Επιστολή διαμαρτυρίας των μαθητών της Γ’ Τάξης του Λυκείου Αμοργού για το κλείσιμο των σχολικών δομών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του νησιού τους

«Αυτό το σκωτσέζικο ντους θα πρέπει κάποτε να τελειώσει»

  • Πέμπτη, 11 Μαρτίου, 2021 - 06:18

Στην αναστολή λειτουργίας των Λυκείων σε όλη τη χώρα, ακόμη και στις περιοχές εκείνες όπου δεν έχουν καταγραφεί κρούσματα κορωνοϊού, αντιδρούν οι μαθητές της Γ’ Τάξης του Λυκείου Αμοργού, εστιάζοντας στις σοβαρές συνέπειες αυτού του επαναλαμβανόμενου «άνοιξε-κλείσε» στην ψυχολογία τους, ιδίως εν μέσω προετοιμασίας για τις επερχόμενες πανελλαδικές εξετάσεις.

Σε επιστολή τους προς τους υπουργούς Παιδείας, Υγείας και Πολιτικής Προστασίας, οι μαθητές εκφράζουν τις αντιρρήσεις τους για τη σχετική υπουργική απόφαση, την οποία μάλιστα χαρακτηρίζουν άδικη για τους μαθητές των περιοχών που δεν έχουν «χτυπηθεί» από την πανδημία, όπως το νησί τους.

Όπως υπογραμμίζουν, η υγειονομική κρίση που ξέσπασε από τους πρώτους κιόλας μήνες του 2020 ήταν η αφορμή για να «παγώσουν» όλα σε παγκόσμιο επίπεδο και η καθημερινότητα να αλλάξει ριζικά.

«Την ίδια ώρα που μαχόμασταν για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα, όπως είναι η ελευθερία, βρεθήκαμε αντιμέτωποι με τον εγκλεισμό και την μοναξιά . Οι καιροί είναι δύσκολοι , οι άνθρωποι πεθαίνουν ο ένας πίσω από τον άλλον και η μάχη με τον αόρατο εχθρό συνεχίζεται. Θα μπορούσε κανείς να πει, πως οι νέοι καταβάλλονται, από το αίσθημα της ανωριμότητας , του εγωισμού και της επιθυμίας της συνεχούς κόντρας προς το κατεστημένο», αναφέρουν χαρακτηριστικά, διευκρινίζοντας ωστόσο πως στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν ισχύει κάτι τέτοιο.

«Είμαστε αποφασισμένοι να πολεμήσουμε την αδικία»

Στο Λύκειο της Αμοργού φοιτούν σήμερα, δώδεκα υποψήφιοι πανελλαδικών εξετάσεων. Οι ίδιοι κατανοούν πλήρως πως οι αποφάσεις που λήφθηκαν για τη χώρα είναι ορθές και έχουν ως στόχο την προστασία του κοινωνικού συνόλου.

«Όπως έλεγε και ο Νίκος Καζαντζάκης “νέος θα πει να επιχειρείς να γκρεμίσεις τον κόσμο και να έχεις το θράσος να θες να οικοδομήσεις καινούργιο, καλύτερο”. Ως εκ τούτου, είμαστε αποφασισμένοι, να πολεμήσουμε την αδικία, την αδικία που πληγώνει και οι άνθρωποι δεν αντιδρούν».

Στο πλαίσιο αυτό, καθιστούν γνωστό ότι ο Δήμος Αμοργού σε συνεργασία με τους κατοίκους του νησιού, ακολούθησε πιστά όλα τα προβλεπόμενα μέτρα για την προστασία της τοπικής κοινωνίας από την τεράστια απειλή του ιού. Γεγονός το οποίο τους γεννά το ερώτημα «γιατί θεωρήθηκε εύστοχο και δίκαιο το κλείσιμο των σχολείων του νησιού» από τη στιγμή που η υγεία των Αμοργιανών έχει διασφαλιστεί όσο το δυνατόν περισσότερο γίνεται;

Σημειώνεται δε, πως κλειστό παραμένει και το Γυμνάσιο Αμοργού, καθώς οι δύο σχολικές δομές στεγάζονται στον ίδιο χώρο με τους καθηγητές να προσπαθούν να καλύψουν και τις έξι τάξεις.

«Γιατί να είμαστε “καθαροί ” μόνο στα μέσα μαζικής ενημέρωσης και να παρουσιαζόμαστε από όλους ως τον ιδανικό προορισμό για διακοπές εν μέσω covid-19, ενώ στην πράξη παραμένουμε αδρανείς; Αυτό το σκωτσέζικο ντους θα πρέπει κάποτε να τελειώσει. Οι σχολικές μονάδες οφείλουν να παραμένουν ανοιχτές, καθώς δεν υπάρχουν κρούσματα και τηρούνται όλα τα μέτρα προστασίας. Γιατί να αλλάξει ολόκληρο το πρόγραμμά μας και να αποσυντονίζεται η νόρμα μας, προσπαθώντας να προσαρμοστούμε στις νέες συνθήκες;», αναρωτιούνται οι μαθητές της Γ’ Λυκείου.

«Απρόσωπη η εκπαιδευτική διαδικασία μέσω οθόνης»

Στην επιστολή γίνεται ιδιαίτερη αναφορά και στα τεχνικά προβλήματα σχετικά με την τηλεκπαίδευση, που για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά αντικαθιστά προσωρινά τη δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία.

