Κίνδυνος να χαθεί η δυνατότητα για απόκτηση πτυχίου στο ΕΠΑΛ Πάρου, λόγω μη κάλυψης εκπαιδευτικών κενών από την αρχή της χρονιάς

Τραγικά κενά στα σχολεία Πάρου και Αντιπάρου

  • Πέμπτη, 20 Ιανουαρίου, 2022 - 06:17

Τα σημαντικότατα κενά εκπαιδευτικών, που βιώνουν οι μαθητές και οι οικογένειές τους, σε Πάρο και Αντίπαρο, τονίζει σε ανακοίνωσή της η ΕΛΜΕ Πάρου – Αντιπάρου.

Αξίζει να υπενθυμιστεί, πως τα εκπαιδευτικά κενά είχαν τονιστεί, μέσω παρεμβάσεων των τοπικών φορέων της Πάρου προς το Υπουργείο Παιδείας, ήδη από την έναρξη της σχολικής χρονιάς, ενώ στο πλαίσιο των ευρύτατων κινητοποιήσεων της μαθητικής και εκπαιδευτικής κοινότητας τον Νοέμβριο, με αφορμή τις συγχωνεύσεις τμημάτων, είχε θιχτεί και το συγκεκριμένο ζήτημα, για τις ελλείψεις που παρουσιάζονται στο εκπαιδευτικό προσωπικό.

«Το ΥΠΑΙΘ εμφανίζεται παντελώς αδιάφορο για την εκπαίδευση των μαθητών»

Με έγγραφό της, η ΕΛΜΕ Πάρου Αντιπάρου, τόσο προς την Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κυκλάδων, όσο και προς την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης, το οποίο και κατατέθηκε ως αναφορά από τον Βουλευτή Κυκλάδων του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Ν. Συρμαλένιου στη Βουλή προς το αρμόδιο Υπουργείο, τονίζει πως «η πρώτη εβδομάδα έναρξης των σχολείων, εκτός των ελλιπών υγειονομικών μέτρων παρά την έξαρση της πανδημίας, καθώς και του ανύπαρκτου σχεδιασμού κάλυψης των πολυάριθμων κενών εκπαιδευτικών που προκύπτουν καθημερινά ως απόρροια του υψηλού αριθμού εμφανιζόμενων κρουσμάτων, βρήκε τη σχολική κοινότητα με ακριβώς τα ίδια κενά που υπάρχουν εδώ και τέσσερις μήνες στα σχολεία των νησιών μας».

Σύμφωνα με την τοπική ΕΛΜΕ, «παρά τους ισχυρισμούς της Υπουργού Παιδείας κυρίας Ν. Κεραμέως και του Γενικού Διευθυντή Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής κυρίου Α. Κόπτση, περί αναγκαιότητας της δια ζώσης λειτουργίας των σχολείων για ψυχολογικούς και κοινωνικούς λόγους, καθώς και της επιστροφής στην κανονικότητα, τα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό παραμένουν προκλητικά αμείωτα».

Μάλιστα η Ένωση κάνει αναφορά στη δήλωση του κ. Κόπτση στο πλαίσιο τηλεοπτικής συνέντευξης στις 11/01, κατά την οποία είχε δηλώσει, αναφερόμενους στους εκπαιδευτικούς που έλειψαν εξαιτίας της διασποράς του Covid-19, πως «παρά τις απουσίες 2.300 εκπαιδευτικών δε χάθηκε ούτε ώρα μαθημάτων». Η ΕΛΜΕ τονίζει, πως δεν έγινε «καμία συζήτηση φυσικά για τις χαμένες ώρες μαθημάτων από την αρχή της χρονιάς που οφείλονται στην ολιγωρία του ΥΠΑΙΘ να προσλάβει – έστω και αργοπορημένα – το απαραίτητο διδακτικό προσωπικό».

Όπως επισημαίνεται, «εξαιτίας αυτών των κενών – πέρα των αυτονόητων μαθησιακών κενών που συσσωρεύονται – αυξάνεται επιπλέον ο συγχρωτισμός και η αναγκαστική συνεύρεση των μαθητών μεταξύ διαφορετικών τμημάτων, αφού δεν βρίσκονται στις τάξεις τους αλλά στους προαύλιους κοινόχρηστους χώρους των σχολείων», ενώ παράλληλα, «αναπτύσσονται αισθήματα ματαίωσης και εγκατάλειψης στους μαθητές, αφού το ΥΠΑΙΘ εμφανίζεται παντελώς αδιάφορο για την εκπαίδευσή τους, ενώ ταυτόχρονα διακηρύσσει ψευδώς στα ΜΜΕ ότι τα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό στα σχολεία είναι απόρροια των αδειών και της συνταξιοδότησης αρκετών εκπαιδευτικών! Ίσως όμως έτσι ακριβώς εννοεί το Υπουργείο την “επιστροφή στην κανονικότητα”».

