“ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΣ ΤΗΣ ΘΡΑΚΗΣ”

Κινητοποίηση εκπαιδευτικών από όλη τη Θράκη στην Κομοτηνή

Ζήτησαν αύξηση των δαπανών για την παιδεία και μισθών, μέτρα για την πανδημία στα σχολεία, επιπλέον προσλήψεις και παιδαγωγική ελευθερία
  • Παρασκευή, 25 Φεβρουαρίου, 2022 - 06:24

Εκπαιδευτικοί από όλη τη Θράκη ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα των ομοσπονδιών τους αλλά και της ΑΔΕΔΥ, στην συγκέντρωση που πραγματοποιήθηκε στην κεντρική πλατεία της Κομοτηνής την Τετάρτη 23 Φεβρουαρίου.

Στην συγκέντρωση βρέθηκαν εκπαιδευτικοί από τον Σύλλογο Εκπαιδευτικών ΠΕ Ροδόπης, την ΕΛΜΕ Ροδόπης, εκπαιδευτικοί και των δύο βαθμίδων από Ξάνθη και Αλεξανδρούπολη, μέλη της ΑΔΕΔΥ Ροδόπης, ενώ την συμπαράστασή τους κατέθεσαν και τα μέλη της ΕΝΙΔΥΚ, αλλά και ο Βουλευτής Ροδόπης του ΣΥΡΙΖΑ κ. Δημήτρης Χαρίτου.

Οι συγκεντρωμένοι ζήτησαν γενναία αύξηση των δαπανών για την παιδεία αλλά και αύξηση των μισθών των εκπαιδευτικών, προσλήψεις επιπλέον μονίμων εκπαιδευτικών σε όλες τις βαθμίδες, μέτρα υγιεινής και ασφάλειας για την πανδημία, μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, αλλά και παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στα σχολεία.

Μόνιμα τα προβλήματα στην εκπαίδευση

Η κινητοποίηση αυτή γίνεται γιατί υπάρχουν μόνιμα και πάγια προβλήματα της εκπαίδευσης για τα οποία έχουν αδιαφορήσει διαδοχικές κυβερνήσεις, και τα οποία εντείνονται, σημείωσε ο Πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ροδόπης κ. Στέφανος Μακρυγιάννης.

Η αντιλαϊκή και αντιεκπαιδευτική πολιτική αυτή, τόνισε, θέλει την εκπαίδευση να δουλεύει με ένα τεράστιο ποσοστό αναπληρωτών. Φέτος, στο μέσο της χρονιάς δουλεύουν στο σύνολο της εκπαίδευσης 50.000 συμβασιούχοι εκπαιδευτικοί, και αυτό μετά τις μόνιμες προσλήψεις που έγιναν. Αυτό δείχνει, επισήμανε ο κ. Μακρυγιάννης, πως δεν καλύπτουν έκτακτες ανάγκες, όπως διατείνεται το Υπουργείο, αλλά πάγιες και διαρκείς ανάγκες.

«Αν θέλουμε να μιλάμε για μια εκπαίδευση ενάντια στις διακρίσεις, που θα καλύπτει τα μορφωτικά δικαιώματα και ανάγκες κάθε μαθητή και μαθήτριας, θα πρέπει όλες οι σχολικές μονάδες, να είναι στελεχωμένες με όλο το απαραίτητο εκπαιδευτικό προσωπικό» ανέφερε. Αυτό σημαίνει όλα τα σχολεία να είναι ολοήμερα, όλα τα σχολεία να έχουν τμήματα υποδοχής και ένταξης, ειδικό προσωπικό όπως νοσηλευτές, κοινωνικούς λειτουργούς και ψυχολόγους. Το Υπουργείο Παιδείας έκανε κάποιες τέτοιες προσλήψεις, παραδέχτηκε ο κ. Μακρυγιάννης, αλλά πολύ λιγότερες από αυτές που χρειάζονται, και την ίδια ώρα στοχοποιούνται οι εκπαιδευτικοί, στην προσπάθεια εφαρμογής ενός συστήματος αξιολόγησης που έχει αποτύχει σε άλλες χώρες.

Τέλος ο κ. Μακρυγιάννης αναφέρθηκε στην ανάγκη αύξησης των απολαβών των εκπαιδευτικών που πλήττονται και αυτοί από την ακρίβεια των τελευταίων μηνών, ιδιαίτερα οι συμβασιούχοι. Αυτό ενώνει την εκπαίδευση με τις ανάγκες όλης της κοινωνίας, για αυτό και κάλεσε σε κοινό αγώνα όλα τα σωματεία Δημόσιου και Ιδιωτικού τομέα για να απαντήσουν στην καταβύθιση που ζει ο ελληνικός λαός.

Στο απροχώρητο η κατάσταση

Η κατάσταση έχει φτάσει στο απροχώρητο, τόνισε η Αντιπρόεδρος της ΕΛΜΕ Ροδόπης κ. Ματούλα Καϊοπούλου, θυμίζοντας πως όλη την δεκαετία της κρίσης οι εκπαιδευτικοί «έβαλαν πλάτη» για να στηριχθεί το Δημόσιο σχολείο, ευελπιστώντας πως η πολιτεία θα τους το ανταποδώσει.

Αντίθετα όμως, σε μια προσπάθεια εργαλειοποίησης της πανδημίας, δημιουργήθηκαν μεγαλύτερα αδιέξοδα, με τους ίδιους να αναλαμβάνουν ρόλους γιατρού, νοσοκόμου και οτιδήποτε άλλο εκτός του εκπαιδευτικού.

Μοιραία, οι απουσίες λόγω πανδημίας είναι καθημερινές, με πολλές ώρες χαμένες, και το Υπουργείο Παιδείας αντί να δείξει κατανόηση, δεν μειώνει την ύλη, και είναι αποφασισμένο να εφαρμόσει την τράπεζα θεμάτων από φέτος.

Και αυτό την ώρα που πέρα από τις χαμένες ώρες από την πανδημία φέτος, πρέπει να καλυφθούν τα εκπαιδευτικά κενά που δημιουργήθηκαν από την τηλεκπαίδευση.

Και όλα αυτά όταν παραμένουν προβλήματα όπως η χρηματοδότηση, η έλλειψη εκπαιδευτικών, και άλλα ζητήματα, για αυτό και συμμετείχαν σε αυτό το συλλαλητήριο.

«Είναι μια μέρα Δημοκρατίας σήμερα για όλη την εκπαιδευτική κοινότητα, θέλουμε να διατρανώσουμε προς όλες τις κατευθύνσεις ότι δεν πάει άλλο, και θα πρέπει να σκύψουμε επάνω στις ανάγκες όλων των εκπαιδευτικών» κατέληξε.

Κώστας Μαρκενδούδης