Συνέντευξη της εντεταλμένης δημοτικής συμβούλου Παιδείας του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης, Ειρήνη Δράκου

«Μαζί με τα σχολεία μας και στα εύκολα και στα δύσκολα»

Η παιδεία αποτελεί αδιαμφισβήτητα έναν από τους τομείς που έχουν ταλαιπωρηθεί αρκετά, τον καιρό της πανδημίας στη χώρα μας με συνεχείς αλλαγές για εκπαιδευτικούς, μαθητές, αλλά και γονείς που κλήθηκαν δυο φορές κατά τη διάρκεια του προηγούμενου έτους να προσαρμόσουν την καθημερινότητά τους στα νέα δεδομένα (παραμονή των παιδιών στο σπίτι, τηλεκπαίδευση).

Σε διοικητικό επίπεδο, το διάστημα των καθολικών lockdown αξιοποιήθηκε κατάλληλα από τους αρμόδιους για την καταγραφή αναγκών με κυριότερη τη φροντίδα των σχολικών μονάδων πριν από την επαναλειτουργία τους.

Σε συνέντευξή της στην «Κοινή Γνώμη», η Εντεταλμένη Δημοτική Σύμβουλος Παιδείας του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης, Ειρήνη Δράκου εμβάθυνε στο έργο των Σχολικών Επιτροπών που, παρά τις δυσκολίες, κατάφεραν να ανταποκριθούν με επάρκεια στα καθήκοντά τους, ενώ αναφέρθηκε και στην αγαστή συνεργασία του Τμήματος με άλλες υπηρεσίες του Δήμου για τον καθαρισμό και τη συντήρηση των σχολείων του νησιού.

Έμφαση σε συντηρήσεις και καθαρισμούς

Σύμφωνα με την πρόεδρο της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας, οι σχολικές επιτροπές σήκωσαν στις πλάτες τους το μεγαλύτερο βάρος, έχοντας ευθύνη για τη διαχείριση των οικονομικών και του ανθρώπινου δυναμικού, καθώς και τον καθαρισμό των σχολείων. Όπως υπογραμμίζει, το διοικητικό και βοηθητικό προσωπικό των Επιτροπών ανέρχεται, αυτή τη στιγμή, σε 69 άτομα, πράγμα που σημαίνει ότι απαιτείται άρτιος συντονισμός.

«Το Τμήμα Υποστήριξης των νομικών προσώπων, παρόλο που θα ήταν καλό να έχει περισσότερο προσωπικό, τα έχει βγάλει πέρα, χάρη και στην οργάνωση που παρατηρείται από τα ίδια τα σχολεία», αναφέρει χαρακτηριστικά η κ. Δράκου. Σημειώνει μάλιστα, πως τα τελευταία χρόνια, γίνεται οικονομία, τα σχολεία υποβάλλουν αίτημα για ό,τι χρειάζονται και οι σχολικές επιτροπές, από την πλευρά τους, ανταποκρίνονται σχεδόν σε όλα, αλλά με σύστημα. «Όταν ένα σχολείο μας ζητά 30 υπολογιστές, δεν μπορούμε να το ικανοποιήσουμε απόλυτα. Αλλά μπορούμε να παρέχουμε έναν-δυο υπολογιστές ανά σχολείο τη φορά και σύντομο διάστημα. Η Σύρος έχει 32 σχολεία. Πρέπει όλα να εξυπηρετηθούν και να φροντιστούν. Επομένως, δεν υπάρχει περισσότερο ή λιγότερο ευνοημένο σχολείο».

Μεταξύ άλλων, η κ. Δράκου εξηγεί πως, μετά την εμφάνιση του κορωνοϊού και τη διαμόρφωση των νέων συνθηκών, δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στον καθαρισμό των σχολικών μονάδων με την πολύτιμη βοήθεια του Τμήματος Καθαριότητας υπό την ευθύνη του Αντιδημάρχου, Πέτρου Μώτου. «Όποτε χρειαζόμαστε επιπλέον κόσμο, μας στηρίζει. Πολλές φορές παρουσιάζονται παραπάνω ανάγκες. Ο κόσμος είναι ίσα-ίσα, ένας να αρρωστήσει, δεν μπορούμε να τον αντικαταστήσουμε. Έτσι, ζητάμε βοήθεια και ο κ. Μώτος ανταποκρίνεται. Φέτος, προσλήφθηκαν 25 καθαριστές με 10μηνη σύμβαση, όπως επίσης καθαριστές και υπάλληλοι γενικών καθηκόντων από το Πρόγραμμα Κοινωφελούς Εργασίας, οι οποίοι εκτός από τον καθαρισμό των σχολείων, ασχολούνται και με τη συντήρησή τους. Έχουν κάνει επισκευές, έβαψαν κάγκελα, κλάδεψαν».

