νομική Αθηνών και ΕΜΠ – Σημαντική η επιτυχία μαθητή του Ενιαίου Ειδικού Επαγγελματικού Γ.-Λ. Σύρου

Τα «παράσημα» της Σύρου από τις Πανελλήνιες Εξετάσεις 2020

Ο επίλογος της πολύμοχθης και πολύχρονης προσπάθειας των μαθητών για να φτάσουν πιο κοντά στην εκπλήρωση των ονείρων τους γράφτηκε το πρωί της Παρασκευής με την ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, που σηματοδοτεί ταυτόχρονα την απαρχή μιας νέας δημιουργικής και γόνιμης διαδρομής στη ζωή τους.

Η ηλεκτρονική ανάρτηση των αποτελεσμάτων από το Υπουργείο Παιδείας και η κοινοποίησή τους στα Λύκεια όλη της χώρας έβαλε τέλος στην αγωνία χιλιάδων υποψηφίων, που διεκδίκησαν φέτος μία θέση στα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Αγωνία η οποία εντάθηκε ακόμη περισσότερο λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών που επέφερε η πανδημία του κορωνοϊού, προκαλώντας αναταράξεις στην καθιερωμένη πορεία προς τις Πανελλαδικές Εξετάσεις και επηρεάζοντας σημαντικά τόσο την προετοιμασία όσο και την ψυχολογία των συμμετεχόντων.

Νικητές από αυτή τη δύσκολη συγκυρία κατάφεραν να βγουν 81.413 τελειόφοιτοι, οι οποίοι άνοιξαν τα φτερά τους και είναι πανέτοιμοι να διασχίσουν τους αιθέρες της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Σημειώνεται ότι, πέρυσι, ο συνολικός αριθμός των εισαχθέντων ήταν 80.696 υποψήφιοι, συνεπώς φέτος πέτυχαν 717 περισσότεροι.

Η εκπαιδευτική κοινότητα γιορτάζει μαζί με τους μαθητές της

Στο 91% ανέρχεται το ποσοστό επιτυχίας του Γενικού Λυκείου Σύρου στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις, καθώς οι 64 εκ των 70 υποψηφίων εισήχθησαν σε κάποιο ανώτατο εκπαιδευτικό ίδρυμα. Ποσοστό, το οποίο σύμφωνα με τη Διευθύντρια του σχολείου, Βασιλική Δεριζιώτη παραμένει σταθερό κάθε χρόνο. Σε δηλώσεις της στην «Κοινή Γνώμη», η ίδια συγχαίρει όλους τους επιτυχόντες μαθητές, τονίζοντας πως σε μια ιδιαίτερα δύσκολη χρονιά έμειναν επικεντρωμένοι στον στόχο τους και η επίπονη προετοιμασία τους ανταμείφθηκε. Η κ. Δεριζιώτη εύχεται στους εισαχθέντες «καλή ακαδημαϊκή πορεία και επαγγελματική σταδιοδρομία», μεταδίδοντας προς πάσα κατεύθυνση τη χαρά και την ικανοποίηση της εκπαιδευτικής κοινότητας, η οποία γιορτάζει μαζί με τους μαθητές της.

Σχετικά με τις χαμηλές πτήσεις που καταγράφηκαν στους βαθμολογικούς πίνακες των φετινών πανελλαδικών εξετάσεων και διαμόρφωσαν τις βάσεις εισαγωγής, η Διευθύντρια του ΓΕΛ Σύρου, υποστηρίζει πως η αναστολή λειτουργίας των σχολικών μονάδων λόγω των έκτακτων υγειονομικών μέτρων και η δυσκολία των μαθητών να προσαρμοστούν και να ανταποκριθούν επακριβώς στα νέα δεδομένα, καθόρισαν σε μεγάλο βαθμό το αποτέλεσμα.

