“Η ΓΝΩΜΗ” ΘΡΑΚΗΣ

Ξανά κλειστά σχολεία, άνευ λόγου, δίχως επιμόρφωση εκπαιδευτικών και με ελάχιστο εξοπλισμό

  • Τρίτη, 23 Μαρτίου, 2021 - 06:25

«Μετά από ένα χρόνο πανδημίας, είμαστε στο ίδιο σημείο με πέρυσι, στο σημείο μηδέν» λέει στη «ΓΝΩΜΗ» η πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αλεξανδρούπολης «Γεώργιος Βιζυηνός» Ζωή Κάλτσου, μία εβδομάδα μετά την αιφνίδια απόφαση της κυβέρνησης να κλείσει όλα τα σχολεία, σε όλη τη χώρα. Όπως επισημαίνει, το Υπουργείο Παιδείας, όλους αυτούς τους μήνες, όχι μόνο αδιαφόρησε για τα αιτήματα των εκπαιδευτικών, αλλά έχει φέρει νομοσχέδια και έχει λάβει αποφάσεις που κάθε άλλο παρά διευκολύνουν το εκπαιδευτικό έργο, ακριβώς επειδή, όπως εκτιμά, σε αυτή την περίοδο, δεν υπάρχει η δυνατότητα μαζικής αντίδρασης.

«Δεν υπήρχε κανένας λόγος να κλείσουν τα σχολεία σε όλη την επικράτεια. Θα έπρεπε πρώτα να ελεγχθεί η κάθε περιοχή, για το κατά πόσο παρουσιάζει αυξημένα κρούσματα και μετά να ληφθούν οι όποιες αποφάσεις», αναφέρει η κα Κάλτσου, σημειώνοντας πως όλο το προηγούμενο διάστημα, τα σχολεία λειτούργησαν, παρά τις ελλείψεις και τα προβλήματα, υποδειγματικά. Γι’ αυτό, εξάλλου, ειδικά στην πρωτοβάθμια, δεν υπήρξε κανένα κρούσμα στα σχολεία της Αλεξανδρούπολης, ούτε σε εκπαιδευτικούς, ούτε σε μαθητές. Τις ημέρες με χαμηλές θερμοκρασίες, η κατάσταση ήταν δύσκολη, καθώς οι τάξεις έπρεπε τακτικά να αερίζονται και οι μαθητές να παραμένουν με τα μπουφάν. Ωστόσο, όλοι επέδειξαν υπευθυνότητα και οι τελευταίοι μήνες κύλησαν ομαλά. Γι’ αυτό και η απόφαση για κλείσιμο των σχολείων και στην περιοχή μας, έχει προκαλέσει δικαιολογημένες αντιδράσεις, τόσο σε γονείς κι εκπαιδευτικούς, όσο και στους ίδιους τους μαθητές, που στην συντριπτική τους πλειοψηφία, φαίνεται πως προτιμούν το σχολικό περιβάλλον από την παραμονή στο σπίτι.

Χωρίς επιμόρφωση

Όπως καταθέτει η κα Κάλτσου, ένα βασικό αίτημα της εκπαιδευτικής κοινότητας, για το οποίο το Υπουργείο επιδεικνύει πλήρη αδιαφορία, είναι αυτό της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, στο πεδίο της εξ αποστάσεως διδασκαλίας.

«Το Υπουργείο ζήτησε να εκδηλώσουμε το ενδιαφέρον μας για την επιμόρφωση, το πράξαμε από τα τέλη του 2020 και 3 μήνες μετά, δεν έχει γίνει απολύτως τίποτα. Αυτό που ζητούσαμε ήταν να υπάρξει μία συντονισμένη, από το Υπουργείο, διαδικασία επιμόρφωσης, η οποία δεν έχει γίνει ακόμη. Υπήρξαν από κάποιες περιφερειακές διευθύνσεις εκπαίδευσης ορισμένες δράσεις επιμόρφωσης, όχι όμως στο επίπεδο που θέλουμε. Υπήρξε μεγάλο ενδιαφέρον από συναδέλφους και βάλαμε ψηλά το θέμα αυτό, ακριβώς επειδή θέλαμε να μπορούμε να ανταποκριθούμε με τον καλύτερο τρόπο στην επαφή μας με τα παιδιά και στη διάχυση της γνώσης στο έπακρο, μέσω της τηλεκπαίδευσης. Δυστυχώς, δεν έχουμε καμία εξέλιξη μέχρι σήμερα».

