Τα «φτερά» τους για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ανοίγουν πολλοί υποψήφιοι της Σύρου που παρά τα «απόνερα» της πανδημίας και την εφαρμογή του νέου μέτρου εισαγωγής, έκαναν το όνειρό τους πραγματικότητα

Έφεραν εις πέρας έναν άθλο και δικαιώθηκαν

Πλήθος προβλημάτων, όπως ο αποκλεισμός χιλιάδων υποψηφίων από την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και ο μεγάλος αριθμός κενών θέσεων σε αρκετά πανεπιστημιακά τμήματα της χώρας προκλήθηκε από την εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, επιβεβαιώνοντας στην πράξη τις αρχικές προβλέψεις.

Οι επιτυχόντες των φετινών πανελλαδικών εξετάσεων κλήθηκαν να φέρουν εις πέρας έναν δύσκολο άθλο, καθώς βρέθηκαν αντιμέτωποι τόσο με τις ιδιαίτερες συνθήκες που διαμορφώθηκαν λόγω της πανδημίας -μεταξύ αυτών, η πολύμηνη αναστολή της δια ζώσης εκπαίδευσης- όσο και με το νέο σύστημα εισαγωγής στο πανεπιστήμιο, εξαιτίας του οποίου πολλοί υποψήφιοι βγήκαν εκτός στόχου.

Όπως προκύπτει από την ανακοίνωση των φετινών βάσεων εισαγωγής, συνολικά 17.000 περίπου θέσεις μένουν κενές στα ΑΕΙ, καθώς λόγω του καινούριου μέτρου, οι υποψήφιοι δεν κατάφεραν να τις διεκδικήσουν. Πιο συγκεκριμένα, εκτός ΑΕΙ τίθενται 35.048 υποψήφιοι, οι οποίοι δεν μπόρεσαν να εισαχθούν ούτε σε ένα τμήμα.

Σημειώνεται ότι, συγκριτικά με το 2020, εισήχθησαν σε ΑΕΙ 13.780 λιγότεροι υποψήφιοι. Συνολικά στις Πανελλαδικές Εξετάσεις συμμετείχαν 92.090 υποψήφιοι και εισάγονται 56.942 σε ΑΕΙ και 8.594 σε ΔΙΕΚ (μέσω του παράλληλου μηχανογραφικού που εφαρμόστηκε για πρώτη φορά). Ο συνολικός αριθμός των προβλεπόμενων θέσεων στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, στην ΑΣΠΑΙΤΕ και στις Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες, για το ακαδημαϊκό έτος 2021-2022 είναι 77.415.

Σοκ προκαλεί η εικόνα τμημάτων που φέτος δεν θα έχουν κανέναν εισακτέο. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών της Ξάνθης, οι 108 θέσεις του οποίου θα παραμείνουν κενές, αφού κανείς από τους υποψήφιους δεν έπιασε την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, η οποία είχε οριστεί από τις αρχές του τμήματος στο 14,45.

Τα τμήματα στα οποία εισήχθησαν από 0 έως 30 υποψήφιοι των ΓΕΛ είναι συνολικά πενήντα. Σε αυτά θα προστεθεί κι ένας μικρός αριθμός από άλλες κατηγορίες υποψηφίων, όπως από τα ΕΠΑΛ. Τα εν λόγω τμήματα υπέστησαν “καθίζηση” στον αριθμό των επιτυχόντων λόγω της εφαρμογής της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής. Από τα 50 τμήματα, τα 23 έχουν από 0 έως 10 εισακτέους από ΓΕΛ.

Σε 429 σχολές κατέγραψαν άνοδο οι βάσεις εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, ενώ 112 ήταν οι σχολές όπου σημειώθηκε πτώση. Η μεγαλύτερη ποσοστιαία άνοδος καταγράφεται στο Τμήμα Δασολογίας και Διαχείρισης Φυσικού Περιβάλλοντος του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών (1.725%, 11.406 μόρια από 625 το 2020). Παράλληλα, η μεγαλύτερη άνοδος ως προς τον αριθμό των μορίων καταγράφηκε στη Σχολή Οικονομικών Επιστημών του ΑΠΘ (από 12.450 μόρια πέρυσι σε 15.588 φέτος). Στον αντίποδα, η μεγαλύτερη πτώση καταγράφηκε στη σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού του ΕΚΠΑ (-46%, από 19.550 μόρια πέρυσι, 10.549 μόρια φέτος). Από την άλλη, η μεγαλύτερη βάση εισαγωγής είναι αυτή στη σχολή των Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του ΕΜΠ (19.929, άνοδος 4% σε σχέση με πέρυσι) και η χαμηλότερη στη Σχολή Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας (7.141 μόρια).

Τα αποτελέσματα σε ΓΕΛ και ΕΠΑΛ Σύρου

Περισσότεροι από 100 μαθητές του Γενικού Λυκείου Σύρου συμμετείχαν φέτος στις πανελλήνιες εξετάσεις, με τους 87 εξ’ αυτών να εξασφαλίζουν το «εισιτήριο» για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Η απερχόμενη Διευθύντρια του σχολείου, Βασιλική Δεριζιώτη συγχαίρει μέσω της «Κοινής Γνώμης» τόσο τους επιτυχόντες, όσο και τους μαθητές που κατέβαλαν μεγάλη προσπάθεια για την εισαγωγή τους σε κάποιο πανεπιστημιακό τμήμα, αλλά τελικά δεν τα κατάφεραν. «Οι συνθήκες δεν ήταν ευνοϊκές ούτε πέρυσι, ούτε φέτος. Για δύο συνεχόμενα έτη, τα παιδιά είχαν την ατυχία για μισό χρόνο σχεδόν να παρακολουθούν εξ’ αποστάσεως τα μαθήματά τους, όπως όλοι οι μαθητές στην Ελλάδα. Σε σχέση με το παρελθόν, τα παιδιά βίωσαν πρωτόγνωρες καταστάσεις, όπως η εφαρμογή της ΕΒΕ που καθόρισε σε σημαντικό βαθμό τα αποτελέσματα. Γι’ αυτό φέτος δεν είδαμε εισαγωγή σε Ιατρική Σχολή ή το Μετσόβειο Πολυτεχνείο. Ωστόσο, είχαμε πολλές επιτυχίες. Τα παιδιά θα μπορέσουν να ξεκινήσουν τις σπουδές τους και στη συνέχεια μια επαγγελματική σταδιοδρομία», αναφέρει χαρακτηριστικά η κ. Δεριζιώτη, η οποία φέτος μετατίθεται στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Β’ Αθήνας, επιστρέφοντας στη γενέτειρά της, μετά από 23 χρόνια υπηρεσίας. Τη Διεύθυνση του ΓΕΛ Σύρου θα αναλάβει από 1η Σεπτεμβρίου 2021 ο Χημικός, Νίκος Ρούμελης.

Στο 50% ανέρχεται το ποσοστό επιτυχίας του Επαγγελματικού Λυκείου Σύρου καθώς από τους 70 μαθητές που εξετάστηκαν φέτος πανελλαδικά, οι 35 εξ’ αυτών εισήχθησαν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Ιδιαίτερης αναφοράς χρήζει η 2η θέση μαθήτριας του σχολείου στη Σχολή Πολιτικών Μηχανικών του ΕΜΠ, ενώ μεταξύ των επιτυχόντων, βρίσκονται παιδιά που εισήχθησαν στο ΕΚΠΑ, στην Ακαδημία Εμπορικού Ναυτικού και στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής. «Κάποια παιδιά έγραψαν πολύ καλά, θα μπορούσαν να περάσουν και περισσότεροι αλλά η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής ήταν αποτρεπτικός παράγοντας», ο Διευθυντής του ΕΠΑΛ Σύρου, Επαμεινώνδας Λέστος. Όπως εξηγεί, «υπήρχαν μαθητές σε πανελλαδικό επίπεδο που συγκέντρωσαν 12.000 και 13.000 μόρια και δεν κατάφεραν να μπουν σε πολλές σχολές. Χαρακτηριστικό παράδειγμα του λανθασμένου συστήματος, τα 130 κενά της Σχολής Ευελπίδων, μιας από τις πιο περιζήτητες σχολές». Σύμφωνα με τον κ. Λέστο, η χρονική συγκυρία δεν ήταν η ενδεδειγμένη για την εφαρμογή του νέου μέτρου. «Όλα τα παιδιά δεν είχαν τις ίδιες ευκαιρίες, καθώς σε άλλα σχολεία έγινε περισσότερο διά ζώσης μάθημα και σε άλλα λιγότερο. Αυτό εξαρτήθηκε από το επιδημιολογικό φορτίο κάθε περιοχής», αναφέρει χαρακτηριστικά. Προσθέτει μάλιστα, ότι το σχολείο κατέβαλε προσπάθειες από πέρυσι να καλύψει τα όποια κενά σε γενικά και ειδικά μαθήματα μέσω εξ’ αποστάσεως ενισχυτικής διδασκαλίας, γεγονός που βοήθησε σε μεγάλο βαθμό τους μαθητές. Καταλήγοντας, ο κ. Λέστος συγχαίρει τόσο τους μαθητές που εισήχθησαν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, όσο και εκείνους που δεν τα κατάφεραν, υπογραμμίζοντας ότι το αποτέλεσμα δεν είναι δική τους ευθύνη.

Για μία ακόμη χρονιά, η «Κοινή Γνώμη» στρέφει τα φώτα σε επιτυχόντες της Σύρου που κατάφεραν να φτάσουν στο στόχο τους, δίνοντας μέσα από τους προσωπικούς τους «καρπούς», δύναμη και ελπίδα σε όσους ετοιμάζονται να ανοίξουν μελλοντικά τα φτερά τους για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, αλλά και σε εκείνους που δε σταματούν τις προσπάθειές τους. Διευκρινίζεται ότι, για λόγους προστασίας προσωπικών δεδομένων, οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης δεν δημοσιοποιούν τα ονόματα των μαθητών. Η αναφορά στις παρακάτω περιπτώσεις προέκυψε κατόπιν του ρεπορτάζ της εφημερίδας και της συγκατάθεσης των επιτυχόντων οι οποίοι δέχτηκαν να παραχωρήσουν δηλώσεις.

Β. Κουντούρης: «Δεν πρέπει να το βάζει κανείς κάτω»

Στο Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης εισήχθη ο Βαγγέλης Κουντούρης από το ΓΕΛ Σύρου, έχοντας συγκεντρώσει 19.804 μόρια (συμπεριλαμβανόμενων των μορίων από το ειδικό μάθημα των αγγλικών). Όπως εξηγεί, η συγκεκριμένη σχολή αποτελούσε πρώτη του επιλογή, καθ’ όλη τη διάρκεια της φετινής χρονιάς, καθώς συνδυάζει την αγάπη του για τις ξένες γλώσσες και ιδιαίτερα τα αγγλικά και τη σχετικά σταθερή επαγγελματική αποκατάσταση.

«Στην αρχή της χρονιάς ο στόχος αυτός μου φαινόταν ακατόρθωτος, λόγω της πολύ υψηλής βάσης εισαγωγής που απαιτούσε η σχολή, όμως σταδιακά, με την στήριξη των γονιών και των καθηγητών μου, φάνταζε όλο και πιο προσιτός. Η όλη προσπάθεια έγινε ακόμη πιο δύσκολη ήδη από την αρχή της χρονιάς εξαιτίας της κατάστασης στην οποία βρεθήκαμε όλοι μας. Η τηλεκπαίδευση δε βοήθησε ιδιαίτερα στην έγκαιρη ολοκλήρωση της ύλης και προκάλεσε επιπλέον κούραση και αβεβαιότητα. Παρ' όλα αυτά δεν μπορώ να μην αναφέρω τον πολύτιμο χρόνο που εξοικονόμησα στη διάρκεια της ημέρας καθώς στο τέλος αποδείχθηκε καθοριστικός». Καταλήγοντας, ο Βαγγέλης Κουντούρης συμβουλεύει τα παιδιά που ξεκινούν αυτή τη προσπάθεια «να μην το βάζουν κάτω σε καμία περίπτωση και να συνεχίσουν να αγωνίζονται για την επίτευξη του στόχου τους. Από την προσπάθεια αυτή όμως δεν πρέπει να λείπει και ο ελεύθερος χρόνος ώστε να εξισώνει την κούραση του διαβάσματος».