«Γεγονός είναι πως, από τις αρχές Μαρτίου οι μαθητές σταμάτησαν να παρακολουθούν δια ζώσης τα μαθήματά τους. Ωστόσο άμεσα, μετά από μία εβδομάδα, οργανώθηκε η εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση, την οποία η αλήθεια είναι ότι η Γ’ Τάξη δεν στήριξε», αναφέρει χαρακτηριστικά, εξηγώντας πως, οι υποψήφιοι προτίμησαν να συνεχίσουν μόνοι τους το διάβασμα και την προετοιμασία τους. Εκτιμά, μάλιστα, πως η απόφαση αυτή σε συνδυασμό με τη δυσκολία των φετινών Εξετάσεων έπαιξαν ρόλο στις επιδόσεις των μαθητών. Όπως υπογραμμίζει, το σχολείο είναι αναντικατάστατο. «Αυτή τη φορά, λόγω των συνθηκών, οι μαθητές δε θέλησαν να συνεχίσουν με τη βοήθεια του σχολείου, παρότι τους προσφέρθηκε μέσω της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης. Ωστόσο, το 91% επιτυχίας αποτελεί μεγάλο ποσοστό και σίγουρα αξίζουν πολλά συγχαρητήρια στα παιδιά, τα οποία κατάφεραν να επιμείνουν στην προσπάθειά τους σε μια τόση δύσκολη συγκυρία».

Η κ. Δεριζιώτη αναφέρει, μεταξύ άλλων, ότι επιτυχία δε θεωρείται μόνο η εισαγωγή ενός τελειόφοιτου σε κάποια από τις λεγόμενες περιζήτητες και υψηλόβαθμες σχολές, που διαχρονικά συγκεντρώνουν το ενδιαφέρον μεγάλου αριθμού υποψηφίων. «Επιτυχία είναι να εισαχθεί ένας τελειόφοιτος στη σχολή στην οποία στοχεύει, σε αυτή που του ταιριάζει, που νομίζει ότι θα του ανοίξει τη δική του επαγγελματική σταδιοδρομία». Καταλήγοντας, κρίνει ότι οι μαθητές θα πρέπει να μη συμπληρώνουν το μηχανικό σημείωμά τους, έχοντας ως κριτήριο τη πιθανή διαμόρφωση των βάσεων, αλλά να επιλέγουν τα τμήματα, τα οποία τους εκφράζουν και τους ενδιαφέρουν πραγματικά.

Στέλλα Καββαδία: «Η στοχοπροσήλωση ξεπερνά κάθε εμπόδιο»

Οι νομικές σχολές αποτέλεσαν την πρώτη επιλογή της Στέλλας Καββαδία, της μαθήτριας με την υψηλότερη βαθμολογία από τη φετινή φουρνιά τελειόφοιτων μαθητών του ΓΕΛ Σύρου. Έχοντας συγκεντρώσει 18.250 μόρια, η ίδια εισήχθη στη Νομική Αθηνών, εκπληρώνοντας ένα μεγάλο όνειρο που γεννήθηκε μέσα της νωρίς από νωρίς. 

«Είχα αρχίσει να σκέφτομαι τις σπουδές Νομικής από τις τελευταίες τάξεις Γυμνασίου, που άρχισα να μεγαλώνω και να βλέπω τι μου αρέσει», δηλώνει στην «Κοινή Γνώμη» η επιτυχούσα μαθήτρια. «Είχα κλίση στα ανθρωπιστικά μαθήματα και σαν άτομο μου ταίριαζε πάρα πολύ. Έτσι, διανύοντας τη φοίτησή μου στο Λύκειο, καταστάλαξα».

Όπως εξηγεί, η εμφάνιση της πανδημίας και η αναστολή λειτουργίας των σχολικών μονάδων ήταν μια απρόσμενη εξέλιξη, η οποία ωστόσο είχε δύο όψεις για τους μαθητές που επρόκειτο να εξεταστούν πανελλαδικώς στις αρχές του καλοκαιριού.

«Κανείς δεν περίμενε να συμβεί κάτι τέτοιο. Από τη μια ήταν κουραστικό, από την άλλη όμως μας έδωσε και ένα περιθώριο ξεκούρασης. Ήταν κουραστικό ψυχολογικά, γιατί υπήρχε ο εγκλεισμός. Δε βλέπαμε τους φίλους μας, δε βγαίναμε έξω. Ωστόσο, τα μαθήματα γίνονταν διαδικτυακά, δεν υπήρχε το πρωινό ξύπνημα, συνεπώς η ιδιαίτερη αυτή συνθήκη μας έδωσε μία ανάσα μέσα στη μέρα για περισσότερο διάβασμα και περισσότερη ξεκούραση κάποιες φορές», αναφέρει χαρακτηριστικά. Το μεγαλύτερο «αγκάθι», σύμφωνα με την ίδια, ήταν το έντονο αίσθημα αβεβαιότητας σχετικά με το τελικό μέγεθος της ύλης και την ακριβή διεξαγωγή των εξετάσεων. «Αυτό μας άγχωνε περισσότερο, αλλά όλα πήγαν καλά».

Στην περίπτωση της Στέλλας Καββαδία όλα πήγαν κατ’ ευχήν, καθώς η ίδια ανήκει σε εκείνους που «πριν ζυμώσουν, μαγειρεύουν». Η μαθήτρια ξεκίνησε την προετοιμασία της πέρυσι το καλοκαίρι, με αποτέλεσμα να έχει καλύψει την προκαθορισμένη  διδακτέα ύλη του σχολείου μέχρι και την έναρξη της καραντίνας. «Η αλήθεια είναι ότι είχα διαβάσει ήδη όσα θα κάναμε αργότερα, επομένως, κατά την παραμονή μου στο σπίτι είχα χρόνο για περαιτέρω επαναλήψεις». Λόγω κάποιων προβλημάτων στη σύνδεση του διαδικτύου και στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του διαδικτύου, επέλεξε και η ίδια να στηριχτεί περισσότερο στις δικές της δυνάμεις. «Μπορεί να μην παρακολουθούσα τα live μαθήματα, αλλά συμμετείχα ενεργά στην ασύγχρονη εκπαίδευση, παραλαμβάνοντας και παραδίδοντας λυμένες τις εργασίες που μας ανέθεταν οι εκπαιδευτικοί μας», σημειώνει η μαθήτρια.

Κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας ενός μαθητή για τις πανελλαδικές εξετάσεις, το αίσθημα της κόπωσης είναι σύνηθες και κατανοητό. Από την πλευρά της, η Στέλλα Καββαδία προσπαθούσε να το καταπολεμά, παραμένοντας προσηλωμένη στο στόχο της. «Είχα πάντα στο μυαλό μου τη Νομική. Ήταν η πρώτη μου επιλογή. Την ήθελα. Έτσι, πάντα έβρισκα το κουράγιο και συνέχιζα τη μελέτη μου. Αυτός ο στόχος με κράτησε μακριά από κάθε εμπόδιο και κούραση και με βοήθησε να φτάσω ως το τέλος της διαδρομής».

Καίτη Ρίζου – Πρώτη εισακτέα στη Σχολή Πολιτικών Μηχανικών του ΕΜΠ

Στο ενεργητικό της πρωτεύουσας των Κυκλάδων, προστέθηκε φέτος άλλη μία μεγάλη επιτυχία, προερχόμενη αυτή τη φορά από το Επαγγελματικό Λύκειο Σύρου. Μετά από σκληρή δουλειά, μελέτη και αφοσίωση στο στόχο της, η Καίτη Ρίζου εισήχθη πρώτη από όλη την Ελλάδα στη Σχολή Πολιτικών Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, έχοντας συγκεντρώσει 18.510 μόρια.

“Ενθουσιάστηκα πάρα πολύ και συγκινήθηκα όταν είδα τα αποτελέσματα”, δηλώνει η ίδια στην «Κοινή Γνώμη». Η Καίτη Ρίζου ενέμεινε στην αρχική επιλογή της και τα κατάφερε. Όπως εξηγεί δεν επηρεάστηκε ούτε στιγμή από την κρίση στο χώρο των Πολιτικών Μηχανικών, καθώς εκτιμά πως πρόκειται για ένα επάγγελμα με προοπτικές. «Ο Πολιτικός Μηχανικός δεν είναι μόνο για να κάνει κατασκευές, όπως απλά κτίρια, σπίτια. Πιστεύω ότι μπορώ να διευρυνθώ παραπάνω και να μπορώ να ασχοληθώ αργότερα με μεγάλες επισκευές, όπως γέφυρες, σήραγγες, στάδια. Γενικότερα θέλω να εργαστώ σε αυτό τον τομέα και ίσως αργότερα να επικεντρωθώ στο θέμα της ενέργειας, δεδομένου ότι στο μέλλον τα σπίτια πρέπει να είναι ενεργειακά λόγω του περιβαλλοντικού προβλήματος».