Καθ’ όλη τη διάρκεια των lockdown, οι Σχολικές Επιτροπές του Δήμου συνέχισαν να συνεδριάζουν είτε για να διευθετήσουν εκκρεμότητες, είτε για τη λήψη αποφάσεων, όπως ο προγραμματισμός συντηρήσεων. Παράλληλα, οι διευθυντές και το προσωπικό των σχολείων βρίσκονταν πάντα σε ετοιμότητα για να αντιμετωπίσουν ό,τι θέμα προκύψει αλλά και για να οργανώσουν καλύτερα τη μονάδα τους. «Όταν δεις τη δουλειά σου και τον χώρο σου από λίγη απόσταση, αρχίζεις και τον βλέπεις αλλιώς, γιατί η καθημερινότητα σε παρασύρει, δεν προλαβαίνεις… Όταν όμως κινείσαι σε πιο αργούς ρυθμούς, παρατηρείς, διακρίνεις και αντιλαμβάνεσαι τι πρέπει να γίνει. Οπότε, τώρα δόθηκε η ευκαιρία για καθαρισμό αρχείο, υλικού, μηχανουργείων. Είναι κι αυτό μια ανάσα. Το κακό φέρνει και ένα καλό μαζί του», σημειώνει η κ. Δράκου.

Σωστός χειρισμός και συντονισμένες προσπάθειες

Αξίζει να σημειωθεί ότι, ο ορισμός των Σχολικών Επιτροπών τον Νοέμβριο του 2019, μετά την ανάληψη καθηκόντων της νέας δημοτικής αρχής συνέπεσε με την αλλαγή της νομοθεσίας, που επέφερε πολύμηνη καθυστέρηση και ανασφάλεια. «Αυτό επηρέασε τη λειτουργία της μέχρι και τις αρχές του 2020. Παρά τη μεγάλη ταλαιπωρία, που θα μπορούσε να τις αποδιοργανώσει, έγινε τέτοιος χειρισμός που σχεδόν κανείς δεν κατάλαβε τα προβλήματα. Οι εργαζόμενοι πληρώνονταν στην ώρα τους, η αγορά ξεχρεωνόταν και τα υποστηρίχτηκαν όπως έπρεπε να υποστηριχτούν».

Εξίσου αγαστή χαρακτηρίζει και τη συνεργασία με τις Τεχνικές Υπηρεσίες. Όπως εξηγεί, ο Δήμος έχει δώσει έμφαση στην υλοποίηση έργων στα σχολεία. «Όχι μόνο υπογράφηκαν, αλλά προχώρησαν και προχωρούν τα έργα της ενεργειακής αναβάθμισης στο Δημοτικό Σχολείο Ποσειδωνίας, στα Λύκεια και στα Γυμνάσια. Σύντομα θα δούμε τις αλλαγές. Στη Βάρη, ολοκληρώθηκε και λειτούργησε το καινούριο Δημοτικό Σχολείο. Επιπλέον, ολοκληρώθηκε η επισκευή του παλιού σχολείου, όπου μεταφέρεται το Νηπιαγωγείο. Πρόκειται για ένα συγκρότημα που θα κάνει πολύ καλά τη δουλειά του, γιατί έχει ανθρώπους που ενδιαφέρονται. Τώρα μένει η διαμόρφωση του πάρκινγκ και του μονοπατιού (με στηρίγματα κ.α.). Παράλληλα, συνεχίζονται οι εργασίες στο Δημοτικό Σχολείο Άνω Σύρου και ολοκληρώθηκε το wc στο Ειδικό Νηπιαγωγείο. Πιστεύω μέχρι το καλοκαίρι να έχουμε μία καλύτερη είδηση για χώρο και μετακίνηση».

Κατά τη διάρκεια του lockdown ολοκληρώθηκαν επίσης οι συντηρήσεις και οι καθαρισμοί των παιδικών σταθμών, οι οποίοι είναι έτοιμοι να δεχτούν τα παιδιά, μόλις αποφασισθεί από το Υπουργείο Παιδείας η επαναλειτουργία τους.

Τις συνεδριάσεις της συνέχισε το προηγούμενο διάστημα και η Δημοτική Επιτροπή Παιδείας. Πέρα από το θέμα των παραχωρήσεων χώρων, η Επιτροπή έλαβε απόφαση για τη στήριξη αθλητικής δράσης των Special Olympics στο νησί, ενώ εξέτασε και το θέμα διαχείρισης της πλατείας Μιαούλη. «Θα διαμορφώσουμε και θα εισηγηθούμε προς το Δημοτικό Συμβούλιο προτάσεις σχετικά με τον τρόπο χρήσης της πλατείας από τα παιδιά αλλά και με τα σημεία του νησιού στα οποία μπορούν να παίζουν παιδιά. Η κ. Δράκου καθιστά επίσης γνωστό ότι η οργάνωση και το στήσιμο του εργαστηρίου ανοιχτών τεχνολογιών στον χώρο της Παιδικής Βιβλιοθήκης Σύρου – Ερμούπολης συνεχίζεται.

Υπό την παρατήρηση του Δήμου λειτουργεί το εργαστήρι Ρομποτικής για μικρούς μαθητές στο 4ο Δημοτικό Σχολείο με εθελοντική εργασία εκπαιδευτικών. Αντίστοιχα μαθήματα προσφέρονται και στο Κέντρο Εκπαιδευτικής Ρομποτικής, στο συγκρότημα των Λυκείων. Και οι δύο απογευματινές δραστηριότητες θα συνεχιστούν μόλις οι συνθήκες το επιτρέψουν. «Όταν επιστρέψουμε σε μια κανονικότητα, θα δούμε πώς θα οργανωθούν όλα, για να ενισχύει το ένα το άλλο», διαβεβαιώνει η κ. Δράκου.

Τα μαθήματα Δια Βίου Μάθησης της προηγούμενης χρονιάς ολοκληρώθηκαν με επιτυχία, ωστόσο ενδιαφερόμενοι από τη Σύρο έχουν τη δυνατότητα να συμμετέχουν στον κύκλο μαθημάτων τηλεκπαίδευσης του ΚΕΚ Γεννηματάς με έδρα τη Ρόδο. Τέλος, στο πλαίσιο του προγράμματος «Αντώνης Τρίτσης», η Δημοτική Επιτροπή Παιδείας υπέβαλε στο Δήμο προτάσεις για την υλοποίηση σειράς έργων, όπως διαμόρφωση, συντήρηση και αλλαγή χώρων στάθμευσης στα σχολικά συγκροτήματα του Μάννα και του Ξηροκάμπου, στη διαμόρφωση προαυλίων στα Νηπιαγωγεία Φοίνικα και Ποσειδωνίας, εξοπλισμό πληροφορικής – ρομποτικής για σχολεία. Το Τμήμα Συντονισμού θα εξετάσει τα ανωτέρω και θα κατατεθεί μία συνολική πρόταση από τον Δήμο.

«Διακριτικοί παρόντες και έτοιμοι να βοηθήσουμε»

Καταλήγοντας, η κ. Δράκου αναφερόμενη στις αλλαγές που προέκυψαν στον τομέα της εκπαίδευσης λόγω της πανδημίας, δηλώνει πως η Σύρος και τα σχολεία της προσαρμόστηκαν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στα νέα δεδομένα.

«Οργανώθηκαν πολύ γρήγορα και σωστά. Ζήσαμε πράγματα πρωτόγνωρα αλλά πιστεύω πως τόσο οι διευθυντές των σχολείων όσο και το προσωπικό λειτούργησαν με ευστροφία και ταχύτητα. Από την άλλη δεν μπορώ να πω κατά πόσο λειτούργησε καλά το σύστημα της τηλεκπαίδευσης, αλλά αυτό δεν αφορά τον δήμο. Εμείς θα θέλαμε να είχαμε ένα κέντρο για να έρχονται παιδιά που δεν έχουν τα μέσα, αλλά αυτό δεν επιτρεπόταν να το στήσουμε την παρούσα στιγμή. Οπότε, ήμασταν διακριτικοί παρόντες και έτοιμοι να βοηθήσουμε όπου χρειαζόταν».

Ετικέτες: