Αχαΐα - Κορωνοϊός: 11 σχολεία κλειστά
- Παρασκευή, 18 Σεπτεμβρίου, 2020 - 06:26
Τα 11 έφτασαν τα σχολεία της Αχαΐας που τελούν υπό κατάληψη για λόγους... κορωνοϊού.
Τη δεύτερη ημέρα από το άνοιγμα των σχολείων, Τρίτη, στην Αχαΐα υπήρχαν τρεις καταλήψεις, όμως όσο περνούν οι μέρες μπαίνουν λουκέτα σε όλο και περισσότερα σχολεία.
Οι λόγοι που οδηγούν του μαθητές να κλείσουν τα σχολεία τους έχουν να κάνουν με τα μέτρα πρόληψης κατά του κορωνοϊού, τα οποία κρίνουν οι μαθητές ανεπαρκή.
Αυτή τη στιγμή υπό κατάληψη βρίσκονται: ΕΠΑΛ Αγίας Σοφίας, 8ο, 2ο, 7ο ΓΕΛ, ΓΕΛ Παραλίας , 12ο ΓΕΛ, 7ο ΓΕΛ.
Επίσης υπό κατάληψη είναι τα παρακάτω Γυμνάσια: 1ο Παραλίας, 12ο, 2ο και το Γυμνάσιο Κάτω Αχαΐας.
Μαθητές στην «Π»: Γιατί αντιδράμε
Ο ιός των καταλήψεων άρχισε να εξαπλώνεται δύο μέρες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς και με αιτήματα, όπως οι ίδιοι οι μαθητές τα εμφανίζουν, που αφορούν τις παρενέργειες που προκαλεί ο κορωνοϊός.
Η «Π» έκανε χθες οδοιπορικό στα υπό κατάληψη σχολεία της πόλης. Η μέρα ξεκίνησε χθες με πέντε λύκεια και γυμνάσια να τελούν υπό κατάληψη (σήμερα αυξήθηκε ο αριθμός των σχολείων). Από αυτά το ένα, το 2ο Λύκειο Πατρών που ήταν από τα πρώτα που ξεκίνησαν την κατάληψη, άνοιξε λίγο μετά τις 10 το πρωί μετά από παρέμβαση της διευθύντριας και των καθηγητών του σχολείου.
Οι μαθητές δεν δείχνουν να διαφοροποιούνται από το κλίμα που επικρατεί σε ένα τμήμα της κοινωνίας. Πάντως, σε ορισμένες περιπτώσεις φαίνονται καθοδηγούμενοι ή επηρεαζόμενοι από συγκεκριμένα ρεύματα. Ενδεικτικό είναι ότι αρχικά οι καταλήψεις ξεκίνησαν με αίτημα τη μη υποχρεωτική χρήση της μάσκας στο σχολείο αλλά η κοινωνική κατακραυγή μάλλον άλλαξε το πλαίσιο των αιτημάτων. Κάποιοι ξέρουν να ελίσσονται...
Ορισμένα από τα αιτήματα των μαθητών μιλούν για αδυναμία εφαρμογής των μέτρων που η ίδια η κυβέρνηση έχει αποφασίσει αλλά οι συνθήκες που επικρατούν στα σχολεία δεν ευνοούν την εφαρμογή τους. Για παράδειγμα, οι μαθητές του 7ου Λυκείου Πατρών ζητούν να μειωθεί ο αριθμός των μαθητών ανά τάξη από 25 σε 15.
Η διευθύντρια του σχολείου Λυκείου Μαρία Μαντέντη η οποία μαζί με άλλους καθηγητές παρέμειναν έξω από το σχολείο και μιλούσαν συνεχώς με τους μαθητές μας είπε: «Τα τμήματά μας είναι των 22 - 23 μαθητών. Καθαρίστρια έχουμε πρωινή, αντισηπτικά έχουμε, απολυμάνσεις εσωτερικά και εξωτερικά έχουν γίνει. Έχουμε πάρει όλα τα μέτρα που προβλέπονται για να λειτουργήσουμε με δεδομένες βεβαίως τις συνθήκες των ελληνικών σχολείων».
Μαθήτριες του σχολείου που συμμετέχουν στην κατάληψη μας αναλύουν τους λόγους της κινητοποίησής τους.
Μαρία Λαμπροπούλου (Γ΄ τάξη 7ο Λύκειο Πατρών)
«Να φτιαχτούν καινούργια κτίρια»...
