Υπέρ της απεργίας-αποχής η πλειοψηφία των σχολικών μονάδων του Συλλόγου Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Σύρου – Τήνου – Μυκόνου και της ΕΛΜΕ Α’ Κυκλάδων

Οι Κυκλάδες γυρίζουν μαζικά την πλάτη στην αξιολόγηση

Συντριπτικά είναι τα ποσοστά συμμετοχής σχολικών μονάδων των Κυκλάδων στην απεργία-αποχή από την αξιολόγηση, που κήρυξαν η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος και η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης.

Σύμφωνα με τα μέχρι τώρα στοιχεία, 38 εκ των συνολικά 40 σχολείων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, αρμοδιότητας του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Σύρου – Τήνου – Μυκόνου, υπέγραψαν ενάντια στις -επιβαλλόμενες από το Υπουργείο Παιδείας – διαδικασίες.

«Απομένει η επισημοποίηση σίγουρα του ενός εκ των δύο, με ερωτηματικό για την απόφαση ενός μονοθέσιου νηπιαγωγείου», εξηγεί ο πρόεδρος του Συλλόγου, Αναστάσιος Μουκατεμίδης.

«Όχι στην χειραγώγηση και ενοχοποίηση των εκπαιδευτικών»

Σε δηλώσεις του στην «Κοινή Γνώμη», ο ίδιος υπογραμμίζει ότι ο συγκεκριμένος τύπος αξιολόγησης «χειραγωγεί τους εκπαιδευτικούς, οδηγεί σε κατηγοριοποίηση σχολείων και σε σύνδεση της βαθμολογίας των μαθητών με τη δική μας ατομική αξιολόγηση, ενώ εντείνει την υποχρηματοδότηση σχολείων τα οποία θα θεωρηθούν, με βάση τις βαθμολογίες υποδεέστερα από τα άλλα». Εκτιμά επίσης ότι η εφαρμογή της θα επιφέρει, μεταξύ άλλων, συγχωνεύσεις ακόμη και κλείσιμο σχολείων, καταλήγοντας πως, όλα παραπάνω πλήττουν κυρίως τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών.

Ωστόσο, διευκρινίζει ότι, οι εκπαιδευτικοί δεν τάσσονται γενικότερα κατά της αξιολόγησης, την οποία και θεωρούν μία σημαντική και αναπόσπαστη λειτουργία όλης της εκπαιδευτικής διαδικασίας. «Γυρίζουμε την πλάτη στην αξιολόγηση που έρχεται από τα πάνω προς τα κάτω, που δεν αναδεικνύει τα προβλήματα των σχολείων, όπως η υποχρηματοδότηση και η ελλιπής στελέχωσή τους, καθώς και τα προβλήματα τεχνολογικού και λοιπού υλικού. Λέμε ΟΧΙ σε μια τέτοιου τύπου αξιολόγηση που έρχεται για να φοβίσει τους εκπαιδευτικούς, να τους χειραγωγήσει και τελικά, να τους ενοχοποιήσει», αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Μουκατεμίδης.

Όπως επισημαίνει, με τη σθεναρή αντίσταση του εκπαιδευτικού κινήματος τόσο στην Πρωτοβάθμια όσο και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση έχουν καταγραφεί σημαντικά ποσοστά απεργίας-αποχής. «Αυτή τη στιγμή σε όλη την Ελλάδα, με βάση τα στοιχεία, η αποχή κινείται γύρω στο 98%, τουλάχιστον για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Στη Δευτεροβάθμια, ίσως να είναι λίγο χαμηλότεροι οι δείκτες και πάλι όμως, τα ποσοστά είναι ιδιαιτέρως υψηλά παρά τις πιέσεις, τις απειλές και τον εκφοβισμό που επιδιώκεται μέσω ανυπόστατων φημών περί κυρώσεων», τονίζει ο πρόεδρος του Συλλόγου Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Σύρου – Τήνου – Μυκόνου.

«Η συμμετοχή στην απεργία είναι αναφαίρετο δικαίωμα»

Εξίσου μαζική είναι και η κινητοποίηση των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στα δέκα νησιά που ανήκουν στην περιφέρεια της ΕΛΜΕ Α’ Κυκλάδων με τη συμμετοχή των σχολικών μονάδων στην απεργία-αποχή να ανέρχεται στο 85%.

Σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής στοιχεία, τα 22 εκ των 31 συνολικά σχολείων λένε «ΟΧΙ» στην αξιολόγηση. Έξι σχολεία δεν έχουν συνεδριάσει ακόμα για το θέμα, ενώ τρία σχολεία έλαβαν απόφαση να υλοποιήσουν την υπουργική απόφαση.

