Ανακοινώσεις της κυβέρνησης και κριτική από την αντιπολίτευση με φόντο τα σοβαρά προβλήματα στην Παιδεία

11.700 μόνιμοι διορισμοί στη γενική εκπαίδευση

  • Τετάρτη, 7 Ιουλίου, 2021 - 06:13

Μόνιμους διορισμούς μετά από δώδεκα χρόνια στη γενική εκπαίδευση, ανακοίνωσε χθες η Υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, σημειώνοντας συγκεκριμένα πως η κυβέρνηση προχωρά αυτό το καλοκαίρι σε 11.700 προσλήψεις.

Την ίδια στιγμή η αντιπολίτευση ασκεί δριμύτατη κριτική, υπογραμμίζοντας πως η κυβέρνηση ενήργησε με καθυστέρηση, τονίζοντας παράλληλα πως, αυτή η εξέλιξη δεν αποτελεί λόγο για χειροκρότημα, καθώς η πανδημία έχει επιδεινώσει την κατάσταση στην εκπαίδευση γενικότερα.

Κάλυψη βασικών αναγκών”

Η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως δήλωσε: “Σήμερα είναι μία πολύ σημαντική ημέρα για την εκπαίδευση της χώρας μας και το σχολείο μας ειδικότερα. Κάνουμε πράξη μία από τις θεμελιώδεις δεσμεύσεις μας, πηγαίνοντας και ένα βήμα πιο πέρα.

Έχουμε τη χαρά να ανακοινώσουμε 11.700 μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών στη γενική εκπαίδευση για φέτος, θα γίνουν όλοι τώρα το καλοκαίρι, οι πρώτοι μετά από 12 χρόνια, και υπερδιπλάσιοι από τους 5.250 για τους οποίους είχαμε δεσμευθεί για φέτος.

Με σεβασμό απέναντι στους εκπαιδευτικούς μας, στους μαθητές μας, στο νέο αναβαθμισμένο σχολείο που αξίζουν τα παιδιά μας και οι εκπαιδευτικοί μας, και σε άριστη συνεργασία με το Υπουργείο Εσωτερικών και το Υπουργείο Οικονομικών, προχωρούμε στην κάλυψη βασικών αναγκών των σχολείων μας σε ανθρώπινο δυναμικό, που ως σήμερα καλύπτονταν από αναπληρωτές.

Πέρυσι, πραγματοποιήσαμε 4.500 μόνιμους διορισμούς στην ειδική αγωγή, όπου οι σταθεροί δεσμοί μεταξύ μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και εκπαιδευτικών διαδραματίζουν εξαιρετικά σημαντικό ρόλο, μόνιμοι διορισμοί μέσω ΑΣΕΠ στην ειδική αγωγή που δεν είχαν πραγματοποιηθεί ποτέ στο παρελθόν.

Με διορισμούς, επιμορφώσεις, βελτιωτική αξιολόγηση, επενδύουμε στο πολυτιμότερο κεφάλαιο της εκπαίδευσης, το ανθρώπινο δυναμικό μας. Η παιδεία αλλάζει, στην πράξη”.

Χρειαζόμαστε σχολείο ισότητας και ποιότητας”

Δήλωση του τομεάρχη Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία Νίκου Φίλη για τους διορισμούς στην εκπαίδευση: “Με καθυστέρηση πλέον του ενός χρόνου, η κυβέρνηση εξήγγειλε το διορισμό εκπαιδευτικών, με τα χρήματα που είχε εξασφαλίσει και το σύστημα επιλογής που είχε θεσπίσει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Οι μαζικοί διορισμοί είναι απαραίτητοι, σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα που οι αναπληρωτές έχουν φτάσει το 27% του συνόλου των υπηρετούντων εκπαιδευτικών, έναντι 5% στην Ευρώπη. Η κυβερνητική πολιτική την εποχή της πανδημίας έχει επιδεινώσει την κατάσταση στην εκπαίδευση και έχει εκτοξεύσει τις κοινωνικές ανισότητες. Είναι επείγουσα ανάγκη να ανοίξουν τα σχολεία και τα πανεπιστήμια το Σεπτέμβριο με υγειονομική ασφάλεια μετά από 18 μήνες ασυγχώρητης ολιγωρίας και καθυστερήσεων, που αποτελεί αρνητικό ευρωπαϊκό ρεκόρ. Όταν σ’ ολόκληρο τον κόσμο συζητούν για τα τεράστια μαθησιακά κενά και το πλήθος των ψυχοκοινωνικών προβλημάτων που έχουν προκληθεί στα παιδιά από την πανδημία, η κυβέρνηση υπονομεύει το δημόσιο σχολείο, αντιμετωπίζει τους εκπαιδευτικούς με αυταρχισμό και κάνει τη ζωή στους μαθητές πιο δύσκολη, με αλλεπάλληλους εκπαιδευτικούς φραγμούς. Όπως το νέο σύστημα εισαγωγής στα πανεπιστήμια, που θα αποκλείσει από αυτά χιλιάδες αποφοίτους Λυκείου. Χρειαζόμαστε μικρότερες τάξεις, αναδιάρθρωση και μείωση της ύλης, επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στα σύγχρονα προγράμματα σπουδών, αξιοποίηση των ψηφιακών μέσων για την ενίσχυση της δια ζώσης εκπαίδευσης και δημοκρατική οργάνωση της σχολικής ζωής. Για ένα σχολείο ποιότητας και ισότητας, όχι ανταγωνισμού και διακρίσεων”.

Όχι σε σχολεία πολλών ταχυτήτων”

Σε σχόλιο προχώρησε και το γραφείο Τύπου του ΚΚΕ: “Τη στιγμή που η σχολική χρονιά τελείωσε με 60.000 κενά εκπαιδευτικών, η κυβέρνηση διαφημίζει διορισμούς, εκ των οποίων οι περισσότεροι εργάζονται εδώ και χρόνια στην εκπαίδευση “αναπληρώνοντας” ουσιαστικά τον εαυτό τους. Η κατάσταση στην εκπαίδευση, ειδικά σε συνθήκες εξέλιξης της πανδημίας, θα είναι δύσκολη και ουσιαστικά μη διαχειρίσιμη, πολύ δε περισσότερο που προστίθεται ένα νομοσχέδιο για σχολεία πολλών ταχυτήτων, τα οποία θα αναζητούν πόρους ώστε να καλύπτουν τα στοιχειώδη και αυτονόητα. Άρα, το επείγον είναι να καλυφτούν όλες οι εκπαιδευτικές ανάγκες, όπως διεκδικούν οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές και οι γονείς τους”.

 

 

 

Ετικέτες: