Έργο Erasmus+ : Ενεργοποίηση της ατζέντας 2030 μέσω της εκπαίδευσης για βιώσιμη ανάπτυξη
- Τετάρτη, 13 Οκτωβρίου, 2021 - 12:50
Η εναρκτήρια συνάντηση του έργου Ενίσχυση της Aτζέντας 2030 μέσω της εκπαίδευσης για βιώσιμη ανάπτυξη (www.tenforsustainability.eu/AGENDA2030.html) πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 23 Σεπτεμβρίου 2021. Η συνάντηση σχεδιάστηκε και προωθήθηκε από τoν ιταλικό μη κερδοσκοπικό Πολιτιστικό Σύλλογο Ten For Sustainability ( Συντονιστής), μαζί με τις: Neotalentway (Ισπανία), InterfusionServicesLimited (Κύπρος), Βαρδάκειος Σχολή (Ελλάδα), MobilizingExpertiseAb (Σουηδία). Το έργο συγχρηματοδοτείται από το πρόγραμμα Erasmus+ της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Το έργο βασίζεται στην προοπτική της Ατζέντας 2030 για Βιώσιμη Ανάπτυξη και κυρίως στον Στόχο ν.4 για την Αειφόρο Ανάπτυξη, που στοχεύει στην περιεκτική και δίκαιη ποιότητα εκπαίδευσης με ευκαιρίες δια βίου μάθησης για όλους, ως καίριας σημασίας για τη δημιουργία βιώσιμων και ανθεκτικών κοινωνιών χωρίς αποκλεισμούς. Ενώ η εκπαίδευση στην Ατζέντα 2030 για βιώσιμη ανάπτυξη διατυπώνεται πιο ρητά ως αυτόνομος στόχος (SDG4), έχει επίσης αμοιβαίες σχέσεις με όλους τους τομείς. Υπάρχουν διάφοροι στόχοι και δείκτες που σχετίζονται με την εκπαίδευση σε άλλους Στόχους, συμπεριλαμβανομένης της υγείας και της ευημερίας, της ισότητας των φύλων, της αξιοπρεπούς εργασίας, της υπεύθυνης κατανάλωσης και ανάπτυξης και του μετριασμού της κλιματικής αλλαγής: γι 'αυτό, οι Οργανώσεις- Εταίροι συμμερίζονται τη θέση ότι η εκπαίδευση είναι ένας βασικός παράγοντας για τη βιώσιμη ανάπτυξη και είναι πρόθυμοι να διερευνήσουν τις κρίσιμες διασυνδέσεις της με τους άλλους στόχους που έχουν τεθεί στο πλαίσιο της ατζέντας του 2030 ώστε να μπορούν να προωθηθούν τα οφέλη και να μειωθούν οι συμβιβασμοί. Παρόλο που έχει σημειωθεί πρόοδος προς την επίτευξη του Στόχου ν. 4, το πλαίσιο αλλάζει ραγδαία με νέες απαιτήσεις για δεξιότητες και πολλά εμπόδια στην πρόσβαση στην εκπαίδευση και τα εκπαιδευτικά αποτελέσματα, για να μην αναφέρουμε τον αρνητικό αντίκτυπο της τρέχουσας έκτακτης ανάγκης υγείας Covid-19 που έχει κυριολεκτικά διαταράξει το σύνολο της εκπαίδευσης.
Οι εταίροι αυτής της συνεργασίας ίναι πεπεισμένα ότι αυτή μπορεί να είναι μια αποφασιστική στιγμή για τον απολογισμό του τρόπου επιτάχυνσης της προόδου προς τον Στόχου ν. 4, ώστε να επιβεβαιωθεί η σημασία της εκπαίδευσης για το υπόλοιπο της ατζέντας του 2030. Στην πραγματικότητα, καθώς η εκπαίδευση παρέχει τα μέσα για τη μετάδοση γνώσεων, αξιών και δεξιοτήτων από γενιά σε γενιά, η ευαισθητοποίηση του κοινού για την Ατζέντα του 2030 και τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης φαίνεται να είναι πολύ σχετική με διαφορετικούς τομείς της κοινωνίας και των κοινοτήτων, προωθώντας βιώσιμους και μακροπρόθεσμους μετασχηματισμούς, ανάκαμψη και ανθεκτικότητα , επίσης μπροστά σε αυτό καθώς και μελλοντικά γεγονότα πανδημίας και άλλες παγκόσμιες προκλήσεις, για παράδειγμα τις αρνητικές επιπτώσεις της υπερθέρμανσης του πλανήτη τόσο στα φυσικά όσο και στα ανθρώπινα οικοσυστήματα και κατά συνέπεια στους διάφορους τομείς παραγωγής. Η εκπαίδευση παρουσιάζεται έτσι ως ένα εργαλείο που μπορεί να βοηθήσει στον μετριασμό των επιπτώσεων ενός μεταβαλλόμενου κλίματος καθώς και στην προσαρμογή σε αυτό, ευνοώντας επίσης τη δημιουργία νέων ευκαιριών εργασίας και επιχειρηματικών πρωτοβουλιών.
Η διαδικτυακή εναρκτήρια συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στις 23 Σεπτεμβρίου 2021, εκτός από την ανταλλαγή ορθών πρακτικών, ήταν η ευκαιρία να προγραμματιστούν δραστηριότητες, να ξεκαθαριστούν οι στόχοι και η μεθοδολογία του έργου, να διευκολυνθεί η δημιουργία πνεύματος συνεργασίας και κοινού πολιτιστικού πλαισίου μεταξύ όλων των συμμετεχόντων οργανισμών. Η συνεργασία βασίζεται στην πραγματοποίηση τριών διακρατικών συναντήσεων, στο Ascoli Piceno (Ιταλία), στη Γρανάδα (Ισπανία) και στο Lund (Σουηδία), οι οποίες θα πραγματοποιηθούν τους επόμενους μήνες.
Ten for Sustainability (αιτών έργου και συντονιστής)
https://www.tenforsustainability.eu/AGENDA2030.html
tenforsustainability@gmail.com
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Πρώτος πανελλήνιος μαθητικός διαγωνισμός συγγραφής παραμυθιού με θέμα το Πολεμικό Ναυτικό
7 Φεβ. 2025 - 19:55 - Σύρος: Αναβάλλεται το 2ο Μαθητικό Τουρνουά Σκάκι
7 Φεβ. 2025 - 8:58 - "Δεν υπάρχει μέριμνα για τα αυτονότητα"
7 Φεβ. 2025 - 6:15 - Σύλλογοι Εκπαιδευτικών Κυκλάδων: Το Υπ. Παιδείας να ασχοληθεί με την κατάσταση των σχολικών κτηρίων
6 Φεβ. 2025 - 10:04 - ΕΛΜΕ Α΄ Κυκλάδων: Ζητά να ανακληθούν οι οδηγίες για τηλεκπαίδευση
6 Φεβ. 2025 - 8:23