«Η ΕΛΜΕ Α’ Κυκλάδων έχει πάρει ξεκάθαρα θέση υπέρ της απεργίας – αποχής από όλες τις διαδικασίες αξιολόγησης σχολικής μονάδας», δηλώνει στην «Κοινή Γνώμη» ο πρόεδρος Δημήτρης Παπαδημητρίου.

Όπως τονίζει, «στόχοι της υπουργικής απόφασης είναι πρώτον, όλα τα προβλήματα που αφορούν στη λειτουργία του δημόσιου σχολείου να μετατεθούν στις πλάτες των εκπαιδευτικών και να ενοχοποιηθούν οι ίδιοι γι’ αυτά και δεύτερον, να μετακυλιστεί το κόστος και η ευθύνη λειτουργίας όλων των δημοσίων σχολείων στην τοπική αυτοδιοίκηση (Δήμους-Περιφέρειες), που θα είναι το τελειωτικό χτύπημα για το δημόσιο σχολείο».

Σχετικά με τις ενδεχόμενες διοικητικές ή πειθαρχικές συνέπειες για τους εκπαιδευτικούς που δηλώνουν υπέρ της απεργίας-αποχής από την αξιολόγηση, ο κ. Παπαδημητρίου διευκρινίζεται ότι δεν τίθεται θέμα κυρώσεων.

«Πρόκειται για μία απολύτως νόμιμη, θεσμική δυνατότητα κινητοποίησης, απολύτως αναγνωρισμένη από τους νομικούς συμβούλους της ΑΔΕΔΥ, της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ, νομοθετημένη. Μιλάμε για πράγματα που ισχύουν και είναι κατοχυρωμένα από τους νομικούς του κράτους, το Διοικητικό Εφετείο Αθηνών, το οποίο έχει αποφανθεί ότι δεν μπορείς να στερήσεις τίποτα σε κανέναν εκπαιδευτικό, εξαιτίας της συμμετοχής του στην απεργία-αποχή από την αξιολόγηση».

Σημειώνεται, πως πάνω στο ίδιο θέμα έχει τοποθετηθεί και η ΟΛΜΕ, καθιστώντας γνωστό πως η ίδια έχει τηρήσει όλες τις προβλεπόμενες νομικές διαδικασίες που εξασφαλίζουν την νομιμότητα της απεργίας-αποχής, καταθέτοντας σχετικό εξώδικο, μέσω νομικού, στην Προεδρία της Κυβέρνησης και στα υπουργεία Παιδείας, Εσωτερικών και Οικονομικών. Τονίζεται μάλιστα, πως οι συμμετέχοντες στην απεργία-αποχή, απέχουν μόνο από τα καθήκοντα αξιολόγησης, ενώ διεκπεραιώνουν κανονικά τα υπόλοιπα καθήκοντά τους, διδακτικά και εξωδιδακτικά.

Βάσει της σχετικής εγκυκλίου του υπουργείου Παιδείας, οι συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων για το νέο σύστημα εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης σχολικών μονάδων θα έπρεπε να είχαν διεξαχθεί έως το τέλος Φεβρουαρίου. Ωστόσο, λόγω της μαζικής συμμετοχής των εκπαιδευτικών στην αποχή-απεργία δόθηκε στους συλλόγους περιθώριο 18 ακόμη ημερών για να συνεδριάσουν.

«Σ’ αυτόν τον αγώνα θα είμαστε και πάλι ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ...  ΟΛΟΙ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ...», καταλήγει ο κ. Παπαδημητρίου.

Συναντήσεις Κεραμέως-Μακρή με ΟΛΜΕ και ΔΟΕ

Οι τρέχουσες εκπαιδευτικές εξελίξεις και η έντονη αντίδραση της πλειοψηφίας των σχολικών μονάδων στις διαδικασίες της αξιολόγησης ώθησε την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας να προσκαλέσει σε διάλογο τις Ομοσπονδίες των Καθηγητών (ΟΛΜΕ) και των δασκάλων (ΔΟΕ) για τις τρέχουσες εκπαιδευτικές εξελίξεις.

Στο πλαίσιο αυτό η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως και η υφυπουργός Ζέττα Μακρή συναντήθηκαν χθες με την ΟΛΜΕ, ενώ αύριο θα ακούσουν τις θέσεις της ΔΟΕ.

Πρόθεση των Ομοσπονδιών είναι να θέσουν επί τάπητος -μεταξύ άλλων- ζητήματα όπως οι εκλογές των αιρετών από τις οποίες απείχε το 93% των εκπαιδευτικών, ο εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας και οι διαδικασίες αξιολόγησης, οι επικείμενοι διορισμοί στην γενική εκπαίδευση, αλλά και οι όροι λειτουργίας των σχολείων εν μέσω πανδημίας.