Την Τετάρτη 31 Μαΐου, η εκδήλωση παρουσίασης των δράσεων των μαθητών

Το ΕΠΑ.Λ. Πάρου εκπαιδεύει και δημιουργεί ένα καλύτερο μέλλον

Το ΕΠΑ.Λ. Πάρου συνεχίζει τη σημαντική του προσπάθεια, και με συνεχείς δράσεις, φέρνει τους μαθητές του, πιο κοντά στο μελλοντικό τους επάγγελμα και την κοινωνία, ενώ παράλληλα βοηθά και τους γονείς να αντιληφθούν, τη δουλειά που γίνεται στο σχολείο. Τη σχολική χρονιά 2022-23, το ΕΠΑ.Λ. συμμετείχε για τέταρτη συνεχή φορά στο πρόγραμμα MNAE (Μια Νέα Αρχή για τα ΕΠΑΛ)– NΟΗΣΙΣ, με διάφορες και ξεχωριστές δράσεις και ο σύλλογος Διδασκόντων του σχολείου, προσκαλεί όσους το επιθυμούν, να παραβρεθούν στην εκδήλωση παρουσίασης των δράσεων αυτών, που θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 31 Μαΐου 2023 στις 20:00 το απόγευμα, στους χώρους του ΕΠΑ.Λ..

Ε. Νικολάου: “Στο πλαίσιο του ΝΟΗΣΙΣ και στο άνοιγμα στην τοπική κοινωνία, έχουμε κάνει πολλές δράσεις, όλα αυτά τα χρόνια”

Ο εκπαιδευτικός Ηλεκτρολόγος Μηχανικός, του ΕΠΑ.Λ. Πάρου, Ευάγγελος Νικολάου, μίλησε στην “Κοινή Γνώμη” για τις ξεχωριστές δράσεις του σχολείου, στο οποίο βρίσκεται και διδάσκει για πολλά χρόνια, οι οποίες αγγίζουν πολλούς και διαφορετικούς τομείς. Μεταξύ άλλων, ανέφερε, ότι “στο πλαίσιο του ΝΟΗΣΙΣ και στο άνοιγμα στην τοπική κοινωνία, έχουμε κάνει πολλές δράσεις, όλα αυτά τα χρόνια. Για παράδειγμα, κατά την περυσινή περίοδο, ο τομέας ηλεκτρολογίας και ηλεκτρονικής, έκανε εγκατάσταση ενός φωτοβολταϊκού συστήματος, που τροφοδοτεί φωτιστικά σώματα, που αναδεικνύουν τη σήμανση του εργαστηρίου μας κατά τη διάρκεια της νύχτας. Επίσης, έγινε και ένα άνοιγμα, προς την τοπική κοινωνία, σε σχέση με τις πρώτες βοήθειες. Κατά τη διάρκεια αυτής της δράσης, που ήταν ανοιχτή στο κοινό, εκπαιδεύτηκε κόσμος από το νησί και κυρίως εκπαιδευτικοί. Επίσης, είχαμε αγοράσει και έναν εκτυπωτή 3D, μέσω του ΝΟΗΣΙΣ, με τον οποίο δημιουργήσαμε μία ταμπέλα του σχολείου σε τρισδιάστατη μορφή, την οποία και θα θέλαμε να την αναδείξουμε, πλέον, με φωτισμό.” 

Οι φετινές δράσεις του σχολείου

Την ίδια στιγμή, ο κ. Νικολάου, αναφέρθηκε και στα κομμάτια που θα έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν, όσοι βρεθούν στις 31 Μαΐου στην συγκεκριμένη παρουσίαση, τονίζοντας, ότι “θα δώσουμε την ευκαιρία στην τοπική κοινωνία, να δεις όλες τις επιδοτούμενες δράσεις μας, που για φέτος αφορούν τρία ξεχωριστά κομμάτια, που είναι η αναβάθμιση του φωτισμού του προαυλίου χώρου του σχολείου, η εκπαίδευση στις πρώτες βοήθειες που συνεχίστηκε για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, από ειδική ομάδα εκπαιδευτικών, με τους μαθητές κατά τη φετινή χρονιά να μπαίνουν πιο ενεργά στην εκπαιδευτική διαδικασία μαθαίνοντας πρώτες βοήθειες, και τέλος, προχωρήσαμε σε αναβάθμιση των υπολογιστών, κατά την οποία μαθητές με τους καθηγητές, παρήγγειλαν κομμάτια και προγράμματα για τους υπολογιστές και έκαναν μόνοι τους τη σύνθεση και την εγκατάστασή τους. Πέρα από την προβολή των δράσεων, κάνουμε ένα άνοιγμα στην τοπική κοινωνία, για να ξεναγήσουμε τον κόσμο, στους χώρους των εργαστηρίων του σχολείου μας και να έρθουν οι πολίτες της Πάρου και οι ενδιαφερόμενοι γονείς, πιο κοντά στο πως δουλεύουμε στο ΕΠΑ.Λ..”

Ποιοι μαθητές πηγαίνουν στα ΕΠΑ.Λ.