Φ. Μουρσελάς: «Τίποτα δεν πρόκειται να σου χαριστεί»

Στη Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Η/Υ του ΑΠΘ εισήχθη ο Φάνης Μουρσελάς, από το ΓΕΛ Σύρου, έχοντας συγκεντρώσει 18.107 μόρια. Η εν λόγω σχολή αποτελούσε την 3η επιλογή πίσω από τα τμήματα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανολόγων Μηχανικών του ΕΜΠ. «Τα κριτήρια που έπαιξαν ρόλο στη συμπλήρωση του μηχανογραφικού μου δελτίου αφορούσαν τόσο την επαγγελματική αποκατάσταση όσο και την ίδια μου την θέληση για να σπουδάσω το εκάστοτε αντικείμενο. Άλλωστε, οι σχολές που συμπλήρωσα έχουν ένα τεράστιο πεδίο εφαρμογής και έτσι γίνεται αρκετά εύκολο να βρεθεί κάτι που θα μου αρέσει πραγματικά να ασχοληθώ», περιγράφει ο ίδιος στην «Κοινή Γνώμη».

Ωστόσο, δεν κρύβει πως η επίτευξη αυτού του σκοπού ήταν ιδιαιτέρως δύσκολη καθώς απαιτούσε αρκετό και ποιοτικό διάβασμα. «Αυτό που θα συμβούλευα τα παιδιά που πλέον καλούνται να μπουν στη διαδικασία των Πανελλαδικών εξετάσεων είναι, σε πρώτη φάση, να γνωρίζουν ότι τίποτα δεν πρόκειται να τους χαριστεί. Χρειάζεται να καταβληθεί πραγματική προσπάθεια. Για όσους στοχεύουν σε πολύ υψηλόβαθμες σχολές θα ήθελα να πω ότι αν πιστεύουν μέσα τους ότι έχουν κάνει την κατάλληλη προετοιμασία, τότε είναι πολύ μεγάλη και η πιθανότητα να περάσουν σε μια πολύ καλή σχολή. Γενικά αποδεικνύεται ότι οι Πανελλαδικές εξετάσεις είναι ένα αρκετά δίκαιο σύστημα αξιολόγησης στο οποίο ,με λίγα λόγια, αυτός που ξέρει πραγματικά , θα γράψει. Μπορεί πολλές φορές να μην γράψει όσο ακριβώς περίμενε αλλά οι βαθμολογίες δεν θα τον «προδώσουν» ιδιαίτερα», σημειώνει ο Φάνης Μουρσελάς. Καταλήγοντας δεν παραλείπει να απευθύνει ιδιαίτερες ευχαριστίες στους καθηγητές του στο φροντιστήριο: Κώστα Κοτσιφάκη (Μαθηματικά , Φυσική, Χημεία), Γρηγόρη Κάρτο (Έκθεση, Λογοτεχνία) αλλά και στους καθηγητές του ΓΕΛ Σύρου: Ν. Τσιμοράγκα (Μαθηματικά), Ρ. Σομπόνη (Χημεία), Η.Τανό (Φυσική) και Α. Καραμανλή (Έκθεση, Λογοτεχνία) για την πολύτιμη βοήθειά τους.

Φ. Μίμογλου: «Πρώτα σε Ελληνικό Πανεπιστήμιο, έπειτα εξωτερικό»

Πρώτη στο Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Πειραιά εισήχθη η μαθήτρια του ΓΕΛ Σύρου Φελίσια Μίμογλου, έχοντας συγκεντρώσει 17.950 μόρια. Όπως εξηγεί στην «Κοινή Γνώμη», η ενασχόλησή της με το συγκεκριμένο αντικείμενο δεν ήταν ένας από τους αρχικούς της στόχους, καθώς από μικρή ονειρευόταν να ακολουθήσει το επάγγελμα της μητέρας της στο σχέδιο μόδας και τη ραπτική.

«Το μόνο σχετικό τμήμα στην Ελλάδα βρίσκεται σε μία απόμακρη περιοχή στο Κιλκίς. Η τοποθεσία του ήταν ένας από τους αρχικούς ενδοιασμούς μου και συνδυαστικά με άλλους παράγοντες, τελικά το απέρριψα. Έτσι, στην Α’ Λυκείου ήμουν αποφασισμένη πως δεν θα εξεταστώ πανελλαδικά και θα φύγω στο εξωτερικό να ακολουθήσω το όνειρό μου διότι εκεί σου παρέχονται περισσότερες ευκαιρίες και καλύτερη επαγγελματική αποκατάσταση σε αυτόν τον κλάδο απ' ότι στην Ελλάδα.  Με πολύ κόπο και πολλές συζητήσεις, τόσο οι γονείς μου όσο και οι καθηγητές μου με έπεισαν να περάσω πρώτα σε ένα ελληνικό πανεπιστήμιο που θα μπορούσα να το συνδυάσω στο μέλλον με αυτό που θέλω να ακολουθήσω στο εξωτερικό. Έτσι, έψαξα όλα τα τμήματα που υπάρχουν και το μόνο που με ενδιέφερε ήταν η Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων, δεδομένου ότι μελλοντικά, σχεδιάζω να ανοίξω τη δική μου επιχείρηση. Έχοντας έναν μεγαλύτερο αδελφό, ο οποίος φέτος αποφοίτησε από το Τμήμα Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Πειραιά, γνώριζα πως η συγκεκριμένη Σχολή είναι εξαιρετική. Επηρεασμένη, λοιπόν, από όλους αυτούς τους παράγοντες κατέληξα να δηλώσω ως πρώτη μου επιλογή το Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων στον Πειραιά».

Καταλήγοντας, σημειώνει πως το «κλειδί» για να καταφέρει ένας υποψήφιος να ξεπεράσει το άγχος του είναι η εμπιστοσύνη προς τους καθηγητές του. «Δεν υπάρχει λόγος να αγχώνεσαι από τώρα για το τι θα γίνει σε 5 μήνες και πώς θα ανταπεξέλθεις στην ύλη επειδή κάτι δεν κατάλαβες την πρώτη φορά που στο εξήγησαν. Θα υπάρξουν μέρες που δεν θα καταλαβαίνεις τίποτα όσο και να στα εξηγούν. Όμως, εκείνοι ξέρουν να σε οδηγήσουν στην τελική ευθεία αυτού του "αγώνα" με προβάδισμα για την νίκη».

Α. Καρμπόγλου: «Οι πανελλήνιες είναι 95% σκληρή δουλειά και 5% ταλέντο»

Στο Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης με σειρά επιτυχίας 30, εισήχθη ο μαθητής του ΓΕΛ Σύρου, Αντώνης Καρμπόγλου, έχοντας συγκεντρώσει συνολικά 16.866 μόρια. Όπως ο ίδιος εξηγεί, η συγκεκριμένη σχολή ήταν η δεύτερή μτυ επιλογή καθώς στο μηχανογραφικό ως πρώτη είχε δηλώσει το Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών του ΕΜΠ. Ωστόσο, δηλώνει απόλυτα ικανοποιημένος από το αποτέλεσμα.