Η μαθήτρια του ΕΠΑΛ Σύρου δεν πτοήθηκε από τις νέες συνθήκες που επέβαλε ο κορωνοϊός και στην εκπαίδευση. «Η παραμονή στο σπίτι με διευκόλυνε πάρα πολύ, γιατί είχα άπλετο χρόνο να διαβάζω μόνη μου, παράλληλα με τα online μαθήματα». Εξίσου σημαντική για την ίδια ήταν η μείωση της εξεταστέας ύλης, που τη βοήθησε να ολοκληρώσει σύντομα τη μελέτη της και να κάνει επαναλήψεις. «Δεν εντόπισα κάποια ιδιαίτερη διαφορά στο διάβασμα, καθώς όλα τα χρόνια φοίτησής μου στο Λύκειο, διάβαζα το ίδιο. Η κατάσταση ήταν πολύ ισορροπημένη. Γνώριζα ότι δε θα βγω με τους φίλους μου, ώστε να μη νιώθω ότι αγχώνομαι, πιέζομαι και μόνο διαβάζω, ωστόσο ακολουθούσα και ένα καλό πρόγραμμα», αναφέρει χαρακτηριστικά.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, η Καίτη Ρίζου είναι η μαθήτρια που αναδείχθηκε πρώτη, ανάμεσα σε 103 διαγωνιζόμενους στο Νότιο Αιγαίο, στο διαγωνισμό «Euroscola 2019». Μαζί με 23 ακόμη μαθητές από Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια της περιφέρειας επισκέφτηκε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και βίωσε μία μοναδική εμπειρία. «Μου δόθηκε η ευκαιρία να γνωρίσω άτομα από τις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης και να συνομιλήσουμε για πολύ σημαντικά θέματα όπως το περιβάλλον, ανθρώπινα δικαιώματα, και οι καταχρήσεις».

Καταλήγοντας, η απόφοιτη του ΕΠΑΛ Σύρου εκφράζει την επιθυμία της να ακολουθήσει μια επαγγελματική σταδιοδρομία με ελπιδοφόρες ευκαιρίες στην Ελλάδα, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι το εξωτερικό δε βρίσκεται στην πίσω άκρη του μυαλού της. «Αγαπώ την Ελλάδα, αλλά όταν έρθει μια ευκαιρία από το εξωτερικό, που δεν θα μπορέσει να μου τη δώσει εκείνη, θα φύγω», καταλήγει. 

Σημειώνεται πως, η Διεύθυνση και ο Σύλλογος Καθηγητών του Ημερήσιου ΕΠΑ.Λ. Σύρου, εκφράζουν τα θερμά τους συγχαρητήρια στους μαθητές/τριες του σχολείου και τις οικογένειές τους για την επιτυχία τους στις Πανελλήνιες Εξετάσεις, ιδιαίτερα αυτή τη δύσκολη για όλους περίοδο, και τους εύχεται καλή σταδιοδρομία.

Όσο για τους μαθητές/τριες που δεν πέτυχαν τους στόχους τους, τους συμβουλεύουν να μην απογοητεύονται, αλλά να συνεχίσουν την προσπάθεια τους γιατί οι ευκαιρίες και το μέλλον είναι μπροστά τους. Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου θα είναι πάντα κοντά τους, διαθέσιμοι για κάθε βοήθεια, συμβουλή και υποστήριξη.

Πρωτιά για τη Σύρο και το ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ. Σύρου

Ιστορική στιγμή για τη Σύρο και ειδικότερα, τον κλάδο της ειδικής αγωγής στο νησί μας αποτελεί η επιτυχία του Δημήτρη Ψαραδέλη, τελειόφοιτου του Ενιαίου Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου – Λυκείου Σύρου στις φετινές Πανελλήνιες Εξετάσεις.

Το πρώην ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής Α’ Βαθμίδας απέκτησε τη μορφή ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ. πριν από τρία χρόνια με τη λειτουργία τεσσάρων τάξεων Γυμνασίου και τεσσάρων τάξεων Λυκείου με τομείς και ειδικότητες, όπως το Ημερήσιο ΕΠΑΛ. Οι μαθητές του σχολείου επιλέγουν τομέα στη Β’ Τάκη και ειδικότητα στην Δ’ Τάξη, έχοντας τη δυνατότητα να συμμετέχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις μαζί με τους μαθητές του ΕΠΑΛ.

Ο Δημήτρης Ψαραδέλης είναι ο πρώτος μαθητής του σχολείου που εξετάστηκε και κατάφερε να εισαχθεί στο Τμήμα Αρχειονομίας, Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής. Η συμμετοχή του και η επιτυχία του αποτελούν πρωτιά για το σχολείο και το νησί μας.