Στη συνέχεια και θέλοντας να μιλήσει γενικότερα για τα ΕΠΑ.Λ. ο κ. Νικολάου, τόνισε ότι οι δράσεις αυτές, γίνονται και για έναν ξεχωριστό λόγο, ο οποίος, είναι ότι “η ομάδα των εκπαιδευτικών, κάθε χρόνο, πηγαίνει στις αντίστοιχες περιοχές, σε Γυμνάσια και σε Λύκεια, και ενημερώνει για την δομή του σχολείου. Το ΕΠΑ.Λ. είναι πράγματι ένα ιδιαίτερο σχολείο, με την έννοια ότι θέλει εξήγηση, καθώς η δομή του δεν είναι απλή. Είναι ένα επαγγελματικό σχολείο, για το οποίο χρειάζεται μία διασαφήνιση, κάποιων πραγμάτων, για το πως μπορεί να κινηθεί ένας μαθητής και ποιος είναι ο στόχος του.” Κλείνοντας, ο καθηγητής, απάντησε και σε μία γενική απορία, που θέλει τους αδύναμους και όχι καλούς μαθητές να επιλέγουν τα ΕΠΑ.Λ., δίνοντας τη δική του ερμηνεία, “Η έννοια καλός μαθητής, και του καλού και του κακού γενικότερα, είναι υποκειμενική. Οι μαθητές που έρχονται στα ΕΠΑ.Λ. Είναι μαθητές που θέλουν να αναπτύξουν άλλες δεξιότητες, πιο πρακτικές. Για παράδειγμα, να ακουμπήσουν ένα εξάρτημα και να το συνδέσουν, και κάτι τέτοιο μπορούν να το βρουν μόνο στο ΕΠΑ.Λ.. Αν ένας μαθητής θέλει να περάσει Νομική ή Αρχαιολογία ή Φιλολογία, σαφέστατα θα επιλέξει τα Γενικά Λύκεια, αλλά αν ένα παιδί θέλει να ασχοληθεί με πιο πρακτικά επαγγέλματα, όπως η Πληροφορική, η Ηλεκτρολογία ή τα Τεχνικά έργα, θα επιλέξει εμάς.”

Τι είναι το πρόγραμμα ΜΝΑΕ

To MNAE (Μια Νέα Αρχή για τα ΕΠΑΛ) – ΝΟΗΣΙΣ είναι ένα καινοτόμο εκπαιδευτικό πρόγραμμα που χρηματοδοτείται από την Ε.Ε. και το Ελληνικό κράτος, ενώ συντονίζεται και εποπτεύεται από το Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας ΝΟΗΣΙΣ. Το εν λόγω πρόγραμμα δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές όλων των τάξεων των ΕΠΑΛ κατά τη διάρκεια μιας σχολικής χρονιάς να ασχοληθούν με κάποιες δράσεις σε πραγματικές συνθήκες, σε όλα τα στάδια υλοποίησής τους (μελέτη, μέτρηση, ανάπτυξη). Κατ’ αυτόν τον τρόπο δίνεται η ευκαιρία στα παιδιά να πειραματιστούν, να σχεδιάσουν, να προγραμματίσουν, να αναλύσουν, να αναπτύξουν, να εγκαταστήσουν, να κατασκευάσουν, ουσιαστικά να μάθουν μέσα από την πράξη, πέρα από τα όρια των προβλεπόμενων αναλυτικών προγραμμάτων των μαθημάτων τους.

Η δράση για τι πρώτες βοήθειες

Τον περασμένο Δεκέμβρη είχε πραγματοποιηθεί Ημερίδα Πρώτων Βοηθειών στην Πάρο, η οποία είχε οργανωθεί από το Κ.Υ. Πάρου και το ΕΠΑ.Λ. Πάρου σε συνεργασία και με ιδιώτες ιατρούς. Η ημερίδα είχε ως στόχο τη βελτίωση των γνώσεων και των δεξιοτήτων όλων των κατοίκων του νησιού στην αντιμετώπιση συχνών επειγουσών καταστάσεων, λαμβάνοντας, όμως, υπόψη τις ιδιαιτερότητες και τις υποδομές του νησιού της Πάρου.

Η ημερίδα  περιελάμβανε το θεωρητικό μέρος των εισηγήσεων των ιατρών και την πρακτική άσκηση σε προεπιλεγμένη ομάδα εκπαιδευτικών, ενώ, μερικά από τα ερωτήματα που απαντήθηκαν κατά τη διάρκεια της ημερίδας, ήταν τα εξής:

    • Ποιες είναι οι ιδιαιτερότητες της αντιμετώπισης ενός οξέος καρδιολογικού προβλήματος στην Πάρο; Τι πρέπει να γνωρίζει ο απλός πολίτης;

    • Πώς μπορώ να σταματήσω μια απειλητική για τη ζωή αιμορραγία, πριν φτάσει το ασθενοφόρο;

    • Πώς μπορώ με απλό τρόπο να εκτιμήσω εάν ένα παιδί πάσχει από επικίνδυνη για τη ζωή νόσο; Πώς διαφοροποιούνται οι πρώτες βοήθειες στα παιδιά σε σχέση με τον ενήλικα;

    • Σε ποιες ειδικές και σπάνιες περιπτώσεις και με ποιο τρόπο μπορεί να χρειαστεί να χορηγήσω φάρμακα σε βαριά πάσχοντα; Πώς μπορώ να χρησιμοποιήσω το οξυγόνο;

    • Ποιες αλλαγές συνιστώνται στην καρδιοπνευμονική αναζωογόνηση λόγω της επιδημίας από κορωνoϊό; Με ποιο τρόπο αυτές εφαρμόζονται;

    • Ποιος αποφασίζει ποιο θα είναι το μέσο διακομιδής ενός βαρέως πάσχοντα και σε ποιο νοσοκομείο θα διμιστεί τελικά;

    • Ποια είναι τα λάθη και οι παραλείψεις που έχουν παρατηρηθεί στην αντιμετώπιση των ανακοπών στο νησί μας και πώς μπορούν να περιοριστούν;

Ετικέτες: