Εργαλεία για την κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη
- Τρίτη, 2 Μαρτίου, 2021 - 06:11
H ΚΟΙΝΣΠΕ Κυκλάδων «Altera Vita» με έδρα την Σύρο αποτελεί έναν από τους φορείς υλοποίησης του εκπαιδευτικού προγράμματος Erasmus+ με τίτλο «Reflect».
Στο πρόγραμμα συμμετέχουν επίσης εκπαιδευτικοί φορείς από την Ισπανία, την Πορτογαλία, τη Σουηδία, την Αγγλία και το Βέλγιο.
Ο επιστημονικός υπεύθυνος του REFLECT για την Ελλάδα, Μίλτος Σακελλαρίου προσκαλεί ενδιαφερόμενους εκπαιδευτικούς να λάβουν μέρος στην πιλοτική εφαρμογή του προγράμματος.
Γνωρίζουμε ότι τα παιδιά, ειδικά εκείνα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, επωφελούνται από αποτελεσματικές στρατηγικές διδασκαλίας βασισμένες σε στοιχεία για να μεγιστοποιήσουν τις μαθησιακές τους ικανότητες (Wilson 2017). Επιπλέον, τα σχολεία έχουν επίσης σημαντικό ρόλο να διαδραματίσουν προωθώντας όχι μόνο τη γνωστική, αλλά και την κοινωνική και συναισθηματική τους ανάπτυξη.
Ωστόσο, η εμπειρία δείχνει ότι τα σχολεία εξακολουθούν να δυσκολεύονται, όταν ασχολούνται με μαθητές που στερούνται κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων (Gómez-Pérez, Calero, Mata, & Molinero, 2016). Τα προβλήματα αυτά συχνά συνδέονται µε προβλήματα αυτορρύθμισης, προγραµµατισµού και προσοχής, που αποτελούν προβλήματα στις εκτελεστικές λειτουργίες (EF) των μαθητών.
Η έρευνα δείχνει ότι οι προληπτικές δράσεις στους μαθητές για την κοινωνική και συναισθηματική μάθηση (SEL) έχουν θετικό αντίκτυπο στις κοινωνικές-συναισθηματικές δεξιότητες, τη σύνδεση τους με το σχολείο, τη θετική κοινωνική συμπεριφορά, την ακαδημαϊκή απόδοση και τη μείωση των προβλημάτων συμπεριφοράς και της συναισθηματικής δυσφορίας (Payton et al., 2008)·Sklad et al., 2012).
Σύμφωνα με τη βιβλιογραφία, η εκπαίδευση αυτών των δεξιοτήτων είναι πιο αποτελεσματική όταν ενδυναμώνει το πλαίσιο των μαθητών (εκπαιδευτικών, γονέων) να ενσωματώσουν αυτές τις δράσεις στην καθημερινή τους ρουτίνα.
Ωστόσο, τα προγράμματα αυτά συχνά εστιάζουν σε συγκεκριμένες πτυχές του SEL ή EF και δίνονται από ειδικούς (συχνά σε θεραπευτικό περιβάλλον).
Κατά συνέπεια, η διαρκής επίδραση – μόλις τελειώσει το πρόγραμμα – είναι ελάχιστη.
Υπάρχει ανάγκη ανάπτυξης στρατηγικών για τους εκπαιδευτικούς για την προώθηση της SEL και EF των μαθητών τους, οι οποίες μπορούν εύκολα να ενσωματωθούν στην καθημερινή εκπαιδευτική πρακτική.
Το σεμινάριο των εκπαιδευτικών θα είναι εξ αποστάσεως με σύγχρονες εβδομαδιαίες συνεδρίες καθώς και εκπαιδευτικό υλικό μέσω MOODLE και στα Ελληνικά.
Το ίδιο εκπαιδευτικό πρόγραμμα θα εφαρμοστεί σε όλες τις χώρες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα REFLECT, με τουλάχιστον πέντε σχολικές ομάδες που συμμετέχουν ανά χώρα.
Στόχοι της δράσης είναι η δικτύωση όλων αυτών των σχολείων και η δημιουργία ενός δικτύου για την συνεργασία και την ανταλλαγή καλών πρακτικών, καθώς και πιθανές συνέργειες σε επόμενα Ευρωπαϊκά εκπαιδευτικά προγράμματα.
Ο αντίκτυπος του σεμιναρίου θα αξιολογηθεί μέσω ερωτηματολογίων από το Πανεπιστήμιο της Γρανάδα, ενός εκ των φορέων υλοποίησης.
H συμμετοχή του σχολείου είναι προαιρετική, αν και πολύ σημαντική ώστε να υπάρξει εφαρμογή στην τάξη, εκπαιδευτικών εργαλείων για μαθητές αλλά και χρήσιμο υλικό για γονείς.
Τα δημοτικά σχολεία και οι εκπαιδευτικοί που θα συμμετάσχουν θα λάβουν βεβαίωση συμμετοχής στο πρόγραμμα ΕRASMUS + KA2 REFLECT.
Το πρόγραμμα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών Αθμιας εκπαίδευσης, ξεκινά στις αρχές Μάρτη 2021 και θα ολοκληρωθεί κατά την φετινή σχολική χρονιά.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Εκπαίδευση "αλά ιταλικά" για τους μαθητές της Άνω Σύρου
24 Μαΐου. 2023 - 6:15 - Οι μαθητές της Ευρώπης γνωρίζουν τη Σύρο και σώζουν το περιβάλλον
2 Ιουν. 2022 - 6:17 - Το μέλλον της Ευρώπης στο νηπιαγωγείο Βάρης
20 Μαΐου. 2022 - 6:16 - Σημαντικό εκπαιδευτικό εργαλείο
22 Φεβ. 2021 - 6:16 - Ψηφιακή εκπαίδευση και συμμετοχική μάθηση ενηλίκων
8 Οκτ. 2020 - 6:16