“ΠΑΤΡΙΣ” ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ

ΤΟ ΠΕΙΡΑΜΑ ΤΗΣ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ: Ένας χρόνος τώρα… άνοιξε-κλείσε στα σχολεία

  • Παρασκευή, 12 Μαρτίου, 2021 - 06:28

Πριν από ακριβώς έναν χρόνο, ο κορωνοϊός έβαζε για πρώτη φορά λουκέτο στα σχολεία, οι 14 μέρες αναστολής λειτουργίας έγιναν 12 μήνες ανοίγματος και κλεισίματος… Στην αρχή, η τηλεκπαίδευση μπήκε δειλά-δειλά στη ζωή όλων, εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων, πλέον αποτελεί ένα αναγκαίο κακό και χρησιμοποιείται σε πολλές περιπτώσεις, όπως καταλήψεις και λουκέτα στα σχολεία λόγω κακοκαιρίας.

Από τον περασμένο Νοέμβριο, πρόκειται για ένα υποχρεωτικό μέτρο, ωστόσο αγκάθι συνεχίζει να αποτελεί το γεγονός ότι κάποιοι μαθητές εξακολουθούν να μένουν χωρίς εξοπλισμό ή σύνδεση στο διαδίκτυο.

Ακόμα, θέματα, όπως η προστασία των προσωπικών δεδομένων εκπαιδευτικών και μαθητών, δεν έχουν ακόμα λυθεί.

Άλματα μέσα σε έναν χρόνο

Ο διευθυντής του 3ου Λυκείου Ηρακλείου, κ. Μανώλης Αλεξάκης, αναφέρει πως μέσα από αυτή την πρωτόγνωρη εμπειρία, όλοι συνειδητοποίησαν πόσο σημαντική είναι η σχολική κοινότητα, κάτι που θεωρούσαν δεδομένο και αυτονόητο.

«Έγιναν πολλά βήματα στο κομμάτι της ατομικής ευθύνης, φάνηκε στο πώς τα παιδιά συμπεριφέρθηκαν όταν επέστρεψαν από το πρώτο κλείσιμο, πόση υπευθυνότητα υπέδειξαν, με τις μάσκες, την καθαριότητα», αναφέρει.

Οι εκπαιδευτικοί ανασυγκροτήθηκαν για να ανταποκριθούν στις δυσκολίες του όλου εγχειρήματος και το αποτέλεσμα είναι ιδιαίτερα θετικό, αν σκεφτεί κανείς και τις συνθήκες που επικρατούν.

Μέσω διαδικτύου, λοιπόν, πέρα από το μάθημα γίνονται και συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων, επαφές των διευθυντών με τους διευθυντές εκπαίδευσης.

«Βέβαια, η φυσική διδασκαλία και παρουσία όλων μας στο σχολείο και την τάξη είναι δώρο και αναντικατάστατη», τονίζει.

Κάνει λόγο για συνθήκες πολέμου και τονίζει πως η τηλεκπαίδευση γίνεται λόγω ανωτέρας βίας για να υπάρχει η επαφή μαθητών και καθηγητών.

Το Υπουργείο Παιδείας δε βοηθάει την όλη κατάσταση, σημειώνονται ολιγωρίες ενώ οι εκπαιδευτικοί αισθάνονται απροστάτευτοι. Ήδη, ενώ το τρίτο κύμα της πανδημίας είναι σε έξαρση, γίνονται συζητήσεις για το άνοιγμα των σχολείων.

Ο κ. Αλεξάκης αναφέρει πως θα πρέπει να εμβολιαστούν οι εκπαιδευτικοί. «Αισθανόμαστε ότι είμαστε αναλώσιμοι», σχολιάζει

Ο πρόεδρος του συλλόγου εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Ηρακλείου «Δ. Θεοτοκόπουλος», κ. Γιώργος Μακράκης, αναφέρει πως η πανδημία και η υγειονομική κρίση λόγω του κορωνοϊού έφερε πιο γρήγορα ανατρεπτικές καταστάσεις στον γενικότερο χώρο εργασίας και την εκπαίδευση.

Η τηλεργασία και εξ αποστάσεως εκπαίδευση προχώρησε με ραγδαίο ρυθμό σε σύντομο χρονικό διάστημα λόγω της παρατεταμένης καθολικής απαγόρευσης της κυκλοφορίας. Αρχικά, υπήρχε ως επαφή των εκπαιδευτικών και των μαθητών.

Παρά τα ουσιαστικά προβλήματα που υπάρχουν, όπως είναι η έλλειψη εξοπλισμού, η αντοχή του δικτύου και άλλα τεχνικά ζητήματα, υπήρξε μία υπερπροσπάθεια των μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων που έφερε ένα όσο γίνεται ιδανικό αποτέλεσμα.

Από την άλλη πλευρά, η πολιτεία έδειξε έλλειψη βούλησης.

«Μην ξεχνάμε ότι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση ήταν μια ανάγκη της δεδομένης κατάστασης, δεν πρέπει να αντικαταστήσει τη δια ζώσης μαθησιακή διαδικασία, όχι μόνο στο γνωστικό κομμάτι αλλά σε όλες τις πτυχές στη ζώσα αλληλεπίδραση εκπαιδευτικών και μαθητών», σημειώνει.

Τονίζει πως η τηλεκπαίδευση δεν μπορεί να αποτελεί λύση για κάθε νόσο, δεν μπορεί να αποτελεί λειτουργία ανά πάσα στιγμή χωρίς όρους και προϋποθέσεις.

Αυτή την περίοδο, παρατηρείται μία κόπωση και αυξημένες απουσίες από πλευράς μαθητών.