Συμμετέχοντες ηλικίας 4-16 ετών θα έρθουν αντιμέτωποι με παγκόσμιες μηχανικές προκλήσεις και θα αναπτύξουν καινοτόμες λύσεις σε ένα πρόβλημα

Πανελλήνιο Μαθητικό Πρωτάθλημα Ρομποτικής & Καινοτομίας

  • Δευτέρα, 4 Ιανουαρίου, 2021 - 06:16
  • /   Eνημέρωση: 5 Ιαν. 2021 - 7:00

Ένα ανοιχτό πρόγραμμα Ρομποτικής / STEM για μαθητές και μαθήτριες της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης από 4 έως 16 ετών, εγκρίθηκε από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων και θα διεξαχθεί κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά.

Το «Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ρομποτικής & Καινοτομίας FIRST® CHAMPIONSHIP GREECE 2021 – GAME CHANGERS (Ανοιχτή Κατηγορία Σχολείων)» αποτελεί πρωτοβουλία του Φιλεκπαιδευτικού, μη Κερδοσκοπικού Σωματείου Δράση για την Εκπαίδευση «Eduact».

Το πρόγραμμα απευθύνεται τόσο σε παιδιά 4-6 ετών (First LEGO League Discover) όσο και σε μεγαλύτερα παιδιά ηλικίας από 6-10 ετών (First LEGO League Explore) και από 9-16 ετών (First LEGO League Create).

Στο πλαίσιο αυτό, παρουσιάζεται ένα διαφορετικό θέμα στους συμμετέχοντες/ουσες, μαζί με μία βασική Παγκόσμια Μηχανική Πρόκληση που πρέπει να αντιμετωπίσουν ανάλογα με το ηλικιακό τους γκρουπ. Η πρόκληση αποκτά ρεαλιστικές διαστάσεις και οι συμμετέχοντες/ουσες καλούνται να αναπτύξουν μια καινοτόμο λύση σε ένα πρόβλημα. Οι ομάδες συμμετέχουν στον διαγωνισμό, προγραμματίζοντας ένα αυτόνομο ρομπότ, προτείνοντας λύσεις στο πρόβλημα που έχουν ανιχνεύσει (Project) λειτουργώντας πάντα με τις θεμελιώδεις αξίες (Core Values). Όλα αυτά υπό την καθοδήγηση εκπαιδευτικών που θα έχουν το ρόλο του προπονητή – μέντορα και θα βοηθούν τα παιδιά μέσα από τις συναντήσεις να κατανοήσουν τον σκοπό τους, να συνεργαστούν στις ομάδες τους και να δώσουν νέες και πρωτότυπες ιδέες.

Η συμμετοχή των μαθητών/-τριών στο πρόγραμμα είναι προαιρετική και απαιτείται η σύμφωνη γνώμη των γονέων/κηδεμόνων τους.

Ο φορέας διοργάνωσης αναλαμβάνει όλη τη διαδικασία υλοποίησης του διαγωνισμού και ότι θα διασφαλίσει τα προσωπικά δεδομένα και τα πνευματικά δικαιώματα των δημιουργών, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.

Για την υλοποίηση του προγράμματος θα πρέπει να προβλέπονται διαδικασίες αποτίμησής του, ενώ εξίσου απαραίτητο είναι και το υλικό αξιολόγησης, το οποίο θα συμπληρώνεται από τους/τις εκπαιδευτικούς και τους/τις μαθητές/-ήτριες.

Οι τυχόν μετακινήσεις μαθητών/-τριών για τις ανάγκες των διαγωνισμών θα γίνονται με την ευθύνη των γονέων και κηδεμόνων τους, Τέλος, θα πρέπει να δημοσιοποιηθούν προς το ΙΕΠ αναλυτικά οι απολογισμοί και τα παιδαγωγικά – διδακτικά συμπεράσματα που προκύπτουν από τη διενέργεια του διαγωνισμού.

Επισημαίνεται, με ιδιαίτερα εμφατικό τρόπο, ότι η υλοποίηση του προτεινόμενου εκπαιδευτικού σχεδιασμού ιεραρχείται ως δευτερεύουσας σημασίας, καθώς προτεραιότητα πρέπει να δοθεί στην αυστηρή τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων για την αντιμετώπιση των επιδημιολογικών κινδύνων και στη μείωση της πιθανότητας να εκτεθεί το εκπαιδευτικό προσωπικό και το μαθητικό δυναμικό των σχολείων σε επικίνδυνο ιικό φορτίο. Κατά συνέπεια, και ανεξάρτητα από την παιδαγωγική ή επιστημονική καταλληλόλητα και εγκυρότητα του κάθε εγχειρήματος, οι διευθύνσεις των σχολείων έχουν την τελική αρμοδιότητα αναφορικά με την εφαρμογή του σχεδιασμού, λαμβάνοντας υπόψη τις σχετικές οδηγίες της πολιτείας και των υγειονομικών οργάνων για τηναντιμετώπισης της επιδημικής κρίσης.

Σημειώνεται ότι η μετακίνηση και η συμμετοχή των σχολικών μονάδων στο εν λόγω πρόγραμμα θα γίνει χωρίς δαπάνη για το Δημόσιο.