«Το Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών είναι μια εξαιρετική σχολή και η Θεσσαλονίκη αποτελεί μια από τις ωραιότερες πόλεις της Ελλάδας. Η αλήθεια είναι ότι ο Πολιτικός Μηχανικός ως επιλογή δεν υπήρχε κατά τη διάρκεια της χρονιάς. Οι στόχοι μου ήταν η Ναυπηγών Μηχανικών και η Μηχανολόγων Μηχανικών. Παρόλα αυτά, καθώς μελετούσα τα προγράμματα σπουδών των πανεπιστημιακών τμημάτων, αισθάνθηκα ότι αυτό που μου ταιριάζει πραγματικά είναι ο Πολιτικός Μηχανικός. Σε αυτή την απόφαση συνέβαλε φυσικά και το γεγονός ότι ασχολούμαι με το ελεύθερο σχέδιο 11 χρόνια, οπότε με αυτή την επιλογή θα μπορέσει στο μέλλον να αξιοποιηθεί και αυτή η ικανότητά μου».

Παρά τις δυσκολίες που προέκυψαν λόγω των υγειονομικών μέτρων προστασίας, ο Αντώνης Καρμπόγλου αξιοποίησε τον επιπλέον χρόνο του στο σπίτι για διάβασμα. «Αυτό που θα συμβούλευα τα επόμενα παιδιά που διεκδικούν μια θέση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση είναι αυτό που με συμβούλευε τα τελευταία 3 χρόνια ο εξαιρετικός φροντιστής μας κ. Κωνσταντίνος Κοτσιφάκης: Να μη το βάζουμε κάτω, να μη φοβόμαστε έχοντας την ψευδαίσθηση ότι στα πανεπιστήμια περνάνε μόνο τα μεγάλα ταλέντα. Οι πανελλήνιες είναι 95% σκληρή δουλειά και 5% ταλέντο. Η επιτυχία είναι στα χέρια του υποψήφιου και αυτός είναι υπεύθυνος μέσα από σκληρή δουλειά και κόπους να την κάνει πραγματικότητα».

Η αφοσίωση στο στόχο αποφέρει καρπούς

Πρώτη επιλογή της Τόνιας Στεφάνου ήταν το Τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Καποδιστριακού πανεπιστημίου Αθηνών, στο οποίο εισήχθη με σύνολο μορίων 16.751. «Η δημοσιογραφία υπήρξε ανέκαθεν κάτι το οποίο βρισκόταν πολύ υψηλά στα ενδιαφέροντα μου . Η επίτευξη αυτού του στόχου μου προσέφερε μεγάλη ανακούφιση, καθώς ειδικά φέτος, λόγω της καραντίνας και της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, χρειάστηκε μεγάλη πειθαρχία και διαρκής υπενθύμιση στον εαυτό μου να μην τα παρατήσω. Θα ήθελα για τα παιδιά που τώρα περνούν αυτή την δοκιμασία να γνωρίζουν ποσό σημαντικό είναι να αποβάλουν το άγχος και να πιστεύουν στον εαυτό τους και στις δυνατότητες τους».

Πρώτη στη Σχολή Πολιτικών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής εισήχθη η μαθήτρια του ΓΕΛ, Μαρία Καραμολέγκου. «Οι καταστάσεις φέτος ήταν πολύ δύσκολες, λόγω τηλεκπαίδευσης αρχικά, ειδικά για εμάς που είχαμε σχέδιο και δεν μπορούσαμε να κάνουμε εξάσκηση, ωστόσο πιστεύω πως αν δεν σταματήσεις να προσπαθείς και είσαι αφοσιωμένος στον στόχο σου, τον πετυχαίνεις», αναφέρει χαρακτηριστικά η ίδια.

Η εισαγωγή στο πανεπιστήμιο αποτελούσε μεγάλο όνειρο για τη Ρένα Σταμούλη, μητέρα και νοσηλεύτρια στο Γενικό Νοσοκομείο Σύρου, η οποία έβαλε τα δυνατά της και κατάφερε να περάσει στο Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, στο οποίο ολοκλήρωσε τις σπουδές της και η κόρη της πριν από λίγους μήνες. Η επιτυχία της αποδεικνύει περίτρανα ότι η θέληση και η επιθυμία για γνώση και μάθηση δεν έχουν όριο ηλικίας.