Κίνδυνος οι μαθητές του ΕΠΑΛ Πάρου να μην πάρουν καν πτυχίο

Συγκεκριμένα για τα νησιά της Πάρου και της Αντιπάρου, η ΕΛΜΕ υπογραμμίζει, ότι «το πρόβλημα εμφανίζεται σχεδόν σε όλες τις σχολικές μονάδες της Πάρου και της Αντιπάρου, αλλά ιδιαίτερα έντονα στο ΕΠΑ.Λ. Πάρου. Τρεις από τους έξι τομείς του σχολείου (Υγείας-Πρόνοιας, Δομικών, Οικονομίας-Διοίκησης) υπολειτουργούν εξαιτίας των πολυάριθμων μαθημάτων που δεν γίνονται από την αρχή της χρονιάς. Ανησυχητικά ορατός είναι πλέον ο κίνδυνος για τους μαθητές της Γ ́Λυκείου ειδικότητας Ηλεκτρονικής να μην πάρουν καν πτυχίο, λόγω αδυναμίας κάλυψης των απαραίτητων διδακτικών ωρών για απόκτηση πτυχίου. Οι μαθητές της εν λόγω ειδικότητας διδάσκονται από την αρχή της χρονιάς μόνο 8 ώρες των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων, από το σύνολο των 23 ωρών μαθημάτων της ειδικότητας που επέλεξαν να σπουδάσουν».

Οι εκπαιδευτικοί διερωτώνται, «πότε και με ποιο τρόπο θα αναπληρωθούν αυτές οι ώρες που χάθηκαν, όταν ακόμη έως και σήμερα δεν έχει προσληφθεί εκπαιδευτικός αυτής της ειδικότητας;».

Επιπλέον, σύμφωνα με την ΕΛΜΕ Πάρου – Αντιπάρου, «καμία πρόνοια δεν έχει υπάρξει έως τώρα για την κάλυψη εκπαιδευτικών κενών Ειδικής Αγωγής, για στελέχωση τμημάτων Ένταξης ή για Παράλληλη Στήριξη, στη συντριπτική πλειοψηφία των σχολείων των νησιών μας, όπως έχουμε ήδη ενημερώσει με έγγραφό μας (11/06-12-2021) τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κυκλάδων και την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Νοτίου Αιγαίου».

Η ΕΛΜΕ κλείνει την ανακοίνωσή της απαιτώντας από την Υπουργό Παιδείας να επιληφθεί άμεσα του θέματος και να προβεί στις προβλεπόμενες ενέργειες για την κάλυψη των αναγκών σε διδακτικό προσωπικό, φροντίζοντας παράλληλα την κάλυψη των διδακτικών κενών «που προέκυψαν από αδιαφορία των αρμοδίων του ΥΠΑΙΘ».

Επιπλέον, παρατίθεται σχετικός πίνακας, όπου αποτυπώνονται τα εκπαιδευτικά κενά που υφίστανται αυτή τη στιγμή στα σχολεία των Δήμων Πάρου και Αντιπάρου, ως εξής:

Στο ΕΠΑΛ Πάρου, απουσιάζουν ένας καθηγητής του Τμήματος Νοσηλευτικής, ένας καθηγητής του τμήματος Ηλεκτρονικών, δύο εκπαιδευτικοί στο Τμήμα Ένταξης της Ειδικής Αγωγής (μαθηματικός και φιλόλογος), ένας εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής παράλληλης στήριξης, ένας καθηγητής ειδικότητας Δομικών, ένας καθηγητής ειδικότητας Οικονομολόγων και ένας Θεολόγος. Σύνολο χαμένων ωρών 199.

Στο Γενικό Λύκειο Πάρου υπάρχει κενό στην ειδικότητα της Γερμανικής Φιλολογίας, ενώ στο ΓΕΛ Νάουσας, κενά στις ειδικότητες Γαλλικής Φιλολογίας και Θεολόγου. Στο ΕΝΕΕΓΥΛ Πάρου υπάρχει κενό σε καθηγητή Φυσικής Αγωγής.

Στο Γυμνάσιο Πάρου, κενό υπάρχει στις ειδικότητες μαθηματικού και φιλολόγου στο Τμήμα Ένταξης, ενώ υπάρχουν κενά στις ειδικότητες Γερμανικής και Γαλλικής Φιλολογίας. Στο Γυμνάσιο Νάουσας δεν υπάρχει Μαθηματικός του Τμήματος Ένταξης, ενώ στο Γυμνάσιο Αρχιλόχου δεν υπάρχουν Εικαστικός, Μουσικός και Τεχνολόγος.

Τέλος, στο Γυμνάσιο Αντιπάρου, κενά εντοπίζονται στις ειδικότητες Γερμανικής Φιλολογίας, Τεχνολόγου και Ειδικής Αγωγής Παράλληλης Στήριξης.