Τη μεγάλη χαρά του εκπαιδευτικού προσωπικού για τη -διττής σημασίας- επιτυχία του Δημήτρη Ψαραδέλη, εκφράζει στην «Κοινή Γνώμη» ο Διευθυντής του Ενιαίου Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου – Λυκείου Σύρου, Μαυροειδής Παυλάκος. «Το παιδί φαινόταν πως έχει δυνατότητες. Αν και αποφάσισε λίγο αργά να συμμετέχει στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, γύρω στον Ιανουάριο 2020, προχώρησε παρόλες τις δυσκολίες (κορωνοϊός, αναστολή λειτουργίας του σχολείου) και τα κατάφερε. Εμείς έχουμε ενθουσιαστεί και νιώθουμε φοβερή ικανοποίηση γιατί αποδεικνύουμε ότι οι μαθητές των ειδικών σχολείων, έρχονται για να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα που έχουν, να τα ξεπεράσουν και να έχουν τη δυνατότητα να δώσουν πανελλήνιες με τους ίδιους όρους με τα Ημερήσια ΕΠΑΛ», αναφέρει χαρακτηριστικά ο Διευθυντής.

Όπως σημειώνεται από τον Σύλλογο των εκπαιδευτικών, ο Δημήτρης Ψαραδέλης κατέβαλε μια πραγματικά αξιέπαινη προσπάθεια μέσα σε ιδιαίτερα δυσμενείς. Μετά την αναστολή της λειτουργίας των σχολείων λόγω καραντίνας, ο ίδιος συνέχισε αδιάλειπτα τα μαθήματα εξ αποστάσεως με όλες τις δυσκολίες, πρακτικές, παιδαγωγικές και ψυχολογικές που συνεπαγόταν αυτό. Ο μαθητής δεν είχε τη δυνατότητα να υποστηριχθεί από φροντιστήρια ή ιδιωτικές δομές, όπως άλλοι συνομήλικοί του και βασίστηκε αποκλειστικά στις δικές του δυνάμεις και στο δημόσιο σχολείο. Επιπρόσθετα, ενώ οι συμμαθητές του των τυπικών λυκείων όλης της χώρας επέστρεψαν στις τάξεις τους στις 18 Μαΐου 2020, οι πόρτες των ειδικών σχολείων άνοιξαν αργότερα, την 1η Ιουνίου 2020 κι έτσι, δυστυχώς, χάθηκε για το μαθητή μας πολύτιμος χρόνος δια ζώσης προετοιμασίας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο μαθητής, παρότι αντιμετωπίζει μαθησιακές δυσκολίες, ως υποψήφιος πανελληνίων εξετάσεων, δεν είχε την δυνατότητα να εξετασθεί προφορικά ή σε διαφορετική ύλη και βάσει της ισχύουσας νομοθεσίας, εξετάστηκε γραπτώς και στην ίδια ύλη με όλους τους υπόλοιπους διαγωνιζόμενους μαθητές, χωρίς καμία ειδική μεταχείριση.

«Όλα αυτά τα εμπόδια δεν ανέστειλαν το κίνητρο του Δημήτρη, την θέληση και την επιμονή του.  Ο αγώνας, η προσπάθεια και η επιτυχία του τιμούν το νησί μας και την εκπαιδευτική κοινότητα του τόπου μας. Η θέληση του να σταθεί πέρα από όλα τα εμπόδια, η υπευθυνότητα και η επιμονή του αποτελούν πρότυπο για τους συνομηλίκους του. Ο Δημήτρης συγκαταλέγεται στους άριστους, ανεξάρτητα από τα ποσοτικά δεδομένα των επιδόσεών του. Δεν είναι μόνο ένας από τους καλύτερους μαθητές που έχουν φοιτήσει στο σχολείο μας. Είναι ένα νέο άτομο που χαρακτηρίζεται από ήθος, ευγένεια και διακριτικότητα, σεβασμό για τους άλλους, αυξημένο αίσθημα ατομικής και κοινωνικής ευθύνης, αναπτυγμένη κριτική σκέψη, ωριμότητα, καλοσύνη και ευαισθησία», σημειώνει η κ. Αγγελική Τζάλλα, εκ μέρους των εκπαιδευτικών του σχολείου.