Προβλήματα λογικής για όλους τους μαθητές της Σύρου από το 4ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Ερμούπολης

Σκέψου, τη λύση για να βρεις

Νέους «καρπούς» γνώσης και ακονίσματος του μυαλού παράγει και προσφέρει απλόχερα σε όλα τα παιδιά της Σύρου το εκπαιδευτικό «δέντρο» του 4ου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου Ερμούπολης, που μέρα με τη μέρα ολοένα και ανθίζει.

Στην προσπάθειά του να συμβάλει στην ανάπτυξη της αλγοριθμικής και μαθηματικής σκέψης, το σχολείο ξεκινά έναν κύκλο προβλημάτων λογικής. Κάθε 15 ημέρες θα δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα του σχολείου μία άσκηση που θα απευθύνεται κυρίως σε μαθητές των Ε΄ και Στ΄ τάξεων όλων των δημοτικών σχολείων του νησιού, αλλά και σε μαθητές μικρότερων τάξεων.

Πιο συγκεκριμένα, κάθε 1η και 3η Κυριακή του μήνα, αρχίζοντας από το Νοέμβριο, θα αναρτάται στην ιστοσελίδα του Σχολείου ένα πρόβλημα. Οι μαθητές θα έχουν στη διάθεσή τους μία βδομάδα για να το μελετήσουν και να υποβάλουν την λύση του. Ενδεικτικές απαντήσεις, επιλεγμένες από αυτές που υπέβαλαν οι μαθητές, θα εμφανίζονται στην ιστοσελίδα την επόμενη Δευτέρα.

Θα υπάρξουν βραβεύσεις για τους μαθητές που θα αποστείλουν τις περισσότερες λύσεις στην διάρκεια του έτους, καθώς και για αυτούς που θα λύσουν σωστά τα περισσότερα προβλήματα.

Το πρώτο πρόβλημα που έχει ήδη δημοσιευτεί καλεί τα παιδιά να περιγράψουν τον πιο πρακτικό τρόπο ώστε να χωριστούν 3 καρβέλια ψωμί σε 4 ίσες μερίδες με τη χρήση ενός μόνο μαχαιριού. Το πρόβλημα αναγράφεται στον πάπυρο του Rhind.

Ο πάπυρος του Rhind, που είναι γνωστός και ως πάπυρος του Αχμές, αποτελεί το καλύτερο παράδειγμα των αιγυπτιακών μαθηματικών. Ανακαλύφθηκε τον 19ο αιώνα στον τάφο του Ραμσή Β’ στις Θήβες και πήρε το όνομά του από τον Αλέξανδρο Henry Rhind, έναν Σκωτσέζο αρχαιολόγο ο οποίος αγόρασε τον πάπυρο το 1858 στο Λούξορ (Αίγυπτος) και τον μετέφερε στην Αγγλία στο Βρετανικό Μουσείο. Ο κύλινδρος αυτός έχει γραφτεί στην ιερατική γραφή, είναι μακρύτερος από πέντε μέτρα και αποτελείται από 14 φύλλα παπύρου που περιέχουν δεκάδες προβλήματα κάθε είδους. Ο συγγραφέας του παπύρου ονομάζεται Αχμές ο οποίος δηλώνει πως το κείμενο αντιγράφει στοιχεία από έναν πάπυρο ακόμα παλαιότερο που γράφτηκε την περίοδο της βασιλείας του Αμένεμη Γ’ (2.000 χρόνια π.Χ.) Το μαθηματικό υλικό που παρουσιάζεται στον πάπυρο του Rind ανάγεται στην εποχή κατασκευής των πυραμίδων (2.800 χρόνια π.Χ.)

Τα παιδιά θα πρέπει να υποβάλουν τη λύση του προβλήματος μέχρι την Κυριακή 7 Νοεμβρίου. Υπεύθυνοι της δράσης είναι οι εκπαιδευτικοί Μανώλης Αργυρός και Παύλος Δρούγκας.

Σχολικές δραστηριότητες

Η καλλιέργεια οργανωτικής ικανότητας, δεξιοτήτων ζωής, κοινωνικών δεξιοτήτων και ενσυναίσθησης αποτελούν μερικούς από τους βασικούς σκοπούς των πειραματικών σχολείων. Στο πλαίσιο αυτό, ο κήπος του 4ου Δημοτικού Σχολείου Ερμούπολης ξαναχτυπά και ζητά την προσοχή των παιδιών. Μαθητές/τριες και εκπαιδευτικοί συμμετέχουν ενεργά στη φροντίδα του, μαθαίνουν και απολαμβάνουν δραστηριότητες και βιωματικές δράσεις στο σχολείο με χρώματα κι αρώματα που απλόχερα τους χαρίζει η φύση. Υπεύθυνη της δράσης, η δασκάλα του Δ1, Αναστασία Γεννάτου.

Επιπλέον, ο εκπαιδευτικός των εικαστικών, Παναγιώτης Καλούδης φιλοτέχνησε την Καπακούλα, η οποία περιμένει τα καπάκια από τα χέρια των μαθητών για να χαρίσει χαμόγελα σε παιδιά και άλλους συνανθρώπους μας που έχουν ανάγκη.