«Εχουμε αρκετά αιτήματα. Δεν μπορούμε να είμαστε 24 και 25 παιδιά σε μία τάξη. Δεν μπορεί η Κυβέρνηση να μας λέει να μην συνωστιζόμαστε και παράλληλα να είμαστε τόσοι μαθητές σε μία αίθουσα ο ένας δίπλα στον άλλο. Απαιτούμε να αγοραστούν νέα κτίρια.
Η κυβέρνηση έχει χρήματα αλλά τα δίνει στους καναλάρχες και σε ανθρώπους της αστικής τάξης.
Ακόμα και στο προαύλιο συνωστιζόμαστε. Δεν είναι δυνατόν να απαιτούν από εμάς να κρατάμε αποστάσεις όταν δεν έχουμε τον χώρο να το κάνουμε αυτό. Θέλουμε να απολυμαίνονται οι τάξεις κάθε δύο ώρες το λιγότερο. Αλλάζουμε τμήματα κατεύθυνσης και πάμε σε άλλα θρανία που κάθονται άλλα παιδιά. Πώς μας προστατεύουν;
Δεν είμαστε κατά της μάσκας. Όποιοι αντιδρούν στη μάσκα κάνουν χάρη στην Κυβέρνηση. Εμείς θέλουμε να είμαστε υγιείς γι' αυτό παλεύουμε. Επίσης δεν θέλουμε κάμερες στην τάξη διότι παραβιάζονται τα προσωπικά δεδομένα, ο καθηγητής δεν μπορεί να εκφραστεί όπως θέλει και μπορούμε να μεταφράσουμε την ενέργεια αυτή και ως δικαιολογία για να αξιολογηθούν κατά κάποιο τρόπο οι καθηγητές και να υπάρξουν περισσότερες απολύσεις».
Μαρία - Χριστίνα Καραβίτη (Γ' Λυκείου)
Καθηγητές, απολυμάνσεις, περισσότερες μάσκες
«Αποφασίσαμε από κοινού όλοι οι μαθητές να κλείσουμε το σχολείο μας και ελπίζουμε να μας μιμηθούν και άλλοι διότι ο αγώνας είναι κοινός.
Το πρώτο μας και βασικό μας αίτημα είναι η απολύμανση του σχολείου και των αιθουσών όπου τα παιδιά περνούν την περισσότερη ώρα. Για να γίνει όμως αυτό θα πρέπει να υπάρξουν μόνιμοι διορισμοί καθαριστριών. Επίσης είναι πολύ σημαντικό η υποδομή και ο εξοπλισμός να βελτιωθούν ώστε να μπορούμε σε κάθε θρανίο να είναι ένας μαθητής και στοχεύουμε σε κάθε αίθουσα να υπάρχει ένας μαθητής σε κάθε θρανίο. Για να μειωθεί όμως ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα και να δημιουργηθούν νέα τμήματα θα πρέπει να προσληφθούν και άλλοι καθηγητές. Σε ότι αφορά τη μάσκα οι ειδικοί έλεγαν ότι σωστή χρήση μάσκας σημαίνει αλλαγή της μάσκας ανά μία ώρα. Αυτό όμως δεν είναι εφικτό διότι υπάρχουν μαθητές που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να αλλάζουν κάθε μία ώρα μάσκα. Δεν είμαι κατά της μάσκας και ζητήσαμε από τους συμμαθητές μας να φορέσουν μάσκα όταν μαζευτήκαμε στο προαύλιο για να ψηφίσουμε για την κατάληψη. Είναι σημαντικό για εμάς που όλοι οι μαθητές υποστήριξαν την κατάληψη».
Της Μαρίνας Ριζογιάννη
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Πάτρα: Ένταση στο 2ο Λύκειο - Αναμονή για νέες «κορωνοκαταλήψεις»
17 Σεπ. 2020 - 6:27 - Πάτρα: Καταλήψεις με το "καλημέρα" σε Λύκεια της πόλης- Αντιδρούν στις μάσκες οι μαθητές
16 Σεπ. 2020 - 6:27 - Πάτρα: Γραφεία...αντιγραφής αναζητούν πελάτες - φοιτητές στο Πανεπιστήμιο
26 Ιουν. 2020 - 6:24 - Σύρος: Σεμινάριο για την ανάπτυξη επιχειρηματικών και πολιτιστικών δράσεων μέσω social media
29 Νοε. 2024 - 9:01 - Πανελλήνιες 2025: Ξεκινούν οι αιτήσεις - Οι προθεσμίες και οι αλλαγές
28 Νοε. 2024 - 17:01