Διδασκαλία με «δανεικά» λαπτοπ

Το θέμα του εξοπλισμού, ή μάλλον της έλλειψής του, παραμένει ένα μεγάλο «αγκάθι», τόσο για τους εκπαιδευτικούς, όσο και για τους μαθητές. Όπως αναφέρει η κα Κάλτσου, υπάρχουν περιπτώσεις εκπαιδευτικών που χρειάζεται να μεταβαίνουν στα σχολεία για την τηλεκπαίδευση, ωστόσο, επειδή και οι δυνατότητες των σχολείων είναι περιορισμένες, σε κάποιες περιπτώσεις, αναγκάζονται να πηγαίνουν σε σπίτι συγγενών και φίλων, για να χρησιμοποιούν τους υπολογιστές τους, προκειμένου να μπορούν να διδάξουν. Βεβαίως, με τον τρόπο αυτό, σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να πει κανείς πως επιτυγχάνεται ο βασικός στόχος του νέου λουκέτου στα σχολεία, δηλαδή ο περιορισμός των μετακινήσεων και των επαφών. Δυστυχώς, όμως, το Υπουργείο δεν φρόντισε ακόμη, ένα χρόνο μετά την έναρξη της πανδημίας, να εξοπλίσει τα σχολεία, ενώ και τα voucher για την αγορά tablets και laptops για μαθητές αργούν απελπιστικά.

«Εξοργιστική αδιαφορία για τα ειδικά σχολεία»

Πολύ δύσκολη είναι η κατάσταση στα ειδικά σχολεία, τα οποία λειτουργούν κανονικά, δίχως όμως να υπάρχει η απαιτούμενη μέριμνα και προσοχή από το Υπουργείο, παρά τις εκκλήσεις γονέων και εκπαιδευτικών, όλους αυτούς τους μήνες.

«Υπάρχει μία εξοργιστική αδιαφορία για τα ειδικά σχολεία, για τους μαθητές και τους καθηγητές. Για ευνόητους λόγους, δεν είναι δυνατόν, σε αυτή την περίπτωση, να τηρηθούν τα υγειονομικά πρωτόκολλα. Είναι πάγιο το αίτημα να υπάρξει αποσυμφόρηση δρομολογίων, με πιο συχνά δρομολόγια μεταφοράς των μαθητών, ώστε να αποφεύγεται ο συγχρωτισμός. Δεν έγινε τίποτα προς αυτή την κατεύθυνση, ούτε μειώθηκαν οι μαθητές ανά τάξη. Την ίδια στιγμή, είναι αδύνατον να καλυφθούν τα κενά που προκύπτουν από τις άδειες ειδικού σκοπού. Ελπίζουμε, τουλάχιστον, να προχωρήσει άμεσα ο εμβολιασμός των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής και των μαθητών τους».

«Δεν υπάρχει η δέουσα σοβαρότητα»

«Είχαμε ζητήσει από την πρώτη στιγμή να δοθεί η δυνατότητα για εκ περιτροπής λειτουργία των σχολείων. Να μείνουν ανοιχτά, όχι όμως να γίνουν χώρος διασποράς της ασθένειας. Ζητήσαμε να μπούμε σε προτεραιότητα, μετά από τους υγειονομικούς, για τον εμβολιασμό. Δυστυχώς, διαπιστώνουμε ότι δεν υπάρχει η δέουσα σοβαρότητα αντιμετώπισης της κατάστασης, από την πλευρά της πολιτείας. Αντιθέτως, το Υπουργείο, έχει κατεβάσει νομοσχέδια και υπουργικές αποφάσεις που μας βομβαρδίζουν, αντί να μας διευκολύνουν. Για παράδειγμα, για πρώτη φορά, αποφάσισε να γίνουν οι εγγραφές σε νηπιαγωγεία και δημοτικά μέσα στο Μάρτιο. Εν μέσω lockdown, αναγκάζονται οι γονείς να έρχονται για να καταθέτουν τα δικαιολογητικά, αυξάνοντας την κινητικότητα. Είναι απαράδεκτο να προσπαθούν να περάσουν όποιο νομοσχέδιο αποφασίσουν τώρα, επειδή ξέρουν ότι δεν μπορούμε να αντιδράσουμε μαζικά», καταλήγει η κα Κάλτσου.

Της Κικής Ηπειρώτου