«Συνήθως, οι αποφάσεις παίρνονται με βάση τα αστικά κέντρα και ποτέ δεν ενδιαφέρεστε για την ηπειρωτική και την νησιωτική Ελλάδα, τις περιοχές που αποκλείονται από τις δυσμενείς καιρικές συνθήκες», υπογραμμίζουν οι μαθητές της Αμοργού. Όπως εξηγούν, «εξαιτίας αυτών των συνθηκών, η σύνδεση καθίσταται πολλές φορές αδύνατη με αποτέλεσμα οι καθηγητές να μην ακούγονται ή να χάνονται ολόκληρες σχολικές ώρες . Παράλληλα οι καθηγητές δεν μπορούν να προσφέρουν το απαιτούμενο εκπαιδευτικό υλικό. Αυτό συμβαίνει είτε λόγω ελλιπής εξοικείωσης με τα νέα ηλεκτρονικά εργαλεία και βοηθήματα, είτε γιατί δεν τους δίνεται η δυνατότητα. Όλοι γνωρίζουμε πως μαθήματα όπως τα μαθηματικά, η χημεία και τα αρχαία χρειάζονται πίνακα, μολύβι και χαρτί.  Όταν γίνεται χρήση ψηφιακών μέσων το μάθημα δεν μπορεί να τρέξει με την κανονική ροή του, διότι υφίσταται καθυστέρηση ήχου, δυσκολία στην ανάλυση διαφόρων κειμένων και γενικότερα δεν υπάρχει τριβή εκπαιδευόμενου με μαθητή». Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, οι μαθητές κάνουν λόγο για απρόσωπη διδασκαλία και μειωμένη σχολική ώρα που δεν επαρκεί για να λυθούν οι απορίες των μαθητών. Κρίνουν, επίσης, πως μέσω αυτής της διαδικασίας δεν είναι εφικτή η κοινωνικοποίηση και η επικοινωνία των παιδιών, που ουσιαστικά μαθαίνουν να λειτουργούν ατομικά και όχι συνολικά, καθώς δεν αλληλεπιδρούν με άτομα από τον κοινωνικό τους περίγυρο.

Οι μαθητές αναφέρονται επίσης στην ψυχολογική πίεση που τους ασκείται σε μια χρονική περίοδο αφόρητης πίεσης και εξαντλητικού διαβάσματος, γεμάτη άγχος και αγανάκτηση, μας κόβεται παραπάνω τα φτερά, δημιουργώντας ένα κλίμα πεσιμισμού.

“Η συνεχής απουσία από τις αθλητικές δραστηριότητες έχει ως απόρροια αυτού την επιβάρυνση του οργανισμού μας . Με το να μην πραγματοποιείται διαδραστικά το μάθημα της φυσικής αγωγής, δεν εκτονώνουμε την ενέργειά μας και δεν αποφορτιζόμαστε από τις απαιτήσεις τις καθημερινότητας. Δεν μπορεί να παραληφθεί το γεγονός, ότι δεν γίνεται συχνή αλλαγή παραστάσεων και απομονωνόμαστε από το κοινωνικό περιβάλλον . Ταυτόχρονα η πολύωρη παρακολούθηση ηλεκτρονικών μαθημάτων προξενεί έντονους πονοκεφάλους, πόνους στη μέση, στον αυχένα και ενόχληση των ματιών . Οι προαναφερόμενες δυσκολίες οξύνονται με τα ψηφιακά φροντιστηριακά μαθήματα, μιας και το νησί εκλείπει από τέτοιες δομές».

Ομόφωνο αίτημα για το άνοιγμα του σχολείου τους

Βάσει αυτών, οι μαθητές αναρωτιούνται εάν μπορούν να φτάσουν στον απώτερο σκοπό τους υπό τις υφιστάμενες συνθήκες. Ως εκ τούτου, ζητούν ομόφωνα το άνοιγμα του σχολείου της ή έστω της τάξης τους, δεδομένου ότι δεν υπάρχουν κρούσματα στο νησί. Παράλληλα, εκφράζουν τη συμπαράστασή τους στους μαθητές περιοχών με επιβαρυμένο επιδημιολογικό φορτίο, όπου είναι αδύνατη η πραγματοποίηση των δια ζώσης μαθημάτων.

«Εν κατακλείδι, η ζωή κρύβει πάρα πολλές δυσκολίες, αλλά εμείς οφείλουμε να βγούμε νικητές . Έχουμε επίγνωση της τρέχουσας κατάστασης και ελπίζουμε να απαλλαχτούμε παγκοσμίως από αυτή το συντομότερο δυνατόν . Δεν θα θέλαμε να γίνουμε μεμψίμοιροι, αλλά το μέλλον μας “κρεμιέται ” από μία κλωστή . Μην μας καταστρέφετε και δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, βρισκόμαστε σε ένα οξυδερκές σημείο όπου δεν χωράνε λάθη. Ελπίζουμε να εισακουστούν τα αιτήματά μας και να επιστρέψουμε στις σχολικές αίθουσες, όσες περιοχές έχουν μηδενικό ιικό φορτίο . Παρακαλούμε τα μέτρα προστασίας να μην είναι οριζόντια αλλά να λάβετε υπόψιν σαν τις ιδιαιτερότητες μας . Γνωρίζουμε ότι το σύστημα πρέπει να λειτουργεί συνολικά και ισότιμα, όμως περιοχές σαν τις δικές μας, τόσα χρόνια στερούνται καθηγητές διαφόρων ειδικοτήτων και ταυτόχρονα την δυνατότητα να εισαχθούν οι νέοι σε σχολές όπως αυτή των Καλών Τεχνών. Πού υπάρχει λοιπόν ισότητα;», καταλήγουν οι μαθητές της Αμοργού.